Вартість зарядки електромобілів в Україні у 2025 році

У липні 2025 року середня вартість зарядки електромобіля через мережеву ЕЗС в Україні становить 360 грн за 100 км пробігу, за умови споживання 20 кВт·год на 100 км. Такі дані оприлюднив Інститут досліджень авторинку (ІДА), повідомляє галузеве видання enkorr.

Це на 40-240 грн менше, ніж витрати на традиційні види пального. Для порівняння: бензиновий автомобіль (10 л/100 км): ≈600 грн; авто з ГБО (12 л/100 км): ≈410 грн; електромобіль на публічній ЕЗС: ≈360 грн; електромобіль від домашнього лічильника (однозонний): ≈90 грн; електромобіль за нічним тарифом: ≈45 грн.

Яка частка електромобілів в Україні підходить для міжобласних поїздок?

За даними ІДА, близько 40% українського парку електромобілів (з понад 170 тис. авто) мають акумулятори ємністю понад 50 кВт·год — їх вважають придатними для міжобласних поїздок.

Які тарифи на зарядку електромобілів в Україні?

Середня ціна за кіловат-годину на станціях публічного доступу становить: АС порт: 14,82 грн (+0,17 грн); DC порт: 17,65 грн (без змін). Швидкісні придорожні ЕЗС мають вищі тарифи, тоді як зарядки, розташовані на паркінгах торгових центрів чи ресторанів, — нижчі.

Інформація зібрана через мобільні додатки операторів, з урахуванням частоти повторення тарифів поблизу міжміських доріг, зазначають в ІДА. Ці дані носять довідковий характер і не є рейтингом операторів.

Нагадаємо: Вартість заряджання електромобіля у Німеччині часто перевищує витрати на бензин, що ставить під загрозу екологічний транспортний перехід.

Зростання локалізації: нові 25 товарів в Україні

Заявки від виробників 25 видів товарів на розширення локалізації свідчать про затребуваність політики локалізації. Таку думку висловив заступник голови економічного комітету Верховної Ради Дмитро Кисилевський.

“Сьогодні рівно три роки як набув чинності закон про локалізацію. Це закон, з якого фактично почалась кардинальна зміна державної економічної політики, яку сьогодні всі знають під назвою ‘Зроблено в Україні’, – написав він у Facebook.

“У липні 2022 року, коли закон про локалізацію набув чинності, ми мали вже інше життя, ніж коли його приймали, – вторгнення росіян відправило українську промисловість у глибокий нокдаун. І саме законодавчий пріоритет для вітчизняного виробника на тендерах державних установ, компаній і громад, дозволив спочатку перезапуститись, а потім відновити повноцінну роботу цілим галузям економіки”, – зазначив він.

Які результати локалізації в Україні?

За його словами, у 2023-24 роках локалізація запрацювала як стимул для інвестицій у нові види продукції. Кисилевський навів приклади локалізації у машинобудівній галузі. Зокрема, Чернігівський автозавод сертифікував свій перший електробус, Черкаський та Запорізький автозаводи інвестували у виробництво більш містких пасажирських автобусів, кременчуцький ‘Альфатекс’ почав крупновузлову збірку вантажівок, броварська компанія ‘ТДС’, яка колись починала як імпортер, виробила власний телескопічний навантажувач.

“Це лише деякі приклади результативності політики локалізації. Цього року її затребуваність підкреслила заявка від виробників ще 25 видів товарів на розширення локалізації – уряд та Верховна Рада підтримали це рішення”, – зазначив Кисилевський.

Чи могла б локалізація врятувати промисловість?

“Якби не локалізація, станом на сьогодні ми б уже напевне втратили виробництво автобусів і трамваїв, комунальної та спецтехніки, трансформаторів та електрообладнання”, – вважає заступник голови економічного комітету.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що у Верховній Раді зареєстровані два законопроєкти, які передбачають компенсацію промислових інвестицій через податки. Інвестиційні проекти, які можна буде компенсувати через податки, мають бути реалізовані у переробній промисловості.

Раніше повідомлялося, що до Верховної Ради України подано на реєстрацію пакет законопроектів про Defence City. У пакеті передбачено запровадження переліку підприємств оборонно-промислового комплексу (резидентів Defence City), який вестиме Міністерство оборони України.

