Вторинне використання акумуляторів електромобілів в США

Які екологічні виклики створюють акумулятори електромобілів?

Літій-іонні батареї, що використовуються в електромобілях, стали справжнім проривом завдяки довговічності, високій щільності енергії та швидкій зарядці. Вони дозволяють зберігати велику кількість енергії у компактному форматі й поступово витісняють традиційні джерела живлення у різних сферах — від транспорту до мобільних пристроїв. Проте водночас вони створюють екологічний виклик: утилізувати такі батареї без шкоди для довкілля дуже складно.

Як в США використовують старі акумулятори?

У середньому акумулятори електромобілів служать від 10 до 20 років. Перші покоління батарей вже наближаються до завершення свого ресурсу. І якщо їх просто відправити на звалище, це спричинить серйозну шкоду довкіллю через вміст кобальту, нікелю, марганцю та електролітів. Саме тому низка провідних компаній, зокрема General Motors, почали шукати для них нове застосування.

Одним із перспективних рішень стало використання акумуляторів у системах накопичення енергії від відновлюваних джерел — сонячних і вітрових електростанцій. Це дозволяє подавати електрику навіть уночі чи за безвітряної погоди, забезпечуючи стабільне живлення для житлових районів, підприємств чи навіть лікарень.

General Motors співпрацює з Redwood Materials, аби створювати мікромережі — автономні енергетичні системи для локальних потреб. У місті Спаркс (Невада, США) вже запущено пілотний проєкт, де використані акумулятори від електромобілів забезпечують резервне живлення компанії, що працює у сфері штучного інтелекту.

Які успіхи в повторному використанні акумуляторів?

Ще один приклад є у Каліфорнії, де B2U Storage Solutions запустила сонячну електростанцію з використанням батарей від Honda Clarity та Nissan Leaf. Система здатна зберігати 28 мегават-годин енергії — цього вистачає для живлення близько 9500 домогосподарств.

Таким чином, повторне використання акумуляторів не лише знижує навантаження на сміттєзвалища, а й допомагає зменшити екологічні наслідки видобутку рідкісних металів. У липні 2025 року General Motors і Redwood Materials підписали меморандум про взаєморозуміння, який передбачає розширення застосування як нових акумуляторів, так і тих, що отримали “друге життя”.

Це партнерство відкриває перспективи живлення не лише приватних будинків, а й масштабних об’єктів — наприклад, дата-центрів чи виробничих підприємств. Фахівці відзначають, що саме такий підхід може стати ключем до сталого розвитку енергетики, коли використані батареї замість проблеми стають частиною рішення.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Імпорт електромобілів в Україну зріс на 38% за півроку

В Україні за пів року було імпортовано 42,7 тис. легкових електромобілів (BEV), що на 38% більше, ніж роком раніше. Про це повідомляє Укравтопром з посиланням на дані Держстату. Загальна митна вартість цих авто становила $813,8 млн.

З цієї кількості новими були 9,6 тис. авто (+19%), а 33,1 тис. – вживані (+45%). Загальна митна вартість нових електромобілів становила $232,1 млн. Імпорт вживаних електромобілів коштував – $581,7 млн.

З яких країн імпортували електромобілі?

Левову частку нових електромобілів (91%) було завезено з Китаю. На другому місці Японія (4%). На третьому – Німеччина (3%).

Хто лідирує з поставок вживаних електромобілів?

Лідером з поставок вживаних електромобілів були США (39%). Другий результат у Кореї – 17%. Третій у Німеччини – 15%.

Нагадаємо: У липні автопарк країни поповнили близько 2,3 тис. нових авто з бензиновими двигунами. Це на 6% менше, ніж торік.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Оновлення руху поїздів Укрзалізниці після атаки 28 серпня

Яка ситуація з рухом поїздів?

Укрзалізниця оновила інформацію щодо руху поїздів після ворожої атаки вночі 28 серпня. Про це інформує пресслужба перевізника. Зазначається, що враження одного з поїздів Hyundai не вплинуло на кількість рейсів Інтерсіті+ сьогодні та завтра, всі поїзди продовжують рух країною.

Які затримки спостерігаються?

Затримки низки рейсів зберігатимуться, перелік поїздів далекого сполучення оновлюється на порталі uz-vezemo. З-поміж приміських поїздів із затримками до 2,5 годин курсують електропоїзди Фастівського напрямку та до 3 годин — Вінницького напрямку, повідомляє УЗ.

Які нові рейси призначено?

Окремий рейс електропоїзда буде призначено з Краматорська до Лозової о 16:03 із зупинками Словʼянськ, Барвінкове, Близнюки. “До уваги пасажирів поїзда 103/104 Краматорськ-Львів: саме цей електропоїзд довезе вас до Лозової з пересадкою у спальні вагони, які через вимушену затримку не доїдуть до Краматорська”, – йдеться в повідомленні. В свою чергу пасажирів рейсу 104/103 до Краматорська від Лозової доставить той самий електропоїзд о 19:00. Зупинки на маршруті аналогічні.

