Заборона експорту бензину вплинула на ринок Росії

Впровадження повної заборони на експорт автомобільного бензину призвело у серпні до припинення відвантажень з морських портів Росії. Минулого місяця також не було зафіксовано постачань білоруського палива, яке зазвичай відвантажується через порти Усть-Луга і Санкт-Петербург. Про це з посиланням на дані консалтингової групи “А-95” пише Enkorr.ua.

Чому зменшились обсяги постачань?

“Це свідчить про те, що обсяги Мозирського й Новополоцького НПЗ споживалися на внутрішньому ринку Білорусі або постачалися в країни ЄАЕС, зокрема в Росію, де спостерігається дефіцит високооктанового палива”, – говориться у повідомленні.

Водночас на початку вересня танкер з 35 тис. т білоруського бензину був відвантажений з термінала “Транснєфті” в Усть-Лузі у напрямку Гвінеї.

Які цифри свідчать про падіння експорту?

“За 8 місяців морський експорт бензину з російських портів становив 1,28 млн. Це значно менше ніж у попередні роки. Наприклад, у січні-серпні 2023 року з портів відвантажили 4,3 млн т”, – зазначають аналітики. Найбільші обсяги були відвантажені з терміналів в Усть-Лузі (606 тис. т) і Санкт-Петербурзі (169 тис. т). Також великі партії впродовж року відвантажувалися з Архангельська (155 тис. т) і Мурманська (139 тис. т).

Основними напрямками постачань російського й білоруського бензину були Лівія (251 тис. т) й Бразилія (235 тис. т). Також великі обсяги були продані в Іран (96 тис. т) і Гану (94 тис. т). При цьому 208 тис. т вантажів не мало кінцевого пункту призначення.

Нагадаємо: дефіцит бензину в Росії, який наприкінці серпня фіксували у Забайкаллі, Примор’ї, на Курилах та в тимчасово окупованому Криму, у вересні поширився ще на 10 регіонів. Паливна криза, що охопила Росію після ударів безпілотників по найбільших нафтопереробних заводах, дійшла до окупованих регіонів України. Раніше повідомлялося, що на початку серпня, попри посилення атак дронів на нафтопереробні заводи, постачання мазуту з Росії досягли найвищого рівня з початку великої війни.

Атака дронів на енергооб’єкт у Дніпропетровщині

10 вересня два російські FPV-дрони здійснили атаку на енергооб’єкт у прифронтовому місті Дніпропетровщини. Про це повідомляє компанія ДТЕК. Відзначається, що співробітники компанії не постраждали, оскільки під час атаки вони перебували в укриттях.

Які наслідки атаки дронів?

Під час інциденту один з FPV-дронів влучив в автівку ремонтної бригади, внаслідок чого була пошкоджена автовишка.

Коли сталася попередня атака?

Нагадаємо, що 6 серпня зранку один з підрозділів ДТЕК також опинився під обстрілом ворожих FPV-дронів у Дніпропетровській області. Тоді внаслідок атаки загорілося енергообладнання, але працівники не постраждали.

Крім того, 29 серпня, коли енергетики ДТЕК проводили аварійні роботи поблизу лінії фронту, ворожий дрон влучив у службову автівку.

Причини та способи боротьби з передчасним посивінням волосся

Передчасне посивіння волосся може бути як наслідком спадковості, так і ознакою проблем в організмі. У деяких випадках сивину можна відстрочити або навіть частково відновити пігмент, проте повністю уникнути цього процесу неможливо. Про це в інтерв’ю розповіла трихологиня Оксана Варламова.

Чому з’являється сивина?

За словами лікарки, поширена думка про те, що сивина є маркером старіння, є міфом. “Сивина буває фізіологічно обумовленою, коли батьки рано посивіли. Це один варіант. Інший – через недостатність мікро- та макроелементів, зокрема заліза, міді чи цинку. Тоді порушується вироблення меланіну, і волосина росте без пігменту”, – пояснює трихолог.

Ще одним фактором може бути сильний стрес. “З давніх-давен описані випадки, коли людина після великого горя сивіла за ніч. Це дуже рідко, але таке можливо. Це медично доведено”, – зазначає Варламова.

Чи можна відновити пігмент?

Експертка наголосила, що у випадках, коли сивина виникла через дефіцит елементів, відновити пігмент реально. “Ми відновлюємо всі елементи, пацієнт приймає вітаміни, і тоді можна побачити, як відростає волосина вже з пігментом”, – каже вона.

