Аналіз на креатинін: що треба про нього знати

Нирки – це дуже важливий орган, від здоров’я якого залежить стан всього організму, тому за ним треба дуже пильно слідкувати. Найпростіше робити це за допомогою аналізів на креатинін крові, які показують, наскільки добре вони працюють.

Рівень креатиніну крові як показник здоров’я нирок

Річ у тім. що ця речовина виробляється в постійною швидкістю, а виводиться нирками. тобто, якщо аналіз показує високий рівень креатиніну, це означатиме, що виводиться він не так, як треба, а це вже привід звернути увагу саме на нирки. Тобто за допомогою цього аналізу лікар може оцінити фільтраційну функцію.

Також цей аналіз є обов’язковим для пацієнтів, які готуються до проведення комп’ютерної томографії із використанням контрасту. Це потрібно тому, що контраст має бути виведено з організму протягом двох-трьох днів, а у разі порушень функцій нирок він буде тривати довше. Якщо рівень креатиніну занадто високий, від КТ доведеться відмовитися, оскільки це може бути небезпечним для здоров’я людини.

Як лікар оцінює аналізи на креатинін

Якщо казати просто, то це відбувається наступним чином:

  • при слабкому та середніх порушеннях рівень креатиніну підвищується не дуже сильно;
  • при нирковій недостатності, що прогресує, відхилення від нормальних показників є значними.

Рівень креатиніну залежить від декількох факторів, зокрема, від маси м’язів, тобто в чоловіків його буде більше, ніж у жінок.

Як правильно здавати аналізи на креатинін

По-перше, це треба робити зранку, оскільки перед здачею не можна їсти, щоб результати на змазувалися. По-друге, за 24 години до відвідування лабораторії потрібно виключити алкоголь та інтенсивні фізичні навантаження. Якщо правильно підготуватися до аналізу, він дасть валідний результат.

Здавати аналізи на креатинін потрібно не лише перед проведенням КТ, але й у багатьох інших випадках, наприклад, при підозрі на онкологічне захворювання. Також він рекомендується жінкам під час вагітності. Цей аналіз є базовим. тобто його проводять тим пацієнтам, які відправляються на госпіталізацію.

Потрібно звернути на нього увагу й тоді, коли людина відчуває один з таких симптомів. як надмірна втома, набряки обличчя, погіршення апетиту, підвищений артеріальний тиск. Перевірити функцію нирок ніколи не буде зайвим, тож ці дослідження є одними з найбільш розповсюджених, лікарі часто призначають їх для підтвердження або спростування діагнозу.

еМапа сирен повітряної тривоги, види ППО України

Захист від повітряних атак росіян – онлайн-карти тривог та українська ППО

На війні найважче військовим на лінії фронту, але жити в місці чи селі, куди в будь-який час може прилетіти ракета, теж не дуже весело. Українців рятують онлайн-карти тривог та бездоганна робота протиповітряної оборони. Також існують мобільні застосунки, які звуковими сигналами попереджають про небезпеку.

Читайте також: еМапа та інші застосунки для стеженням за повітряними тривогами

Онлайн-карти сирен

Щоб захистити себе та своїх близьких від повітряних бомбардувань, завантажте в телефон карту сирен. З нею ви можете візуально бачити оголошення повітряної тривоги на території свого регіону проживання. Найпопулярніші карти, які працюють в режимі реального часу, створили київські розробники. «еМапа» сирен на відкритій платформі OpenStreetMap – це проєкт Вадима Клименка.

Принцип роботи «еМапи» доступний кожному: коли лунає сигнал повітряної тривоги на карті змінюється колір заливки з зеленого на помаранчевий. Регіон, який під загрозою, стає жовтогарячим. Прорахувати траєкторію ракети складно, тому повітряна тривога охоплює всі можливі небезпечні місця. Після відбою карта знову стає зеленою. Зони без інформації на «еМапі» позначені сірим. Дані оновлюються кожні 15 секунд. Якщо навести курсор на певну точку на карті, видається інформація про час та дату відбою останньої тривоги.

Зручний ресурс від наших розробників пропонує сайт war.ukrzen.in.ua. На ній «тривожні» області позначаються червоним. Коричневим кольором заливаються райони, що зазнають мінометних обстрілів. Інформація оновлюється кожні 18 секунд. Якщо клікнути на область чи місто, справа з’явиться табличка з історією тривог в цьому регіоні чи населеному пункті. Крім дати й часу, користувач побачить тривалість кожної повітряної тривоги.

Види української протиповітряної оборони

Протистоїть ворожим нападам повітря українська ППО. Наші військові – справжні герої. Вони примудряються на старому й не дуже точному обладнанні збивати більшість ворожих ракет, безпілотників, літаків та гелікоптерів.

Види ППО України:

  • радіолокаційна розвідка;
  • авіаційний підрозділ з винищувачами;
  • наземні зенітно-ракетні комплекси.

