Начальника лісництва підозрюють у корупції

Начальника надлісництва філії “Центральний лісовий офіс” ДП “Ліси України” підозрюють у тому, що він під погрозами звільнення змушував підлеглих йому співробітників щомісяця сплачувати відсоток від заготовленої лісництвом деревини. Про це повідомляють Офіс Генпрокурора та Державне бюро розслідувань.

За джерелами УП в правоохоронних органах, фігурант цієї справи – Маскіс Іван. За даними слідства, у травні посадовець висунув на службовій нараді відкрито підлеглим лісничим вимогу щомісяця надавати йому неправомірну вигоду. Розрахунок виглядав так: 5% від фактичного обсягу заготівлі, помножені на одну тисячу. Визначені суми працівники мали щомісяця до 15 числа передавати керівнику або його заступнику.

Які факти корупції були задокументовані?

Повідомляється, що один із лісничих відмовився брати участь у корупційній схемі й звернувся до ДБР. У липні слідчі задокументували перші факти передачі неправомірної вигоди. Протягом липня – серпня правоохоронці задокументували отримання ним неправомірної вигоди на загальну суму 70 тис. грн. У серпні лісничий мав передати 60 тисяч гривень, але правоохоронці затримали керівника надлісництва під час отримання другої частини “данини” в розмірі 30 тисяч гривень, зазначає ДБР.

Які наслідки для фігуранта справи?

Під час обшуків у кабінетах, будинках та автівках посадовців вилучили докази його протиправної діяльності. Фігуранту повідомлено про підозру, йому загрожує до 10 років ув’язнення з конфіскацією майна, повідомляють правоохоронці. Зазначається, що досудове розслідування триває. Слідчі встановлюють повний перелік працівників, які змушені були платити данину, а також суму, яку фігурант має відшкодувати державі.

Нагадаємо: Спеціалізована екологічна прокуратура Національної поліції України спільно з Нацполіцією та ДБР викрили масштабну схему розкрадань деревини. Злочинну схему реалізовували посадовці держпідприємств “Ліси України” та “Державного агентства лісових ресурсів України”.

Курс євро зменшиться, долар підвищиться 21 серпня

Офіційний курс євро до гривні у четвер 21 серпня зменшиться на 16 копійок до 48,16 грн. Про це свідчить офіційний курс НБУ.

Які зміни в курсах валют?

Своєю чергою, курс долара збільшиться на 2 копійки. Офіційні курси на четвер 21 серпня встановлено на такому рівні:

  • 1 долар США – 41,37 грн (41,35 грн станом на 20 серпня);
  • 1 євро – 48,16 грн (48,32 грн станом на 20 серпня).

Що відбувається з курсом євро?

Читайте також: Курс євро вже вище 50 гривень. Що відбувається?

Продаж акцій Сенс Банку та Укргазбанку не вплине на стабільність

Продаж державою пакетів акцій системно важливих банків “Сенс Банку” та АБ “Укргазбанку” на стабільність банківської системи не вплине. Про це повідомляє Національний банк України.

Які рішення ухвалила Рада з фінансової стабільності?

“Рада з фінансової стабільності ухвалила рішення про надання висновку щодо впливу продажу пакетів акцій банків державного сектору. Одне з питань, яке обговорили учасники, – ризики щодо впливу продажу АТ “Сенс Банк” та АБ “УКРГАЗБАНК” на фінансовий стан та стабільність банківської системи”, – говориться у повідомленні.

“У пункті 57 Меморандуму про економічну та фінансову політику від 19 червня 2025 року передбачено зменшення частки держави в банківському секторі шляхом підготовки пакетів акцій, що належать державі, в статутному капіталі системно важливих банків АТ “Сенс Банк” та АБ “УКРГАЗБАНК” до продажу”, – нагадує НБУ.

Коли розпочнеться підготовка до продажу акцій?

Перший етап підготовки пакетів акцій банку до продажу розпочинається з прийняття урядом рішення про таку підготовку на основі висновку РФС, зазначає регулятор.

