BYD відтерміновує виробництво електромобілів в Угорщині

Китайська компанія BYD відтермінує масове виробництво на своєму новому заводі з випуску електромобілів в Угорщині до 2026 року. Про це пише Reuters. Натомість виробництво на новому підприємстві в Туреччині розпочнеться раніше, ніж очікувалося, і вже у 2027 році перевищить потужності угорського заводу, повідомили джерела, обізнані з планами компанії.

Які плани у нового заводу в Угорщині?

Підприємство в Сегеді на півдні Угорщини, інвестиції в яке оцінюються у 4 мільярди євро, за перший рік випустить лише кілька десятків тисяч автомобілів. Це лише частина від проєктної потужності у 150 тисяч авто на рік. Максимальна запланована потужність — 300 тисяч автомобілів.

Що відомо про завод у Туреччині?

Завод у Туреччині, вартість якого становить 1 мільярд доларів, у 2027 році перевищить планову потужність у 150 тисяч автомобілів, а у 2028 році обсяги зростуть ще більше. Частина продукції буде експортуватися в ЄС без сплати мита завдяки угодам з Туреччиною.

Перенесення акценту з Угорщини до Туреччини підриває плани Євросоюзу привабити китайські інвестиції через нові мита на електромобілі з Китаю. Угорщина мала стати європейським хабом BYD, але зміни в планах свідчать про зміну стратегічного фокусу компанії.

Нагадаємо: Найбільший у світі виробник електромобілів BYD скорочує обсяги виробництва та відкладає розширення заводів. Китайський виробник електромобілів BYD різко знизив ціни на свої авто в Китаї, посилюючи конкуренцію з Tesla у Китаї. У квітні китайський автовиробник BYD вперше випередив Tesla за кількістю проданих електрокарів у Європі.

Кібершпигунство: атака на сервери Microsoft вразила 100 організацій

Масштабна кампанія кібершпіонажу, спрямована на серверне програмне забезпечення Microsoft, скомпрометувала близько 100 організацій, серед яких і урядові установи. Про це повідомляє агентство Reuters.

У суботу Microsoft оприлюднила попередження про “активні атаки” на самостійно розміщені сервери SharePoint – популярний інструмент для внутрішнього обміну документами та спільної роботи в компаніях. Сервери SharePoint, які працюють на інфраструктурі Microsoft, не постраждали.

Що таке атака “нульового дня”?

Цю атаку називають “нульовим днем” (zero-day), оскільки вона використовує раніше невідому вразливість. Це дає змогу зловмисникам проникати на вразливі сервери та встановлювати бекдор – таємний доступ, що дає змогу залишатися в системі надовго.

Вайша Бернард, головний спеціаліст з кібербезпеки компанії Eye Security з Нідерландів, розповів, що за допомогою інтернет-сканування було виявлено майже 100 жертв. І це ще до того, як метод атаки став загальновідомим. “Усе однозначно”, – каже Бернард, – “Хто знає, що ще встигли зробити інші зловмисники після цього, щоб встановити свої бекдори”.

Які наслідки атаки?

Фонд Shadowserver підтвердив цифру – близько 100 уражених систем. Більшість постраждалих перебувають у США та Німеччині. Серед них – урядові установи. Інший дослідник заявив, що поки що атака виглядає як робота одного хакера або невеликої групи. “Це може швидко змінитися”, – попередив Рейф Піллінг, директор з аналізу кіберзагроз у британській компанії Sophos.

Microsoft у заяві повідомила, що вже випустила оновлення безпеки і закликає всіх користувачів встановити його. Хто стоїть за атакою, досі невідомо. Однак компанія Google (входить до Alphabet), яка має доступ до великого обсягу інтернет-трафіку, пов’язує принаймні частину атак із хакерським угрупованням, пов’язаним із Китаєм.

За даними пошуковика Shodan, який виявляє пристрої, під’єднані до інтернету, понад 8 000 серверів могли бути вразливими. У Shadowserver нарахували трохи більше 9 000, але попереджають, що це мінімальна оцінка. Серед потенційно уражених – великі промислові компанії, банки, аудиторські фірми, медичні організації, а також низка урядових структур США та інших країн.

“Інцидент із SharePoint вказує на широкий рівень компрометації серверів в усьому світі”, – сказав Даніель Кард із британської компанії PwnDefend. “До ситуації слід підходити так, ніби злом уже стався. І просто встановити оновлення недостатньо”.

Нагадаємо: На початку 2024 року дослідницька група Cybernews виявила, ймовірно, найбільший витік даних в історії: Mother of All Breaches (MOAB) з приголомшливою кількістю 26 мільярдів записів. Дослідники підтвердили один із найбільших витоків паролів в історії – скомпрометовано 16 мільярдів облікових записів. У списку Apple, Google, Facebook, Telegram, а також урядові сервіси.

Справу про загибель хлопця на канатній дорозі передано до суду

Прокурори Печерської окружної прокуратури Києва передали до суду справу стосовно п’ятьох осіб, яких звинувачують у порушеннях, що призвели до загибелі 20-річного хлопця на канатній дорозі через Дніпро в липні 2024 року. Про це повідомляє пресслужба Київської міської прокуратури.

Хто обвинувачується у справі?

Серед обвинувачених – проєктант атракціону, директор підприємства, яке реалізувало проєкт, експерт, який перевіряв переправу, приватний підприємець, що керував атракціоном, і колишній інженер із технічного нагляду КП “Плесо”.

Які помилки призвели до трагедії?

За даними слідства, проєктант припустився серйозних помилок – передбачив використання сталевого каната, непридатного для атракціонів. Саме це стало причиною його обриву 21 липня 2024 року, коли хлопець упав у Дніпро і загинув.

