Результати міжнародного опитування, проведеного GfK і присвяченого обізнаноcті європейців і американців із модою
Парижани зазвичай вбираються згідно з останніми вимогами моди. Третина європейців та американців свідома модних тенденцій, причому взуття є найважливішим модним аксесуаром. Такими є результати опитування, присвяченого «Моді» і проведеного відділом Досліджень на замовлення GfK для європейського представництва журналу «The Wall Street Journal» (The Wall Street Journal Europe) навесні цього року, що охопило 19 країн Європи та США.
Яке європейське місто славиться наймодніше вдягненими людьми? Як і можна було очікувати, саме Париж було названо третиною всіх європейців і американців і понад половиною французів містом із найкращим відчуттям моди. Трохи менше половини поляків, чехів і угорців теж переконані у тому, що саме Париж – батьківщина елегантності, тоді як лише чверть італійців назвали це місто, натомість третина обрала власну столицю моди – Мілан, що посів друге місце серед мешканців Західної Європи. Водночас росіяни, шведи, поляки і турки переконані, що у найбільших містах їхніх країн люди вдягнені більш стильно порівняно з мешканцями цієї італійської Мекки дизайнерського одягу.
Нехтування модою чи її встановлення
Інше запитання мало на меті дослідити особисте ставлення респондентів до модних течій, а також те, наскільки важливо для мешканців тих чи інших країн вдягатися згідно з найновітнішими тенденціями. Приблизно третина респондентів відповіли, що загалом зацікавлені в тому, аби бути вдягненими «за останнім словом моди», а 8% навіть заявили, що для них це дуже важливо. При порівнянні результатів, одержаних у різних країнах, виявилось, що румуни і росіяни є найбільш свідомими щодо вимог моди: у цих країнах половина населення вважає, що вдягатися модно – це важливо. Натомість, як виявилось, французи, данці, шведи і американці не дуже переймаються останніми віяннями моди: у цих країнах лише кожен четвертий надає одягу якогось особливого значення. У Німеччині лише для 30% респондентів стильний одяг є чимось важливим.
У всіх країнах жінки виявились більш уважними до новітніх тенденцій. У середньому 40% жінок і 30% чоловіків сказали, що звертають увагу на сучасні тенденції у світі моди. Але найбільш промовистою ця розбіжність у кількості свідомих моди чоловіків і жінок є у Швеції, Австрії, Росії та Німеччині, де вона сягнула 15%.
Інтерес до останніх віянь моди також пропорційно зменшується зі зростанням віку респондентів. Тоді як у віковій групі 15–29 років для майже половини опитаних важливо вдягатися модно, для людей віком 30–49 років цей показник падає до позначки 36% і становить уже всього 23% для людей старше 50 років.
Модне взуття – обов’язковий аксесуар
Не всі предмети одягу та аксесуари гардеробу мають бути «останнім писком моди». Але 35% респондентів віддали пальму першості стильному взуттю, причому окремо для жінок цей показник становить цілих 40%. На другому місці із позначкою 25% опинилися джинси; причому, коли йдеться про джинси порівняно зі взуттям, то американці, голландці, данці та бельгійці найбільшої ваги надають наймоднішому дизайну саме цього предмету гардеробу. Сорочки та блузи посідають третю сходинку. За ними йдуть костюми, штани (за винятком джинсів), пальта, сукні та светри/трикотажні сорочки. А сумки опинилися аж на восьмому місці, що стало справжньою несподіванкою для дослідників, при цьому слід зазначити, що, порівняно з чоловіками, жінки проявляють помітно більший інтерес до модного дизайну сумок: 14% жінок заявили, що для них важливо мати стильну сумку, тоді як погодився з ними лише 1% чоловіків. Завдяки цьому серед жінок сумки опинилися на п’ятій позиції після взуття, джинсів, сорочок і суконь.
Натхненні ЗМІ
Більшість опитаних (28%) заявили, що своє натхнення у світі моди вони черпають з екранів телевізорів. Проте майже така саме кількість респондентів назвала білборди, друзів та членів родини серед своїх джерел інформації про останні модні тенденції. Кожен п’ятий одержує таку інформацію із присвячених моді глянцевих журналів або прислуховується до громадської думки на вулицях або у клубах. Тільки 10% окремо назвали зірок та інших знаменитостей як зразок для наслідування, що надихає їх стежити за останнім віянням моди. І лише 5% черпають своє натхнення у «всесвітньому павутинні».
Джерело: Опитування GfK «Мода», відділ Досліджень на замовлення GfK, 2007 рік
Опитування
У рамках опитування «Мода» респондентам із 19 країн ставили запитання про те, яке європейське місто визначається найбільш модно вдягненими людьми, наскільки важливими для них є модні тенденції, який предмет гардеробу або аксесуар обов’язково має відповідати останнім вимогам моди, а також що надихає їх стежити за новинками у світі моди. З метою цього дослідження, проведеного відділом Досліджень на замовлення GfK для європейського представництва «The Wall Street Journal» (The Wall Street Journal Europe) за фінансової підтримки GfK-Nürnberg e.V. протягом періоду березень–травень 2007 року у 19 країнах було опитано загалом 19 793 особи віком від 15 років.
GfK Ukraine — українська дослідницька компанія, яка пропонує повний перелік послуг з опитувань та досліджень ринків в Україні, Молдові та Бєларусі. GfK Ukraine входить до міжнародної дослідницької мережі GfK Group – четвертої за розмірами дослідницької групи в світі. GfK Group об’єднує більше 115 компаній у 90 країнах світу. The Wall Street Journal Europe (www.wsj.com) |