Росія забороняє китайські вантажівки через падіння продажів

Через падіння виробництва і продажів вантажівок російська влада розпочала наступ на китайські бренди, які домінують на ринку після виходу європейських. Про це пише The Moscow Times.

Які моделі потрапили під заборону?

Росстандарт відкликав сертифікати відповідності (“ОТТС”) у шести найпопулярніших китайських моделей, фактично заборонивши їх імпорт та реалізацію. Йдеться про моделі брендів Dongfeng, Foton, FAW та Sitrak, зокрема такі, як Sitrak C7H — найпопулярніший тягач у Росії. За перше півріччя його продажі склали понад 3700 одиниць, що майже вдвічі перевищує показники найпопулярнішої моделі “КамАЗа”.

Які причини заборони?

Причиною відкликання стали нібито порушення технічних норм: неефективне гальмування, перевищення шуму та проблеми з системою екстреного виклику “ЕРА-ГЛОНАСС”. Зазначається, що у I півріччі 2025 року виробництво вантажівок у Росії скоротилося майже на 25%, а продажі впали вдвічі. Антикитайська кампанія почалася ще в лютому, коли з ринку вивели вантажівки Shacman. Тепер влада вдається до жорсткіших заходів.

За даними “КамАЗа”, станом на початок року склади дилерів були переповнені 40 тисячами китайських вантажівок — це дві третини річного попиту. На тлі колапсу імпорту (90% якого становлять вантажівки з Китаю) та стрімкого падіння попиту дилери і лізингові компанії зазнають найбільших втрат. “Китайцям уже все одно, а страждають наші люди”, — заявив представник великої дилерської мережі.

Які наслідки для російських виробників?

За оцінками “Автостата”, імпорт важких вантажівок за пів року впав у десять разів — до 3411 одиниць. У червні ввезли лише 410 вантажівок — найменше за останні п’ять років. Нагадаємо: Два російські автовиробники, КамАЗ і Горьківський автозавод у Нижньому Новгороді (ГАЗ), із серпня перейдуть на чотириденний робочий тиждень через важку ситуацію на автомобільному ринку. Можливість введення скороченого робочого графіка до осені також розглядає АвтоВАЗ. За підсумками 2024 року прибуток найбільшого в Росії виробника вантажних автомобілів – компанії “КамАЗ” – обвалився у 28 разів. Російський автогігант “АвтоВАЗ” заявив, що розглядає запровадження чотириденного робочого тижня через тиск високих відсоткових ставок і конкуренцією з боку китайських автовиробників, що негативно впливає на продажі.

Одеський порт переходить на євро для оплати послуг

Одеський морський торговельний порт змінює валюту для оплати своїх послуг з долара на євро. Про це повідомив виконувач обов’язків директора порту Олексій Мясковський, пише “Думська”.

Чому змінюється валюта?

“Україна прагне вступити до Євросоюзу, тому базовою валютою тепер буде євро, а не долар. Це вписується в стратегію нашої країни. Спочатку тариф для проводки суден було встановлено в доларах, але зараз він змінюється на євро”, – зазначив Мясковський.

Яка система обчислення тарифу?

За його словами, сама система обчислення тарифу за проводку буде такою самою, її основою залишиться так званий модуль судна – це добуток довжини, ширини та висоти борту судна, помножені на коефіцієнт порту.

Мясковський повідомив, що нові правила оплати набудуть чинності з 1 серпня цього року для всіх іноземних суден, незалежно від компанії.

Нагадаємо: За оперативною інформацією, у січні – червні 2025 року в морських портах України було оброблено близько 40 млн т вантажів.

Сумщина захищає АЗС від російських атак

Сумська обласна військова адміністрація опрацьовує з бізнесом питання захисту АЗС від російських ударів. Про це повідомив начальник Сумської ОВА Олег Григоров, пише сайт Sumy.Today.

