Які місця в літаку зіпсують вашу подорож?

Чому не варто обирати місця в задній частині літака?

Британська стюардеса Джейн Хокс, колишня працівниця British Airways, поділилася своїми порадами щодо вибору місця в літаку. Вона наголосила, що місця в задній частині літака є найгіршим вибором для тих, хто хоче уникнути джетлагу (зміни часових поясів).

Який вплив має шум на ваш сон?

Джейн пояснила, що постійний шум у задній частині літака, особливо поблизу кухні, заважає якісному сну. Це, в свою чергу, погіршує адаптацію до нового часового поясу. “Якщо у вас проблеми зі сном у літаку, я завжди раджу уникати місць у задній частині та поблизу кухні, оскільки там зазвичай шумніше”, — зазначила вона.

Які поради допоможуть уникнути джетлагу?

Щоб зменшити ризик джетлагу, Джейн рекомендує:

  • Встановити годинник на час у пункті призначення.
  • Уникати нічних рейсів, якщо ви погано спите в літаку.
  • Постепенно змінювати режим сну та харчування перед польотом.
  • Уникати алкоголю та кофеїну до та під час польоту, оскільки вони зневоднюють і порушують сон.
  • Не планувати надто активних пригод відразу після прибуття.

Додатково, якщо ви вирішите подрімати, робіть це коротко (до 30 хвилин), щоб не порушити нічний сон.

BYD відтерміновує виробництво електромобілів в Угорщині

Китайська компанія BYD відтермінує масове виробництво на своєму новому заводі з випуску електромобілів в Угорщині до 2026 року. Про це пише Reuters. Натомість виробництво на новому підприємстві в Туреччині розпочнеться раніше, ніж очікувалося, і вже у 2027 році перевищить потужності угорського заводу, повідомили джерела, обізнані з планами компанії.

Які плани у нового заводу в Угорщині?

Підприємство в Сегеді на півдні Угорщини, інвестиції в яке оцінюються у 4 мільярди євро, за перший рік випустить лише кілька десятків тисяч автомобілів. Це лише частина від проєктної потужності у 150 тисяч авто на рік. Максимальна запланована потужність — 300 тисяч автомобілів.

Що відомо про завод у Туреччині?

Завод у Туреччині, вартість якого становить 1 мільярд доларів, у 2027 році перевищить планову потужність у 150 тисяч автомобілів, а у 2028 році обсяги зростуть ще більше. Частина продукції буде експортуватися в ЄС без сплати мита завдяки угодам з Туреччиною.

Перенесення акценту з Угорщини до Туреччини підриває плани Євросоюзу привабити китайські інвестиції через нові мита на електромобілі з Китаю. Угорщина мала стати європейським хабом BYD, але зміни в планах свідчать про зміну стратегічного фокусу компанії.

Нагадаємо: Найбільший у світі виробник електромобілів BYD скорочує обсяги виробництва та відкладає розширення заводів. Китайський виробник електромобілів BYD різко знизив ціни на свої авто в Китаї, посилюючи конкуренцію з Tesla у Китаї. У квітні китайський автовиробник BYD вперше випередив Tesla за кількістю проданих електрокарів у Європі.

Кібершпигунство: атака на сервери Microsoft вразила 100 організацій

Масштабна кампанія кібершпіонажу, спрямована на серверне програмне забезпечення Microsoft, скомпрометувала близько 100 організацій, серед яких і урядові установи. Про це повідомляє агентство Reuters.

У суботу Microsoft оприлюднила попередження про “активні атаки” на самостійно розміщені сервери SharePoint – популярний інструмент для внутрішнього обміну документами та спільної роботи в компаніях. Сервери SharePoint, які працюють на інфраструктурі Microsoft, не постраждали.

Що таке атака “нульового дня”?

Цю атаку називають “нульовим днем” (zero-day), оскільки вона використовує раніше невідому вразливість. Це дає змогу зловмисникам проникати на вразливі сервери та встановлювати бекдор – таємний доступ, що дає змогу залишатися в системі надовго.

Вайша Бернард, головний спеціаліст з кібербезпеки компанії Eye Security з Нідерландів, розповів, що за допомогою інтернет-сканування було виявлено майже 100 жертв. І це ще до того, як метод атаки став загальновідомим. “Усе однозначно”, – каже Бернард, – “Хто знає, що ще встигли зробити інші зловмисники після цього, щоб встановити свої бекдори”.

Які наслідки атаки?

Фонд Shadowserver підтвердив цифру – близько 100 уражених систем. Більшість постраждалих перебувають у США та Німеччині. Серед них – урядові установи. Інший дослідник заявив, що поки що атака виглядає як робота одного хакера або невеликої групи. “Це може швидко змінитися”, – попередив Рейф Піллінг, директор з аналізу кіберзагроз у британській компанії Sophos.

Microsoft у заяві повідомила, що вже випустила оновлення безпеки і закликає всіх користувачів встановити його. Хто стоїть за атакою, досі невідомо. Однак компанія Google (входить до Alphabet), яка має доступ до великого обсягу інтернет-трафіку, пов’язує принаймні частину атак із хакерським угрупованням, пов’язаним із Китаєм.

