Чеський дрон JWI-4000: новий рівень перехоплення БПЛА

Що таке дрон JWI-4000?

Чеська компанія LPP представила на виставці DSEI UK 2025 у Лондоні свій новий дрон JWI-4000, призначений для перехоплення та знищення ворожих безпілотників. JWI-4000 являє собою вдосконалену систему БПЛА зі складним крилом для майже вертикального зльоту з додатковим прискорювачем. Особливий акцент робиться на можливості збивати дрони типу ‘Шахед’ (‘Герань’), повідомляє оглядач під ніком praisethesteph в X.

Які переваги має JWI-4000?

Серед заявлених переваг БПЛА – висока швидкість, компактні розміри, вдосконалені датчики, потужна рухова установка, вбудований штучний інтелект (ШІ) та наявність осколкової бойової частини спрямованого пострілу (DFW). За даними виробника, дрон JWI-4000 розроблений для роботи та інтеграції з існуючими системами ППО, включаючи спеціалізовані радіолокаційні станції (РЛС). Безпілотник здатен впродовж 20 хвилин літати на висоті до 4000 м, розганяючись до 300 км/год завдяки електричному двигуну з канальним вентилятором.

Як JWI-4000 знищує ворожі БПЛА?

JWI-4000 знищує ворожі БПЛА за допомогою осколкової бойової частини вагою 1,5 кг. ШІ дозволяє йому повністю автономно шукати та знищувати цілі, а також працювати під дією ворожих засобів радіоелектронної боротьби (РЕБ). ‘Як і MTS, сотні яких вже виробляються та постачаються в Україну, JWI-4000, ймовірно, вже був або незабаром буде застосований у бойових діях в Україні’, — вважає оглядач.

Нагадаємо, раніше LPP Holding передала Україні сотні безпілотників лінійки MTS, якими керує штучний інтелект. Йдеться про три моделі: MTS05, MTS25 та MTS40. Фокус також повідомляв, що українська компанія VARTA протестувала систему DOZOR AI, здатну знаходити ворожі дрони, використовуючи ШІ та машинний зір.

Нові зарядні станції та сонячні системи на RE+ 2023

Які новинки представили виробники?

Великі виробники зарядних станцій Bluetti, EcoFlow і Jackery презентували нові системи в Лас-Вегасі на щорічній конференції RE+, присвяченій системам зберігання і сонячній енергетиці. Зарядні станції продовжують користуватися популярністю серед домовласників і мандрівників. Детальніше про новинки розповіли журналісти порталу PV Magazine.

Які продукти анонсувала компанія Bluetti?

Bluetti анонсувала три нові продукти, орієнтовані на користувачів трьох різних сегментів ринку: по одному для любителів будинків на колесах, людей, що живуть у холодному кліматі, і середньостатистичних домовласників. Система RVSolar, розрахована на напругу 48 В, об’єднує акумуляторні батареї загальною ємністю 4,8 кВт⋅год і сонячні панелі з центральним вузлом, розподільним щитом і екраном управління. За словами розробників, вона за 30 хвилин легко встановлюється в транспортних засобах, таких як човни та автомобілі. 8-вольтова архітектура забезпечить високоефективну роботу з вихідною потужністю 6 кВт (змінний і постійний струм) 5 кВА. Очікується, що RVSolar буде запущено в продаж 30 вересня 2025 року на сайті Bluetti.

Компанія також анонсувала пристрій Pioneer Na, який називає першою у світі портативною натрій-іонною електростанцією. Хімічний склад на основі натрію дає змогу заряджати та розряджати пристрій за температур до -15°C (5°F) і -25°C (-13°F) відповідно. Натрій дешевший за літій, а дослідження показали, що він також менш схильний до теплового пробою. Pioneer Na мають випустити в продаж 15 жовтня. Ще одна новинка бренду — акумулятор резервного живлення FridgePower, призначений для холодильників та іншої дрібної побутової техніки. Досить компактний корпус завтовшки всього 75 мм можна встановити на стіні або будь-якій іншій поверхні, а потім підключити до розетки. Він здатний накопичувати 2016 Вт⋅год енергії, забезпечуючи вихідну потужність 1800 Вт і час перемикання при перебоях електропостачання — 10 мс. Випуск FridgePower заплановано на 4 листопада 2025 року.