“Члени РФС погодилися, що продаж пакетів акцій зазначених банків не призведе до негативного впливу на фінансовий стан і стабільність банківської системи в межах визначеної ЗУ “Про особливості продажу пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі банків» процедури продажу”, – говориться у повідомленні.

Нагадаємо: Раніше у НБУ повідомили, що приватизація державних Укргазбанку та Сенс Банку цього року неможлива через тривалий процес підготовки, проте перспективи їхнього продажу залишаються високими.

Кабінет міністрів України наразі не розглядає приватизацію державних Ощадбанку та Укрексімбанку – другого і третього за розмірами активів банків країни, стратегія з їхнього продажу відсутня, тоді як щодо Укргазбанку та Сенс Банку, які йдуть на п’ятому та восьмому місцях, приватизацію планують, однак терміни її поки що назвати складно.

Також повідомлялося, що торік сукупний дохід десяти банків-лідерів України склав понад 267 млрд грн, що на 14% більше, ніж у 2023 році.

Компанія ‘Автострада’ виграла аукціон на видобуток вапняку

Виробнича компанія “Автострада” Максима Шкіля перемогла на аукціоні з продажу 20-річного спеціального дозволу на видобування вапняку та глини у Вінницькій області. Про це пише Liga.net. Йдеться про ділянку Рівська у Жмеринському районі Вінницької області.

Державна служба геології та надр України провела аукціон з продажу 20-річного спеціального дозволу на видобування вапняку та глини на цій ділянці. Переможцем стало вінницьке ТОВ “Виробнича компанія ‘Автострада'” Максима Шкіля, свідчать результати торгів на Prozorro.Продажі, – говориться у публікації. Компанія Шкіля запропонувала найвищу ціну – 12,85 млн грн. Єдиним конкурентом “Автостради” було приватне підприємство “Моноліт Поділля”, яке запропонувало за лот 12,78 млн грн, повідомляє сайт.

Які можливості відкриває ліцензія для компанії?

Компанія Шкіля – одна з найбільших дорожно-інфраструктурних компаній в Україні. Вона будує нові станції метро в Києві, Подільський мостовий перехід та водогін до Миколаєва. Ліцензія надасть компанії право на повний цикл робіт на ділянці Рівська – від геологічних досліджень до промислового видобутку вапняку та глини.

Які запаси сировини є на родовищі?

Родовище знаходиться на південній околиці села Рів поруч зі Жмеринкою та має загальну площу 81,04 га. Вперше було розвідане у 1948-1949 роках Одеською геологорозвідувальною конторою, а промислова розробка здійснювалась Вінницьким трестом “Промбудматеріали” з 1964 по 1978 рік, за цей період було видобуто 853 000 тонн вапняку. Геологічно родовище представлене вапняками різної щільності потужністю від 10,3 до 20,6 метрів (в середньому 17,6 м) та глинами потужністю від 4,6 до 22,0 метрів.

Станом на 1 січня 2025 року державним балансом запасів обліковуються значні поклади сировини для цементної промисловості: балансові запаси вапняку становлять 10,706 млн тонн (категорії А+В+С1), позабалансові – 11,25 млн тонн, а також 2,338 млн тонн балансових запасів глини категорії В. Вапняки характеризуються змінним хімічним складом з вмістом СаСО3 (карбонату кальцію) від 38,1% до 98% та SiO2 (діоксид кремнію, або кремнезем) від 0,92% до 42,50%, при цьому до цементних відносяться різновиди з вмістом СаСО3 понад 88%. За оцінкою Держгеонадр, родовище має добру сировинну базу для цементного виробництва з тривалим терміном експлуатації, зазначено у публікації.

Нагадаємо: Раніше прокуратура звернулася до суду з позовом про визнання недійсним договору на будівництво Подільського мосту у Києві на понад 2 млрд грн та стягнення цих грошей із підрядника. Як повідомлялося раніше, компанія “Автострада”, що належить Максиму Шкілю, отримає 1,18 млрд грн на добудову Подільського мосту, що сполучає правий та лівий берег Києва.

