Миргородський сироробний комбінат виставлено на продаж

Завод із виробництва молочної продукції “Миргородський сироробний комбінат” виставлено на продаж за $2 млн. Про це повідомляє Latifundist.com. Підприємство розташоване на орендованій земельній ділянці площею 8 га у межах міста Миргород на Полтавщині.

На площі 25 тис. м² розташовані виробничі цехи, складські приміщення, склади-холодильники на 8 тис. м², гаражі, власна АЗС. “Висота основних приміщень 8-12 м. Стан будівель задовільний, цехи готові до розміщення практично будь-якого виробництва. Є багато обладнання для виробництва сирів та іншої молочної продукції”, – зазначає сайт, посилаючись на дані InVenture.

Які технічні характеристики підприємства?

Електропостачання: потужність для підприємства 4 мВт, тоді як номінальна потужність по документах — 2 мВт. Є власна високовольтна підстанція і 3 лінії вводу живлення. Наявна лінія газопостачання середнього тиску. Водопостачання — дві власні промислові свердловини по 40 м³ на годину кожна, є накопичувач на 2000 м³.

“Миргородський сироробний комбінат” побудований в 1982 році для виробництва цільномолочних продуктів і вершкового масла. У 1990 р. був побудований цех морозива потужністю 2 т на добу, нагадує Latifundist.com. У 2003 році увійшов до складу ДП “Мілкіленд-Україна”, після чого перейшов на виробництво твердих сирів і сухої молочної сироватки.

Які зміни відбулися на комбінаті?

У 2004-2010 рр. на заводі була проведена масштабна реконструкція і капремонт, після якого потужності переробки збільшились до 250 т молока на добу. На піку підприємство могло виробляти 24 т твердого сиру, 11,5 т сухої сироватки та 4 т плавленого сиру.

З 31 липня 2014 року комбінат зупинив виробництво та законсервував обладнання через заборону на ввезення молочної продукції до рф, куди постачалося 70-90% його продукції. Після цього завод працював як молокоприймальний пункт, з якого сировина відвантажувалася на інші переробні заводи “Мілкіленд-Україна”. Наразі площі підприємства здаються в оренду іншим підприємцям, додає Latifundist.com.

Нагадаємо: у 2014 році російська санітарна служба з п’ятниці ввела заборону на постачання молока та молочної продукції, виробленої на багатьох українських підприємствах. У тому числі – і на “Миргородському сироробному комбінаті”.

Європейська комісія затвердила обсяг квот на українську сільгосппродукцію, які діятимуть з 6 червня і до кінця 2025 року в рамках Угоди про поглиблену і всеосяжну зону вільної торгівлі. Однак поки що офіційного рішення Брюсселя про нові квоти немає, що залишає ринок молокопродуктів у невизначеності.

Енергоблок Нововоронезької АЕС тимчасово зупинено

Енергоблок №7 Нововоронезької атомної електростанції (АЕС) тимчасово відключився від мережі внаслідок спрацювання автоматики, повідомили в управлінні комунікацій станції. Про це пише The Moscow Times.

Там наголосили, що порушень умов безпечної експлуатації не зафіксовано, а зупинка блоку відбулася “у штатному режимі”. Наразі продовжують працювати енергоблоки №4, 5 і 6, а радіаційний фон у районі станції залишається у нормі.

Що стало причиною зупинки блоку?

Інцидент стався після нічного масованого нальоту українських безпілотників на Воронезьку область. Губернатор регіону Олександр Гусєв повідомив, що один із дронів пошкодив “об’єкт енергетики”, через що без світла залишилися кілька населених пунктів, а також було затримано близько двох десятків потягів.

Водночас директор Нововоронезької АЕС Володимир Поваров заперечив прямий зв’язок між атакою та аварійною зупинкою енергоблоку. За його словами, спрацювання автоматики викликав “дефект електричних систем генератора”.

Коли енергоблок буде знову підключено?

“Станом на 11:30 дефект ліквідовано, турбіна перебуває на холостому ходу. Сьогодні, 21 серпня, блок готується до повторного підключення в мережу”, — заявив він.

Нововоронезька АЕС розташована на березі річки Дон за 45 км на південь від Воронежа та є найбільшим постачальником електроенергії у регіоні. Із семи збудованих енергоблоків нині працюють лише чотири. Зупинений блок було введено в експлуатацію у жовтні 2019 року.

За даними Міноборони РФ, лише за минулу ніч над територією країни було збито 49 українських дронів. Найбільше — у Ростовській області (21), у Воронезькій — 7, у Бєлгородській — 5, у Брянській та Калузькій — по 3, в Орловській — 2, у Курській та Тульській — по 1. Також 4 безпілотники збили над окупованим Кримом і ще 2 — над акваторією Чорного моря.

Скорочення виробництва вантажних вагонів в Росії

В Росії в першій половині 2025 року на 17% в річному вимірі скоротився випуск вантажних залізничних вагонів на фоні стрімкого падіння перевезень і зниження виручки АТ “РЖД”. Про це пише The Moscow Times.

Які дані про виробництво вантажних вагонів?

“За даними Об’єднання виробників залізничної техніки, за цей період було виготовлено 34,3 тис. одиниць такого транспорту (порівняно з 74,9 тис. одиниць за весь 2024 рік). Найбільш помітно в структурі виробництва впав випуск хоперів (-80% в річному вимірі), критих вагонів (-40%), платформ (-16%)”, – говориться у повідомленні.

Як змінилася статистика ремонту вагонів?

