Скорочення виробництва вантажних вагонів в Росії

В Росії в першій половині 2025 року на 17% в річному вимірі скоротився випуск вантажних залізничних вагонів на фоні стрімкого падіння перевезень і зниження виручки АТ “РЖД”. Про це пише The Moscow Times.

Які дані про виробництво вантажних вагонів?

“За даними Об’єднання виробників залізничної техніки, за цей період було виготовлено 34,3 тис. одиниць такого транспорту (порівняно з 74,9 тис. одиниць за весь 2024 рік). Найбільш помітно в структурі виробництва впав випуск хоперів (-80% в річному вимірі), критих вагонів (-40%), платформ (-16%)”, – говориться у повідомленні.

Як змінилася статистика ремонту вагонів?

За статистикою об’єднання, за цей період на 57,3% скоротився і капітальний ремонт “вантажівок” — до 25,1 тис. штук. Ремонт у депо пройшли 195 тисяч вантажних вагонів (зниження на 1,2%). При цьому виробництво вантажних вагонів з осьовим навантаженням 25 тонносил, згідно з даними об’єднання, виросло до 12,7 тис. одиниць (на 14,1%).

Більшість вагонобудівників зіштовхнулися з катастрофічним падінням замовлень. Попит поки що зберігається на деякі види цистерн та хоппери-мінералозвози. В інших категоріях рухомого складу спостерігаємо масштабне зниження рентабельності експлуатації та ставок оренди. Фактично, реального ринкового попиту немає, зазначає видання.

З початку вторгнення в Україну РЖД фіксують різке зниження вантажоперевезень: на 3,9% у 2022 році, 0,2% — у 2023-му та 4,1% у 2024-му — рекордний показник за останні 15 років. За січень–липень 2025 року перевезення РЖД впали ще на 7,3% у річному вираженні. Причому в мінусі опинилися майже всі категорії вантажів, включаючи зерно, вугілля, нафтопродукти тощо.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що російська залізниця продовжує фіксувати обвальне падіння вантажоперевезень по РФ. Спад за підсумками минулого року, який становив 4,1% і став рекордним за останні 15 років, у 2025 році прискорився вдвічі.

Раніше повідомлялося, що російська залізнична монополія відкладає проєкт вартістю 10 мільярдів доларів, який мав збільшити експорт сировини до Китаю, найбільшого торгівельного партнера РФ. Проєкт розширення Байкало-Амурської магістралі та Транссибу відтерміновано щонайменше до 2026–2027 років.

Національне агентство з розшуку та менеджменту активів шукає управителів на 2710 вагонів та 3 тепловози. Як повідомлялося раніше, АРМА здало 434 заарештовані вагони російських компаній в управління фінансово-промисловій компанії “Ресурсгруп”. Цей пул вагонів належить близько 30 російським компаніям, серед яких – ТОВ “Нова перевозочна компанія”, АТ “Уголь-Транс”, ТОВ “Атлант”, ТОВ “ГТІ Менеджмент”.

Кабмін схвалив зміни до закону про теплопостачання

Кабінет Міністрів України схвалив законопроєкт “Про внесення змін до Закону України “Про теплопостачання” щодо державного енергетичного нагляду у сфері теплопостачання”. Про це повідомляє Міністерство енергетики.

“Мета таких змін – підвищити ефективність державного енергетичного нагляду (контролю) в Україні для надійного та сталого теплозабезпечення населення”, – зазначено у повідомленні.

Які зміни передбачає законопроєкт?

“Зокрема, законопроєктом передбачено чітке розмежування функцій державних органів та посилення ефективності контролю за технічним станом та експлуатацією теплових установок і мереж”, – говориться у повідомленні.

“Наша мета – створити єдину прозору систему контролю в галузі теплопостачання, яка відповідатиме як національному законодавству, так і міжнародним зобов’язанням України у сфері енергетичної безпеки”, – зазначили у міністерстві.

Які основні функції нового нагляду?

Зокрема, передбачено моніторинг технічного стану та організації експлуатації об’єктів теплопостачання та облік і розслідування технологічних порушень, аварій на відповідних об’єктах. Також у документі йдеться про організацію підготовки та оцінку готовності об’єктів до роботи в опалювальний період та в умовах надзвичайних ситуацій, а також організацію звітності суб’єктів щодо технічного стану та експлуатації об’єктів, їх випробування та ремонту.

“Також законопроєктом передбачено посилення функцій Держенергонагляду, зокрема щодо здійснення своєчасного розслідування технологічних порушень, аварій на об’єктах теплопостачання, а також оцінки стану готовності об’єктів до роботи в опалювальний період та в період надзвичайних ситуацій”, – говориться у повідомленні.

