Компанія ‘Автострада’ виграла аукціон на видобуток вапняку

Виробнича компанія “Автострада” Максима Шкіля перемогла на аукціоні з продажу 20-річного спеціального дозволу на видобування вапняку та глини у Вінницькій області. Про це пише Liga.net. Йдеться про ділянку Рівська у Жмеринському районі Вінницької області.

Державна служба геології та надр України провела аукціон з продажу 20-річного спеціального дозволу на видобування вапняку та глини на цій ділянці. Переможцем стало вінницьке ТОВ “Виробнича компанія ‘Автострада'” Максима Шкіля, свідчать результати торгів на Prozorro.Продажі, – говориться у публікації. Компанія Шкіля запропонувала найвищу ціну – 12,85 млн грн. Єдиним конкурентом “Автостради” було приватне підприємство “Моноліт Поділля”, яке запропонувало за лот 12,78 млн грн, повідомляє сайт.

Які можливості відкриває ліцензія для компанії?

Компанія Шкіля – одна з найбільших дорожно-інфраструктурних компаній в Україні. Вона будує нові станції метро в Києві, Подільський мостовий перехід та водогін до Миколаєва. Ліцензія надасть компанії право на повний цикл робіт на ділянці Рівська – від геологічних досліджень до промислового видобутку вапняку та глини.

Які запаси сировини є на родовищі?

Родовище знаходиться на південній околиці села Рів поруч зі Жмеринкою та має загальну площу 81,04 га. Вперше було розвідане у 1948-1949 роках Одеською геологорозвідувальною конторою, а промислова розробка здійснювалась Вінницьким трестом “Промбудматеріали” з 1964 по 1978 рік, за цей період було видобуто 853 000 тонн вапняку. Геологічно родовище представлене вапняками різної щільності потужністю від 10,3 до 20,6 метрів (в середньому 17,6 м) та глинами потужністю від 4,6 до 22,0 метрів.

Станом на 1 січня 2025 року державним балансом запасів обліковуються значні поклади сировини для цементної промисловості: балансові запаси вапняку становлять 10,706 млн тонн (категорії А+В+С1), позабалансові – 11,25 млн тонн, а також 2,338 млн тонн балансових запасів глини категорії В. Вапняки характеризуються змінним хімічним складом з вмістом СаСО3 (карбонату кальцію) від 38,1% до 98% та SiO2 (діоксид кремнію, або кремнезем) від 0,92% до 42,50%, при цьому до цементних відносяться різновиди з вмістом СаСО3 понад 88%. За оцінкою Держгеонадр, родовище має добру сировинну базу для цементного виробництва з тривалим терміном експлуатації, зазначено у публікації.

Нагадаємо: Раніше прокуратура звернулася до суду з позовом про визнання недійсним договору на будівництво Подільського мосту у Києві на понад 2 млрд грн та стягнення цих грошей із підрядника. Як повідомлялося раніше, компанія “Автострада”, що належить Максиму Шкілю, отримає 1,18 млрд грн на добудову Подільського мосту, що сполучає правий та лівий берег Києва.

Сукупний дохід будівельних компаній-лідерів за даними Індексу Опендатабота 2025 сягнув 49,49 млрд грн, що на 41% більше, ніж у 2023 році. Сукупний прибуток лідерів зріс у 1,6 раза — до 3,09 млрд грн. Абсолютний лідер — “Автомагістраль-Південь” з Одеси, власник — Олександр Бойко. У 2024 компанія заробила 13,2 млрд грн (27% загального доходу топу), що у 1,6 раза перевищує показники 2023. Прибуток — рекордні 1,36 млрд грн.

Також повідомлялося, що прем’єр-міністр Юлія Свириденко доручила Мінекономіки та Держгеонадра провести аудит всіх надрокористувачів, які отримали дозволи на стратегічно важливих родовищах. Кабінет міністрів планує оголосити новий конкурс для інвесторів на укладення угод про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах двох нафтогазових ділянок в Україні – Свічанської та Межигірської.

Bolt просить Кличка врегулювати нічні перевезення

Компанія Bolt звернулася до Київського міського голови Віталія Кличка з проханням врегулювати пересування містом у період комендантської години “особами, які мають об’єктивну потребу”.

“Компанії Bolt, Uklon та Uber мають усі технічні спроможності реалізувати узгоджену з органами влади систему нічних перевезень у нашій столиці у найкоротший термін, з урахуванням вимог безпеки та захисту персональних даних”, – говориться у листі.

“Ми звертаємося до відповідних державних органів із пропозицією розглянути можливість запровадження у Києві аналогічної або удосконаленої системи. Така система дозволила б створити прозорий ринок перевезень, а також стала б внеском у бюджет країни та міста, завдяки сплаті податків цифровими платформами”, – зазначають у компанії.

Які переваги нової системи перевезень?

Йдеться про “прозоре, безпечне та погоджене з органами влади врегулювання питання пересування містом у період комендантської години особами, які мають об’єктивну потребу”, уточнюють у компанії. Таким чином вдасться запобігти несанкціонованим нічним перевезенням, переконані у компанії Bolt. І цю думку поділяють інші гравці ринку – Uklon та Uber.

“Ми пропонуємо зручний спосіб пересування містом, який поєднує швидкість замовлення, високу якість обслуговування та прозорі умови для користувачів”, – зазначають підписанти.

Які проблеми існують у нічних перевезеннях?

