Львівський індустріальний парк Formatsia на фінішній прямій

Внутрішньомайданчикові мережі першої черги Львівського індустріального парку Formatsia Industrial Park готові вже на 85%, завершення включно з благоустроєм заплановане на кінець серпня 2025 року. Про це у Facebook написав заступник голови економічного комітету Верховної Ради Дмитро Кисилевський.

“Разом з колегами по Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку ознайомились з ходом робіт. Це контрольний візит у львівський індустріальний парк Formatsia Industrial Park. Для розвитку його інженерної інфраструктури держава виділила 114,9 млн. грн”, – повідомив він.

Коли завершаться зовнішні інженерні мережі?

“Зовнішні інженерні мережі 1 черги будуть завершені у листопаді. Ну а весь проект розраховано на 2 роки, всі мережі на повну потужність запрацюють у грудні 2026 року. Зведення промислових будівель триває повним ходом. Більшість з них – під конкретного замовника”, – розповів Кисилевський.

Які нові підприємства з’являться в парку?

За його словами, новий завод з виробництва сендвіч-панелей вже завозить і монтує обладнання, і запуск заплановано на серпень. Також до вʼїзду у нове приміщення готуються підприємство з виробництва пластикових кришечок пляшок для води та завод з металообробки. На етапі фундаментних робіт перебуває будівництво нового майданчика для виробництва спецтехніки компанії “Пожмашина”. Окрема будівля буде розрахована для відносно невеликих підприємств, частину орендних площ там планує зайняти виробник шкарпеток.

“Керуюча компанія індустріального парку займається не тільки будівництвом, а й надає резидентам чимало сервісних послуг. Зокрема, для учасників парку діє рекрутингова агенція для набору персоналу на майбутні виробництва”, – зазначив заступник голови економічного комітету.

“Надається допомога з пошуку моделей довгострокового фінансування, і не без успіху: під кредит комерційного банку на один з проектів індустріального парку ЄБРР надав гарантії. Також усі резиденти максимально поінформовані про програми політики розвитку українських виробників “Зроблено в Україні”, – додав він.

“Індустріальні парки – один з інструментів політики “Зроблено в Україні”. Вона обʼєднує програми сприяння бізнесу, спрямовані на те, щоб в Україні було вигідно виробляти, інвестувати й експортувати”, – пише депутат.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що індустріальні парки “КРОНОСПАН РІВНЕ” у Рівненській області та “КИТ” у Київській отримали державне фінансування на загальну суму 203 млн грн в межах затвердженої урядом програми стимулювання. В Україні налічується близько сотні індустріальних парків, з яких 38 створені за останні півтора року. Минулого року на розбудову інфраструктури в цих локаціях перерахували понад 925 млн грн, цьогоріч передбачили в держбюджеті 500 млн грн.

У травні Кабінет міністрів погодив виключення з Реєстру індустріальних (промислових) парків індустріальні парки iPark, “Яворівський”, “Ланнівський”, E40 Industrial Park. Згодом стало відомо, що у Вінниці збудують новий індустріальний парк для виробників “Формація.Вінниця”. Раніше повідомлялося, що у 2024 році в Україні зареєстрували 31 новий індустріальний парк, що майже втричі більше, ніж у попередні роки. На початку березня до реєстру було включено 98 парків. У 2023 році повідомлялося, що Європейський банк реконструкції та розвитку стане власником 35% акцій львівського індустріального парку М10 та інвестує в нього 24,5 млн доларів.

Чому яблука можуть бути небезпечними для здоров’я?

Чому не всім варто їсти яблука?

Існує міф, що яблуко – найкорисніший фрукт. Однак гастроентерологиня Галина Анохіна розвінчує його. Як виявляється, їсти яблука варто далеко не всім.

Яка головна загроза яблук?

Насамперед від яблук варто відмовитися людям, які мають чутливу травну систему або страждають від синдрому подразненого кишківника. І причина криється далеко не у фруктозі. Галина наголосила, що яблука часто містять полісахарид фруктан. Він – погано перетравлюється й може призвести до спазмів та болю. Неприємні симптоми можуть проявитися вже після декількох яблук. Тому споживати їх варто вкрай обережно.

Також Галина розповіла, наскільки важливим є те, коли зірвали яблука. Вони мають достигати природнім шляхом. Водночас наразі дуже часто яблука зривають ще зеленими та доводять до потрібного рівня спілості у сховищах. Це підвищує токсичність фруктів та збільшує ризик негативного впливу на травну систему.

Які інші фрукти можуть бути небезпечними?

Аналогічна ситуація з бананами та хурмою. Їх також зривають завчасно, щоб “дозрівали” у сховищах. Такі фрукти не лише не приносять користі, але й можуть завдати суттєвої шкоди. Після штучного дозрівання вони стають набагато токсичнішими, аніж ті, які органічно дозріли на деревах.

Цей матеріал має винятково інформаційний характер і не містить жодних порад, діагнозів чи висновків, що стосуються вашого здоров’я. Якщо вам потрібні встановлення діагнозу, консультація медика або лікування, зверніться до фахівця.

Росія встановила антирекорд відключень інтернету

У липні Росія встановила антирекорд – 1470 відключень інтернету за місяць. Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України. «Зафіксовані збої стали безпрецедентними не лише за масштабом, але й за регулярністю. Якщо раніше перебої тривали кілька годин або діб і мали локальний характер, то нині зникнення доступу до інтернету в окремих регіонах відбувається майже щоденно», – підкреслили в розвідці.

