Частота миття волосся: міфи та реальність

Багато людей вважають, що часте миття шкодить волоссю і може провокувати його випадіння. Втім, насправді частота миття залежить від типу шкіри голови та правильно дібраного шампуню. Про це в інтерв’ю розповіла трихологиня Оксана Варламова.

Чому важливо обирати шампунь за типом шкіри?

За словами експертки, волосся складається з двох частин: живої (цибулини, що розташована в дермі) та неживої – полотна волосини. Відповідно й догляд за ними відрізняється. “Шампуні ми добираємо за типом шкіри голови. Вона жива й може змінюватися. Шкіра – це гормонозалежний орган, і вона теж змінюється. Тому шампунь – це про гігієну шкіри голови”, – розповідає фахівчиня. Натомість полотно волосся не може бути жирним, і для нього потрібні маски, кондиціонери, бальзами чи масла.

Коли потрібно змінювати шампунь?

Лікарка звертає увагу, що особливого підходу потребують підлітки. “Мами часто приводять дітей 13-14 років із лупою чи неприємним запахом від волосся. А вони досі миють голову раз на тиждень дитячим шампунем. Коли в дитини починається статеве дозрівання, треба змінювати догляд із дитячого на дорослий”, – зазначила трихологиня. За її словами, дитячі шампуні занадто легкі та не здатні повноцінно вимити сальний секрет.

Чи можна мити голову щодня?

Фахівчиня підкреслила, що раз на тиждень мити голову недостатньо. “Можна мити й щодня, але це має бути якісний, правильний шампунь. Якщо є схильність до жирності, тоді потрібен себорегулювальний шампунь, який буде домивати й заспокоювати сальний секрет”, – підсумувала Варламова.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині потрібно обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Найкращі двигуни Toyota: легенди автомобільної культури

Які двигуни Toyota стали легендами?

Репутація Toyota як надійного виробника побудована на двигунах. Одні з них слугують для спокійних щоденних поїздок, інші стали легендами автокультури, створивши цілі фан-клуби та ставши частиною автомобільного фольклору.

Які двигуни Toyota відзначаються довговічністю?

Серед найвідоміших двигунів Toyota можна виділити:

  • 3RZ-FE (1994–2004): 2,7-літровий рядний 4-циліндровий двигун, який встановлювався на Tacoma першого покоління, 4Runner третього покоління, T100 та HiAce для американського ринку. Маючи близько 150 к.с., він продовжував працювати ще довго після того, як одометр перевищив шість цифр.
  • 2GR-FKS V6 (2015– дотепер): 3,5-літровий двигун V6 з безпосереднім уприскуванням, який встановлюється на сучасні моделі Tacoma, Camry та Highlander. Легкий та екологічний, він поєднує ефективність та плавність роботи.
  • 1GR-FE V6 (2002–2023): 4-літровий двигун, що встановлюється на моделі 4Runner, Tacoma, FJ Cruiser та деякі моделі Tundra. Міцний та універсальний завдяки кованим внутрішнім компонентам.
  • 2UZ-FE V8 (1998–2011): 4,7-літровий двигун, який встановлювався на Land Cruiser, Sequoia, Tundra, а також Lexus LX та GX. Міцний мотор V8, призначений для буксирування та руху бездоріжжям.
  • 1UZ-FE V8 (1989–2002): 4-літровий алюмінієвий двигун V8, встановлений на Lexus LS400, SC400 та Toyota Crown Majesta. Завдяки плавності ходу та довговічності, він переосмислив імідж Toyota в сегменті розкішних автомобілів.

Які двигуни Toyota відомі серед автолюбителів?

  • 3S-GTE (1986–2007): Рядний 4-циліндровий агрегат з турбонаддувом, який встановлювався на Celica All-Trac та MR2 Turbo. Мотор видавав близько 200 к.с. та став улюбленим для тюнінг-фанатів.
  • 2JZ-GTE (1991–2002): Рядний 6-циліндровий 3-літровий турбодвигун, встановлювався на Supra Turbo четвертого покоління. Його залізний блок та міцні внутрішні компоненти можуть витримувати значний наддув.
  • 4A-GE (1983–1991): Легкий, високообертовий 1,6-літровий мотор, який залишив свій слід у Corolla GT-S та MR2. Став фаворитом тюнінгу та перегонів.
  • 1LR-GUE V10 (2010–2012): 4,8-літровий атмосферний двигун V10, розроблений для Lexus LFA, розганяється до 9000 об/хв. Встановлений лише на 500 моделях, сьогодні Lexus LFA коштує від 800 000 до понад 1 000 000 доларів.

Двигуни Toyota продовжують вражати своєю надійністю та продуктивністю, ставлячи нові стандарти в автомобільній промисловості.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

У Львівській області з’явиться новий завод з рафінації олії

У Львівській області найбільший український виробник металочерепиці та профнастилу ‘Тайл’ розпочинає будівництво заводу з рафінації олії. Інвестиції в проект складають понад 10 мільйонів євро. Про це повідомила прем’єр-міністр Юлія Свириденко.

Коли був заснований ‘Тайл’?