Директор підприємства затвердив технічний проєкт із цією помилкою, експерт не помітив невідповідність каната під час експертизи, а підприємець мав проводити щоденний огляд атракціону. Їх судитимуть за порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що призвели до смерті людини (ч. 2 ст. 272 КК України).

Відповідатиме й колишній інженер КП “Плесо”, який мав здійснювати технічний нагляд. Йому інкримінують службову недбалість із тяжкими наслідками (ч. 2 ст. 367 КК України).

Нагадаємо: 21 липня близько 13:45 у Києві обірвалася канатна дорога через Дніпро. Наразі біля Пішохідного мосту триває пошуково-рятувальна операція.

АвтоВАЗ розглядає чотириденний робочий тиждень

Російський автогігант “АвтоВАЗ” заявив, що розглядає запровадження чотириденного робочого тижня через тиск високих відсоткових ставок і конкуренцію з боку китайських автовиробників, що негативно впливає на продажі. Про це повідомляє агентство Reuters.

Чому зниження продажів стало критичним?

Минулого місяця “АвтоВАЗ”, який стикається з дефіцитом покупців, спрогнозував, що загальний обсяг продажів на російському авторинку цього року скоротиться на 25%. Компанія звинувачує в цьому високу ключову ставку Центробанку, яка знижує попит на автокредити та підвищує виробничі витрати. Ключова ставка в Росії вже кілька місяців залишається на найвищому рівні за понад 20 років.

Урядовці та бізнес тиснуть на Центробанк, вимагаючи швидшого зниження вартості запозичень. Очікується, що в п’ятницю банк знизить ставку на 2 відсоткові пункти — до 18%.

Які фактори впливають на ринок?

“Йдеться про високу ключову ставку і жорсткіші вимоги регулятора до позичальників за автокредитами, — заявили в “АвтоВАЗі”. — Крім того, на російський ринок імпортовано велику кількість автомобілів, а бренди-імпортери ведуть політику демпінгу”.

Компанія має понад 30 тисяч працівників, здебільшого у Тольятті — місті на Волзі за 800 км на південний схід від Москви. За даними Autostat, у першій половині 2025 року продажі “АвтоВАЗу” впали на 25% — до 155 481 автомобіля.

У 2022 році, після запровадження західних санкцій через вторгнення РФ в Україну та виходу з ринку іноземних автовиробників, “АвтоВАЗ” вже переводив працівників на чотириденний тиждень терміном на три місяці. Тоді продажі флагманської Lada обвалилися на 48,2% — до 174 688 авто.

До війни російське автовиробництво значною мірою залежало від іноземних компаній. У 2022 році ринок пережив колапс, однак його відновленню посприяла масова поява китайських брендів. Нині частка китайських виробників перевищує 50% продажів в Росії, тоді як до війни вона була менш як 10%.

“Остаточне рішення щодо впровадження неповного чотириденного робочого тижня буде ухвалене після аналізу ринкових тенденцій і економічних факторів, включно з рівнем ключової ставки та доступністю кредитних продуктів”, — заявили в компанії. Якщо рішення ухвалять, скорочений робочий тиждень запровадять наприкінці вересня.

Нагадаємо: Російські дилери повідомили про масовий вихід з ладу китайських гібридів Lixiang. Постраждали авто, завезені за паралельним імпортом. Продажі автомобілів Lada у травні різко впали — на 16% порівняно з квітнем і на 36% у річному вимірі.

Росія намагається підвищити народжуваність через кредити

Російська влада намагається стимулювати народжуваність, що падає, за рахунок відстрочки з виплат споживчих кредитів. Про це пише The Moscow Times.

“Росіянам можуть надати право брати відстрочку з виплат споживчих кредитів у разі народження або усиновлення дітей. Відповідні поправки до закону “Про споживчий кредит” розробив Мінфін, а урядова комісія із законопроєктної діяльності схвалила документ для внесення до Держдуми”, – говориться у публікації.

Які переваги нововведення?

У пояснювальній записці до законопроєкту говориться, що ініціатива не лише стимулює народжуваність у Росії, але й знизить ризики дефолтів позичальників і фінансової стабільності кредиторів. Бо матеріальне становище і житлові умови є основним бар’єром, через який росіянки не планують народження дітей у найближчі п’ять років.

“Російська влада намагається стимулювати народжуваність на тлі її триваючого падіння. Минулого року, за даними Росстату, на світ у Росії з’явилися 1,222 млн немовлят – мінімум із 1999 року”, – говориться у повідомленні.

Яка ситуація з народжуваністю?

Порівняно з 2023 роком народжуваність скоротилася на 3,4%, а порівняно з 2014 роком – більш ніж на третину. За січень-березень цього року кількість народжених знизилася ще на 11,5 тис, до 288,8 тис, після чого Росстат припинив публікувати детальні дані щодо кількості народжених і померлих.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що російські банки дедалі більше хвилює обсяг проблемних боргів у їхніх балансах. Приватно вони б’ють на сполох через те, що все більше корпоративних і приватних клієнтів не сплачують кредити через високі відсоткові ставки.

У 2024 році кількість заяв на зміну умов кредитних договорів у Росії зросла майже вдвічі, досягнувши 4,1 млн. Під реструктуризацію потрапили як споживчі кредити, так і позики малого та середнього бізнесу.

Раніше повідомлялося, що фінансової “подушки безпеки” на випадок втрати роботи немає у 38% росіян, які працюють. Серед тих, у кого є заощадження, 13% зможуть прожити на них менше місяця, 24% – від одного до двох, 12% – від трьох до шести.

На початку 2024 року Росстат зробив прогноз, що природний спад населення Росії почнеться з найбільших міст і до 2046 року кількість корінних жителів РФ може скоротитися до рівня 1897 року, водночас країну почнуть наповнювати мігранти.