“Наші компанії здійснюють діяльність виключно у правовому полі, дотримуючись чинного законодавства України та всіх вимог регуляторів. Ми впроваджуємо сучасні стандарти безпеки, цифрового контролю та перевірки водіїв, аби кожна поїздка була максимально безпечною, комфортною та передбачуваною”, – говориться у зверненні.

У компанії звертають увагу на те, що останнім часом у ЗМІ з’являються численні тривожні публікації щодо перевезень пасажирів під час комендантської години, які нерідко здійснюються у “тіньовому” режимі. “Водії та пасажири опиняються в умовах невизначеності, а місто без належного контролю й надходжень до бюджету, а також без вирішених проблеми нічних перевезень для тих категорій наших громадян, які справді цього потребують”, – говориться у зверненні.

“Як показує приклад міста Львова, цифрові платформи змогли успішно відновити роботу сервісів нічний час завдяки погодженому з міською владою механізму, який працює належно та приносить користь усім сторонам”, – говорять у компанії.

Нагадаємо: Компанія Bolt вперше під час повномасштабного вторгнення запустила роботу сервісу під час комендантської години у Львові. Таке рішення ухвалили на запит місцевої влади. Раніше повідомлялося, що у Львові запустять пілотний проєкт для виклику таксі через сервіси Bolt та Uklon під час комендантської години. Водії сервісів, що працюватимуть у нічний час, повинні мати перепустку, а також військово-облікові документи. Отримати перепустку можна в комендатурі, для пасажирів така перепустка не потрібна.

Читайте також: Ринок таксі під час війни та повітряних тривог: як змінилися тарифи та умови.

В Одесі судитимуть організаторів фінансової піраміди

В Одесі судитимуть організатора та трьох учасників організованої злочинної групи, які створили фіктивну інтернет-платформу та під виглядом інвестиційного холдингу реалізовували фінансову піраміду VinEco та Vinex Тrade. Про це повідомляє Офіс генерельного прокурора.

Як діяла фінансова піраміда?

Як зазначає слідство, щоб усе здавалося справжнім, організатор зареєстрував ТОВ з 92 видами економічної діяльності. Злочинна група орендувала офіс у торговому центрі Одеси, вела активну рекламну кампанію в різних соцмережах. Обвинувачені підсаджували на “гачок” стабільності, виплачуючи довірливим вкладникам дрібні суми на початку. Згодом виплати припинилися. Отримані кошти ділки переводили в криптовалюту. Така схема діяла понад 3 роки, інформує Офіс генпрокурора.

Скільки людей постраждало?

Також повідомляється, що серед 94 встановлених потерпілих є і військовослужбовці ЗСУ. Загальна сума збитків становить 25,7 млн гривень. За попередніми підрахунками, кількість постраждалих може сягати 20 тисяч людей. Потерпілі продовжують звертатися із заявами до правоохоронних органів.

Встановлено, що організатор встиг незаконно легалізувати понад 61 млн грн. Зокрема, придбав 25 автівок, 5 земельних ділянок, а також побудував автомийку самообслуговування, яку видавав за “інвестиційний проєкт” компанії. Обвинувачені перебувають під вартою, а на виявлене під час обшуків майно накладено арешт.

Нагадаємо: В лютому поліція Одещини викрила та припинила діяльність шахраїв, які заснували фінансову піраміду VinEco та Vinex Тrade. Поліцейські встановили, що заснував “піраміду” 28-річний житель Березівщини, залучивши до афери знайомих жінок віком 55 й 61 року та інших наразі невстановлених осіб.

McDonald’s знижує ціни на комбо-набори

McDonald’s разом із франчайзі домовилися про здешевлення популярних комбо-наборів. Про це повідомляє The Wall Street Journal.

Які страви подешевшають?

Зазначається, що вісім основних позицій меню подешевшають у середньому на 15%. Окрім того, компанія планує ввести спеціальні пропозиції за $5 та $8, які охоплять популярні страви та напої.

Чому ухвалили таке рішення?

Згідно з інформацією WSJ, рішення ухвалили після кількох тижнів переговорів між McDonald’s і власниками ресторанів. Компанія навіть пообіцяла надати фінансову підтримку франчайзі, які погодяться знизити ціни.

В Україні у липні зареєстрували понад 7 тис. електромобілів

У липні український автопарк поповнили понад 7 тис. авто на електротязі (BEV). Про це повідомляє Укравтопром.

Які області лідирують за реєстрацією електромобілів?

Найбільші показники з реєстрацій цих авто продемонстрували:

  1. Львівська область – 970 од. (88% вживані);
  2. місто Київ – 884 од. (62% вживані);
  3. Київська обл. – 673 од. (68% вживані);
  4. Дніпропетровська обл. – 584 од. (68% вживані);
  5. Одеська обл. – 400 од (69% вживані).

Які електромобілі є найпопулярнішими?

Зазначається, що в частині нових авто найпопулярнішим електромобілем на цих ринках, крім Дніпропетровщини, став BYD Song Plus. Мешканці Дніпропетровщини частіше обирали HONDA eNS1.

В сегменті ввезених з-за кордону вживаних авто: TESLA Model Y – в м. Києві та області, на Львівщині та Дніпропетровщині; NISSAN Leaf – в Одеській обл.

Які загальні показники електромобілів в Україні?

Нагадаємо: За підсумками липня сумарний обсяг сегмента електромобілів (нові, імпортовані з пробігом, внутрішні перепродажі) склав 9,7 тис., що на 9,8% більше, ніж було у червні поточного року, та на 41,1% більше відносно торішніх показників липня-2024.