Німеччина запускає дрони з безпілотних катерів

Яка нова система буде представлена?

У Німеччині виробник дронів CiS і постачальник рішень для морської оборони FLANQ оголосили про спільну роботу над системою запуску літаючих дронів із безпілотних катерів. Це стратегічне партнерство стало можливим після успішних випробувань у відкритій водоймі. Нову систему планують представити наприкінці вересня на морських навчаннях НАТО REMPUS 2025 у Португалії.

Які можливості має новий дрон?

Під час випробувань квадрокоптер Orka виробництва CiS автономно злетів з 3,6-метрового надводного дрона FLANQ і приземлився на нього. Для місій використовували спеціальну злітно-посадкову платформу. Згідно з інформацією на сайті CiS, Orka здатен піднімати до 5 кг корисного навантаження та оснащується різними типами камер, включаючи інфрачервону, електрооптичну, тепловізійну та нічного бачення. Батарея забезпечує до 75 хвилин польоту, а дрон може управлятися через волокно на висоті до 120 метрів. Дрон також сумісний з системами ситуаційної обізнаності, такими як MESE і CATL.

Які перспективи для морської розвідки?

Німецькі розробники планують об’єднати безпілотні катери з корисним навантаженням та дрони з великою тривалістю польоту у вигляді модульної системи. Це розширить можливості Європи у сфері морської розвідки, забезпечуючи постійне спостереження на великій відстані, використовуючи систему штучного інтелекту для автономної роботи.

«Партнерство з CiS зміцнює нашу прихильність наданню переваг у морській сфері Європі та її союзникам», — заявив Деніел Ессер, співзасновник і комерційний директор FLANQ. «Разом ми забезпечуємо новий рівень операційної гнучкості та оперативності реагування за допомогою інтелектуальних повітряних і безпілотних наземних систем». Том Кауфманн, керуючий партнер і генеральний директор CiS, додав, що біля морських кордонів Європи посилюються різні загрози: від незаконної торгівлі до «тіньового флоту». Нова система допоможе з ними впоратися.

В Україні вже давно практикують запуск коптерів з безекіпажних катерів. У липні компанія «НовіТехНет» показала новий морський дрон «Урсула», який несе FPV-коптер і може атакувати ціль у режимі камікадзе. Раніше південнокорейська компанія Hanwha представила морський безпілотник Combat, озброєний двома пусковими установками MLRS K239. Його називають морським аналогом HIMARS.

Природжені лідери: дати народження за нумерологією

Які дати свідчать про лідерство?

Згідно з нумерологією, певні дати народження можуть свідчити про вроджені лідерські якості та схильність бути на крок попереду інших. Ці люди від природи творчі, винахідливі та мають яскраву особистість.

Які числа вказують на лідерські якості?

Число 1 (1, 10, 19, 28 числа). Це візіонери та природжені лідери. Вони мають здатність бачити цілісну картину, встановлюють високі стандарти для себе та інших і завжди відкривають нові шляхи.

Число 3 (3, 12, 21, 30 числа). Ці люди наділені творчим розумом. Вони бачать можливості там, де інші бачать лише перешкоди. Їхня винахідливість допомагає знаходити нові рішення та стратегії.

Число 5 (5, 14, 23 числа). Це першопрохідці, які готові ризикувати та адаптуватися до змін. Їхня сміливість і гнучкість допомагають їм залишатися попереду, сміливо йдучи на незвідану територію.

Число 7 (7, 16, 25 числа). Люди цього числа мислять стратегічно та інтуїтивно. Вони мають глибоку проникливість, що допомагає їм передбачати майбутні тенденції та робити обдумані рішення.

Число 8 (8, 17, 26 числа). Це амбітні та авантюрні візіонери. Завдяки своєму підприємницькому хисту вони можуть бачити вигідні можливості, йти на зважений ризик та успішно перетворювати складні ситуації на прибуткові.

Вантажообіг морських портів Росії зменшився на 3,5%

Вантажообіг морських портів країни-агресора Росії у січні-серпні 2025 року зменшився на 3,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року та склав 576,3 млн тонн. Про це повідомляє статистика Асоціації морських торгових портів РФ.

Які обсяги перевалки сухих вантажів?

