Тендери на дороги Херсонщини: витрати та підрядники

Цього року державна установа “Місцеві дороги Херсонщини” провела тендери не лише на експлуатаційне утримання доріг загального користування. На що саме пішли кошти з місцевого бюджету, з’ясував “Інтент”.

На що витрачали кошти?

Використовуючи платформу Zakupivli.pro, сайт проаналізував очікувані суми закупівель. “Рік розпочався із закупівлі бензину А-95 та скрапленого газу у вигляді смарткарток або талонів. На ці потреби запланували 1,1 мільйона гривень. У березні намагалися провести тендер на експлуатаційне утримання доріг місцевого значення в Херсонському районі на майже 69 мільйонів гривень, але процедуру скасували”, – йдеться у публікації.

“У квітні аналогічний тендер оголосили вже для Бериславського району – вартістю понад 182 мільйони гривень. Єдиним учасником стала “Європейська дорожньо-будівельна компанія”, яка неодноразово ставала об’єктом журналістських розслідувань. Компанія входить до трійки лідерів серед підрядників, що отримували найбільше контрактів без конкуренції”, – пише “Інтент”.

Які проблеми виникли під час тендерів?

Ще один тендер на 68 мільйонів таки провели у квітні. Ціну вдалося знизити, однак на адресу замовника надходили скарги про дискримінаційні умови, через що закупівлю скасували. “Лише з третьої спроби вдалося знайти підрядника – ним стала будівельна фірма “Паритетбудінвест”. Компанію пов’язують із депутатами Одеської міськради та мером міста Геннадієм Трухановим. У 2022 році вона вже фігурувала у кримінальному провадженні за статтями щодо розтрати або привласнення майна”, – зауважує сайт.

У червні “Місцеві дороги Херсонщини” запланували 66,3 мільйона гривень на поточний ремонт дороги місцевого значення на межі Дніпропетровської та Миколаївської області: ділянки Заградівка – Кочубеївка – Давидів Брід – Калинівське – Бобровий Кут. Підряд отримала ТОВ “Європейська дорожньо-будівельна компанія”, а на тендер звернула увагу Держаудитслужба.

Ще понад 29 мільйонів виділили на ремонт іншої ділянки тієї ж траси. Цей підряд отримало ТОВ “Дорбут 777”, яка фігурує в кримінальній справі щодо розтрати бюджетних коштів. У червні запланували близько 23 мільйонів гривень на поточний ремонт дороги Надеждівка – Розлив у Херсонському районі. А на ремонт траси між селами Давидів Брід та Бобровий Кут передбачили 81,7 мільйона. Підрядником стала компанія “Глобал Білд Інжиніринг”, яка має історію кримінальних проваджень і підозрілих підрядів.

“Фірма вже фігурувала у журналістських розслідуваннях, а у 2024 році Вищий антикорупційний суд зобов’язав НАБУ розслідувати можливе розкрадання бюджетних коштів під час будівництва захисної споруди у Високопільській школі, де “Глобал Білд Інжиніринг” була виконавцем робіт. У справі йдеться про можливе привласнення майна за участі посадовців Херсонської ОДА”, – зазначено у публікації.

Які інші витрати були установа?

У липні відбувся тендер на поточний ремонт дороги Східне – Загорянівка у Херсонській області. На нього заклали понад 20 мільйонів гривень. Також на початку серпня запланували ще 7,7 мільйона гривень на експлуатаційне утримання дороги Старосілля – Велика Олександрівка.

“Окрім масштабних дорожніх тендерів, установа витрачала кошти й на інші потреби: ремонт та обслуговування кондиціонерів, технічний огляд на дорогах, поточний ремонт вулиць Братської та Свободи у Великій Олександрівці, освітні послуги, що надавалися Східноукраїнським національним університетом імені Володимира Даля, а також кілька закупівель на експлуатаційне утримання доріг вартістю до 5 мільйонів гривень кожна”, – зазначає сайт.

