Білгород-Дністровський порт стає хабом для вантажів з Китаю

Білгород-Дністровський морський порт підписав меморандум з Batumi International Container Terminals LLC і претендує на роль великого хабу для вантажів з Китаю. Про це повідомляє Центр транспортних стратегій.

Це вже другий меморандум Білгород-Дністровського порту про співпрацю в рамках розвитку Транскаспійського Міжнародного Транспортного Маршруту (ТМТМ), або “Середнього коридору”, зазначила директор держпідприємства Оксана Кіктенко.

Які можливості відкриває новий меморандум?

BICT експлуатує та управляє контейнерними, поромними та генеральними терміналами в морському порту Батумі, Грузія. “Термінали українського та грузинського портів зʼєднає новий паромний маршрут та автомобільно-залізничний паромний комплекс, який проектується новим власником українського порту, з врахуванням вимог щодо обробки вантажів ‘Середнього коридору’,” – йдеться у повідомленні.

“Мета меморандуму – залучення вантажопотоку через ‘Середній коридор’ через розширення можливостей по обробці вантажів. За словами Кіктенко, Білгород-Дністровський порт планує стати найбільшим хабом ТМТМ з Європейської сторони маршруту,” – пише ЦТС.

Які плани на майбутнє?

Нагадаємо, акціонери спільного підприємства Middle Corridor Multimodal Ltd на позачергових загальних зборах домовилися про входження ТОВ “Китайські залізничні контейнерні перевезення” до членів СП. Управління маршрутом (Транскаспійський маршрут) буде здійснюватися компаніями Китаю, Казахстану, Азербайджану та Грузії.

Як раніше розповіли в “Укрзалізниці”, Україна попри війну залишається перспективною країною для побудови диверсифікаційного сполучення між Азією та країнами ЄС, зокрема завдяки маршруту Китай – Казахстан – Азербайджан – Грузія – Україна до Польщі через польсько-українські залізничні прикордонні переходи.

Фонд державного майна України 8 листопада 2024 року провів аукціон з приватизації єдиного майнового комплексу “Білгород-Дністровський морський торговельний порт”. До того ФДМУ здійснив 12 спроб продати Білгород-Дністровський порт.

Майбутній власник Білгород-Дністровського порту пообіцяв відновити міст у Затоці, який зруйнували росіяни. Кабінет міністрів України в проєкті Програми дій уряду анонсував проведення концесійного конкурсу щодо двох терміналів в морському порту Чорноморськ, один з яких – контейнерний. 30 грудня 2025 року планується оголосити концесійний конкурс щодо 40 контейнерного та першого терміналу в морському порту Чорноморськ та ухвалити рішення про доцільність проекту концесії поромного комплексу.

На Дніпропетровщині викрили підробників техніки Apple

Детективи головного підрозділу БЕБ викрили на Дніпропетровщині групу осіб, які займалися продажем підробленої техніки Apple, завезеної з Китаю. Про це повідомляє пресслужба БЕБ.

Які методи використовували підозрювані?

Підозрювані незаконно реалізовували контрафактну продукцію, використовуючи знаки для товарів та послуг й промислові зразки правовласника. Вони купували підробки в Китайській Народній Республіці, а потім продавали їх через Інтернет, зокрема на веб-сайті та в Instagram. Доставка товарів здійснювалася по всій території України за допомогою поштового оператора.

Які збитки завдано компанії Apple?

З зображень обшуку, опублікованих БЕБ, видно, що мова йде про підроблену техніку компанії Apple. Підозрювані продавали годинники, навушники, зарядні пристрої. За оцінками БЕБ, продаж контрафактної техніки завдав збитків компанії Apple на понад 24 млн грн.

Детективи БЕБ повідомили трьом фігурантам про підозру. Наразі підозрюваним обрано запобіжні заходи у вигляді грошової застави.

Реформа: Втрата чинності Господарського кодексу

Із втратою чинності Господарського кодексу починається трирічний перехідний період реформи, що стане своєрідним “м’яким стартом” реформи. Про це йдеться в роз’ясненні Міністерства юстиції.

Міністерство нагадує, що 28 серпня вводиться в дію закон “Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб”. Унаслідок цього Господарський кодекс втратить чинність.

Які зміни чекають на державні підприємства?

“Протягом перших шести місяців перехідного періоду суб’єкти управління об’єктами державної власності мають ухвалити рішення про перетворення державних підприємств на акціонерне товариство або товариство з обмеженою відповідальністю”, – зазначає міністерство. У разі, якщо таке рішення не буде ухвалено у встановлений строк, уряд ухвалює рішення про передачу єдиного майнового комплексу відповідного державного підприємства до сфери управління Фонду державного майна України.

Фонд державного майна протягом року з дня оформлення передачі приймає рішення про припинення підприємства або про приватизацію його єдиного майнового комплексу.

Що буде з правовим режимом майна?

“Крім того, Закон передбачає реформування інститутів права господарського відання та права оперативного управління, які до його ухвалення становили основу правового режиму майна суб’єктів господарювання державного сектору економіки”, – йдеться в повідомленні. Після завершення реформ правовий режим майна таких суб’єктів становитиме право власності або узуфрукт державного майна (особисте безоплатне володіння та користування).

Міністерство також зазначає, що реформа торкнеться і підприємств комунальної та приватної форм власності, організаційно-правові форми яких мають зазнати змін.