Скасовано рейс №6208 Козятин-1 — Фастів-1, зазначає УЗ. І оновлення для пасажирів поїздів №85, 61, 209, 109 до Вінниці (190 людей) та до Хмельницького (130), рейси яких рушили об’їзним маршрутом. Для пасажирів зазначених поїздів з Шепетівки призначили додатковий приміський поїзд №6256 Шепетівка – Козятин відправленням із Шепетівки о 14:04. Він прибуде до Козятина о 17:18, звідки з пересадкою на поїзд №771 о 17:25 пасажири дістануться Хмельницького. По Києву у склад поїзда №771 спеціально будуть додані 5 вагонів.

Нагадаємо: У ніч проти 28 серпня Укрзалізниця повідомила про затримку потягів через масовану ворожу атаку та знеструмлення залізничної інфраструктури у Вінницькій області.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Арнольд Шварценеггер про користь бананів у раціоні

Які продукти обирає Арнольд Шварценеггер?

У свої 78 років Арнольд Шварценеггер продовжує вражати фізичною формою. Легендарний бодибілдер та актор підтримує здоров’я завдяки трьом основним продуктам у своєму раціоні. Серед них – сочевиця, протеїновий порошок та банани.

Що каже актор про банани?

Арні особливо виділяє банани, стверджуючи, що вони можуть перевершити багато протеїнових коктейлів і бути більш корисними для здоров’я. “Банани – це продукт, який багато хто недооцінює через вміст природного цукру. Однак, це одна з найпростіших дієтичних змін, які ви можете зробити, щоб піклуватися про своє серце та загальне самопочуття. Попри це, деякі люди все ще їх критикують”, – додає він.

Чому банани – це суперфуд?

Наукові дослідження підтверджують слова Арнольда. Збільшення споживання всього на 1,6 грама калію на день, а це кількість, яку забезпечують кілька бананів, пов’язано з 21% зниженням ризику інсульту, згідно з аналізом BioSpace, що охопив понад 247 000 дорослих. Крім того, Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) рекомендує щоденне споживання 3,5 грама калію. Цей важливий електроліт, що міститься в бананах, є ключовим для здоров’я серцево-судинної системи.

Банани піклуються не лише про серце. National Library of Medicine доводить, що зелені банани багаті на резистентний крохмаль, який сприяє здоров’ю кишківника та допомагає контролювати вагу. Це також джерело енергії, яке допомагає спортсменам підтримувати стабільну продуктивність під час тренувань, подібно до спортивних напоїв. Експерти також радять вживати зелені банани кілька разів на тиждень, щоб отримати всі їхні пребіотичні властивості.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

OpenAI сканує діалоги ChatGPT для запобігання злочинам

Компанія OpenAI визнала, що сканує діалоги користувачів ChatGPT і в деяких випадках передає їх у поліцію. Цей захід покликаний запобігти реальним злочинам, але викликає серйозні питання про конфіденційність і межі втручання ШІ в особисте життя.

Чому OpenAI передає діалоги у поліцію?

На тлі трагічних випадків, коли люди в уразливому стані використовували ChatGPT для порад щодо відходу з життя, OpenAI опублікувала роз’яснення своєї політики безпеки. Компанія заявила, що тепер передаватиме діалоги в правоохоронні органи, якщо виявить у них “неминучу загрозу заподіяння фізичної шкоди іншим”. Однак згадки намірів нашкодити собі, схоже, не підпадають під це правило.

Як визначатимуть загрозу?

Спеціальна команда модераторів аналізуватиме підозрілі чати, і якщо загрозу злочину вважатимуть реальною, інформацію передадуть у поліцію. Водночас OpenAI наголошує, що випадки, пов’язані із самоушкодженням або суїцидальними думками, нікуди передаватися не будуть “з міркувань поваги до приватного життя”.

Однак це рішення виглядає суперечливим і викликає багато запитань. По-перше, незрозуміло, за якими саме критеріями система визначатиме “неминучу загрозу”. По-друге, визнання факту моніторингу та передачі даних третім особам суперечить заявам компанії про захист конфіденційності користувачів, особливо на тлі судових позовів, де OpenAI відмовляється надавати логи чатів, посилаючись на приватність.

Глава OpenAI Сем Альтман раніше визнавав, що спілкування з ChatGPT не має тієї самої конфіденційності, що розмова з лікарем або адвокатом. Роз’яснення нової політики робить це очевидним: будь-який діалог з АІ-асистентом може бути прочитаний і, в певних випадках, використаний проти вас. Це важливий сигнал для всіх, хто довіряє свої особисті думки і проблеми чат-ботам.

Раніше повідомлялося, що підліток наклав на себе руки після спілкування з ChatGPT: батьки 16-річного Адама Рейна подали до суду на OpenAI, стверджуючи, що чат-бот ChatGPT сприяв його самогубству.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.