Законодавці США планують заборонити дрони DJI

Чому законодавці хочуть заборонити дрони DJI?

Американські законодавці мають намір заблокувати продаж дронів DJI, звинувачуючи компанію в низці порушень, включаючи використання примусової праці, отримання несправедливих субсидій та створення кіберзагрози. Можлива відмова від дронів DJI також є частиною спроб відокремити економіку США від економіки Китаю. Американські виробники намагаються збільшити свою частку на ринку дронів, до 75% якого сьогодні контролює КНР.

Які кроки вже вжито?

Повідомляється, що митна служба США почала вилучати партії дронів DJI ще у жовтні, що уповільнило імпорт. У грудні представниця Палати представників Нью-Йорка Еліз Стефанік внесла до законопроекту про оборону положення, яке заборонить продаж у США нових дронів від китайських компаній DJI та Autel Robotics.

Продажі можуть продовжитися, якщо агентство національної безпеки визначить, що іноземні дрони “не становлять неприйнятного ризику для національної безпеки”. Однак у законопроекті не зазначено, яке агентство відповідає за проведення такої оцінки, і досі жодне публічно не взялося за це завдання.

Які наслідки можуть бути для ринку?

Тим часом речник Еліз Стефанік заявив, що DJI становить “неприйнятні економічні ризики та ризики для національної безпеки”, і що конгресвумен продовжуватиме співпрацювати з адміністрацією Трампа, “щоб забезпечити заборону китайських дронів в американському небі”.

Вік Мосс, голова спілки Advocacy Alliance, яка представляє пілотів дронів, що виступають проти заборони DJI, зазначив, що у США зареєстровано 433 407 комерційних дронів, які виконують важливі задачі для бізнесу та різних установ. Наприклад, будівельні компанії використовують дрони DJI для моніторингу будівництва хмарочосів, а поліцейські – для пошуку підозрюваних.

Нагадаємо, українська компанія TAF Industries створила удвічі дешевший аналог китайського БПЛА DJI Matrice, який отримав назву “Колібрі 13” FR1.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Найгірший двигун Lexus: проблеми з 3GR-FSE

Lexus має давню репутацію надійного бренду, що поєднує європейську розкіш з перевіреними технологіями Toyota. Але навіть його автомобілі не завжди були абсолютно безпроблемними, коли йдеться про двигуни. Про це написав Slash Gear.

Який двигун вважається найгіршим у Lexus?

Найгіршим двигуном Lexus вважається 3-літровий V6 3GR-FSE, який встановлювався на Lexus GS 300 2006 року випуску (також мотор пропонувався на окремих моделях Toyota Crown та Mark X). Цей силовий агрегат, що розвивав 245 к.с. та крутний момент 312 Нм, випускався лише один рік.

Які проблеми виникають з двигуном 3GR-FSE?

Головною проблемою 3GR-FSE став дефектний датчик тиску палива. Ця несправність могла пошкодити ущільнення й спричинити витік пального, що значно підвищувало ризик загоряння автомобіля. Хоча Lexus ініціював відкличну кампанію, це не розвʼязало всіх проблем. Як і багато сучасних агрегатів з безпосереднім упорскуванням, 3GR-FSE був схильний до накопичення вуглецю, що призводило до підвищеної витрати оливи й, у деяких випадках, до передчасного виходу двигуна з ладу.

Чи покращилася ситуація з новими моделями?

Вже у 2007 році Lexus GS 300 замінили на модель GS 350 з 3,5-літровим двигуном 2GR-FSE V6, що видавав 303 к.с. Він був не лише потужнішим, а й набагато надійнішим, завдяки чому залишався в лінійці Lexus понад десять років. Цей факт зробив модель GS 300 2006 року ще менш привабливою для покупців, які здебільшого віддавали перевагу надійнішому наступнику.

Херсонська громада отримає нові мобільні укриття

Для закупівлі та встановлення близько 23 мобільних укритів у Херсонській громаді планують витратити понад 11 мільйонів гривень. Про це повідомив начальник Херсонської МВА Ярослав Шанько.

“Першочергово їх встановлюватимуть у місцях масового скупчення людей. Наразі визначені місця, де ці об’єкти встановлюватимуть”, – зазначив Шанько.

За його словами, також Червоний Хрест надасть ще 5-7 мобільних укриттів для Херсонської громади.

Скільки укриттів вже облаштовано?

На червень 2025 року в Херсонській міській територіальній громаді було облаштовано 538 захисних споруд. Це найпростіші укриття у підвальних або цокольних приміщеннях та мобільні укриття на зупинках громадського транспорту. Крім того, у місті функціонують сховища, які можуть витримати різні засоби ураження.

Які ще заходи вживаються для безпеки?

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що до кінця року ДП “Адміністрація морських портів України” встановить 38 додаткових мобільних укриттів у портах. Мобільні укриття встановлять у портах Великої Одеси, портах Дунаю та Миколаївського регіону. На Херсонщині планують облаштувати антидроновими сітками 264 кілометри доріг та критичних об’єктів.

