Кабмін запустив програму компенсації за опалення дровами

Кабінет Міністрів України запустив програму з компенсації коштів за опалення будинку дровами, яка поширюватиметься на прифронтові громади із загальним населенням у 6,6 мільйонів людей. Про це повідомила премʼєр-міністерка Юлія Свириденко.

Які громади отримають підтримку?

Програма буде запущена у 238 прифронтових громадах із загальним населенням 6,6 млн людей. Для господарств, які опалюють будівлю самостійно, буде адресна підтримка – 19 400 грн на дрова й компенсація 100 кВт⋅год електроенергії щомісяця.

Яка готовність інфраструктури до опалювального сезону?

Нагадаємо, стан готовності інфраструктури по основних секторах до опалювального сезону становить понад 80%. Кабінет Міністрів України виділив понад 46 млн гривень на завершення реконструкції водогрійної котельні підприємства “Охтирські теплові мережі”.

Які прогнози щодо тарифів на комунальні послуги?

Національний банк України прогнозує, що у 2026 році тарифи на комунальні послуги для населення, зокрема на електроенергію, газ та опалення, почнуть поступово зростати.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Система “Єдина школа” стала платною для батьків

Рекомендована Міністерством освіти і науки система “Єдина школа” для закладів освіти стала платною для батьків. Увагу на це звернули користувачі застосунку в соцмережах та на батьківських форумах, повідомляє LIGA.net.

Компанія-розробник TATL Technology випустила оновлення застосунку, після якого він почав працювати за підпискою. “Дорогі батьки! ‘Єдина школа’ завжди була поруч із вами та вашими дітьми: під час ковіду, коли освіта змінювалася щодня; під час повномасштабної війни, коли потрібно було зберігати навчання і зв’язок, попри небезпеки; у часи, коли кожна сім’я шукала стабільність для своїх дітей. Увесь цей час система залишалася повністю безкоштовною для батьків. Щоб і надалі забезпечувати стабільність, безпеку даних та розвиток сучасних функцій, ми вводимо символічну підтримку”.

Вартість підписки становить 48,99 грн на місяць (перші сім днів безкоштовно). Для дітей застосунок буде безкоштовним. Браузерна версія Єдиної школи теж безплатна.

Надмірна витрата моторної оливи: які двигуни проблемні?

Надмірна витрата моторної оливи в автомобілі є серйозною проблемою, але деякі виробники вважають, що літр та більше на 1000 кілометрів — це цілком нормально. Така ситуація не є рідкістю, тому варто розглянути деякі з найвідоміших двигунів, які відрізняються підвищеним масляним апетитом.

Які двигуни Volkswagen мають проблеми з витратою оливи?

Одні з найбільш проблемних двигунів, які споживають надмірну кількість оливи, — агрегати Volkswagen TSI, випущені в період з 2008 по 2012 роки. Мотори об’ємом 1.4, 1.8 та 2.0 TSI могли витрачати до 1,5 літра на тисячу кілометрів. Причиною стали тонкі поршневі кільця, які швидко зношувалися, а також несправний сепаратор масляних парів. Попри це, Volkswagen вважав такі показники в межах норми.

Які проблеми у двигунів BMW?

Не менш відомою проблемою є підвищена витрата оливи у двигунах BMW N63/S63 до 2013 року. Ці V8, де турбіни розташовані між циліндрами, схильні до перегріву. Це призводило до швидкої деградації ущільнень та поршневих кілець. Виробник вважав прийнятною витрату в 1 літр на 1000 км.

Які японські двигуни мають проблеми з оливою?

Японські двигуни, попри свою репутацію надійних, також не бездоганні. Наприклад, мотори Toyota VVT-i об’ємом 1.4 та 1.8 літра, що встановлювалися в Corolla та Avensis на початку 2000-х, мали проблеми з поршневими кільцями, що викликало значну витрату мастила. Втім, Toyota визнала проблему й надавала безплатний ремонт, а в пізніших версіях мотори були доопрацьовані.

Двигуни Honda VTEC відрізняються високою ефективністю, але за динамічної їзди можуть споживати до 0,5 літра масла на тисячу кілометрів. Це вважається конструктивною особливістю, а не дефектом.

Серед інших двигунів варто відзначити італійський агрегат Fiat 1.4 Fire. Хоча ці мотори міцні, їх вільна конструкція може призводити до втрат оливи. Постійний контроль рівня мастила дозволить двигуну безпроблемно пройти сотні тисяч кілометрів.

Серйозні проблеми мав Alfa Romeo 2.0 JTS, який через недостатнє змащення циліндрів спалював оливу. Серед французьких авто відомі своєю витратою мастила двигуни групи PSA, такі як 1.6 THP у Peugeot та Citroën. Вони можуть споживати близько 0,5 літра на 1000 км, особливо за агресивного стилю водіння.

Бюджет України на 2026 рік: пріоритети та фінансування

Які пріоритети бюджету на 2026 рік?

Пріоритетом державного бюджету на 2026 рік будуть видатки на оборону та соціальну сферу. Про це повідомила премʼєр-міністерка Юлія Свириденко. Зокрема, у проєкті бюджету буде передбачено 36,5 млрд грн для підтримки громад, 120 млрд грн на освіту та 15 млрд грн на житло для переселенців.

Коли буде внесено бюджет до Верховної Ради?

Бюджет на 2026 рік внесуть до Верховної Ради 15 вересня. Нагадаємо, що з початку 2025 року уряд залучив від продажу та обміну облігацій внутрішньої державної позики (ОВДП) на аукціонах майже 356 млрд грн, а загалом упродовж воєнного стану – майже 1 814 млрд грн.

Які основні статті видатків бюджету?

За серпень 2025 року до загального фонду державного бюджету надійшло 242,9 млрд гривень. Найбільшою статтею видатків держбюджету залишається нацбезпека і оборона – 62,8% усіх видатків загального фонду. Раніше голова комітету ВР з питань бюджету Роксолана Підласа повідомила, що уряд свідомо розміщує менше ОВДП, ніж заплановано, орієнтуючись виключно на потреби у збалансуванні витрат держбюджету.

Від розміщення облігацій внутрішньої державної позики на фінансування держбюджету за 8 місяців спрямовано 345,5 млрд грн, повідомила вона. У серпні державний бюджет поповнився на 233,9 млрд грн за рахунок податків, зборів та обов’язкових платежів, про що повідомило Міністерство фінансів. Міністр фінансів Сергій Марченко заявив, що український бюджет потребуватиме 45 мільярдів доларів зовнішнього фінансування для фінансування боргів.

НБУ оштрафував Банк Восток на 16 млн грн

Національний банк України у серпні 2025 року оштрафував ПАТ “Банк Восток” на 16 млн грн за порушення законодавства у сферах фінансового моніторингу та валютного регулювання. Про це повідомляє пресслужба НБУ.

“Заходи впливу застосовано до ПАТ “Банк Восток”: штрафи у розмірі 15 млн грн та 1 млн грн”, – йдеться у повідомленні.

Які порушення були виявлені?

Банк оштрафували за системні порушення законодавства щодо запобігання та протидії відмиванню доходів, за неналежне застосування ризик-орієнтованого підходу, недоліки у процедурі належної перевірки клієнтів, а також за те, що банк не здійснював посилених заходів перевірки щодо клієнтів з високим ризиком.

Що відомо про попередні штрафи?

Нагадаємо: Національний банк України у липні 2025 року оштрафував АКБ “Індустріалбанк” та п’ять небанківських фінустанов за порушення у сфері фінансового моніторингу та валютного законодавства.