Що нового у EcoFlow та Jackery?

Родзинкою стенду EcoFlow стала мережева система сонячних батарей OCEAN Pro, яка напередодні отримала сертифікат пожежної безпеки UL 9540B від міжнародної випробувальної та інспекційної компанії SGS відповідно до нового стандарту UL. Система призначена для накопичення енергії в домашніх умовах з ємністю від 10 до 80 кВт*год залежно від комплектації та забезпечує безперервну вихідну потужність 24 кВт і до 40 кВт постійного струму від сонячної батареї. EcoFlow заявляє, що система розроблена для роботи за температур від -4°F до 140°F і витримує повені заввишки до 1 м.

Jackery представила домашню систему резервного живлення HomePower 3600 Plus потужністю 3600 Вт і з ємністю 3,6 кВт*год (з можливістю розширення до 21,6 кВт*год). Її можна підключити до енергосистеми будинку за допомогою ручного перемикача. Нова зарядна станція HomePower 3600 Plus від Jackery вже надійшла в продаж. Компанія також продемонструвала свою сонячну черепицю Solar Roof, яка здатна виробляти 45 Вт енергії за яскравого сонця, а теракотова — 38 Вт. Jackery потрібно отримати сертифікат пожежної безпеки класу А, перш ніж зможе продавати їх у США.

Зарядні станції знадобляться українцям на випадок нових відключень світла, які можуть статися вже в грудні. На думку експертів, нові атаки, похолодання і погодні явища можуть призвести до перебоїв в електропостачанні. Крім того, деякі об’єкти можуть відключати, щоб підготувати до зими.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині потрібно обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Нові обмеження для мандрівників від Vietnam Airlines та Vietjet Air

Які нові правила запроваджені для пасажирів?

Дві авіакомпанії з Південно-Східної Азії, Vietnam Airlines та Vietjet Air, оголосили про нові обмеження для мандрівників. Відтепер пасажирам заборонено користуватися портативними зарядними пристроями, відомими як павербанки, під час польоту.

Що можна і що не можна робити з павербанками?

Згідно з новими правилами, павербанки залишаються дозволеними у ручній поклажі, однак їх використання на борту або заряджання через вбудовані USB-порти більше не дозволяється. Крім того, ці пристрої не можуть бути покладені у зареєстрований багаж — вони повинні залишатися на виду, щоб у разі потреби їх можна було швидко перевірити.

Чому авіакомпанії запроваджують ці обмеження?

Такі обмеження пояснюються зростаючими ризиками, пов’язаними з літієвими батареями. Федеральне управління цивільної авіації США (FAA) нещодавно оприлюднило оновлене попередження після фіксації близько 50 інцидентів, пов’язаних із перегріванням або займанням павербанків під час польоту. FAA зазначає, що літієві батареї, які перебувають у ручній поклажі або на верхніх полицях, можуть бути важкодоступними, що ускладнює виявлення перегрівання та вжиття заходів пожежогасіння.

Vietnam Airlines виконує рейси з Великої Британії до Ханоя та Хошиміна, тому нові правила також стосуються пасажирів, які подорожують з лондонського аеропорту Хітроу. Павербанки, які стали звичним аксесуаром для туристів і бізнес-мандрівників, зазвичай використовуються для підзарядки смартфонів чи планшетів у дорозі. Однак занепокоєння щодо безпеки змушує все більше авіаперевізників переглядати політику щодо цих пристроїв. Подібні рішення вже ухвалили Emirates, Singapore Airlines, Eva Air, Thai Airways, Air Asia, Tigerair та Starlux.

