Суд зобов’язав “Компанію Тітал” повернути 3,54 млн грн

Господарський суд міста Києва зобов’язав ТОВ “Компанія Тітал” повернути військовій частині 3,54 млн грн сплаченого податку на додану вартість (ПДВ). Про це свідчить рішення суду від 1 липня.

Що стало причиною судового розгляду?

У кінці 2023 року військова частина Національної гвардії України, номер якої прихований у Судовому реєстрі, замовила “Тітал” пожежний автомобіль водопінного гасіння пожежі АВ-12-80 на повнопривідному шасі Daewoo Novus CM6C7, 6×6 за 21,25 млн грн з урахуванням 3,54 млн грн ПДВ. Замовник перерахував кошти. Надалі військова частина вирішила, що компанія безпідставно отримала ПДВ і звернулася до суду.

Яка позиція компанії “Тітал”?

“Тітал” заперечував щодо задоволення позову. Компанія зазначила, що згідно з позицією Державної податкової служби України пожежний автомобіль водопінного гасіння пожежі на повнопривідному шасі Daewoo Novus не звільняється від оподаткування ПДВ під час ввезення на митну територію України. Крім того, на час розгляду справи не було доказів визнання недійсним державного контракту.

Водночас суд зайняв сторону військової частини, дійшовши до висновку, що у цьому випадку пожежна машина – це товар оборонного призначення і не підлягає оподаткуванню. Тому скасував пункт угоди про включення суми податку на додану вартість та стягнув з компанії 3,54 млн грн.

“Компанія Тітал” – український виробник спеціальної техніки, зокрема пожежних, аварійно-рятувальних та іншої спеціальної техніки на базі автомобільних шасі. Засновниками київської є Павло Брицький, Дмитро Брицький та покійний історик та професор Чернівецького національного університету Петро Брицький. Фірма була дотична до МНС і ДСНС.

Нагадаємо: Господарський суд міста Києва стягнув з ТОВ “КСМ-Трейд” на користь Міністерства оборони України безпідставно набутий податок на додану вартість (ПДВ).

Ілон Маск анонсує додаток для дітей Baby Grok

Американський мільярдер Ілон Маск заявляє, що його компанія з розробки штучного інтелекту (ШІ) xAI створить додаток для дітей під назвою Baby Grok. Про це повідомляє Bloomberg.

Маск зазначає, що новий додаток буде присвячений контенту для дітей, але не надав додаткових деталей про Baby Grok у своєму дописі на X.

Які новини з xAI?

Раніше цього місяця xAI випустила чат-бот Grok 4, лише через кілька місяців після випуску попередньої версії, підкресливши шалений темп розвитку штучного інтелекту. Оновлення також з’явилося після того, як бот опублікував на X кілька антисемітських коментарів, які викликали широке засудження.

Що ще планує Україна?

Нагадаємо: Перший віцепрем’єр-міністр — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров заявив, що планує запустити в Україні аналог американського Департаменту ефективності уряду (DOGE).

Україна може стягнути 6,9 млрд доларів з “Газпрому”

Україна може стягнути 6,9 мільярдів доларів з “Газпрому” за рішенням арбітражного суду. Про це повідомив президент Володимир Зеленський.

Які рішення були прийняті?

Зеленський зазначив, що заслухав доповідь очільника “Нафтогазу” Сергія Корецького. “У контексті підготовки наради з українськими послами та оновлення завдань для української дипломатії обговорили шляхи виконання арбітражних рішень на користь України. На даний час маємо вже кілька позитивних рішень міжнародних арбітражів на загальну суму 6,9 мільярда доларів. Це абсолютно справедливі рішення, які демонструють відповідальність Росії та Газпрому й утверджують силу міжнародного права”, – сказав президент.

Які подальші кроки України?

Він додав, що Україна готує кроки для стягнення цих коштів, і завтра 21 липня українські посли отримають відповідні доручення.

Нацбанк продав 906,6 млн доларів за тиждень

За тиждень з 14 по 18 липня Національний банк України продав на міжбанку 906,6 млн доларів, при цьому купив 130 тис доларів. Про це відомо зі статистики НБУ.

За період, з 14 по 18 липня, Нацбанк продав на міжбанку 906,6 млн доларів, що на 228,1 млн доларів більше, ніж минулого тижня. При цьому, за тиждень Нацбанк купив 130 тис доларів.

Що змінилося з курсом долара?

2 жовтня 2023 року Національний банк оголосив про перехід від режиму фіксованого курсу. Починаючи з 3 жовтня 2023 року, офіційний курс долара почав змінюватися – вперше з липня 2022 року.

Які дані за попередній тиждень?

Нагадаємо: За тиждень з 7 по 11 липня Національний банк України продав на міжбанку 678,5 млн доларів, при цьому не купував валюту.

Суд відмовив у позові до “Київметробуд” про 1,6 млн грн

Господарський суд міста Києва відмовив КП “Київський метрополітен” у задоволенні позову про стягнення 1,6 млн грн з АТ “Київметробуд”, яке провалило будівництво метро на Виноградар. Про це свідчить рішення суду від 1 липня.

Які були умови будівництва?

У 2018 році метрополітен замовив “Київметробуд” будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції “Сирець” на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі Києва за 5,98 млрд грн. Йшлося про дільницю від станції “Сирець” до станції “Проспект Правди” з двома станціями (“Мостицька” та “Проспект Правди”) та дільницею вилочного відгалуження в бік станції “Виноградар” (І черга будівництва). Надалі замовник перерахував компанії 2,58 млрд грн авансу.

Чому суд відмовив у позові?

Водночас “Київметробуд” використав частину з них (1,7 млрд грн) не за цільовим призначенням, розмістивши гроші на депозит в “Укргазбанку”, та отримав від цього 139 млн грн безпідставного доходу (проценти за депозитом), частину з якого (1,6 млн грн) “Київський метрополітен” і просив стягнути з підприємства. Суд зазначив, що згідно з судовим рішенням від 2024 року з “Київметробуду” вже було стягнуто на користь Київської міської ради 139 млн грн безпідставно набутих коштів. У цій справі метрополітен фактично просив повторно стягнути з компанії гроші, які вже були стягнуті в іншій справі. А це прямо заборонено законом. Тому суд відмовив у задоволенні позову.

Що далі з будівництвом метро?

Нагадаємо: Нові станції метро “Мостицька” і “Проспект Правди” в Києві почали будувати у 2019 році. Планувалось, що їх відкриють ще у грудні 2021 року. У вересні 2021 року компанія “Київметробуд” просила перенести терміни дії договору. Будівельники тоді заявляли, що не встигають добудувати станції до кінця 2021 року. Компанія звернулася до суду з проханням перенести терміни здачі з листопада 2021 року на травень 2023 року. У лютому 2023 року “Київметробуд” відновив будівництво метро на Виноградар, проте активне будівництво не велося з осені 2023 року. Пізніше “Київський метрополітен” розірвав договір на будівництво гілки метро на Виноградар через зрив термінів будівництва. Наступним генпідрядником стала компанія “Автострада” Максима Шкіля.