Сукупний дохід будівельних компаній-лідерів за даними Індексу Опендатабота 2025 сягнув 49,49 млрд грн, що на 41% більше, ніж у 2023 році. Сукупний прибуток лідерів зріс у 1,6 раза — до 3,09 млрд грн. Абсолютний лідер — “Автомагістраль-Південь” з Одеси, власник — Олександр Бойко. У 2024 компанія заробила 13,2 млрд грн (27% загального доходу топу), що у 1,6 раза перевищує показники 2023. Прибуток — рекордні 1,36 млрд грн.

Також повідомлялося, що прем’єр-міністр Юлія Свириденко доручила Мінекономіки та Держгеонадра провести аудит всіх надрокористувачів, які отримали дозволи на стратегічно важливих родовищах. Кабінет міністрів планує оголосити новий конкурс для інвесторів на укладення угод про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах двох нафтогазових ділянок в Україні – Свічанської та Межигірської.

Bolt просить Кличка врегулювати нічні перевезення

Компанія Bolt звернулася до Київського міського голови Віталія Кличка з проханням врегулювати пересування містом у період комендантської години “особами, які мають об’єктивну потребу”.

“Компанії Bolt, Uklon та Uber мають усі технічні спроможності реалізувати узгоджену з органами влади систему нічних перевезень у нашій столиці у найкоротший термін, з урахуванням вимог безпеки та захисту персональних даних”, – говориться у листі.

“Ми звертаємося до відповідних державних органів із пропозицією розглянути можливість запровадження у Києві аналогічної або удосконаленої системи. Така система дозволила б створити прозорий ринок перевезень, а також стала б внеском у бюджет країни та міста, завдяки сплаті податків цифровими платформами”, – зазначають у компанії.

Які переваги нової системи перевезень?

Йдеться про “прозоре, безпечне та погоджене з органами влади врегулювання питання пересування містом у період комендантської години особами, які мають об’єктивну потребу”, уточнюють у компанії. Таким чином вдасться запобігти несанкціонованим нічним перевезенням, переконані у компанії Bolt. І цю думку поділяють інші гравці ринку – Uklon та Uber.

“Ми пропонуємо зручний спосіб пересування містом, який поєднує швидкість замовлення, високу якість обслуговування та прозорі умови для користувачів”, – зазначають підписанти.

Які проблеми існують у нічних перевезеннях?

“Наші компанії здійснюють діяльність виключно у правовому полі, дотримуючись чинного законодавства України та всіх вимог регуляторів. Ми впроваджуємо сучасні стандарти безпеки, цифрового контролю та перевірки водіїв, аби кожна поїздка була максимально безпечною, комфортною та передбачуваною”, – говориться у зверненні.

У компанії звертають увагу на те, що останнім часом у ЗМІ з’являються численні тривожні публікації щодо перевезень пасажирів під час комендантської години, які нерідко здійснюються у “тіньовому” режимі. “Водії та пасажири опиняються в умовах невизначеності, а місто без належного контролю й надходжень до бюджету, а також без вирішених проблеми нічних перевезень для тих категорій наших громадян, які справді цього потребують”, – говориться у зверненні.

“Як показує приклад міста Львова, цифрові платформи змогли успішно відновити роботу сервісів нічний час завдяки погодженому з міською владою механізму, який працює належно та приносить користь усім сторонам”, – говорять у компанії.

Нагадаємо: Компанія Bolt вперше під час повномасштабного вторгнення запустила роботу сервісу під час комендантської години у Львові. Таке рішення ухвалили на запит місцевої влади. Раніше повідомлялося, що у Львові запустять пілотний проєкт для виклику таксі через сервіси Bolt та Uklon під час комендантської години. Водії сервісів, що працюватимуть у нічний час, повинні мати перепустку, а також військово-облікові документи. Отримати перепустку можна в комендатурі, для пасажирів така перепустка не потрібна.

Читайте також: Ринок таксі під час війни та повітряних тривог: як змінилися тарифи та умови.