Зміни в курсуванні поїздів через ворожу атаку

17 вересня після ворожої атаки російської армії на залізничну інфраструктуру ряд поїздів курсуватиме за зміненим маршрутом. Про це інформує Укрзалізниця.

“Низка поїздів внаслідок атаки продовжує курсувати із затримками, проте залізничники роблять все можливе, щоб скоротити час затримки поїздів, зокрема – змінюють маршрут поїздів, щоб зворотні рейси відправились якомога ближче до свого графіку”, – йдеться в повідомленні.

Які зміни в маршрутах поїздів?

Так, кілька поїздів сьогодні курсуватимуть наступним чином:

  • Поїзд №116/115 Чернівці – Запоріжжя курсуватиме тільки до станції Дніпро. Пасажири цього поїзда по Дніпру мають перейти у вагони поїзда №5, який прямує ОДНИМ складом з поїздом №116 для доставки до Запоріжжя.
  • Пасажири зворотного поїзда №115/116 Запоріжжя – Чернівці так само по станції Запоріжжя сідають у вагони поїзда №6, а по станції Дніпро після обʼєднання двох поїздів зможуть перейти на свої місця у поїзді №115.
  • Пасажири поїзда №86 Львів – Запоріжжя прямуватимуть тільки до станції Дніпро, а поїзд №127 Запоріжжя – Львів — відправиться з Дніпра замість Запоріжжя.
  • Пасажирів між Дніпром та Запоріжжям доставлять додаткові вагони, що курсуватимуть між цими станціями.
  • Поїзд №79/80 Дніпро – Львів курсуватиме тільки до Києва через значну затримку. Його пасажирів переведуть в додатковий поїзд, який знаходитиметься на сусідній колії та відправиться до Львова після повної пересадки всіх пасажирів.
  • Пасажири поїзда №80 зі Львова до Дніпра так само сядуть по станції Львів у додатковий поїзд, що відправиться графіком рейсу №80.
  • Щоб скоротити час затримки поїзда та забезпечити стиковки в міжнародному сполученні для пасажирів поїзда №119 Дніпро – Хелм, маршрут цього поїзда сьогодні оминув Київ. Пасажирів вже доставили окремими вагонами на станцію Фастів-2, де вони зараз очікують причіпку до свого поїзда та розсадки на свої місця.
  • По станції Хелм працюємо з польською стороною для організації автобусів, щоб доставити пасажирів далі.
  • Пасажирів сьогоднішніх рейсів із Херсона теж очікують зміни. Ті, хто мав сідати на поїзд №101/102 Херсон – Краматорськ, вже відправились із затримкою з Херсона до Миколаєва додатковими вагонами для пересадки на свій рейс.
  • Так само сьогодні ми доставимо і пасажирів поїзда №109/110 Херсон – Львів – додаткові вагони заберуть їх до Миколаєва для пересадки на їх рейс, відправка додаткового рейсу з Херсона – графіком відправки поїзда №109/110.

Повний перелік поїздів із затримками можна дивитись на Укрзалізниці.

Нагадаємо: Голова правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Перцовський повідомив про затримку потягів на Дніпровського напрямку через ворожу атаку та знеструмлення як її наслідок. Вранці УЗ повідомила, що частина рейсів прямують зміненими маршрутами, вже задіяні 20 резервних тепловозів.

Нові батареї заряджаються за 15 хвилин

Тривалий час зарядки електромобілів заважає їм захопити ринок — вона може займати до 30-40 хвилин. Але скоро все може змінитися. Вчені з Кореї розробили проривну технологію літій-металевої АКБ, яка заряджається з 10% до 80% всього за 15 хвилин.

Дослідники з Корейського інституту передових наук і технологій (KAIST) спільно з LG Energy Solution знайшли нестандартний підхід до проблеми, змінивши хімію акумуляторів. Сьогодні літій-іонні елементи живлення в електрокарах майже досягли своєї межі. Їхня ємність обмежена графітовим анодом — експерти провели аналогію із забитим “готелем”, де для іонів літію не вистачає “номерів”.

Які переваги літій-металевих батарей?

Літій-металеві батареї (LMB) обіцяють кратно підвищену щільність енергії за рахунок застосування анода з чистого літію. Але у них є прикрий мінус: під час швидкого заряджання на аноді утворюються дендрити — голчасті нарости, які можуть призвести до короткого замикання і загоряння.

Довгі роки вчені намагалися усунути цей дефект, працюючи над міцними бар’єрами, що стримують ріст дендритів. Однак південнокорейська команда зробила відкриття — справа не в міцності “щита”, а в тому, як саме він формується.

Як вдалося вирішити проблему?

За допомогою передової кріоелектронної мікроскопії вчені виявили, що інтенсивний струм під час швидкого заряджання змушує хімічні компоненти в електроліті збиватися в грудки, утворюючи неефективний і нерівномірний захисний шар, що й провокує ріст дендритів.

Замість того щоб посилювати бар’єр, почали експериментувати зі складом самого електроліту. Примітно, що найкращий результат показав електроліт з хімічно слабкими аніонами, які не так сильно чіпляються за іони літію. Ця “слабкість” виявилася головною силою: вона запобігла утворенню грудок і дала змогу створити рівномірний захисний шар навіть під час надшвидкої зарядки.

Підсумкові результати вражають. Батарея, розрахована на максимальну дальність ходу, зарядилася з 10% до 80% всього за 17 хвилин і витримала 180 таких циклів. Версія, орієнтована на високу потужність, показала результат у 12 хвилин (з 5% до 70%) і прожила понад 350 циклів. Так, фахівці подолали обмеження літій-металевих батарей — неможливість швидкого заряджання. Інновація напевно послужить поштовхом до розвитку галузі електрокарів.