Раніше повідомлялося, що Україна розвиватиме ‘данську модель’, за якою партнери купують зброю в українського ОПК для потреб української армії, і на цю програму на 2025 рік очікується залучити понад мільярд доларів. Про це повідомив прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

Раніше також повідомлялося, що Верховна Рада України ухвалила у першому читанні законопроєкт №12117 про удосконалення функціонування індустріальних парків. Серед основних запропонованих змін – чітке розмежування функцій всіх субʼєктів індустріального парку, розширення переліку видів діяльності учасника індустріального парку, зокрема, йдеться про можливість власної генерації електроенергії.

Обвинувальний акт проти ексголови акціонерного товариства

Бюро економічної безпеки вручило обвинувальний акт колишньому голові Правління акціонерного товариства у заволодінні коштами компанії в особливо великих розмірах. Про це повідомляє пресслужба БЕБ.

Зазначається, що підприємство забезпечує розподіл газу споживачам на території Івано-Франківської області та було підконтрольне підсанкційному олігарху Дмитру Фірташу.

Які порушення виявлено?

Слідством встановлено, що експосадовець, зловживаючи своїм службовим становищем, видав необгрунтований наказ про преміювання самого себе на суму 1,24 млн грн за місяць. Таким чином він порушив норми статуту та положення про Наглядову раду акціонерного товариства, а також рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

В результаті акціонерному товариству було завдано збитків в особливо великих розмірах, зазначає БЕБ. Йдеться, що необгрунтованість рішення обвинуваченого підтверджується висновком Державної аудиторської служби України та низкою судових експертиз.

Що далі?

На підставі зібраних доказів колишній службовій особі акціонерного товариства повідомлено про підозру. Досудове розслідування завершено, обвинувальний акт вручено підозрюваному.

Нагадаємо: Детективи Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України викрили групу осіб підконтрольної підсанкційному олігарху Дмитру Фірташу компанії у заволодінні державними коштами під час встановлення газових лічильників.

Курс євро та долара до гривні укріпиться 15 липня

Офіційний курс євро до гривні укріпиться у вівторок 15 липня на 5 копійок. Про це свідчить офіційний курс НБУ на вівторок 15 липня. Своєю чергою, курс долара також укріпиться на 5 копійок.

Які нові офіційні курси валют?

Офіційні курси на вівторок 15 липня встановлено на такому рівні: 1 долар США – 41,83 грн (41,78 грн станом на 14 липня); 1 євро – 48,89 грн (48,84 грн станом на 14 липня).

Коли євро досягав рекордів?

Нагадаємо: Раніше, 22 квітня 2025 року євро досягнув свого останнього історичного рекорду у 47,76 гривні. Згодом курсові рекорди почали фіксувати у червні: перший – 13 червня, а другий – 20 червня у 48,20 грн. Втретє – 25 червня 2025 року у 48,50 гривні. Загалом за червень євросоюзівська валюта зросла на 1,7 гривні. Станом на 30 червня, офіційний курс долара до гривні збільшився на 8 копійок, євро зріс на 15 копійок й встановив новий рекорд вчетверте. Станом на 1 липня, курс НБУ долара до гривні зріс на 13 копійок, євро додав 20 копійок й встановив новий рекорд вп’яте.

Єврокомісія схвалила роумінговий безвіз для України

Єврокомісія погодила надання Україні так званого роумінгового безвізу — приєднання до політики ЄС Roam like at Home. Про це повідомив прем’єр-міністр Денис Шмигаль. Уряд очікує, що це відбудеться з 1 січня 2026 року.

Що передбачає роумінговий безвіз?

Кабмін схвалив рішення комітету асоціації Україна-ЄС про взаємне відкриття сектора роумінгу. Це частина процедури фіналізації набуття роумінгового безвізу.

Нагадаємо: Верховна Рада 15 квітня ухвалила законопроєкт №12150 (щодо імплементації норм законодавства ЄС з питань електронних комунікацій), який відкриває Україні можливість приєднатися до єдиної зони роумінгу з ЄC.

Які переваги матимуть українці?

У червні президент України Володимир Зеленський підписав закон, який відкриває шлях до спільного роумінгу з Європейським Союзом. Завдяки спільному роумінгу українці зможуть користуватися мобільним зв’язком і інтернетом у 27 країнах ЄС за тими ж тарифами, що й вдома – без додаткових зборів. Така ж вигода буде і для європейців, які приїжджають до України.