З дня введення в дію Закону забороняється створення юридичних осіб в організаційно-правових формах державних, комунальних, спільних комунальних підприємств, а також приватних, іноземних, дочірніх підприємств, підприємств об’єднання громадян та підприємств споживчої кооперації.

“Через три роки з дня введення в дію Закону забороняється внесення змін до відомостей про державні підприємства (державні комерційні підприємства, казенні підприємства), комунальні підприємства, спільні комунальні підприємства, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”, – ідеться в повідомленні.

Окрім державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом перетворення або ліквідації, також передбачено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, пов’язаних зі зміною керівника юридичної особи, або державної реєстрації зміни складу комісії з припинення, голови комісії або ліквідатора.

У частині регулювання відносин щодо створення та діяльності товариств, заснованих приватними суб’єктами, слід звертатися до спеціальних законів, наприклад до законів “Про акціонерні товариства” та “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”, йдеться у роз’ясненні.

Нагадаємо: Верховна Рада ухвалила в цілому законопроєкт №6013 про особливості регулювання діяльності підприємницької діяльності в перехідний період. Він визнає Господарський кодекс таким, що втратив чинність. Верховна Рада 9 січня ухвалила рішення, яким зобов’язала державні компанії оприлюднювати фінансову звітність за весь час неоприлюднення.

Індія планує скоротити закупівлі російської нафти

Нафтопереробні заводи в Індії, які є одними з найбільших покупців російської нафти, планують скоротити обсяги закупівель у найближчі тижні. Про це повідомляє Bloomberg із посиланням на власні джерела. Це повідомлення з’явилось за день до запланованого підвищення мит на товари з Індії до США до 50%.

Які обсяги закупівель планують індійські переробники?

Державні та приватні переробники, включаючи важковаговика Reliance Industries Ltd., як очікується, куплять від 1,4 до 1,6 мільйона барелів на день для завантаження в жовтні та пізніше. Для порівняння, у першому півріччі 2025 року середній обсяг закупівель становив 1,8 мільйона барелів на день.

Чи вплине торговельна угода на закупівлі?

Обсяги можуть змінитися, якщо Індія укладе торговельну угоду з Трампом, а США послаблять тиск на Індію щодо фінансування війни Росії з Україною, заявили джерела Bloomberg.

До 2022 року Індія закуповувала російську нафту на мінімальному рівні, водночас за даними Kasatkin Consulting, зараз на цю країну припадає 37% експорту нафти з РФ.

Нагадаємо: Індія призупинила плани з придбання нових американських озброєнь та літаків, що стало першим чітким сигналом невдоволення Делі після того, як президент США Дональд Трамп запровадив підвищені мита на індійський експорт. Президент США Дональд Трамп підписав указ про введення додаткових 25% мит на імпорт з Індії. Індійські експортери готуються до перебоїв у торгівлі після того, як Міністерство внутрішньої безпеки США підтвердило, що Вашингтон введе додаткове мито.

Недоліки літаків Sukhoi Superjet 100: що відомо?

Які проблеми виявлено у Sukhoi Superjet 100?

Чотирнадцять літаків Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) виконують рейси по Росії з конструкторськими недоліками фюзеляжу. Про це повідомляє The Moscow Times. Виробник повітряних суден — ПАТ “Яковлев” — попередив Росавіацію про виявлені недоліки.

Авіарегулятор зобов’язав перевізників, які експлуатують ці лайнера, провести їх огляд і, за необхідності, ремонт. “Усі повітряні судна цієї партії були випущені у 2016 році. За даними russianplanes.net, вказані SSJ-100 експлуатують авіаперевізники “Россия” (один борт), “Азимут” (один) та “Ямал” (п’ять). Кілька літаків знаходяться на зберіганні у різних організацій, зокрема в КБ Сухого, в “Ямалі” та ін.”, – йдеться у повідомленні.

Які наслідки можуть бути від недоліків?

На цих лайнерах, за даними “Яковлева”, у кількох місцях не закріплені стрінгери, які зв’язують корпус літального апарату. Проблеми з кріпленням можуть виникати між кабіною пілотів і пасажирськими дверима.

Нагадаємо, що російським авіабудівникам не вдалося створити аналоги іноземних підшипників і електронної компонентної бази для літаків. “Наші підшипники навіть близько не стоять із тими, які потрібні нашій промисловості… Друга больова точка – електронна компонентна база”, – заявив гендиректор “Аерокомпозиту” Анатолій Гайданський.

Які наслідки санкцій для російської авіації?

Раніше повідомлялося, що російська цивільна авіація – один із секторів економіки країни-агресора, де безпрецедентні санкції, закриття неба, ембарго на постачання запчастин та відмова в обслуговуванні суден західного виробництва справді відчутні. Літаки Sukhoi Superjet 100, які через відсутність західних запчастин опинились на межі зняття з експлуатації.

“Гордість російського авіапрому”, яка із самого початку була збитковою, після запровадження санкцій взагалі стала небезпечною для життя: кількість інцидентів за два роки зросла вдвічі. Раніше повідомлялося, що наявні у російських авіакомпаній літаки Boeing та Airbus “тримаються на скотчі і доброму слові”. Також аналізувалося, як санкції та війна “утилізують” цивільну авіацію РФ та чи приземляться остаточно її літаки.

Детальніше про це ви можете прочитати у статті “На крилах ‘канібалізму’: як санкції перетворюють російську авіацію на металобрухт”.