З її даними, відключення зафіксовано в десятках регіонів, зокрема в Липецькій, Володимирській, Московській, Красноярському краї, Санкт-Петербурзі, Новосибірську, Нижньогородській, Свердловській та Тюменській областях. Розвідка зазначає, що у червні 2025 року перебої зв’язку охопили 77 регіонів, з яких 47 були повністю відрізані від мережі. У липні ситуація погіршилася, з масовими збоями додатково в 18 регіонах. Причому навіть ті, що розташовані далеко від зони бойових дій (Примор’я, Сахалін, Камчатка).

Чому відбуваються такі збої?

Збої спостерігаються і в роботі провідного інтернету. Йдеться, що російські силові структури спільно з провайдерами ухвалюють рішення про обмеження зв’язку на основі оцінки «оперативної обстановки», що часто не пояснюється детально. Проте справжньою метою таких дій є контроль інформації та обмеження доступу росіян до джерел, небажаних для кремля, наголошують в розвідці.

Де ще спостерігаються проблеми з інтернетом?

Нагадаємо: На Уралі та в Сибіру масово зникає мобільний інтернет. У Красноярську, Єкатеринбурзі та інших містах користувачі скаржаться на збої. Станом на 29 липня у Красноярському краї вже чотири дні був відсутній мобільний інтернет. Влада пояснила це «посиленням безпеки».

Курс євро та долара до гривні на 31 липня 2025 року

Офіційний курс євро до гривні у четвер, 31 липня, знеціниться на 8 копійок до 48,14 грн. Про це свідчить офіційний курс НБУ на четвер, 31 липня.

Своєю чергою, курс долара знеціниться на 2 копійки. Офіційні курси на четвер, 31 липня, встановлено на такому рівні:

  • 1 долар США – 41,76 грн (41,78 грн станом на 30 липня);
  • 1 євро – 48,14 грн (48,22 грн станом на 30 липня).

Які рекорди курсу євро були зафіксовані раніше?

Нагадаємо, раніше, 22 квітня 2025 року, євро досягнув свого останнього історичного рекорду у 47,76 гривні. Згодом курсові рекорди почали фіксувати у червні: перший – 13 червня, а другий – 20 червня у 48,20 грн. Втретє – 25 червня 2025 року у 48,50 гривні.

Яка динаміка курсу євро за червень?

Загалом за червень євросоюзівська валюта зросла на 1,7 гривні. Станом на 30 червня, офіційний курс долара до гривні збільшився на 8 копійок, євро зріс на 15 копійок й встановив новий рекорд вчетверте.

Росія забороняє китайські вантажівки через падіння продажів

Через падіння виробництва і продажів вантажівок російська влада розпочала наступ на китайські бренди, які домінують на ринку після виходу європейських. Про це пише The Moscow Times.

Які моделі потрапили під заборону?

Росстандарт відкликав сертифікати відповідності (“ОТТС”) у шести найпопулярніших китайських моделей, фактично заборонивши їх імпорт та реалізацію. Йдеться про моделі брендів Dongfeng, Foton, FAW та Sitrak, зокрема такі, як Sitrak C7H — найпопулярніший тягач у Росії. За перше півріччя його продажі склали понад 3700 одиниць, що майже вдвічі перевищує показники найпопулярнішої моделі “КамАЗа”.

Які причини заборони?

Причиною відкликання стали нібито порушення технічних норм: неефективне гальмування, перевищення шуму та проблеми з системою екстреного виклику “ЕРА-ГЛОНАСС”. Зазначається, що у I півріччі 2025 року виробництво вантажівок у Росії скоротилося майже на 25%, а продажі впали вдвічі. Антикитайська кампанія почалася ще в лютому, коли з ринку вивели вантажівки Shacman. Тепер влада вдається до жорсткіших заходів.

За даними “КамАЗа”, станом на початок року склади дилерів були переповнені 40 тисячами китайських вантажівок — це дві третини річного попиту. На тлі колапсу імпорту (90% якого становлять вантажівки з Китаю) та стрімкого падіння попиту дилери і лізингові компанії зазнають найбільших втрат. “Китайцям уже все одно, а страждають наші люди”, — заявив представник великої дилерської мережі.

Які наслідки для російських виробників?

За оцінками “Автостата”, імпорт важких вантажівок за пів року впав у десять разів — до 3411 одиниць. У червні ввезли лише 410 вантажівок — найменше за останні п’ять років. Нагадаємо: Два російські автовиробники, КамАЗ і Горьківський автозавод у Нижньому Новгороді (ГАЗ), із серпня перейдуть на чотириденний робочий тиждень через важку ситуацію на автомобільному ринку. Можливість введення скороченого робочого графіка до осені також розглядає АвтоВАЗ. За підсумками 2024 року прибуток найбільшого в Росії виробника вантажних автомобілів – компанії “КамАЗ” – обвалився у 28 разів. Російський автогігант “АвтоВАЗ” заявив, що розглядає запровадження чотириденного робочого тижня через тиск високих відсоткових ставок і конкуренцією з боку китайських автовиробників, що негативно впливає на продажі.