Загалом у 2025 році на найбільших закупівлях Державна установа “Місцеві дороги Херсонщини” витратила понад 479 мільйонів гривень на утримання та ремонт автомобільних доріг області. Також з початку 2025 року Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Херсонській області оголосила державні закупівлі на понад 2 мільярди гривень. Кошти спрямовані переважно на капітальний ремонт житла, пошкодженого внаслідок обстрілів, та відновлення дорожнього покриття.

Нагадаємо: раніше повідомлялося, що у Херсоні на території двох шкіл тривають будівельні роботи, попри те, що договори з підрядними компаніями, які мали зводити великі укриття, офіційно розірвані.

Запоріжсталь інвестує 135 млн грн у капремонт

Металургійний комбінат “Запоріжсталь” Групи Метінвест інвестує 135 млн грн у капітальний ремонт нагрівальних колодязів цеху гарячої прокатки. Про це повідомляє пресслужба Групи.

Яка ситуація на комбінаті?

Як підкреслив в.о. гендиректора “Запоріжсталі” Тарас Шевченко, наразі комбінат працює тільки на 75% від власних потужностей, проте програма з технічного обслуговування виробничого обладнання та його ремонту виконується на всі 100%.

Які роботи будуть виконані?

“Триває велике оновлення нагрівальних колодязів, які є важливою ланкою технологічного процесу гарячої прокатки на Запоріжсталі. Від стабільності температурного режиму та рівномірності нагріву заготівки у колодязях залежить якість готової металопродукції, механічні властивості прокату, його відповідність стандартам та запитам клієнтів”, – зазначив він.

В межах капремонту виконають демонтаж зношених вогнетривів та замінять їх на нове футерування, зокрема виробництва Запоріжвогнетриву Групи Метінвест. Загальна маса вогнетривкої цегли та торкретувальної суміші становить більше 2200 тонн.

Також оновлять механічне та енергетичне устаткування, комунікації, запірну арматуру, замінять близько 900 тонн металоконструкцій, проведуть ремонт та заміну гідравлічних приладів, автоматики, температурних датчиків тощо.

Нагадаємо: Група “Метінвест” у 2024 році отримала збиток в $1,15 мільярда.

У Курильському районі зупинили продаж бензину АІ-92

В Курильському районі, що розташований на Курильських островах у складі Сахалінської області Росії, було зупинено продаж бензину АІ-92 для населення. Про це вночі 25 серпня повідомив у Telegram очільник Курильського округу Костянтин Істомін.

«Зараз продаж бензину АІ-92 для населення тимчасово припинено – весь запас необхідний для спецтранспорту», – зазначив він. Також Істомін додав, що 25 серпня після обіду розвантажать нову партію бензину, про продаж якої він пообіцяв повідомити додатково.

Які причини призупинення продажу?

Нагадаємо, що в серпні відновилися атаки українських безпілотників, які зачепили не менше семи великих російських нафтопереробних заводів (НПЗ). Це може завдати серйозного удару по нафто­переробній галузі країни.

Реклама: Читайте також: Рекордні ціни та дефіцит бензину. У чому причина кризи на російському ринку пального?

Зеленський: Україна потребує 1 млрд доларів щомісяця

Президент України Володимир Зеленський заявив, що країна прагне щомісяця отримувати від союзників щонайменше 1 млрд доларів на закупівлю американської зброї для ведення війни проти Росії. Про це він розповів під час брифінгу, передає Reuters.

Яка роль Норвегії у забезпеченні безпеки України?

Цю заяву він зробив під час спільної прес-конференції в Києві з прем’єр-міністром Норвегії Йонасом Гаром Сторе, де також зазначив, що Норвегія може сприяти гарантіям безпеки України в питаннях протиповітряної оборони та морської безпеки.

Доповнюється…

Стан відбудови в Україні: результати опитування

Який стан відбудови в Україні?