Обсяг перевалки сухих вантажів склав 283 млн тонн (-4,8%), у тому числі: вугілля – 132,8 млн тонн (+3,1%), вантажів у контейнерах – 35,8 млн тонн (-1,9%), мінеральних добрив – 31,2 млн тонн (+8,8%), зерна – 26 млн тонн (+26,3%), руди – 9,8 млн тонн (+34,5%), вантажів на поромах – 5,5 млн тонн (+1,6%).

Які зміни в перевалці наливних вантажів?

Обсяг перевалки наливних вантажів склав 293,3 млн тонн (-2,2%), у тому числі сирої нафти – 179,7 млн тонн (-1,0%), нафтопродуктів – 84 млн тонн (-4,8%), зрідженого газу – 23,2 млн тонн (-1,1%).

Експортних вантажів перевалено 452,4 млн тонн (-3,9%), імпортних – 27,6 млн тонн (-0,6%), транзитних – 49,4 млн тонн (+9,5%), каботажних – 46,9 млн тонн (-12,5%).

У морських портах Азово-Чорноморського басейну перевалили 169,4 млн тонн (-9,5%), з них обсяг перевалки сухих вантажів склав 70,1 млн тонн (-20,4%), наливних вантажів – 99,3 млн тонн (+0,1%).

Вантажообіг порту Новоросійськ склав 108,8 млн тонн (-3,7%). Тамань перевантажила 17,3 млн тонн (-4,9%), Туапсе – 15,2 млн тонн (+4,2%), Кавказ – 8,5 млн тонн (-43,9%), Ростов-на-Дону – 7,7 млн тонн (-26%).

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що впровадження повної заборони на експорт автомобільного бензину призвело у серпні до припинення відвантажень з морських портів Росії. Минулого місяця також не було зафіксовано постачань білоруського палива, яке зазвичай відвантажується через порти Усть-Луга і Санкт-Петербург.

Це свідчить про те, що обсяги Мозирського й Новополоцького НПЗ споживалися на внутрішньому ринку Білорусі або постачалися в країни ЄАЕС, зокрема в Росію, де спостерігається дефіцит високооктанового палива.

Росія витратить значні кошти на обстеження суден в порту, який атакували ЗСУ. “Росморпорт” оголосив аукціон на послуги з обстеження підводної частини суден, які знаходяться на якорних стоянках в акваторіях морських портів Астрахань і Оля. На це російське підприємство збирається витратити 80 млн рублів.

14 серпня підрозділи Сил спеціальних операцій ЗСУ спільно з іншими складовими Сил оборони вдарили по російському морському порту Оля, що в Астраханській області РФ, і поцілили по суховантажу. Судно “Порт Оля-4”, завантажене комплектуючими до БпЛА типу “Shahed” та боєприпасами з Ірану. Телеграм-канал “ВЧК-ОГПУ” повідомляв, що після атаки роботу порту на Каспійському морі було зупинено, оскільки були пошкоджені інфраструктура порту та митниця. За тиждень після атаки українських дронів в ніч на 15 серпня порт “Оля” був все ще паралізований.

Чи можуть салати бути небезпечними для здоров’я?

Які ризики приховує салатна дієта?

Салати вважаються еталоном здорового харчування. Однак дієтологи попереджають: якщо їсти їх щодня, можна зіткнутися з дефіцитом поживних речовин та іншими проблемами. Поняття “салат” досить широке і може включати безліч продуктів: від класичних овочів, як-от листя салату, помідори чи цибуля, до різноманітних білків, сирів або горіхів. Дослідження свідчать, що більшість салатів не містять повного набору нутрієнтів, необхідних для підтримки здоров’я. Хоча вони безперечно корисні, щоденне споживання лише салатів може призвести до дефіциту важливих елементів у вашому раціоні.

Дефіцит поживних речовин

Одна з головних проблем – це нестача нутрієнтів. Дієта, що обмежується салатами, може не забезпечити достатню кількість білків і складних вуглеводів, викликаючи харчовий дисбаланс.

Проблеми з травленням

Високий вміст клітковини в овочах може спричинити проблеми з травленням, як-от здуття, гази чи дискомфорт, особливо якщо ваш організм не звик до такої їжі. Низька поживна цінність може виникнути, якщо ви постійно використовуєте одні й ті самі інгредієнти, ваш раціон стає одноманітним, і ви ризикуєте недоотримати важливі вітаміни та мінерали.

