Компанія Lavanda Spectrum придбала термінал в Одесі

Контрольні активи зернового терміналу “Олімпекс Купе Інтернейшнл” придбала компанія Lavanda Spectrum, яка вже перейменувала його на Lavanda Terminal. Про це пише Latifundist.com.

Хто став новим генеральним директором?

Lavanda повідомила, що отримала фізичний контроль над Lavanda Terminal і призначила Карла Стурена генеральним директором. Шведський підприємець почав інвестувати в Україну у 1994 році і має міцні зв’язки з південною Україною. Він є співзасновником та колишнім власником компанії з переробки харчових продуктів “Чумак”, – говориться у повідомленні.

“Україна має величезний потенціал для залучення інвестицій, але їй потрібно позбутися репутації, що вести бізнес в Україні — це високий ризик через шахрайство. Спроби ошукати інвесторів із США зазнали невдачі, і винні в цьому припинили діяльність”, — цитує Стурена видання, посилаючись на World Grain.

Які обставини призвели до придбання терміналу?

“Придбання терміналу стало наслідком успішного виконання іпотек, наданих Madison Pacific як довірчим власником забезпечення за кредитами, які G.N. Terminal Enterprises (GNT) отримала від Argentem Creek Partners (ACP)”, – говориться у публікації.

“Українські суди також скасували кілька шахрайських переказів, через які колишні власники GNT Group Сергій Гроза та Володимир Науменко намагалися вивести активи — включно з суттєвими елементами термінального комплексу — з GNT. Виконання відбулося після судової боротьби між Грозою та Науменком і їх кредиторами — ACP та спільними кредиторами Innovatus Capital Partners (ICP)”, – зазначає Latifundist.com.

ACP та ICP, продовжуючи захист своїх інтересів, привітали запуск Lavanda Terminal. “Ми в ACP разом з ICP зобов’язуємося підтримувати Lavanda Terminal у встановленні прозорих операцій у порту Одеси. Ми з нетерпінням очікуємо, що термінал працюватиме прозоро та прибутково — сплачуватиме податки державі та справедливу зарплату своїм відданим працівникам”, — зазначив Джон Паттон, засновник ACP.

За даними Опендатабот, компанія Lavanda Terminal заснована 27 червня 2025 року. Її власник — компанія “ЛАВАНДА СПЕКТРУМ ТРЕЙДИНГ ГмбХ”, зареєстрована в Австрії, кінцевий бенефіціар — Максим Кутовий.

Нагадаємо: Як повідомлялося, американські інвестиційні фонди Argentem Creek Partners та Innovatus Capital Partners отримали контроль над зерновим терміналом “Олімпекс” в Одеському порту після тривалого судового протистояння з попередніми власниками, яких підозрюють у шахрайстві. Американські фонди вже виграли міжнародний арбітраж на суму $150 млн та кілька рішень британських судів, а Верховний суд ухвалив остаточне рішення.

Як повідомлялося раніше, Бюро економічної безпеки викрило групу компаній, які ухилились від сплати 30 млн грн податку на прибуток. За даними ЕП, йшлося про компанії, зокрема про одеський термінал “Олімпекс Купе”, який пов’язаний з підсанкційним “королем контрабанди” Вадимом Альперіним. Термінал фігурував у схемі нелегального експорту “чорного зерна”.

НБУ прогнозує відплив мігрантів з України до 2025 року

Національний банк України (НБУ) прогнозує, що чистий відплив мігрантів з України становитиме близько 200 тисяч у 2025 році. Про це йдеться в інфляційному звіті НБУ.

Які прогнози на наступні роки?

Передбачається, що у 2026 році відплив мігрантів триватиме схожими з цьогорічними темпами (близько 200 тисяч). НБУ очікує, що чисте повернення розпочнеться лише у 2027 році, коли повернуться близько 100 тисяч осіб, у попередньому прогнозі ця цифра становила 500 тисяч.

Які причини міграції українців?

Серед причин міграції з України – збереження високих безпекових ризиків, зокрема обстріли Російської Федерації усієї території України та теракти проти цивільного населення. Зростала й адаптація українців до життя за кордоном.

Зазначається, що продовження термінів перебування в Європейському Союзі та/або перехід на сталі режими перебування з великою ймовірністю стримуватиме активне повернення мігрантів.

Нагадаємо, що кількість мігрантів за межами України надалі зростала і перевищила 6,9 мільйона осіб станом на 17 квітня 2025 року.

Tesla втрачає позиції на європейських ринках у липні

У липні Tesla продовжила втрачати позиції на європейських ринках. Про це пише Reuters. Продажі в Швеції впали на 86%, у Данії — на 52%, у Франції — на 27% порівняно з минулим роком.