Втім, якщо сивина зумовлена спадковістю, процес зупинити неможливо. “Якщо мама чи тато рано почали сивіти, можна лише відстрочити цей процес. Для цього потрібен постійний прийом вітамінів, які стимулюють меланогенез. Але повністю цей механізм відновити не можна”, – уточнює трихологиня.

Фахівчиня додає, що виривання сивого волосся не допоможе, якщо не усунути основну внутрішню причину.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Законодавці США планують заборонити дрони DJI

Чому законодавці хочуть заборонити дрони DJI?

Американські законодавці мають намір заблокувати продаж дронів DJI, звинувачуючи компанію в низці порушень, включаючи використання примусової праці, отримання несправедливих субсидій та створення кіберзагрози. Можлива відмова від дронів DJI також є частиною спроб відокремити економіку США від економіки Китаю. Американські виробники намагаються збільшити свою частку на ринку дронів, до 75% якого сьогодні контролює КНР.

Які кроки вже вжито?

Повідомляється, що митна служба США почала вилучати партії дронів DJI ще у жовтні, що уповільнило імпорт. У грудні представниця Палати представників Нью-Йорка Еліз Стефанік внесла до законопроекту про оборону положення, яке заборонить продаж у США нових дронів від китайських компаній DJI та Autel Robotics.

Продажі можуть продовжитися, якщо агентство національної безпеки визначить, що іноземні дрони “не становлять неприйнятного ризику для національної безпеки”. Однак у законопроекті не зазначено, яке агентство відповідає за проведення такої оцінки, і досі жодне публічно не взялося за це завдання.

Які наслідки можуть бути для ринку?

Тим часом речник Еліз Стефанік заявив, що DJI становить “неприйнятні економічні ризики та ризики для національної безпеки”, і що конгресвумен продовжуватиме співпрацювати з адміністрацією Трампа, “щоб забезпечити заборону китайських дронів в американському небі”.

Вік Мосс, голова спілки Advocacy Alliance, яка представляє пілотів дронів, що виступають проти заборони DJI, зазначив, що у США зареєстровано 433 407 комерційних дронів, які виконують важливі задачі для бізнесу та різних установ. Наприклад, будівельні компанії використовують дрони DJI для моніторингу будівництва хмарочосів, а поліцейські – для пошуку підозрюваних.

Нагадаємо, українська компанія TAF Industries створила удвічі дешевший аналог китайського БПЛА DJI Matrice, який отримав назву “Колібрі 13” FR1.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Найгірший двигун Lexus: проблеми з 3GR-FSE

Lexus має давню репутацію надійного бренду, що поєднує європейську розкіш з перевіреними технологіями Toyota. Але навіть його автомобілі не завжди були абсолютно безпроблемними, коли йдеться про двигуни. Про це написав Slash Gear.

Який двигун вважається найгіршим у Lexus?

Найгіршим двигуном Lexus вважається 3-літровий V6 3GR-FSE, який встановлювався на Lexus GS 300 2006 року випуску (також мотор пропонувався на окремих моделях Toyota Crown та Mark X). Цей силовий агрегат, що розвивав 245 к.с. та крутний момент 312 Нм, випускався лише один рік.

Які проблеми виникають з двигуном 3GR-FSE?

Головною проблемою 3GR-FSE став дефектний датчик тиску палива. Ця несправність могла пошкодити ущільнення й спричинити витік пального, що значно підвищувало ризик загоряння автомобіля. Хоча Lexus ініціював відкличну кампанію, це не розвʼязало всіх проблем. Як і багато сучасних агрегатів з безпосереднім упорскуванням, 3GR-FSE був схильний до накопичення вуглецю, що призводило до підвищеної витрати оливи й, у деяких випадках, до передчасного виходу двигуна з ладу.

Чи покращилася ситуація з новими моделями?

Вже у 2007 році Lexus GS 300 замінили на модель GS 350 з 3,5-літровим двигуном 2GR-FSE V6, що видавав 303 к.с. Він був не лише потужнішим, а й набагато надійнішим, завдяки чому залишався в лінійці Lexus понад десять років. Цей факт зробив модель GS 300 2006 року ще менш привабливою для покупців, які здебільшого віддавали перевагу надійнішому наступнику.