Microsoft припинила співпрацю з Nayara Energy в Індії

Американська корпорація Microsoft припинила надавати послуги індійській нафтопереробній компанії Nayara Energy, в якій має частку російська “Роснефть” (49,13% акцій). Про це пише агентство Bloomberg.

“Корпорація Microsoft припинила надавати послуги компанії Nayara Energy, яку підтримує “Роснефть”, йдеться в заяві індійського нафтопереробника. Це додало проблем компанії, яка нещодавно потрапила під санкції Європейського Союзу”, – говориться у повідомленні.

Чому Nayara Energy подала позов до суду?

Фірма з Мумбаї подала позов до Високого суду Делі проти Microsoft за “раптове і одностороннє призупинення надання критично важливих послуг”. Nayara Energy вважає, що це рішення “засноване виключно на односторонньому тлумаченні Microsoft нещодавніх санкцій Європейського Союзу”. І це “створює небезпечний прецедент корпоративного свавілля”.

У компанії підкреслили, що Microsoft обмежує їй доступ до власних даних, запатентованих інструментів та продуктів, попри те, що вони були придбані за повністю оплаченими ліцензіями.

Які наслідки для Nayara Energy?

Bloomberg зазначає, що друга за величиною приватна нафтопереробна компанія в Індії має проблеми з роботою свого нафтопереробного заводу на західному узбережжі країни. Судновласники та нафтотрейдери тримаються осторонь після того, як ЄС запровадив санкції проти компанії, через те, що її прибутки підтримують війну Росії в Україні.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що супертанкер Kalliopi доставить майже два мільйони барелів іракської нафти до Індії вперше з моменту запровадження санкцій ЄС проти Nayara Energy. Це перша неросійська поставка до цього НПЗ після того, як компанія частково підконтрольна «Роснефть ПАО» потрапила під санкції ЄС.

Відтоді багато танкерів уникали цього терміналу, а в керівництві Nayara відбулися зміни. Підтримувана Росією індійська нафтова компанія Nayara Energy призначила Сергія Денисова новим генеральним директором.

Reliance, яка переробляє майже 600 000 барелів нафти на день, почала відходити від сировини з Росії на тлі нових санкцій Євросоюзу на дизель, вироблений з російської нафти. Другий танкер змінив плани щодо завантаження пального на заводі Nayara Energy в Індії після введення санкцій ЄС.

Нафтовий танкер Talara, зафрахтований великою енергетичною компанією BP, вийшов з порту Вадінар індійського нафтоперобного заводу Nayara Energy, що потрапив під санкції, так і не завантаживши дизельне паливо.

Південна Корея пропонує США партнерство в суднобудуванні

Південна Корея запропонувала США партнерство в суднобудуванні як останню спробу укласти торговельну угоду до 1 серпня й уникнути 25% тарифів на експорт. Про це пише Bloomberg.

За даними джерел, Сеул представив багатомільярдну ініціативу під назвою “Зробимо американське суднобудування знову великим”. Деталі проєкту поки не розкриваються, але обидві сторони підтвердили намір співпрацювати в цій галузі.

Чому Південна Корея прагне укласти угоду?

Південна Корея — одна з небагатьох великих азіатських економік, яка досі не уклала торговельної угоди зі США, тоді як Японія та ЄС уже досягли домовленостей. США йдуть на поступки країнам, які погоджуються знизити торгові бар’єри — зокрема до 15% замість 25%.

Крім суднобудування, Корея пропонує створити фонд для інвестування в американські проєкти, подібний до японського розміром $550 млрд. Також обговорюються питання відкриття південнокорейського ринку для сільськогосподарської продукції США — чутлива тема, яка раніше спричиняла масові протести.

Які наслідки можуть бути без угоди?

“Ми стикаємося з сильним тиском США”, — визнав президентський секретар Південної Кореї У Сан-хо. За його словами, уряд намагається мінімізувати поступки, щоб захистити національну промисловість.

Bloomberg Economics оцінює потенційні збитки для ВВП Південної Кореї без угоди у 1,7%, а невизначеність може збільшити втрати ще більше. Минулого року експорт забезпечив понад 40% корейського ВВП.

Міністр промисловості Південної Кореї Кім Чон-кван вже вирушив до Європи, щоб продовжити переговори зі США на новому етапі.

Єврокомісія визнала Temu порушником закону ЄС

Єврокомісія попередньо визнала, що китайський маркетплейс Temu порушує закон ЄС про цифрові послуги (DSA). Про це йдеться на сайті Комісії. Зазначається, що торговий майданчик не вживає достатніх заходів, щоб запобігти продажу нелегальних товарів.