Чому Tesla стикається з такими труднощами?

Причини — застаріла лінійка моделей, жорстка конкуренція з боку китайських брендів, регуляторні обмеження в ЄС та особисті скандали довкола Ілона Маска. Найпопулярніша модель компанії — Model Y — втратила попит через затримки з оновленням та відсутність повноцінного функціоналу автономного водіння в Європі. У Швеції реєстрації Model Y впали на 88%, у Данії — на 49%.

Які прогнози для Tesla в майбутньому?

Маск визнав, що на Tesla чекають “важкі квартали”, поки компанія готується до запуску дешевшої моделі — її виробництво розпочнеться не раніше наступного кварталу. Загальний ринок нових авто в липні: у Франції просів на 8%, у Данії зріс на 20%, у Швеції — на 6%.

Читайте також: “З ним покінчено”. Як амбітні плани Маска в Білому домі закінчилися провалом.

Нагадаємо: Tesla попередила про ще більші втрати доходів через торговельну війну Дональда Трампа і його антиелектромобільну політику, закладену в президентський законопроєкт, який той назвав “великим і прекрасним”. Це погіршує прогнози компанії, оскільки прибуток за другий квартал впав більш ніж на 20%.

У червні 2025 року продажі нових автомобілів Tesla у Великій Британії зросли на 12% у річному вимірі, що збіглося з початком постачань оновленої Model Y. У червні продажі електромобілів Tesla впали шостий місяць поспіль у Швеції та Данії, що свідчить про зростаючі труднощі компанії на тлі посилення конкуренції та падіння популярності її засновника Ілона Маска.

Чому детокс-соки можуть бути шкідливими для здоров’я?

Чому соки не працюють (і навіть шкодять)?

Обіцянки легкого “очищення” за допомогою детокс-соків привабливі, але вони ігнорують факт: наше тіло – досконала система самоочищення. Печінка, нирки, легені, кишківник та шкіра постійно виводять токсини, не потребуючи зовнішніх “помічників”.

Відсутність клітковини

Видаляючи клітковину, соки перетворюються на цукрову воду, що позбавляє організм важливої підтримки травлення та контролю цукру в крові.

Цукровий удар

Швидке засвоєння фруктових цукрів викликає різкі стрибки глюкози та інсуліну, за якими слідує втома та голод.

Дефіцит поживних речовин

Соки не містять достатньо білків та корисних жирів, які необхідні для нормального функціонування організму та детоксикації.

Стрес для тіла

Різке обмеження калорій призводить до уповільнення метаболізму та втрати м’язової маси.

Як забезпечити справжній детокс?

Справжній детокс – це спосіб життя: Замість короткочасних сокових дієт, зосередьтеся на простих щоденних звичках:

  • Підтримуйте водний баланс
  • Їжте цільні продукти: овочі, фрукти, зелень, крупи, бобові
  • Достатньо спіть
  • Рухайтесь
  • Мінімізуйте стрес

Довіряйте своєму тілу. Воно знає, як працювати. Ваше завдання — лише забезпечити його всім необхідним.

Цей матеріал має винятково інформаційний характер і не містить жодних порад, діагнозів чи висновків, що стосуються вашого здоров’я. Якщо вам потрібні встановлення діагнозу, консультація медика або лікування, зверніться до фахівця.

У липні українці купили 6,4 тис. нових авто

У липні українці придбали понад 6,4 тис. нових легкових авто. Це на 7% більше, ніж у червні, та на 1% – ніж в липні торік. Про це повідомляє Укравтопром.

Яка марка утримує лідерство на ринку?

“Першість на ринку утримує японська марка Toyota. Однак до неї дуже стрімко наближається китайська BYD, яка рік тому була на дев’ятій сходинці рейтингу”, – йдеться в повідомленні.

Які авто потрапили до ТОП-10 липня?

Зазначається, що до ТОП-10 липня потрапили:

  1. TOYOTA – 820 од. (-20% до липня 2024р.);
  2. BYD – 744 од. (+241%);
  3. RENAULT – 654 од. (+11%);
  4. SKODA – 559 од. (+48%);
  5. VOLKSWAGEN – 491 од. (+47%);
  6. HONDA – 319 од. (+9%);
  7. HYUNDAI – 298 од. (+32%);
  8. BMW – 263 од. (-58%);
  9. AUDI – 253 од. (+20%);
  10. ZEEKR – 191 од. (+125%).

Всього з початку року в країні було зареєстровано близько 39,3 тис. нових легковиків, що лише на 0,1% більше ніж торік, повідомляє Укравтопром.

Нагадаємо: За пів року автопарк України поповнили 12,2 тис. нових авто з бензиновими двигунами, що на 14% менше, ніж торік.