Поради для любителів салатів

Якщо ви не уявляєте свого життя без салатів, дотримуйтесь порад дієтологів, щоб зробити страву повноцінною та збалансованою.

Різноманітність – це ключ Включайте у страву якнайбільше різних овочів, фруктів, цільнозернових круп та білків (курка, риба, тофу, бобові), щоб забезпечити організм усіма необхідними нутрієнтами.

Додавайте корисні компоненти Доповнюйте салати стравами з вуглеводами (кіноа, паста з твердих сортів), корисними жирами (авокадо, горіхи, насіння) та білками. Так ваша їжа буде значно ситнішою та поживнішою.

Готуйте овочі Термічна обробка робить овочі легшими для засвоєння, а поживні речовини в них краще зберігаються. Спробуйте поєднувати сирі та приготовані овочі для нового та цікавого смаку.

Салат – це добре, але з розумом. Салати можуть бути чудовим помічником для тих, хто має проблеми з травленням або закрепами, адже вони є джерелом клітковини, вітамінів, мінералів та антиоксидантів. Це ідеальні страви, якщо ви прагнете відчуття ситості та зволоження, оскільки овочі багаті на воду. Салати також допомагають контролювати вагу тіла.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Новий каталізатор CoFe-2DSA для металоповітряних акумуляторів

Що таке каталізатор CoFe-2DSA?

Дослідники розробляють каталізатор CoFe-2DSA, який забезпечує металоповітряні акумулятори більш тривалим терміном служби і більшою потужністю. Літій-іонні акумулятори, нинішня “робоча конячка” електромобілів і поновлюваних джерел енергії, скоро досягнуть межі своїх можливостей. Вони дорогі, з часом деградують і не завжди можуть забезпечити необхідний запас ходу або стабільність для масштабних застосувань. Метало-повітряні акумулятори зможуть їх замінити, повідомляє Chemical Engineering Journal.

Як працює новий каталізатор?

Вчені давно розглядають кисневі реакції, реакцію відновлення кисню (ВВК) при розряді і реакцію виділення кисню (ВВК) при заряді, як основні перешкоди для розвитку металоповітряної технології. Без швидкого і надійного каталізатора, що керує цими процесами, акумулятори втрачають ефективність і швидко зношуються. Щоб вирішити цю проблему, дослідники з Університету Монаша розробили новий каталізатор, який може значно підвищити ефективність і термін служби металоповітряних акумуляторів — технології, яка вважається ключовою для екологічно чистого зберігання енергії.

Група фахівців створила CoFe-2DSA — двометалевий одноатомний каталізатор, виготовлений з кобальту і заліза, впроваджених в ультратонкі пористі вуглецеві листи. Ці каталізатори прискорюють кисневі реакції, які зазвичай знижують продуктивність акумуляторів. Під час випробувань такі акумулятори продемонстрували вищу енергоємність, більшу вихідну потужність і виняткову стабільність упродовж тисяч циклів заряджання-розряджання.

Які результати тестування?

Новий каталізатор CoFe-2DSA має унікальну структуру. Використовуючи піроліз із застосуванням розплавлених солей, дослідники перетворили тривимірний каркас кобальту-заліза на двовимірні нанолисти, створивши мікропори, що покращують перенесення заряду і маси. Ця структурна зміна забезпечує величезну площу поверхні для реакцій і гарантує ефективне використання атомів кобальту та заліза на атомному рівні. На практиці це означає менше відходів матеріалу і більш ефективне перетворення енергії.

Тести показали, що як катод цинк-повітряного акумулятора CoFe-2DSA досяг щільності потужності 229,6 мВт/см², питомої ємності 811,5 мА-год/г і витримував понад 3500 циклів протягом 74 днів. Витримавши понад 3500 циклів, матеріал продемонстрував надзвичайно високу довговічність для цього класу акумуляторів, які часто страждають від швидкого зниження ємності. Такий рівень стабільності робить каталізатор особливо привабливим для мережевих накопичувачів, де системи мають надійно працювати роками.