Засновники ‘Тайлу’ Юрій Шкварок та Андрій Цимбаляк зареєстрували компанію у 2009 році, а вже у 2010 році запустили перші три виробничі лінії. З того часу ‘Тайл’ став лідером на українському ринку металочерепиці та профнастилу, а також розпочав експорт своєї продукції.

Чому ‘Тайл’ вирішив диверсифікуватися?

В умовах війни компанія вирішила спробувати себе в агропереробці. ‘Їхній новий завод за 10 млн євро готується до запуску. Все обладнання в ньому — українське: рафінація TAN та лінія PET Pet Technologies з Чернігова, котельня TEФФ з Одеси, лінія розливу «Надія» з Черкас, ємності та наливна установка АКІМ з Дніпра, силоси Лубнимаш з Лубнів’, – зазначила Свириденко.

Крім того, компанія будує ще один завод у Кременчуці.

Нагадаємо, що на території індустріального парку ‘Chortkiv-West’ в Тернопільській області також розпочалося будівництво заводу з рафінації рослинних олій.

У Києві відкрився новий паркінг на Вокзальній площі

На Вокзальній площі у Києві запрацював новий паркінг для автомобілів. У тестовому режимі він почав функціонувати в пʼятницю, а від сьогодні – повноцінно.

Паркінг облаштовано за рахунок повного асфальтування зеленої зони, він загалом має 69 паркомісць. Виділені місця для людей з інвалідністю, а також планується встановлення зарядок для електрокарів. Паркінг має 2 заїзди і 2 виїзди зі шлагбаумами.

Оплата можлива як безготівково, так і готівкою через термінал. На руки нікому гроші давати не потрібно. Доба паркування коштує 320 гривень, нічне – 240 гривень. Вартість паркування за годину становить 80 гривень, що співставно з ціною паркування в приватних паркінгах в центрі міста.

Для залізничного вокзалу, який має великий та постійний потік автівок, така ціна стимулюватиме водіїв не залишати автомобіль на весь день чи на декілька днів без потреби.

Також є комунальні паркомісця на вулиці Вокзальній з вартістю паркування 35 грн/год в будні дні з 8 до 22:00, у весь інший час – безкоштовно. Декілька десятків безкоштовних паркомісць також доступні на місці знесеного ринку.

Тепер у водіїв є всі зручні опції для паркування. У разі подальших порушень з паркуванням це буде свідчити про небажання платити за паркінг або ж незнання чи ігнорування ПДР.

Нагадаємо, що у лютому 2025 року медіанна ціна місця на паркінгу по Україні становила понад 708 тис. грн, що на 8,7% більше, ніж у 2024 році. Порівняно з лютим 2024 року, попит зріс на 18%, однак пропозиція зменшилась на 4,6%.

Росіяни активніше купують готівкову валюту: що відбувається?

Росіяни почали активніше закуповуватися готівковою валютою. За півроку обсяг заощаджень зріс майже на 1,5 млрд доларів до 93,5 млрд доларів, більший приріст спостерігався лише в першій половині 2022 року. Про це повідомляє російське видання “Коммерсант”.

Що вплинуло на поведінку інвесторів?

На поведінку інвесторів вплинув міцний рубль, але ринок в найближчому часі чекає його девальвації. Тримати долари в вкладах безглуздо, пояснюють російські експерти. “Є очікування, що курс долара буде рости, все більше прогнозів, що буде саме така динаміка, відповідно, на цьому фоні виник якийсь попит. Доларові депозити залишаться фактично з нульовою доходністю”, – йдеться у публікації.

Які перспективи готівкової валюти?

Збереження в готівковій валюті швидше підійдуть на короткострокову перспективу. Якщо вибирати між готівкою та квазівалютними інструментами, виходить, що є додаткова вигода від того, щоб брати на себе менше рублевих та російських емітентів, ніж, наприклад, наприкінці минулого року. На довгому горизонті купівельна спроможність готівкової валюти втрачається на 2-4% щороку. У окремі роки інфляція в США досягала 9%, тому такий формат зумовлений приблизно тим же, що й купівля золота, говорять експерти.

“В цілому росіяни продовжують тримати гроші на рублевих рахунках, зазначав Центробанк за підсумками першої половини 2025 року”, – пише “Коммерсант”.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що китайська валюта так і не змогла замінити росіянам звичні долар і євро. Юань не став валютою заощадження для росіян. Якщо раніше населення активно заощаджувало в доларах і євро, то на поточний момент населення не заощаджує, або не так багато заощаджує в такій валюті, як юань.

Раніше також повідомлялося, що російська економіка переживає зростаючий дефіцит ключових світових валют через посилення західних фінансових санкцій, під які, за даними Центробанку РФ, уже потрапило 95% національної банківської системи. На тлі погіршення економічної ситуації на російських підприємствах стрімко зростають борги із зарплати та приховане безробіття. Найбільш виражене приховане безробіття — в автопромі та будівництві. Компанії скорочують робочий час і зарплати, щоб утримати ключових спеціалістів, тоді як попит на продукцію падає.

Раніше повідомлялося, що фінансової “подушки безпеки” на випадок втрати роботи немає у 38% росіян, які працюють. Серед тих, у кого є заощадження, 13% зможуть прожити на них менше місяця, 24% – від одного до двох, 12% – від трьох до шести.