Розвідники виловлюють ракети на радарах і повідомляють в центр управління, де вирішують, як їх знищити. Якщо умови дозволяють, перехоплення відбувається за допомогою винищувачів. Якщо ні, використовують зенітно-ракетні комплекси середньої та малої дальності. ЗРК великої дальності українська армія не має.

Частина українського ППО захищає населені пункти, інша – наземні сухопутні війська та воєнні об’єкти. Протикорабельні сили захищають кораблі та катери ЗСУ. Найскладніше організувати протиракетну оборону для різних модифікацій ворожого озброєння.

F-16 на службі України у режимі ППО

Дуже гарно показують себе у боротьбі з російськими ракетами та безпілотниками літаки американського виробництва F-16. Багатоцілові винищувачі цього типу значно кращі не лише за радянські винищувачі, а навіть класичні зенітні ракетні комплекси.

Україна вже понад рік використовує багатофункціональні винищувачі F-16 для місій з протиповітряної оборони, в першу чергу – для знищення крилатих ракет та дронів.

Справа в тому, що крилата ракета доволі специфічна ціль, вона малорозмірна та маловисотна. Останнє означає те, що навіть найдовершеніший радар не побачить крилату ракету, що летить на висоті 50 метрів на дальності понад близько 42 км, бо ракета буде для нього нижче горизонту.

Тобто зона відповідальності будь-якого ЗРК у питанні протидії крилатим ракетам впирається саме у цю відстань, навіть якщо його ракети летять далі. Більше того, у наземних систем ППО є ще один недолік – вони маломобільні. Бо жодний ЗРК не може зранку захищати умовний Львів, а вже ввечері працювати під Харковом.

Водночас винищувач – може. Бо він не лише має значно більшу зону прикриття, а може змінювати авіабази та використовувати аеродроми підскоку чи дозаправку у повітрі (останнє для наших винищувачів ще поки недоступне).

Також винищувач під час відбиття атаки крилатих ракет заходиться вище за них, тобто дивиться згори вниз і має значно кращий огляд за наземні РЛС. І саме тут F-16 має значно кращі можливості ніж радянські МіГ-29 чи Су-27.

Зокрема МіГ-29 оснащені РЛС Н019, а Су-27 Н001 і хоча для них зазначена можливість виявлення цілей на фоні землі, на практиці виявлення крилатих ракет для них доволі складна задача. Водночас в українських F-16 встановлені РЛС AN/APG-66(V)2A, які мають навіть окремий режим роботи із виявлення наземних цілей.

Також можливо нагадати, що рішення модифікації РЛС F-16 AN/APG-66 для боротьби із крилатими ракетами у США були вирішені ще наприкінці 80-х років із розробкою спеціальної версії F-16 ADF. Ця версія була спеціально розроблена для нацгвардії США, яка мала відбивати атаку СРСР. До речі F-16 ADF до України також передали, але для дещо іншої ролі.

А враховуючи те, що українські F-16 отримали навіть спеціальне оновлення систем РЕБ, то з максимальною долею вірогідності, РЛС на цих літаках також, як мінімум програмно, оновленні для ще кращого виявлення крилатих ракет.

Нагадаємо, у ніч на 20 лютого 2025 року росія обстріляла Україну ударними безпілотниками та  крилатими ракетами. В результаті атаки було пошкоджено газову інфраструктуру країни.

Можно ли тонировать передние боковые стекла 2022?

Тонировка авто во все времена вызывала различные споры. Нужно ли тонировать свой автомобиль? Чем тонировать? Насколько темной может быть тонировочная пленка? Есть ли ей альтернативы? И точно ли тонировать можно все стекла целиком? Об этом и многом другом мы и поговорим в сегодняшней статье.

ДЛЯ ЧЕГО НУЖНА ТОНИРОВКА?

Причин затонировать авто может быть уйма, начиная от стильного тюнинга и заканчивая желанием уберечь кожу и пластик салона от выгорания. По данным опроса автовладельцев за июнь 2021 года, наиболее популярными причинами тонировки являются:
— стремление к приватности — сквозь затонированные стекла довольно сложно заглянуть в салон;
— желание снизить температуру в салоне в жаркое время года — температура в салоне затонированного авто на 7-10 градусов ниже, чем снаружи. Это хорошее подспорье автомобилистам, у которых нет климат-контроля.

КАКИЕ СТЕКЛА МОЖНО ТОНИРОВАТЬ, А КАКИЕ НЕТ?

Тонировать можно все стекла, вопрос лишь в том, насколько сильно?

Степень допустимой тонировки регулируют ПДД, а именно — ГОСТ-5727-88, который гласит: светопропускаемость лобового стекла должна составлять 75% и больше, боковых стекол и заднего — 70% и больше. Как это проверяется? Специальным прибором тауметром при определенной температуре воздуха и атмосферном давлении. Если допустимые показатели нарушены, автовладельцу грозит штраф. Также вас могут развернуть на границе — не все страны разрешают тонированные автомобили на своих дорогах. Однако тауметр — не самый точный прибор, нередко он дает погрешности, поэтому даже штраф можно оспорить (чего мы делать не рекомендуем, особенно, в военное время).

