Site icon Companion UA

Компанія Volvo Cars бере учать у проекті під назвою «One Tonne Life»

Головні складові проекту «One Tonne Life»: енергозберігаючий дерев'яний будинок, електромобіль та передові рішення у галузі енергетики

Метою проекту «One Tonne Life» («Життя на одну тонну»), у якому беруть участь компанії A-hus, Vattenfall та Volvo Cars, є практична демонстрація екологічно досконалого способу життя на прикладі окремої сім'ї. Технології та рішення, що використовуються у проекті, вже застосовуються у реальному житті або стануть доступними найближчим часом.

Розповідає Генеральний менеджер компанії A-hus Петер Мосбрант (Peter Mossbrant):

«Наша мета — наповнити ринки збуту дерев'яними енергозберігаючими будинками. Завдяки цьому більше людей отримають змогу жити з мінімальним впливом на клімат, не втрачаючи у комфорті, функціональності або дизайні. Ми зможемо запропонувати усі ці переваги під одним дахом з чудовою теплоізоляцією. Продажі будинків такого типу розпочнуться вже найближчим часом».

Термос із дивовижним дизайном
Для архітектора Ґерта Вінґарда (Gert Wingårdh) робота над будинком була дійсно цікавим завданням. Він пояснює:

«Кліматична оболонка будинку виконує ту ж функцію, що й колба термоса, а його слабким місцем є вікна.

Тому ми мали знайти таку альтернативу великим вікнам, яка дозволила б створити чудовий інтер'єр та світлу атмосферу всередині будинку. Для досягнення цієї мети ми використали відразу кілька способів, які дали змогу одночасно покращити енергетичну ефективність білого дерев'яного будинку та зробити його більш привабливим з естетичної точки зору».

Ґерт Вінґард показує виступаючі рами навколо кожного з вікон, передпокій та велику інтегровану веранду, розташовану вздовж жилих кімнат. Разом із дахом чорного кольору та сонячними батареями, розташованими з південного боку, вона дозволяє краще зрозуміти унікальний характер будинку.

«Головна проблема у будинках такого типу — не холод взимку, а надмірна температура влітку. Саме з цією проблемою покликані боротися виступаючі елементи навколо вікон: улітку вони захищають від надлишкової сонячної енергії, а взимку, коли сонце стоїть низько, пропускають промені сонця всередину будинку. Класичний бар'єр для захисту від вітру у передпокої має подвійні двері, тому при кожному відкриванні дверей тепло більше не втрачається», — пояснює Петер Мосбрант.

Сонячні колектори та фотоелементи
Стіни будинку складаються із трьох шарів, що забезпечують виняткову теплоізоляцію та мінімальний витік повітря.

У порівнянні зі звичайними вікнами, коефіцієнт теплопровідності яких (величина, що використовується для оцінки теплоізоляції) становить близько 1,2, такі вікна мають коефіцієнт 0,6 для фіксованих рам та 0,8 для рам, що відкриваються.

Для забезпечення мешканців цього ізольованого будинку свіжим повітрям у необхідній кількості використовується система вентиляції, що відкачує забруднене повітря з ванних кімнат, туалетів, пральні та кухні. Одночасно до спалень та інших кімнат загального користування подається така ж кількість підігрітого до відповідної температури чистого повітря.

При цьому для його підігріву використовується тепло, що міститься у відпрацьованому повітрі. Ефективність такої системи становить близько 80%.

Підігрів будинку також забезпечується шляхом використання тепла від потоку вхідного повітря, холодильників, кухонної плити та іншої побутової техніки, що випромінює тепло під час роботи, і навіть тепла тіл мешканців будинку. Під підлогою першого поверху встановлено окрему систему опалення.

Крім того, будинок обладнано сонячними колекторами та фотоелементами.

• Сонячні колектори на даху гаража забезпечують подачу гарячої води та частково опалення.

• Фотоелементи на даху генерують електроенергію, що використовується для живлення додаткової системи опалення, вентиляції, холодильника з морозильною камерою тощо. Надлишок енергії використовується для заряджання сімейного електромобіля від Volvo.

Volvo C30 DRIVe Electric на під'їзній доріжці
Сімейний Volvo C30 DRIVe Electric працює дуже тихо, а рівень викидів СО2 дорівнює нулю, оскільки для зарядки його батареї використовується відновлювана електроенергія. Електромобіль є частиною програми Volvo Cars, спрямованої на розвиток та підтримку електрифікації.

За рівнем безпеки, комфорту та місткістю салону він нічим не відрізняється від стандартного авто. Головна відмінність полягає у тому, що Volvo C30 DRIVe Electric приводиться в рух виключно електроенергією. Участь у проекті «One Tonne Life» дозволить компанії Volvo Cars дослідити, наскільки електромобіль відповідає життєвим потребам сучасної сім'ї.

«Проект принесе величезну користь у галузі розробки електромобілів. Він дозволить отримати чітке уявлення про те, як зробити автомобіль на батареях привабливим для покупців як у плані ходових якостей, так і з економічної точки зору», — говорить Пауль Ґуставссон (Paul Gustavsson), менеджер зі стратегії електрифікації Volvo Cars.

У якості джерела живлення у Volvo C30 DRIVe Electric використовується літій-іонна батарея, що заряджається від звичайної електричної розетки.

Повна зарядка триває близько восьми годин. Із повністю зарядженою батареєю автомобіль може проїхати до 150 км.

«150 кілометрів — набагато більше за відстань, яку щодня долають більшість європейців, добираючись на роботу та з роботи. Автомобіль, що використовується у проекті „One Tonne Life“, зможе практично повністю задовольнити транспортні потреби сім'ї», — запевняє Пауль Ґуставссон.

Інтелектуальні енергетичні технології
Дружні до навколишнього середовища будинки, оснащені автономними системами енергозабезпечення, відіграють важливу роль у розробці інтелектуальних електромереж. Такі мережі, у свою чергу, є важливим компонентом стійкого в екологічному відношенні суспільства. Компанія Vattenfall на даний час приймає участь у багатьох проектах, спрямованих на створення інтелектуальних електромереж та енергетичних технологій для домашнього господарства, призначених для забезпечення моніторингу та підвищення ефективності споживання енергії. У результаті запровадження таких технологій частина власників будинків зможе бути не лише споживачами, але й виробниками невеликих обсягів електроенергії, наприклад, шляхом використання сонячних батарей.

У проекті «One Tonne Life» компанія Vattenfall забезпечує використання новітньої технології вимірювання споживання електроенергії у реальному часі.

«Компанія Vattenfall прагне бути партнером, що використовує орієнтовану на індивідуальних споживачів інтелектуальну технологію та методику контролю за споживанням енергії. Використовуючи наші розробки, клієнти зможуть відстежувати рівень витрат електроенергії та підвищити ефективність її споживання. Такий підхід, зокрема, включає подальше удосконалення електромережі. Завдяки цьому сім'я, будинок якої оснащено сонячними батареями, зможе продавати нам надлишкову електроенергію. На додачу до цього у похмуру погоду такі сім'ї отримають надійний доступ до електроенергії, що отримується з відновлюваних джерел за допомогою вітро- та гідроелектростанцій», — розповідає Торбйорн Вальборґ (Torbjörn Wahlborg), співробітник Vattenfall.

Exit mobile version