Раніше повідомлялося, що у Запорізькій області збудували перший спеціальний антидроновий тунель для захисту цивільного і військового транспорту від атак ворожих FPV-дронів. Антидроновий тунель дозволяє безпечніше переміщувати особовий склад, спорядження та евакуювати поранених.

Також повідомлялося, що уряд затвердив порядок використання коштів державного бюджету для реалізації публічного інвестиційного проекту на острові Хортиця у Запоріжжі. Нова будівля виконуватиме подвійну функцію. У мирний час це сучасне сховище для понад 100 тисяч музейних експонатів, а у разі небезпеки — надійне протирадіаційне укриття для відвідувачів та працівників заповідника.

Жінки в Україні освоюють традиційно чоловічі професії

Експериментальний проєкт служби зайнятості вже залучив 763 українки до навчання за професіями, які традиційно вважалися “чоловічими”. Про це йдеться на сайті Служби зайнятості.

Зазначається, що від роботодавців, які очікують поповнення своїх команд новими фахівчинями, вже надійшло 405 заяв. Навчання вже завершили 247 учасниць, із них 212 успішно знайшли роботу. Ще 516 жінок продовжують навчатися.

Які професії користуються попитом?

Як повідомляє Служба зайнятості, до трійки найпопулярніших професій серед учасниць увійшли: верстатниця деревообробних верстатів248 заявок, трактористка149 та операторка котельні161. Попитом користуються також професії: водійка навантажувача, водійка тролейбуса та слюсарка-ремонтниця.

Які області лідирують за кількістю учасниць?

Лідерами за кількістю направлень жінок на навчання стали п’ять областей: Житомирська, Івано-Франківська, Дніпропетровська, Вінницька та Рівненська.

Нагадаємо: У 2024 році частка підприємств в Україні, які заснували жінки, серед усіх нових реєстрацій зросла до 27,5% проти 24,6% роком раніше.

Роботи та дрони: порятунок пораненого військового

Як дрони допомогли в евакуації пораненого?

Рота наземних роботизованих комплексів Alter Ego 93-ї бригади Збройних сил України “Холодний Яр” за допомогою дронів вивезла пораненого військового з поля бою. Воїн батальйону “Алькатрас” із позивним “Яник” наступив на міну типу “пелюстка”, втратив частину стопи через вибух і не міг вибратися самотужки, але безпілотник прийшов на допомогу. Подробиці надскладної місії бригада повідомила у своєму ролику на YouTube.

Які труднощі виникли під час евакуації?

Боєць підірвався неподалік від позиції, до якої йшов, і побратим із позивним “Джекі Чан” затягнув його у бліндаж та надав медичну допомогу. Військові довгий час не мали можливості звʼязатися з командуванням і тимчасово вважалися зниклими безвісти. Вони з 27 квітня по 9 серпня просиділи на позиції, яку зрештою підпалили росіяни.

Згодом дружні підрозділи помітили воїнів, передали їм рацію за допомогою БПЛА, а згодом почали планувати евакуацію. Половину шляху “Джекі Чан” і “Яник” самотужки пройшли за шість днів, йдучи тилу по ночах або у дощ, щоб противник не помітив. “Янику” при цьому довелося рухатися повзком на колінах. Так вони подолали ділянку, до якої НРК не міг раніше дістатися через фізичну перешкоду.

Яка роль дронів у сучасній війні?

Тоді рота Alter Ego відправила НРК. Перший дрон, який вивозив “Яника”, наїхав на саморобний вибуховий пристрій і вийшов з ладу. На щастя, він мав захист від уламків, тому боєць не постраждав і зміг переміститися в укриття. Через добу вдалося відправити другий НРК, який зміг подолати близько 15 км і приблизно за шість годин успішно вивіз пораненого до Костянтинівки, де його забрали медики.

“Дякую платформі. Стільки, скільки вона мене провезла, я б сам точно не пройшов. Місяць би йшов”, — поділився “Яник”. — “З 12 ночі до 6 ранку мене віз дрон”.

Командир роти НРК “Електрик” поділився, що підрозділ постійно тримає напоготові безпілотну платформу для евакуації, яка є його головною задачею. Раніше планування місій могло займати декілька днів, але зараз скоротилося до кількох годин. Він повідомив, що був і третій НРК, який не зміг доїхати до бійців через браковану деталь, яку не виявили під час випробувань. За словами “Електрика”, ЗСУ потрібно більше наземних дронів, щоб було більше успішно виконаних місій.

Напередодні Alter Ego підірвала міст за допомогою НРК і FPV-дрона. Завдяки цьому вони позбавили росіян укриття і важливого логістичного маршрута.

Нещодавно в ЗСУ показали роботизований ЗРК “Прометей”. Його розробили військові з 28 окремої механізованої бригади імені Лицарів Зимового Походу для захисту від дронів.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині потрібно обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.