ЧЕМ ЗАТОНИРОВАТЬ АВТО?

Степень светопропускаемости легко можно не соблюсти, особенно, если тонировка производится с помощью окрашенных пленок. Они содержат в своем составе темный пигмент и являются наиболее бюджетным и наименее качественным способом. С такими пленками очень легко “переборщить”.

Чуть лучше дело обстоит при тонировке с помощью напыления (нанесения на стекло окисей металлов), которое и придает стеклу затемнение.

Можно также заморочиться (и раскошелиться) и поставить себе электронную тонировку: это замена заводских стекол на специальные “умные”, состоящие из жидких кристаллов и наночастиц. Степень затемненности в данном случае может меняться, и регулируется с помощью специального пульта.

Ну а если вы не миллионер, но хотите качественной и долговечной тонировки, которая не принесет вам проблем с законом, ваш выбор — тонировка атермальными пленками. Это многослойные пленки с нанокерамикой, полимерами и графитом в составе, которые производятся путем магнетронного напыления. Пленки полностью прозрачны, но отражают до 99% солнечного света, тем самым выполняя все функции тонировки.

Одни из самых надежных атермальных пленок — серия NEX от компании STEK Ukraine. Здесь вы можете посмотреть приблизительный прайс по тонировке данными пленками:

Тонировка Стоимость
Полная тонировка (без лобового) 3 500 грн
Тонировка лобового стекла 2 800 грн
Тонировка 1 бокового стекла 1 100 грн
Тонировка заднего стекла 2 300 грн

Тонировку авто в Киеве stekautomotive.com.ua/athermal_tinting (в частности, на Борщаговке) вы можете произвести в установочном и детейлинговом центре компании, где кроме консультации специалиста и профессионально выполненной работы, получите также многолетнюю гарантию.

Завтра окуповані частини України увійдуть до складу рф

Прессекретар Кремля Дмитро Пєсков заявив, що 30 вересня о 15:00 у Кремлі відбудеться церемонія підписання договорів про включення до складу рф окупованих українських територій.

Про це повідомляє “РИА Новости”.

Договори підпишуть із чотирма територіями, на яких проходили так звані “референдуми”. За словами Пєскова, також очікується виступ російського президента Володимира путіна.

Авотюнінг: де краще придбати все необхідне

Якщо автолюбитель хоче покращити характеристики свого авто та зробити його унікальним зовні, йому потрібен тюнінг. Він буває як внутрішнім, так и зовнішнім, тож, перш ніж робити покупку на https://www.cartuning.in.ua/, треба визначитися, що буде в пріоритеті. Звичайно, можна водночас зробити і те, і те, але треба підготуватися до того, що  на це піде багато коштів. Тому зазвичай водії концентруються на тому, щоб покращити стайлінг машини та її аеродинамічні характеристики, цього цілком достатньо для того, щоб автомобіль не загубився навіть у мегаполісі.

Що краще: зробити деякі елементи, наприклад, бампер, самостійно, чи все ж таки замовити? Другий варіант вважається більш правильним, оскільки для виготовлення запчастин для авто потрібні спеціальні знання, досвід та навички, а без цього нічого хорошого не вийде. Найкраще, на що можна очікувати – це те, що дарма буде витрачено час та гроші. Якщо з замовляти деталь у спеціалістів, вона не просто буде така сама, як її хотів бачити водій, але й він буде впевнений у тому, що не матиме проблем з встановленням та експлуатацією. Будь-яку деталь для зовнішнього тюнінгу можна без проблем покрасити.

Звичайно, є ще один варіант – це  тюніг-ател’є, але порівняно з інтернет-магазинами тюнінга вартість запчастини буде досить великою. А ось придбати вже готову деталь може дозволити собі кожен водій, якому хочеться добавити індивідуальності до свого звичного авто. Чи можна підібрати щось цікаве з вже готових варіантів? Це риторичне питання, на яке існує лише одна відповідь.

Крім того, якщо водій вибиратиме щось з магазину автотюнінгу, він буде впевнений у тому, що аеродинамічні характеристики його машини точно не погіршуються. Тобто всі деталі для тюнінгу виготовляються таким чином, що вони обтічні та симетричні.

Вибір підходящого елементу – це також дуже цікавий момент, оскільки в цьому питанні потрібно розбиратися. В інтернет-магазині, який пропонує різноманітні деталі для тюнінгу, працюють професіональні консультанти, які радо допоможуть покупцеві вирішити будь-яку проблему та дадуть відповіді на всі запитання.

Чи варто робити тюнінг авто? Це має вирішувати тільки сам водій, оскільки, з одного боку, таким чином воно відповідатиме його вподобання, в іншого, продати таку машину будет трохи важче, ніж стандартний варіант. Але сидіти за кермом, звичайно, буде набагато приємніше, це теж рахується.