За даними пошуковика Shodan, який виявляє пристрої, під’єднані до інтернету, понад 8 000 серверів могли бути вразливими. У Shadowserver нарахували трохи більше 9 000, але попереджають, що це мінімальна оцінка. Серед потенційно уражених – великі промислові компанії, банки, аудиторські фірми, медичні організації, а також низка урядових структур США та інших країн.

“Інцидент із SharePoint вказує на широкий рівень компрометації серверів в усьому світі”, – сказав Даніель Кард із британської компанії PwnDefend. “До ситуації слід підходити так, ніби злом уже стався. І просто встановити оновлення недостатньо”.

Нагадаємо: На початку 2024 року дослідницька група Cybernews виявила, ймовірно, найбільший витік даних в історії: Mother of All Breaches (MOAB) з приголомшливою кількістю 26 мільярдів записів. Дослідники підтвердили один із найбільших витоків паролів в історії – скомпрометовано 16 мільярдів облікових записів. У списку Apple, Google, Facebook, Telegram, а також урядові сервіси.

Справу про загибель хлопця на канатній дорозі передано до суду

Прокурори Печерської окружної прокуратури Києва передали до суду справу стосовно п’ятьох осіб, яких звинувачують у порушеннях, що призвели до загибелі 20-річного хлопця на канатній дорозі через Дніпро в липні 2024 року. Про це повідомляє пресслужба Київської міської прокуратури.

Хто обвинувачується у справі?

Серед обвинувачених – проєктант атракціону, директор підприємства, яке реалізувало проєкт, експерт, який перевіряв переправу, приватний підприємець, що керував атракціоном, і колишній інженер із технічного нагляду КП “Плесо”.

Які помилки призвели до трагедії?

За даними слідства, проєктант припустився серйозних помилок – передбачив використання сталевого каната, непридатного для атракціонів. Саме це стало причиною його обриву 21 липня 2024 року, коли хлопець упав у Дніпро і загинув.

Директор підприємства затвердив технічний проєкт із цією помилкою, експерт не помітив невідповідність каната під час експертизи, а підприємець мав проводити щоденний огляд атракціону. Їх судитимуть за порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що призвели до смерті людини (ч. 2 ст. 272 КК України).

Відповідатиме й колишній інженер КП “Плесо”, який мав здійснювати технічний нагляд. Йому інкримінують службову недбалість із тяжкими наслідками (ч. 2 ст. 367 КК України).

Нагадаємо: 21 липня близько 13:45 у Києві обірвалася канатна дорога через Дніпро. Наразі біля Пішохідного мосту триває пошуково-рятувальна операція.

АвтоВАЗ розглядає чотириденний робочий тиждень

Російський автогігант “АвтоВАЗ” заявив, що розглядає запровадження чотириденного робочого тижня через тиск високих відсоткових ставок і конкуренцію з боку китайських автовиробників, що негативно впливає на продажі. Про це повідомляє агентство Reuters.

Чому зниження продажів стало критичним?

Минулого місяця “АвтоВАЗ”, який стикається з дефіцитом покупців, спрогнозував, що загальний обсяг продажів на російському авторинку цього року скоротиться на 25%. Компанія звинувачує в цьому високу ключову ставку Центробанку, яка знижує попит на автокредити та підвищує виробничі витрати. Ключова ставка в Росії вже кілька місяців залишається на найвищому рівні за понад 20 років.

Урядовці та бізнес тиснуть на Центробанк, вимагаючи швидшого зниження вартості запозичень. Очікується, що в п’ятницю банк знизить ставку на 2 відсоткові пункти — до 18%.

Які фактори впливають на ринок?

“Йдеться про високу ключову ставку і жорсткіші вимоги регулятора до позичальників за автокредитами, — заявили в “АвтоВАЗі”. — Крім того, на російський ринок імпортовано велику кількість автомобілів, а бренди-імпортери ведуть політику демпінгу”.

Компанія має понад 30 тисяч працівників, здебільшого у Тольятті — місті на Волзі за 800 км на південний схід від Москви. За даними Autostat, у першій половині 2025 року продажі “АвтоВАЗу” впали на 25% — до 155 481 автомобіля.

У 2022 році, після запровадження західних санкцій через вторгнення РФ в Україну та виходу з ринку іноземних автовиробників, “АвтоВАЗ” вже переводив працівників на чотириденний тиждень терміном на три місяці. Тоді продажі флагманської Lada обвалилися на 48,2% — до 174 688 авто.

До війни російське автовиробництво значною мірою залежало від іноземних компаній. У 2022 році ринок пережив колапс, однак його відновленню посприяла масова поява китайських брендів. Нині частка китайських виробників перевищує 50% продажів в Росії, тоді як до війни вона була менш як 10%.

“Остаточне рішення щодо впровадження неповного чотириденного робочого тижня буде ухвалене після аналізу ринкових тенденцій і економічних факторів, включно з рівнем ключової ставки та доступністю кредитних продуктів”, — заявили в компанії. Якщо рішення ухвалять, скорочений робочий тиждень запровадять наприкінці вересня.

Нагадаємо: Російські дилери повідомили про масовий вихід з ладу китайських гібридів Lixiang. Постраждали авто, завезені за паралельним імпортом. Продажі автомобілів Lada у травні різко впали — на 16% порівняно з квітнем і на 36% у річному вимірі.