В Україні відновлюють земснаряд після вибуху на Дунаї

Адміністрація морських портів України працює над тим, щоб підняти та відновити земснаряд, який 23 липня вибухнув на Дунаї. Про це у інтерв’ю usm.media повідомив голова Адміністрації морських портів України Олександр Семирга.

“Судно зазнало пошкодження внаслідок підриву на міні. Воно було затоплено наполовину, і зараз ми працюємо над тим, щоб його підняти та відновити”, – сказав він.

Які ризики залишаються для суден?

Навіть у межах діючого коридору, за умов проведення заходів із протимінної діяльності, залишаються ризики підриву суден на мінах, зазначив Семирга. “Здійснювати днопоглиблювальні чи будь-які інші роботи там, де не проведено протимінних обстежень і не забезпечено належного рівня безпеки, ми не можемо”, – підкреслив чиновник.

Яка роль дунайських портів у логістиці?

Безпеку українського морського коридору забезпечують Сили оборони та ВМС і передбачає спрямування суден до трьох портів Великої Одеси — Чорноморськ, Південний та Одеса, зазначив Семирга. “Дунайські порти — це альтернативний логістичний шлях експорту, передусім зерна, до Європи та світу. Тому вони завжди залишатимуться в полі зору держави та всіх відповідальних інституцій як важлива частина логістичних маршрутів”, – сказав він у інтерв’ю.

“Після відкриття портів Великої Одеси та переорієнтації українського коридору на більш глибоководні й зручніші для роботи порти, вантажообіг на Дунаї суттєво знизився”, – констатував Семирга.

“Тому ми підготували свої пропозиції та напрацювання щодо комплексної програми розвитку і підтримки дунайських портів, направили їх до Мінрозвитку і сподіваємось на позитивне затвердження та впровадження”, – розповів він.

Нагадаємо: Ввечері 23 липня вибухнуло судно-земснаряд філії “Дельта-лоцман” держпідприємства “Адміністрація морських портів України”. Судно перебувало на гирлі “Бистре” для проведення планових робіт із 11-ма членами екіпажу. Внаслідок вибуху загинули троє працівників АМПУ. Морський підхідний канал було тимчасово закрито для руху суден. Та з 6 серпня судноплавство каналом Бистре відновили, дозволивши прохід суден із осадкою до 4,5 метра.

Сирія вводить нові банкноти з вилученням двох нулів

Сирія оголосила про плани з грудня ввести в обіг нові банкноти, з яких буде вилучено два нулі. Про це пише Reuters. Це перша масштабна валютна реформа після падіння режиму Башара Асада, спрямована на відновлення довіри до національної валюти.

Чому відбувається реформа валютної системи?

Сирійський фунт за 14 років війни обвалився більш ніж на 99% — з 50 фунтів за долар у 2011 році до приблизно 10 000 сьогодні. Через різке знецінення населення змушене носити з собою цілі пакети купюр навіть для дрібних покупок.

Хто відповідальний за друк нових грошей?

За даними джерел Reuters, друк нових грошей доручено російському державному підприємству Гознак, яке раніше забезпечувало банкнотами режим Асада. Реформа має і політичне значення: купюри зображенням Башара й Хафеза Асада зникнуть з обігу, що стане символічним розривом із більш ніж півстолітнім правлінням родини.

Протягом року старі та нові банкноти ходитимуть одночасно. Банкам уже наказано перевірити обладнання та підготувати системи до переходу. Аналітики попереджають, що зміна номіналів може спричинити плутанину серед населення, особливо літніх людей.

Водночас влада очікує, що реформа полегшить розрахунки, зменшить тіньовий обіг готівки та стане важливим сигналом для економіки країни після завершення війни.

Ціни на газ в Європі зростають вперше за три тижні

Європейські ціни на природний газ прямують до першого тижневого зростання за останні три тижні, оскільки початковий оптимізм навколо зусиль президента США Дональда Трампа покласти край війні Росії проти України згасає. Про це пише Bloomberg.

Які зміни відбуваються на ринку газу?

У п’ятницю ф’ючерси еталонного контракту піднялися й за підсумками тижня додадуть близько 8%. Раніше котирування впали до річного мінімуму на тлі очікувань потенційної мирної угоди, проте жорсткі вимоги Росії щодо безпекових гарантій і територіальних претензій підкреслили складність переговорів.

Які прогнози для європейського ринку газу?

Голландські місячні ф’ючерси — головний європейський бенчмарк — зросли на 1,1% до €33,55 за мегават-годину. Для більшості трейдерів перспектива миру залишається віддаленою, як і можливість відновлення постачання російських енергоносіїв на ринок. Це означає, що Європі доведеться й далі конкурувати з іншими покупцями за ресурси напередодні опалювального сезону.

Наразі європейський ринок газу готується до планових ремонтних робіт у Норвегії, одному з ключових постачальників, що обмежить доступні обсяги. Вищі ціни можуть стати необхідністю, щоб привабити танкери зі скрапленим газом і не допустити їхнього відходу до Азії.

Чому українці більше не їдуть до Туреччини?

Чому Туреччина більше не є улюбленим курортом?

Упродовж тривалого часу Туреччина була однією з найулюбленіших країн для літнього відпочинку. Туристам подобалося те, як гармонійно там можна поєднати морський відпочинок, знайомство з колоритною культурою, заманливий шопінг та насолоду від місцевої кухні. Деякі мандрівники взагалі називали Туреччину своєю улюбленою країною, наголошуючи, що туди не нудно повертатися навіть 10+ разів. Любили обирати турецькі курорти для літнього відпочинку й українці. Водночас ситуація стрімко змінюється.

Чому туристи більше не кажуть

Україна готується до опалювального сезону 2025/2026

Україна у рамках підготовки до осінньо-зимового періоду 2025/2026 років, накопичила на складах ТЕС та ТЕЦ 2,4 млн тонн вугілля та закачала у підземні сховища приблизно 11 млрд куб. м газу. Про це повідомив віцепрем’єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Які запаси пального в Україні?

“На складах ТЕС і ТЕЦ накопичено 2,4 млн тонн вугілля, середньомісячна витрата очікується від 850 тисяч в міжопалювальний період і буде збільшена на 40% в опалювальний період”, – зазначив він під час “Години запитань до уряду”. Обсяг зберігання газу у підземних сховищах на сьогоднішній день складає приблизно 11 млрд кубометрів.

Які резерви пального для котелень?

Резерви палива для котелень складають 90 тис. тонн вугілля, 85 тис. тонн рідкого палива, 585 тис. куб. м дров, 32 тис. тонн пелет.

Нагадаємо: Україна до кінця 2025 року має відремонтувати 3,2 ГВт зруйнованих та пошкоджених енергооб’єктів та інфраструктури, більшість з них уже відновлено, повідомила міністерка енергетики Світлана Гринчук. За перше півріччя 2025 року українські АЕС згенерували більше 26,8 млрд кВт⋅год електроенергії.