Втрата посівів через посуху: 386 тис. га в Україні

Площа втрачених від посухи посівів (засіяних та засаджених під урожай) становить 386 030,76 га. Про це у інтерв’ю AgroPolit.com повідомив заступник голови аграрного комітету, народний депутат Степан Чернявський.

Які регіони постраждали найбільше?

«Найбільше від посухи постраждали аграрії Миколаївської, Одеської, Дніпропетровської та Херсонської областей», – зазначив він. За оперативними даними ОВА (станом на 24 липня 2025 року), площа втрачених посівів становить 386 030,76 га.

Яка компенсація передбачена для аграріїв?

Орієнтовний обсяг допомоги за втрачений урожай у перерахунку на 1 га складає 4700 грн. Цього року аграрії потребують компенсації за втрату врожаю від посухи у 1,8 млрд грн, повідомив він. Наразі визначаються механізми та джерела фінансування для покриття аграріям збитків, завданих посухою.

Нагадаємо: У цьому сезоні Миколаївщина втратила майже увесь урожай кукурудзи та половину соняшника через посуху. Раніше повідомлялося, що посуха призвела до розмноження у південних регіонах сарани. Так, у Херсонській області було зафіксовано масове нашестя сарани, що завдало шкоди посівам соняшнику. Згодом повідомлялося, що спалах сарани у Херсонській області вдалося локалізувати. Осередки сарани знищено також у Одеській області. У Дніпропетровській області чисельність сарани загрози поки не становить, кажуть у Держпродспоживслужбі.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Samsung анонсує нові Galaxy S25 та Galaxy Tab S11

Коли відбудеться захід Samsung?

Samsung призначила цікавий захід на 4 вересня. Напередодні виставки IFA в Берліні компанія обіцяє представити субфлагманський смартфон Galaxy S25 та топові планшети серії Galaxy Tab S11. Офіційну дату презентації повідомило видання SamMobile.

Що нового в Galaxy S25 FE?

З чуток, відбудеться прем’єра “фанатської” версії топової моделі Samsung — Galaxy S25 FE. Судячи з витоків, телефон отримає 6,7-дюймовий екран Dynamic AMOLED з тонкими рамками, а також стане легшим і тоншим за попередника, пише Android Central. Усередині гаджета встановлять торішній чіп Exynos 2400, який, тим не менш, забезпечує хороший запас продуктивності. Набір камер S25 FE міститиме 50-Мп основний сенсор, 12-Мп надширококутний і 8-Мп телеоб’єктив.

Які новинки в лінійці Galaxy Tab S11?

Очікується, що другим довгоочікуваним анонсом стане лінійка планшетів Galaxy Tab S11. Пристрої будуть побудовані на потужному чипі MediaTek Dimensity 9400. Старша модель, Tab S11 Ultra, отримає величезний 14,6-дюймовий дисплей Dynamic AMOLED 2X з високою яскравістю. Згідно з витоками, продуктивність процесора, графіки і нейронного рушія зросте на 24%, 27% і 33% відповідно, якщо порівнювати з минулими моделями серії.

Усі апарати працюватимуть під управлінням ОС Android 16 з оболонкою One UI 8 з коробки, що зробить S25 FE першим смартфоном у лінійці з новітнім ПЗ. Центральне місце в презентації буде відведено функціям штучного інтелекту Galaxy AI, які, як очікується, стануть ще розумнішими і різноманітнішими.

Трансляція заходу відбудеться на офіційному сайті та YouTube-каналі Samsung.

Раніше повідомлялося, що Samsung готує важливе оновлення для смартфонів Galaxy. Апдейт принесе безліч поліпшень, пов’язаних зі штучним інтелектом, багатозадачністю і персоналізацією, а його розгортання почнеться вже у вересні.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Вторинне використання акумуляторів електромобілів в США

Які екологічні виклики створюють акумулятори електромобілів?

Літій-іонні батареї, що використовуються в електромобілях, стали справжнім проривом завдяки довговічності, високій щільності енергії та швидкій зарядці. Вони дозволяють зберігати велику кількість енергії у компактному форматі й поступово витісняють традиційні джерела живлення у різних сферах — від транспорту до мобільних пристроїв. Проте водночас вони створюють екологічний виклик: утилізувати такі батареї без шкоди для довкілля дуже складно.

Як в США використовують старі акумулятори?

У середньому акумулятори електромобілів служать від 10 до 20 років. Перші покоління батарей вже наближаються до завершення свого ресурсу. І якщо їх просто відправити на звалище, це спричинить серйозну шкоду довкіллю через вміст кобальту, нікелю, марганцю та електролітів. Саме тому низка провідних компаній, зокрема General Motors, почали шукати для них нове застосування.