“Відтак прийняття законопроєкту сприятиме зменшенню ризиків технічних порушень та підвищенню надійності теплозабезпечення населення”, – зазначає міністерство.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що Антимонопольний комітет України розпочав масштабне дослідження цін на ринку електроенергії, які склались протягом травня – середини червня 2025 року. Також повідомлялося, що Асоціація міст України заявила, що Рішення Нацкомісії регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про надання постачальникам права припинення постачання електроенергії вдарить по споживачам. Раніше повідомлялося, що компанія “Укренерго” отримає відшкодування витрат на захист електропідстанцій. За погодженням з Міжнародним банком реконструкції та розвитку частину гранту в 200 млн доларів спрямують на ці потреби.

Атака на газотранспортну систему України: нові деталі

У ніч з 20 на 21 серпня під час повітряної атаки росіян зазнав удару один із об’єктів газотранспортної системи України. Про це повідомляє Міністерство енергетики. Триває оцінювання завданих збитків, зазначили у відомстві. Завдяки діям персоналу місце пошкодження локалізовано, додали в міністерстві.

Які були попередні атаки на ГТС?

Нагадаємо: У ніч на 6 серпня росія здійснила цілеспрямовану атаку на компресорну станцію Оператора ГТС України в Одеській області поблизу українсько-румунського кордону. Об’єкт був задіяний в рамках маршруту, який поєднує грецькі LNG-термінали з українськими газосховищами через Трансбалканський газопровід, та по якому вже поставлявся LNG зі США та тестові обсяги азербайджанського газу.

Коли відбулися інші атаки?

У ніч на 19 серпня російські окупаційні війська атакували один із виробничих об’єктів газотранспортної системи України.

Завершено ремонт 8 ключових автошляхів на Дніпропетровщині

На Дніпропетровщині завершено ремонт 8 ключових прифронтових автошляхів області. Про це повідомило Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України.

Які дороги були відремонтовані?

Службою відновлення у Дніпропетровській області завершено роботи на 8 автомобільних дорогах, які, зокрема, з’єднують Запорізьку, Харківську та Дніпропетровську області, а також дороги територіального значення. Над відновленням цих автошляхів працювало понад 20 ремонтних бригад. У межах виконаних робіт відновлено покриття загальною площею 196 905 м². Йдеться про роботи з ліквідації вибоїн та ремонт суцільними картами. Загальна протяжність ділянок ремонту – близько 200 км.

Чому це важливо?

“Автомобільні дороги на сході області – це не лише шляхи сполучення між громадами. Вони надважливі для евакуації, перевезення гуманітарних вантажів, оборони та військової логістики. Саме тому ремонт прифронтових доріг – одне із пріоритетних завдань”, – написало агентство у Telegram.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що у 2025 році на ремонт та утримання автомобільних доріг в Україні виділено близько 17 млрд грн, що на 40% менше, ніж торік, і це покриває лише частину потреб. Дві третини тих коштів акумулюється саме на прифронтові дороги і регіони.

Уряд ухвалив рішення про те, що до 100% працівників критично важливих компаній, що працюють у зонах можливих або активних бойових дій, можуть отримати бронь від мобілізації.

Раніше повідомлялося, що на півдні Одеської області планують збудувати новий міст через Дунай. Йдеться про будівництво моста у селі Орлівка в Ізмаїльському районі, який на іншому боці Дуная веде до румунського міста Ісакча.

Раніше повідомлялося, що Європейський Союз у межах програми “Механізм “Сполучення Європи” (Connecting Europe Facility, CEF) виділив грант для покращення дорожньо-транспортної інфраструктури на пункті перетину державного кордону “Ягодин – Дорогуськ” між Україною та Польщею.

Aker BP оголосила про значне нафтове відкриття в Норвегії

Норвезький оператор нафтових родовищ Aker BP та його партнери повідомили про значне нафтове відкриття, яке додасть значні нові ресурси до їхнього родовища Yggdrasil у Північному морі. Про це повідомляє агентство Reuters.

Які обсяги видобутку очікуються?

Як зазначили в заяві, кампанія розвідки Omega Alfa призвела до відкриття обсягу, що підлягає видобутку, який оцінюється між 96 мільйонами та 134 мільйонами барелів нафтового еквівалента. “Omega Alfa — одне з найбільших комерційних відкриттів в Норвегії за останнє десятиліття”, — заявив генеральний директор Aker BP Карл Джонні Херсвік, додавши, що компанії будуть шукати можливості для розширення ресурсів у цьому районі.

На яких ліцензіях відбулося відкриття?

Відкриття було здійснене на трьох окремих ліцензіях. На двох з них Aker BP володіє часткою 47,7%, Equinor (EQNR.OL) — 40%, а польська компанія Orlen (PKN.WA) має залишкові 12,3%. На третій ліцензії Aker BP має 38,16%, Equinor — 32%, Petoro — 20%, а Orlen — 9,84%.

Нагадаємо: Central European Petroleum (CEP) повідомила про відкриття найбільшого родовища нафти в Польщі — Wolin East у Балтійському морі.