Космічна сонячна електростанція: новий шлях до енергонезалежності

Космічна сонячна електростанція може стати вирішенням проблем з нерегулярним та залежним від погодних умов наземним енергопостачанням, а також зменшити постачання російських енергоносіїв. Дослідження показало, що сонячні панелі в космосі можуть скоротити потреби Європи у відновлюваній енергії на Землі на 80% до 2050 року.

Вчені з Королівського коледжу Лондона дійшли висновку, що система космічних сонячних панелей, розроблена NASA, може знизити вартість всієї європейської енергосистеми на 15%. Вона також здатна скоротити споживання енергії акумуляторів більш ніж на дві третини.

Як працюють космічні сонячні панелі?

Панелі космічної сонячної енергії (SBSP) використовують геліостатну конструкцію із дзеркальними відбивачами для збору сонячного світла на орбіті. Потім це світло передається на земні станції і перетворюється на електрику, яка надходить в енергосистему.

Комп’ютерна модель енергосистеми, про яку йдеться, охоплює 33 країни і моделює попит, виробництво та зберігання електроенергії, щоб визначити найбільш економічний варіант задоволення потреб Європи в електроенергії. Розрахунки показали, що сонячна електростанція може замінити до 80% наземних поновлюваних джерел енергії в Європі.

Які ризики пов’язані з SBSP?

Наземні поновлювані джерела енергії нерегулярні та залежать від погодних умов, що ускладнює надійне постачання енергією та має різну вартість. SBSP можуть стати альтернативним централізованим джерелом енергії, яке працює над атмосферою з постійною потужністю гігават. Однак щонайменше до 2050 року неможливо буде досягти економічної ефективності SBSP, оскільки будівництво, запуск і обслуговування будуть занадто дорогими без зниження вартості завдяки новим розробкам. Також існує ризик зіткнення панелей із супутниками та космічним сміттям.

Незважаючи на ці ризики, SBSP може допомогти європейським країнам досягти нульового рівня викидів. Японія вже розробляє подібну станцію, і Європа могла б наслідувати цей приклад. Таким чином, ЄС міг би створити рішення континентального масштабу для забезпечення стабільного базового рівня відновлюваної енергії, знизивши свою залежність від газової енергетики, особливо російської.

Раніше ми писали, що сонячні панелі “натерли” червоною цибулею. Сонячні батареї часто руйнуються під впливом ультрафіолету, але вченим вдалося домогтися 99,9% захисту. Як? Відповідь криється в одному овочі — червоній цибулі.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині потрібно обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Кабмін виділив 34 млн грн для водозабезпечення Миколаївщини

Кабінет міністрів України ухвалив рішення про перерозподіл 34 млн грн у межах державної програми, спрямованої на забезпечення стабільного доступу до води в Миколаївській області під час посушливого періоду. Про це повідомляється на сайті Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства.

Які зміни передбачаються у програмі?

Передбачається внесення змін до Державної цільової програми комплексного водозабезпечення територій, які зазнали впливу воєнних дій, на період до 2030 року. Зокрема, програма буде доповнена новим заходом, що стосується наповнення каскаду водосховищ Миколаївської області у листопаді – грудні 2025 року.

Хто відповідатиме за реалізацію проекту?

Головним розпорядником бюджетних коштів стане Державне агентство водних ресурсів України. У відомстві зазначили: “Дані заходи сприятимуть забезпеченню стабільного доступу населення та галузей економіки Миколаївської області до відновлюваних, безпечних та економічно доступних джерел води, а також дозволять забезпечити безперебійне функціонування водоподаючого каскаду наливних водосховищ, підтримати баланс підземних горизонтів прісної води та створити стійкі умови для міжбасейнового перекидання водних ресурсів у маловодний регіон Причорномор’я”.

Нагадаємо, що 21 серпня Агентство відновлення повідомило, що жителі Миколаївщини мали отримати водопостачання в серпні: вода йтиме трубами до споживача після визначення готовності водогону до штатної роботи.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині потрібно обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Виробництво соняшникової олії в Росії різко скоротилося

У Росії спостерігається різке скорочення виробництва соняшникової олії. За підсумками серпня 2023 року, випуск олії впав на 11% у річному обчисленні — до 6,94 млн тонн. Про це повідомляє The Moscow Times.

Загальний обсяг виробництва рослинних олій у країні також зменшився на 7% у річному обчисленні — до 9,47 млн тонн. За словами російських експертів, такі показники пов’язані зі зупинкою частини заводів, рентабельність яких у лютому становила мінус 20%. Згідно з даними OleoScope, загальний обсяг переробки в Росії за рік скоротився на 5,7% — до 26,3 млн тонн.

Чому знизилася рентабельність виробництва?