Поточний стан відбудови задовольняє 40% українців, а понад третина бачила результати проєктів відновлення. Такі результати соціологічного дослідження презентувала ГО Transparency International Ukraine. “Як показало опитування, кожен третій дорослий українець знає або бачив приклади того, що вже було відбудовано. При цьому переважна більшість з них (74%) задоволена результатом”, – повідомляє TI Ukraine.

Де найбільше помітні процеси відбудови?

Це перша частина великого опитування суспільної думки українців, проведеного дослідницькою агенцією Info Sapiens на замовлення організації щодо стану корупції, відбудови та євроінтеграції. Найбільш помітні процеси відбудови у Києві (на це вказали 50% опитаних), у Східному (42%) і Південному регіонах (41%). Тоді як на Заході та в Центрі показники суттєво нижчі — процеси відбудови там бачили відповідно 24% та 23% респондентів.

Які проблеми з компенсаціями існують?

До фінансування відбудови, на думку опитаних, найбільше була залучена українська влада: 55% респондентів вказують, що проєкти відновлення реалізуються завдяки органам місцевого самоврядування, а 20% – що завдяки центральній виконавчій владі. Проте так само українці відзначають вагомий внесок міжнародної спільноти (40%), а також волонтерів та громадянського суспільства (27%).

Кожен п’ятий українець має пошкоджене внаслідок війни майно. Найбільше постраждалих на Сході України — про втрати там повідомили 60% опитаних, а найменше на Заході — 7%. Якщо ж говорити про пошкоджене майно, то найбільші втрати припадають на нерухомість — про такі збитки згадали 17% українців. Загальну суму збитків постраждалі оцінюють до 50 тис. грн — 23%, 51-300 тис. грн — 19%, понад 300 тис. грн — 32%, з них 10% говорять про оцінку збитків на понад 3 млн грн.

“Примітно, що, порівнюючи з даними за листопад 2023 року, помітно зменшилася частка респондентів із найменшими втратами (до 100 тис.) і зросла кількість українців із втратами в понад 300 тис. грн”, – говориться у повідомленні.

Як і восени 2023-го, більшість постраждалих не зверталася по компенсацію, аргументуючи це тим, що держава має більш нагальні проблеми під час війни (35% опитаних), а ще кожен четвертий з тих, хто не подавав заявку на відшкодування, не вірив, що може його отримати. Серед тих 40% постраждалих, хто зверталися по компенсацію, 33% вже її отримали.

Нагадаємо: Корупцію в процесах відбудови дуже або скоріше розповсюдженою вважають 65% опитаних дослідницькою агенцією Info Sapiens українців. З 1 вересня громади зможуть подавати заявки на фінансування проєктів з відновлення за кошти Державного фонду регіонального розвитку. За два роки експериментального проєкту з комплексного відновлення населених пунктів відбудували лише 58 об’єктів — це лише 8% запланованих, повідомляє Transparency International Ukraine.

Для більшості об’єктів (64%) роботи розпочалися або набрали темпу лише наприкінці минулого року, зазначає громадська організація. Для прискорення процесу відновлення багатоквартирних будинків та гуртожитків уряд вже ухвалив рішення, яке дозволяє виконувати дозвільні та підготовчі процедури паралельно.

Раніше повідомлялося, що певні напрямки відновлення багатоквартирних будинків на Харківщині наразі не фінансуються. Фінансування призупинено, адже це окрема графа видатків, як слід узгодити з міністерствами. Раніше повідомлялося, що Полтавська область стала десятим регіоном, в якому місцева влада запровадила часткову компенсацію в рамках державної програми “єОселя”. Місцеві програми компенсації також діють на Сумщині, Харківщині, Закарпатті, Одещині, Львівщині, Буковині, Миколаївщині, у містах Кривий Ріг та Тернопіль.

Також повідомлялося, що частка іпотечних кредитів поза державною програмою “єОселя” виросла до 4,5% (на 2%) з початку року. Також повідомлялося, що відбудова та модернізація України коштуватиме 1 трлн доларів на період у 14 років.