“Ворог цілеспрямовано знищує цивільну інфраструктуру, зокрема АЗС, особливо у північній частині Сумщини”, – говориться у публікації.

Які заходи вже вжито?

Вже відбулася нарада з представниками всіх АЗС, де обговорювались інженерні рішення щодо облаштування захисту. Протягом двох тижнів буде зрозуміло, хто готовий інвестувати у ці заходи, а ОВА та військові надаватимуть організаційну та інженерну допомогу, зазначив Григоров.

“Питання логістики пального також перебуває на контролі, хоча деталі з міркувань безпеки не розголошуються”, – пише Sumy.Today.

Які фінансові ресурси виділено?

Крім того, у рамках програми “Безпечне небо” виділено 10 мільйонів гривень, а додатково заплановано і затверджено ще 20 мільйонів гривень на посилення ППО Сумщини. Григоров зазначив, що 10-15% від загальної системи складають добровольчі формування територіальних громад, і це є лише однією зі складових мобільних вогневих груп, які протидіють ворожим БпЛА.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що внаслідок російської атаки дронами було знищено останній автозаправний комплекс мережі ОККО у Костянтинівці Донецької області. Мережі АЗК ОККО, враховуючи ризики влучень внаслідок атак РФ, намагаються працювати “на дуже мінімальних залишках пального”, хоча це не оптимально з погляду логістики та призводить до подорожчання товару, але виправдовує себе у випадку обстрілів.

Також повідомлялося, що у Запорізькій області збудували перший спеціальний антидроновий тунель для захисту цивільного і військового транспорту від атак ворожих FPV-дронів. Зведення тунелів здійснюється за кошти Спільного оборонного фонду.

Mercedes-Benz повідомила про різке падіння прибутку

Німецька компанія Mercedes-Benz заявила про різке падіння піврічного прибутку – доходи автовиробника скоротилися більш ніж удвічі порівняно з аналогічним періодом минулого року через мита та слабкі продажі. Про це пише dpa, повідомляє Укрінформ.

Які основні причини падіння прибутку?

Чистий прибуток Mercedes знизився на 55,8% – із приблизно 6,1 млрд євро до близько 2,7 млрд євро. Компанія назвала мита, зниження обсягів продажів та витрати, пов’язані із заходами щодо підвищення ефективності, основними чинниками падіння.

Що очікує компанія в майбутньому?

У компанії очікують, що річний дохід групи значно знизиться порівняно із минулим роком. У 2025 році скоригована операційна маржа для підрозділу легкових автомобілів, за прогнозами, становитиме від 4% до 6%, що нижче за 8,1% роком раніше, який і так був слабким. Автовиробник також очікує на значне зниження обсягів продажів.

Дохід компанії за перше півріччя впав на 8,6% – до приблизно 66,4 млрд євро, тоді як операційний прибуток (EBIT) теж різко знизився приблизно на 55% – з 7,9 млрд євро до 3,6 млрд євро.

Нагадаємо: Низка німецьких корпорацій готові інвестувати сотні мільярдів євро, зокрема на нові заводи, але за умови реалізації обіцяних урядом економічних реформ.

Укрексімбанк надав 135 млн грн кредиту “Еко-Сфера”

Державний Укрексімбанк надав 135 млн грн кредиту компанії з виготовлення натуральних соків “Еко-Сфера” з Вінниччини, половину якого покриває держгарантія. Про це йдеться в повідомленні банку.

Кредит оформлено у форматі траншевої кредитної лінії із застосуванням механізму державного ризик-шерингу – 50% ліміту забезпечено державною портфельною гарантією. Залучені кошти буде використано для сезонного накопичення сировини, що дасть змогу компанії збільшити виробництво в піковий період і посилити ринкову присутність своїх брендів як у регіонах, так і на національному рівні.

Нагадаємо: Державні Ощадбанк, Укргазбанк та Укрексімбанк у другому кварталі 2025 року надали українським містам 10 кредитів на загальну суму 3 млрд грн.