Докази свідчать про високий ризик для споживачів у ЄС зіткнутися з незаконними товарами на платформі. Аналіз таємного покупця, проведений Комісією, показав, що споживачі, які здійснюють покупки на Temu, з великою ймовірністю знайдуть серед пропозицій товари, що не відповідають вимогам, такі як дитячі іграшки та дрібна електроніка.

Що далі для Temu?

Комісія повідомила, що продовжить розслідування, розпочате у жовтні 2024 року, щодо інших можливих порушень. Зазначається, що попередні висновки не впливають на остаточний результат розслідування, оскільки Temu тепер має можливість скористатися своїм правом на захист, вивчивши матеріали розслідування Комісії та надаючи письмову відповідь на попередні висновки.

Які наслідки можуть бути для Temu?

Якщо попередні висновки будуть остаточно підтверджені, Комісія ухвалить рішення про невідповідність, в якому буде встановлено, що Temu порушує статтю 34 Закону про захист даних (DSA). Таке рішення може призвести до штрафів у розмірі до 6% від загального світового річного обороту постачальника та зобов’язати постачальника вжити заходів для усунення порушення, повідомляє ЄК.

Читайте також: “Amazon на стероїдах”: як китайський маркетплейс Temu за два роки вийшов на світовий рівень.

Криза неплатежів в російському бізнесі: нові виклики

Російський малий і середній бізнес зіткнувся з найгіршою кризою неплатежів із часів пандемії. Про це пише The Moscow Times. За результатами спільного дослідження Промсвязьбанку, асоціації “Опора России” та НАФІ, у червні зафіксовано різке зростання неплатежів і порушення контрактних умов.

Які порушення є найпоширенішими?

Найпоширенішим порушенням стала затримка оплати (79%), а 58% компаній узагалі не отримали оплату за постачання. Голова РСПП Олександр Шохін зазначив, що затримки поширюються навіть серед великих компаній: “Цепочки платежей рушатся… все перекрывает ставка”.

Які причини затримок у розрахунках?

Підвищення ключової ставки змушує бізнес затримувати розрахунки — клієнти вважають за краще зберегти кошти, навіть ризикуючи штрафами. Аналітики Промсвязьбанку наголошують, що проблема не завжди пов’язана зі зловмисним наміром: часто йдеться про фінансові труднощі самих компаній.

Індекс RSBI, що відображає стан МСБ, продовжує падіння і в травні–червні сягнув 51 пункту — мінімуму з осені 2022 року. Продажі скоротилися майже у половини підприємств, а очікування подальшого зростання також впали до річного мінімуму.

Водночас посилення фіскального тиску — підвищення податку на прибуток і обов’язок сплачувати ПДВ для компаній з оборотом понад 60 млн рублів — призвело до частіших блокувань рахунків через податкову заборгованість. Середня тривалість блокування також зросла.

За даними ЦБ РФ, за перші п’ять місяців 2025 року обсяг простроченої заборгованості МСБ зріс на 20% і сягнув 766 млрд рублів. Частка прострочень у кредитному портфелі виросла з 4,4% до 4,9%.

Щоб зменшити ризики, компанії стали частіше перевіряти своїх контрагентів. Це, на думку авторів дослідження, дозволило частині бізнесів уникнути проблем — 43% компаній у червні заявили, що не стикались із неплатежами.

Нагадаємо: На початок березня повна вартість кредитів (ПСК) у 15 найбільших банках Росії зросла до майже 37%, збільшившись за місяць на 1,5%, попри те, що Центробанк зберіг ключову ставку на рівні 21%.

Бум споживчого кредитування, який охопив Росію на тлі війни з Україною, почав приносити свої сумні плоди. Посилення вимог до видачі кредитів у банках змушує росіян частіше брати “позики до зарплати” під 292% річних. Ставки за споживчими кредитами в російських банках на початок листопада 2024 року становили від 25% до 38% річних, але до 19 листопада максимальна ставка зросла до 44%.

Розслідування хакерської атаки на “Аерофлот” триває

Хакерську атаку на інформаційні системи російського “Аерофлоту” під наглядом прокуратури розслідують транспортна поліція і служба економічної безпеки ФСБ. Про це пише російське видання “Комерсант”.

Чи є підозрювані у справі?

Обвинувачених і підозрюваних у кримінальній справі поки що немає, але в разі, якщо системи визнають недостатньо захищеними, відповідати за це доведеться менеджерам компанії.

Які наслідки для “Аерофлоту”?

Нещодавно була схожа кримінальна справа щодо топ-менеджерів компанії “Сирена-Тревел”. Нагадаємо: Російська авіакомпанія “Аерофлот” зранку 28 липня скасовувала майже 50 рейсів через збій в роботі інформаційних систем. Проукраїнські хакери Silent Crow та “Кіберпартизани BY” заявили, що причетні до цього.