Раніше повідомлялося, що в Німеччині створили оригінальний гібрид електроскутера і авто. Німецький стартап XYTE показав свою дебютну модель One. Недорогий транспортний засіб для міста поєднує в собі риси електрокара і скутера.

Україна отримає 33 000 дронів з ШІ до 2025 року

До кінця 2025 року американо-німецький стартап Auterion передасть Україні 33 000 своїх ударних комплектів для безпілотників зі штучним інтелектом (ШІ) у рамках контракту з Пентагоном. Ці дрони можна об’єднати у рої за допомогою технології Nemyx.

Nemyx працює на операційній системі Auterion та постачається у вигляді застосунку. Технологія дозволяє будь-якому сумісному дрону приєднатися до рою шляхом простого оновлення програмного забезпечення. Про це пише Financial Times.

Чому рої дронів важливі для України?

Виконавчий директор Auterion Лоренц Майєр зазначив, що поява роїв дронів стала “дуже важливим моментом”. Нове програмне забезпечення ще не використовувалося на полі бою, однак цього року компанія відправить в Україні десятки своїх БПЛА, здатних скоординовано працювати у роях, використовуючи Nemyx. Це дозволить одному солдату одночасно керувати кількома дронами.

“[Військові] знають, що це наситить їхню оборону. Всі говорять про роїння, всі побоюються роїння”, — сказав Майєр.

Які українські компанії працюють з роями дронів?

Як зазначають у виданні, з початку повномасштабної війни в Україні низка українських розробників експериментували з роями дронів, зокрема київська компанія Swarmer, яка стверджує, що її технологія була використана у 82 000 бойових операціях. Гендиректор і засновник Swarmer Сергій Купрієнко порівнює рій БПЛА із живим організмом, у якому дрони спілкуються один з одним, автономно вирішують, як літати та виконувати операції.

Представник німецької компанії Systematic Майкл Холм додав, що виробники дронів зараз переходять на відкриті програмні системи, що полегшує координацію. За його словами, для інтеграції та налагодження роботи рою тепер потрібні дні та тижні, а не роки чи місяці.

Експерти попереджають, що головним викликом для цієї технології є радіоелектронна боротьба, адже дрони у роях потребують постійного контакту один з одним. Критики систем на базі ШІ також вважають, що розвиток алгоритмів для керування роями може призвести до того, що більша частина прийняття бойових рішень буде передана штучному інтелекту.

Нагадаємо, українська компанія Amazing Drones розробляє повністю автоматизований зенітно-дроновий комплекс для перехоплення БПЛА.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Student Tech Challenge-2025: Змагання для студентів

Що таке Student Tech Challenge?

Компанія Huawei Україна запрошує студентів до участі в командному змаганні Student Tech Challenge-2025, яке реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України. У межах змагання учасники працюють у командах, пропонуючи інноваційні ідеї та рішення щодо актуальних проблем у галузях телекомунікацій, мереж та енергетики.

Які етапи змагання?

Змагання проходитиме в кілька етапів:

  1. Перший етап — з 7 до 26 жовтня: онлайн-зустрічі, напрацювання рішень, робота з менторами та підготовка презентацій.
  2. Другий етап — 27 та 28 жовтня: півфінал, оцінювання рішень та визначення фіналістів.
  3. Третій етап — з 29 жовтня до 4 листопада: менторинг сесії та підготовка до пітчингів для фіналістів.
  4. Четвертий етап — 5 та 6 листопада: офлайн-пітчинг у Києві з оцінюванням незалежним журі.

Фінал змагань відбудеться 7 листопада з церемонією нагородження переможців.

Чому варто брати участь?

Учасники отримають можливість працювати над реальними технічними завданнями, обговорювати свої ідеї з колегами, отримувати поради від експертів та розвивати практичні навички. Кожен учасник отримає сертифікат участі, а автори найкращих проєктів отримають цінні призи та можливість долучитися до наставницької програми акселератора Huawei.

Які вимоги до учасників?

Студентські команди у складі 2-5 осіб, що навчаються на бакалавраті (починаючи з третього року) та магістратурі (першого року) ЗВО України, можуть брати участь. Володіння англійською мовою не нижче рівня B1 є обов’язковим.

Заявки на реєстрацію приймаються лише за наявності повного складу команди. Кількість команд від одного університету обмежена. Для участі необхідно заповнити гугл-форму за покликанням: Вас чекають на Student Tech Challenge-2025.

В Україні зафіксовано рекордне вибракування авто

В Україні у серпні 2023 року було зафіксовано 1666 звернень щодо вибракування легкових автомобілів. Також з обліку знято 405 вантажівок та 73 автобуси. Ці дані наводить Інститут досліджень авторинку.

Які моделі авто найчастіше списують?

Серед топ-10 моделей, які офіційно знімалися з обліку через вибракування, переважають автомобілі ВАЗ. Зокрема, до списку входять майже всі представники “класичного” сімейства, а також моделі “дев’ятка” та 99-та. Крім того, до них приєднуються три легковики місцевого виробництва: “Таврія”, її похідна “Славута” та Daewoo Lanos, що має корейське коріння.

Чому автомобілі списують так часто?

Експерти зазначають, що основною причиною вибракування є старість автомобілів. Середній вік транспортних засобів, які пройшли цю процедуру в серпні, становить 28 років для легкових та вантажних автомобілів, а для автобусів – 26 років. Найдовше зберігався седан ГАЗ-21 “Волга”, випущений у 1957 році.

Нагадаємо, що в серпні українці придбали понад 2,4 тисячі легкових автомобілів, ввезених з Китаю, що на 42% більше, ніж у серпні 2022 року. Також у серпні було придбано майже 5,1 тисячі вживаних легковиків з США, що на 6% більше, ніж у липні 2023 року.