Виконавчий директор російського Масложирового союзу Михайло Мальцев зазначив, що економіка переробки вийшла в мінус через збільшення вартості насіння, стагнації світових цін, зміцнення рубля та діючих мит. Маржинальність нерафінованої соняшникової олії знизилась з 11,4% за підсумками 2023 року — до 0,6% у першому кварталі 2025-го. У сегменті рафінованої олії показник вищий — 5,9%, але в цілому погіршення економіки робить випуск соняшникової олії малопривабливим для бізнесу.

Які підприємства призупинили роботу?

У березні 2023 року про призупинення двох підприємств у Краснодарському краї загальною потужністю 3,2 тис. тонн на добу оголосила одна з найбільших агропромислових компаній Росії — “Ефко”. Співзасновник компанії “Природні продукти” Олексій Подобедов говорив навесні, що заводи, які випускають масло, продовжують працювати “в мінус” понад півроку.

Нагадаємо, що раніше повідомлялося, що у липні 2025 року частка української соняшникової олії в імпорті Індії вперше за два роки перевищила російську. З 200 000 тонн імпортованої Індією олії 39% (78 000 тонн) припало на українську продукцію, тоді як російська становила лише 25% (49 000 тонн). За прогнозами асоціації “Укроліяпром”, загальне виробництво основних олійних культур в Україні у 2025/26 маркетинговому році складе 22,6 млн тонн.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Електронний аукціон ОПЗ призначено на 25 листопада 2025 року

Аукціонна комісія визначила дату проведення електронного аукціону АТ “Одеський припортовий завод” (“ОПЗ”). Про це йдеться у повідомленні Фонду державного майна.

“Сьогодні, під головуванням заступника Голови ФДМУ Ігоря Тимошенка, відбулося засідання аукціонної комісії з продажу об’єкта великої приватизації державного пакета акцій розміром 99,5667 % статутного капіталу акціонерного товариства “Одеський припортовий завод”, – йдеться у повідомленні.

Аукціон призначили на 25 листопада 2025 року. Аукціонна комісія також схвалила проєкт інформаційного повідомлення ФДМУ про продаж на електронному аукціоні з умовами об’єкта великої приватизації – пакета акцій АТ “ОПЗ”.

Які основні умови продажу пакета акцій?

За інформацією Мінекономіки, основними умовами продажу пакета акцій АТ “Одеський припортовий завод” є:

  • збереження основних видів діяльності підприємства протягом 5 років;
  • здійснення інвестицій у сумі не менше 500 млн грн протягом 5 років;
  • погашення боргів із зарплати та перед бюджетом протягом 1 року;
  • погашення протягом 5 років простроченої кредиторської заборгованості, крім заборгованості перед фізичними/юридичними особами, щодо яких застосовано санкції;
  • забезпечення соціальних гарантій працівникам підприємства;
  • дотримання вимог природоохоронного законодавства.

Яка ситуація на ОПЗ сьогодні?

ОПЗ — один із найбільших хімічних комплексів України. До війни він виробляв аміак і карбамід, експортував добрива. Але з 2022 року основне виробництво зупинене. Завод працював частково — забезпечував киснем і азотом критичні потреби, виконував функції портового хабу.

Нагадаємо: ​​На засіданні 26 серпня уряд ухвалив рішення про приватизацію Одеського припортового заводу.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Продаж нових легковиків в Україні: статистика серпня 2024

У серпні 2024 року українці та місцеві підприємства придбали 6,9 тисячі нових легковиків. Це на 14,6% менше, ніж у серпні 2023 року, та на 7,2% більше, ніж в липні. Про це інформує Інститут досліджень авторинку.

Які автомобілі переважали на ринку?

Згідно з аналітикою, більшість нових легковиків, як звичайно, були імпортованими із-за кордону — 97,9% (6787 шт.). Частка легковиків, виготовлених в Україні, склала 2,1% (149 шт.). Серед марок найбільше на першу реєстрацію було подано легковиків з емблемами Toyota, BYD та Volkswagen, повідомили в ІДА.

Які моделі стали найпопулярнішими?

Серед моделей першість за Renault Duster, проте від нього не надто відстав BYD Song Plus. Третє місце у бестселера попередніх років Toyota RAV4. Серед нових легковиків, що були зареєстровані як такі, що виготовлені в Україні, лідером минулого місяця став кросовер Skoda Karoq (83 шт.).

Хто купує нові автомобілі?

Частка юридичних осіб, котрі стали покупцями нових авто минулого місяця, склала 27,4%, приватні покупці-фізособи, відповідно, купили 72,6% нових легковиків, йдеться в дослідженні.

Як зазначають в ІДА, за пріоритетами пального у сегменті нових легковиків лідирують бензинові версії з часткою 31,7%. Друга позиція — в електромобілів, які все ближче до зайняття третини ринку — 28,1%. Версії з гібридними силовими установками наразі на третій позиції з часткою 23,2% у сегменті. Дизельні привернули увагу лише 16,9% покупців, і це значення знову зменшилося.

Нагадаємо: у липні українці придбали понад 6,4 тис. нових легкових авто. Це на 7% більше, ніж у червні, та на 1% більше, ніж в липні торік.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.