У Тернопільській області відкрили новий завод консервів

В Тернопільській області почав роботу новий завод з виробництва овочевих консерв, соління та напівфабрикатів з вакуумованих овочів. Про це написав у Facebook заступник голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

“В індустріальному парку ‘Західноукраїнський промисловий хаб’, розташованому у селищі Острів під Тернополем, почав відвантаження продукції новий завод. Підприємство завод продовольчих товарів ‘Бабуся Маруся’ випускає овочеві консерви та соління (огірки, квасоля; помідори й перець), а також напівфабрикати з вакуумованих овочів”, – повідомив він.

Які плани у нового заводу?

За словами Кисилевського, завод вже вийшов на проектний обсяг виробництва і в 2025 році планує випустити 650 тонн консервації. Він зазначив, що обсяг інвестицій у запуск нового заводу склав 45 млн грн. Будівництво промислових приміщень загальною площею 1700 кв. м. та монтаж виробничих ліній тривало протягом 2024-25 років.

Які можливості відкриває новий індустріальний парк?

Наразі підприємство дає роботу 30 працівникам, незабаром планується збільшити штат у півтора рази. Також у планах налагодження експортних поставок до країн Балтії, в Ізраїль, Туреччину та Італію, повідомив Кисилевський.

Він додав, що “Західноукраїнський промисловий хаб” площею понад 10 га створений у 2022 році на території мʼясокомбінату, який не працював більше 10 років, але зберіг потужну інженерну та логістичну інфраструктуру. Сьогодні парк має більше 58 тисяч кв. м реконструйованих промислових приміщень з висотою стель 5-10 метрів та власну підстанцію на 10 мВт.

Крім заводу ‘Бабуся Маруся’, на території ІП ‘Західноукраїнський промисловий хаб’ працюють підприємства ‘Наша птиця’ (переробка курятини), ‘Дельта Фуд’ (виробництво соусів), ‘Тернопільський мʼясокомбінат’ (агропереробка), а також логістичний центр, складами якого користуються 6 місцевих та 16 релокованих підприємств. Підприємства індустріального парку забезпечують 860 робочих місць. Концепція парку передбачає створення 1300 робочих місць.

Нагадаємо: ‘Бюро інвестиційних програм’ (BIP, Київ), керуюча компанія в індустріальних парках ‘Володимир’ та ‘Нововолинськ’, ініціювала створення в Харкові першого в Україні підземного індустріального парку.

Зростання надходжень від електронних послуг у 2025 році

У першому півріччі 2025 року міжнародні компанії – нерезиденти, що надають електронні послуги українцям, перерахували до бюджету 85,7 млн доларів США та 76,5 млн євро. Про це повідомила в. о. голови Державної податкової служби Леся Карнаух.

За її словами, це на 16,2 млн доларів США (+23%) та 15,9 млн євро (+26%) більше, ніж за аналогічний період минулого року. Зазначається, що про нараховані суми податку прозвітували 132 особи – нерезиденти.

Хто є найбільшими платниками?

Найбільші платники: Apple, Google, Valve, Meta, Sony, Etsy, Netflix, Wargaming, Bolt, OpenAI, Ebay тощо. Також зростає кількість осіб-нерезидентів, які надають електронні послуги фізичним особам. Сьогодні їх вже 141 (на 16 більше, ніж торік), інформує Карнаух.

Які надходження від ПДВ?

Нагадаємо: У січні-березні 2025 року надходження від ПДВ, який сплачують нерезиденти за електронні послуги українським споживачам, перевищили 3,5 млрд грн.

Обмеження для іноземних суден у російських портах

Обмеження для заходу іноземних суден у російські порти, зокрема в порт Кавказ, значно ускладнили експорт зерна, на який у попередньому сезоні припадала майже чверть усього морського експорту цієї продукції. Про це пише Ukragroconsult.com.

Які наслідки нових вимог для експорту?