Нагадаємо, раніше кілька авіакомпаній почали вводити обмеження на перевезення електронних пристроїв із літієвими акумуляторами через ризик їх займання у польоті.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині потрібно обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Гібридні авто: ідеальне рішення для далеких поїздок

Електромобілі, попри переваги у низьких витратах та відсутності викидів, мають обмежений запас ходу, що створює труднощі для далеких поїздок. Гібридні авто з підзарядкою від мережі (PHEV) пропонують універсальне рішення, поєднуючи електротягу для поїздок містом з бензиновим двигуном для далеких маршрутів.

Яка дальність у гібридних авто?

Преміальні електромобілі можуть проїхати до 480 км, але бюджетні моделі значно їм поступаються у цьому. Необхідність частих та тривалих зарядок робить їх менш зручними для далеких поїздок. Натомість, PHEV завдяки ефективному бензиновому двигуну та великому паливному баку можуть подолати в середньому щонайменше 960 км на одній заправці та заряді, що суттєво зменшує тривогу щодо запасу ходу.

Чому варто обрати PHEV?

Електромобілі зазвичай дорожчі через високу вартість виробництва великих акумуляторних батарей. PHEV, маючи менші акумулятори, значно доступніші, що робить їх чудовою відправною точкою для переходу до електрифікованого водіння. Також електромобілі швидко втрачають свою вартість при перепродажі, тоді як PHEV демонструють краще збереження ціни.

Гнучкість та динаміка PHEV поєднують миттєвий крутний момент електромотора з надійністю та динамікою бензинового двигуна. Це дозволяє їм пропонувати збалансовану продуктивність для широкого спектра умов водіння. На відміну від електромобілів, які можуть мати проблеми з перегрівом акумулятора при тривалій високій швидкості, підзарядні гібриди забезпечують стійку продуктивність.

Які витрати на обслуговування PHEV?

Хоча PHEV мають як електричний, так і бензиновий двигуни, вони часто дешевші в обслуговуванні, ніж традиційні автомобілі. Використання електроенергії для коротких поїздок зменшує навантаження на бензиновий двигун, що подовжує інтервали між замінами оливи та ремонтом. Менші та доступніші для заміни акумулятори, ніж в електромобілів, також сприяють зниженню витрат на довгострокове обслуговування.

PHEV дозволяють перемикатися між режимами лише на електротязі, гібридним та лише на бензині, що робить їх ідеальними як для міських поїздок, так і для подорожей на далекі відстані. Завдяки бензиновому двигуну, вони мають кращу буксирувальну здатність, позаяк можуть підтримувати додаткову потужність, не розряджаючи акумулятор занадто швидко, що є значною перевагою над електромобілями.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

В Україні створять навчальний центр для операторів техніки

В Україні за підтримки Південної Кореї буде створено навчальний центр для підготовки операторів важкої техніки, зокрема екскаваторів, кранів та бульдозерів. Про це повідомило Міністерство розвитку громад і територій України.

Створення центру передбачене меморандумом про співпрацю, який був підписаний у Сеулі між Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України та Асоціацією виробників будівельної техніки Республіки Корея (KOCEMA).

Яке обладнання буде використовуватись у центрі?

Центр буде оснащений сучасними симуляторами та обладнанням з Кореї, що дозволить українцям отримувати практичну підготовку за високими стандартами. Це, в свою чергу, сприятиме швидкому формуванню професійних кадрів для відбудови.

Які переваги надасть навчальний центр?

“Це дасть можливість навчати людей на сучасній техніці і симуляторах за високими стандартами, забезпечити роботою ветеранів, жінок і молодь та пришвидшити відновлення інфраструктури у громадах”, — зазначив віцепрем’єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Меморандум також передбачає участь корейських виробників у проєктах відновлення в Україні, включаючи постачання техніки, демонстраційні заходи та консультаційну підтримку.

Нагадаємо, що Державне агентство відновлення підписало меморандум про співпрацю з провідним виробником асфальтобетону в Південній Кореї – компанією SG.