За статистикою об’єднання, за цей період на 57,3% скоротився і капітальний ремонт “вантажівок” — до 25,1 тис. штук. Ремонт у депо пройшли 195 тисяч вантажних вагонів (зниження на 1,2%). При цьому виробництво вантажних вагонів з осьовим навантаженням 25 тонносил, згідно з даними об’єднання, виросло до 12,7 тис. одиниць (на 14,1%).

Більшість вагонобудівників зіштовхнулися з катастрофічним падінням замовлень. Попит поки що зберігається на деякі види цистерн та хоппери-мінералозвози. В інших категоріях рухомого складу спостерігаємо масштабне зниження рентабельності експлуатації та ставок оренди. Фактично, реального ринкового попиту немає, зазначає видання.

З початку вторгнення в Україну РЖД фіксують різке зниження вантажоперевезень: на 3,9% у 2022 році, 0,2% — у 2023-му та 4,1% у 2024-му — рекордний показник за останні 15 років. За січень–липень 2025 року перевезення РЖД впали ще на 7,3% у річному вираженні. Причому в мінусі опинилися майже всі категорії вантажів, включаючи зерно, вугілля, нафтопродукти тощо.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що російська залізниця продовжує фіксувати обвальне падіння вантажоперевезень по РФ. Спад за підсумками минулого року, який становив 4,1% і став рекордним за останні 15 років, у 2025 році прискорився вдвічі.

Раніше повідомлялося, що російська залізнична монополія відкладає проєкт вартістю 10 мільярдів доларів, який мав збільшити експорт сировини до Китаю, найбільшого торгівельного партнера РФ. Проєкт розширення Байкало-Амурської магістралі та Транссибу відтерміновано щонайменше до 2026–2027 років.

Національне агентство з розшуку та менеджменту активів шукає управителів на 2710 вагонів та 3 тепловози. Як повідомлялося раніше, АРМА здало 434 заарештовані вагони російських компаній в управління фінансово-промисловій компанії “Ресурсгруп”. Цей пул вагонів належить близько 30 російським компаніям, серед яких – ТОВ “Нова перевозочна компанія”, АТ “Уголь-Транс”, ТОВ “Атлант”, ТОВ “ГТІ Менеджмент”.

Кабмін схвалив зміни до закону про теплопостачання

Кабінет Міністрів України схвалив законопроєкт “Про внесення змін до Закону України “Про теплопостачання” щодо державного енергетичного нагляду у сфері теплопостачання”. Про це повідомляє Міністерство енергетики.

“Мета таких змін – підвищити ефективність державного енергетичного нагляду (контролю) в Україні для надійного та сталого теплозабезпечення населення”, – зазначено у повідомленні.

Які зміни передбачає законопроєкт?

“Зокрема, законопроєктом передбачено чітке розмежування функцій державних органів та посилення ефективності контролю за технічним станом та експлуатацією теплових установок і мереж”, – говориться у повідомленні.

“Наша мета – створити єдину прозору систему контролю в галузі теплопостачання, яка відповідатиме як національному законодавству, так і міжнародним зобов’язанням України у сфері енергетичної безпеки”, – зазначили у міністерстві.

Які основні функції нового нагляду?

Зокрема, передбачено моніторинг технічного стану та організації експлуатації об’єктів теплопостачання та облік і розслідування технологічних порушень, аварій на відповідних об’єктах. Також у документі йдеться про організацію підготовки та оцінку готовності об’єктів до роботи в опалювальний період та в умовах надзвичайних ситуацій, а також організацію звітності суб’єктів щодо технічного стану та експлуатації об’єктів, їх випробування та ремонту.

“Також законопроєктом передбачено посилення функцій Держенергонагляду, зокрема щодо здійснення своєчасного розслідування технологічних порушень, аварій на об’єктах теплопостачання, а також оцінки стану готовності об’єктів до роботи в опалювальний період та в період надзвичайних ситуацій”, – говориться у повідомленні.

“Відтак прийняття законопроєкту сприятиме зменшенню ризиків технічних порушень та підвищенню надійності теплозабезпечення населення”, – зазначає міністерство.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що Антимонопольний комітет України розпочав масштабне дослідження цін на ринку електроенергії, які склались протягом травня – середини червня 2025 року. Також повідомлялося, що Асоціація міст України заявила, що Рішення Нацкомісії регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про надання постачальникам права припинення постачання електроенергії вдарить по споживачам. Раніше повідомлялося, що компанія “Укренерго” отримає відшкодування витрат на захист електропідстанцій. За погодженням з Міжнародним банком реконструкції та розвитку частину гранту в 200 млн доларів спрямують на ці потреби.

Атака на газотранспортну систему України: нові деталі

У ніч з 20 на 21 серпня під час повітряної атаки росіян зазнав удару один із об’єктів газотранспортної системи України. Про це повідомляє Міністерство енергетики. Триває оцінювання завданих збитків, зазначили у відомстві. Завдяки діям персоналу місце пошкодження локалізовано, додали в міністерстві.

Які були попередні атаки на ГТС?

Нагадаємо: У ніч на 6 серпня росія здійснила цілеспрямовану атаку на компресорну станцію Оператора ГТС України в Одеській області поблизу українсько-румунського кордону. Об’єкт був задіяний в рамках маршруту, який поєднує грецькі LNG-термінали з українськими газосховищами через Трансбалканський газопровід, та по якому вже поставлявся LNG зі США та тестові обсяги азербайджанського газу.

Коли відбулися інші атаки?

У ніч на 19 серпня російські окупаційні війська атакували один із виробничих об’єктів газотранспортної системи України.