За даними Reuters, із початку серпня через порт Кавказ було відвантажено лише 350 тис. тонн зерна, що значно нижче за звичайні обсяги. Для порівняння, у серпні минулого року перевалка зерна в цьому порту склала 1,492 млн тонн. Причиною затримок стали нові вимоги до перевірки суден, запроваджені указом президента рф. Згідно з указом від липня 2025 року, іноземні судна тепер зобов’язані отримувати дозвіл від портових властей та ФСБ росії для заходу в порти.

Як це вплине на конкурентоспроможність?

Ці заходи, спрямовані на посилення безпеки, призвели до значних затримок. На початку минулого тижня понад 120 суден чекали на дозвіл для входу в порт Кавказ, що спричинило зростання фрахтових ставок для каботажних суден. Термінали порту переповнені зерном, через що вони фактично припинили приймати нові партії, повідомили джерела Reuters. На рейді можна простояти до півтора місяців. Нині навантаження відбувається на судна, які мали вантажитися ще в середині липня.

У 2024/2025 маркетинговому році порт Кавказ обробив 10,24 млн тонн зерна, що становить 23% від загального морського експорту зерна росії. Нові обмеження можуть мати довгострокові наслідки для російського експорту, адже затримки в портах знижують конкурентоспроможність країни на світовому ринку зерна.

Що сталося з портом

На День Незалежності “Нова пошта” працюватиме без змін

На День Незалежності України “Нова пошта” працюватиме у звичайному режимі. Про це повідомляє пресслужба компанії.

“24 серпня відділення працюватимуть у звичайному режимі. Плануйте свої відправлення та отримання посилок без змін у графіку”, – йдеться в повідомленні. Графік роботи відділень за посиланням: Графік роботи.

Які фінансові результати “Нової пошти”?

Нагадаємо: За перше півріччя цього року чистий прибуток “Нової пошти” зменшився на 19,6% – до 1 млрд 195 млн грн, тоді як виручка зросла на 22,1% – до 24 млрд 571 млн грн.

В Україні відновлюють земснаряд після вибуху на Дунаї

Адміністрація морських портів України працює над тим, щоб підняти та відновити земснаряд, який 23 липня вибухнув на Дунаї. Про це у інтерв’ю usm.media повідомив голова Адміністрації морських портів України Олександр Семирга.

“Судно зазнало пошкодження внаслідок підриву на міні. Воно було затоплено наполовину, і зараз ми працюємо над тим, щоб його підняти та відновити”, – сказав він.

Які ризики залишаються для суден?

Навіть у межах діючого коридору, за умов проведення заходів із протимінної діяльності, залишаються ризики підриву суден на мінах, зазначив Семирга. “Здійснювати днопоглиблювальні чи будь-які інші роботи там, де не проведено протимінних обстежень і не забезпечено належного рівня безпеки, ми не можемо”, – підкреслив чиновник.

Яка роль дунайських портів у логістиці?

Безпеку українського морського коридору забезпечують Сили оборони та ВМС і передбачає спрямування суден до трьох портів Великої Одеси — Чорноморськ, Південний та Одеса, зазначив Семирга. “Дунайські порти — це альтернативний логістичний шлях експорту, передусім зерна, до Європи та світу. Тому вони завжди залишатимуться в полі зору держави та всіх відповідальних інституцій як важлива частина логістичних маршрутів”, – сказав він у інтерв’ю.

“Після відкриття портів Великої Одеси та переорієнтації українського коридору на більш глибоководні й зручніші для роботи порти, вантажообіг на Дунаї суттєво знизився”, – констатував Семирга.

“Тому ми підготували свої пропозиції та напрацювання щодо комплексної програми розвитку і підтримки дунайських портів, направили їх до Мінрозвитку і сподіваємось на позитивне затвердження та впровадження”, – розповів він.

Нагадаємо: Ввечері 23 липня вибухнуло судно-земснаряд філії “Дельта-лоцман” держпідприємства “Адміністрація морських портів України”. Судно перебувало на гирлі “Бистре” для проведення планових робіт із 11-ма членами екіпажу. Внаслідок вибуху загинули троє працівників АМПУ. Морський підхідний канал було тимчасово закрито для руху суден. Та з 6 серпня судноплавство каналом Бистре відновили, дозволивши прохід суден із осадкою до 4,5 метра.