Одним із перспективних рішень стало використання акумуляторів у системах накопичення енергії від відновлюваних джерел — сонячних і вітрових електростанцій. Це дозволяє подавати електрику навіть уночі чи за безвітряної погоди, забезпечуючи стабільне живлення для житлових районів, підприємств чи навіть лікарень.

General Motors співпрацює з Redwood Materials, аби створювати мікромережі — автономні енергетичні системи для локальних потреб. У місті Спаркс (Невада, США) вже запущено пілотний проєкт, де використані акумулятори від електромобілів забезпечують резервне живлення компанії, що працює у сфері штучного інтелекту.

Які успіхи в повторному використанні акумуляторів?

Ще один приклад є у Каліфорнії, де B2U Storage Solutions запустила сонячну електростанцію з використанням батарей від Honda Clarity та Nissan Leaf. Система здатна зберігати 28 мегават-годин енергії — цього вистачає для живлення близько 9500 домогосподарств.

Таким чином, повторне використання акумуляторів не лише знижує навантаження на сміттєзвалища, а й допомагає зменшити екологічні наслідки видобутку рідкісних металів. У липні 2025 року General Motors і Redwood Materials підписали меморандум про взаєморозуміння, який передбачає розширення застосування як нових акумуляторів, так і тих, що отримали “друге життя”.

Це партнерство відкриває перспективи живлення не лише приватних будинків, а й масштабних об’єктів — наприклад, дата-центрів чи виробничих підприємств. Фахівці відзначають, що саме такий підхід може стати ключем до сталого розвитку енергетики, коли використані батареї замість проблеми стають частиною рішення.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Імпорт електромобілів в Україну зріс на 38% за півроку

В Україні за пів року було імпортовано 42,7 тис. легкових електромобілів (BEV), що на 38% більше, ніж роком раніше. Про це повідомляє Укравтопром з посиланням на дані Держстату. Загальна митна вартість цих авто становила $813,8 млн.

З цієї кількості новими були 9,6 тис. авто (+19%), а 33,1 тис. – вживані (+45%). Загальна митна вартість нових електромобілів становила $232,1 млн. Імпорт вживаних електромобілів коштував – $581,7 млн.

З яких країн імпортували електромобілі?

Левову частку нових електромобілів (91%) було завезено з Китаю. На другому місці Японія (4%). На третьому – Німеччина (3%).

Хто лідирує з поставок вживаних електромобілів?

Лідером з поставок вживаних електромобілів були США (39%). Другий результат у Кореї – 17%. Третій у Німеччини – 15%.

Нагадаємо: У липні автопарк країни поповнили близько 2,3 тис. нових авто з бензиновими двигунами. Це на 6% менше, ніж торік.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Оновлення руху поїздів Укрзалізниці після атаки 28 серпня

Яка ситуація з рухом поїздів?

Укрзалізниця оновила інформацію щодо руху поїздів після ворожої атаки вночі 28 серпня. Про це інформує пресслужба перевізника. Зазначається, що враження одного з поїздів Hyundai не вплинуло на кількість рейсів Інтерсіті+ сьогодні та завтра, всі поїзди продовжують рух країною.

Які затримки спостерігаються?

Затримки низки рейсів зберігатимуться, перелік поїздів далекого сполучення оновлюється на порталі uz-vezemo. З-поміж приміських поїздів із затримками до 2,5 годин курсують електропоїзди Фастівського напрямку та до 3 годин — Вінницького напрямку, повідомляє УЗ.

Які нові рейси призначено?

Окремий рейс електропоїзда буде призначено з Краматорська до Лозової о 16:03 із зупинками Словʼянськ, Барвінкове, Близнюки. “До уваги пасажирів поїзда 103/104 Краматорськ-Львів: саме цей електропоїзд довезе вас до Лозової з пересадкою у спальні вагони, які через вимушену затримку не доїдуть до Краматорська”, – йдеться в повідомленні. В свою чергу пасажирів рейсу 104/103 до Краматорська від Лозової доставить той самий електропоїзд о 19:00. Зупинки на маршруті аналогічні.

Скасовано рейс №6208 Козятин-1 — Фастів-1, зазначає УЗ. І оновлення для пасажирів поїздів №85, 61, 209, 109 до Вінниці (190 людей) та до Хмельницького (130), рейси яких рушили об’їзним маршрутом. Для пасажирів зазначених поїздів з Шепетівки призначили додатковий приміський поїзд №6256 Шепетівка – Козятин відправленням із Шепетівки о 14:04. Він прибуде до Козятина о 17:18, звідки з пересадкою на поїзд №771 о 17:25 пасажири дістануться Хмельницького. По Києву у склад поїзда №771 спеціально будуть додані 5 вагонів.

Нагадаємо: У ніч проти 28 серпня Укрзалізниця повідомила про затримку потягів через масовану ворожу атаку та знеструмлення залізничної інфраструктури у Вінницькій області.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.