Естонія конфіскуватиме покинуті автомобілі на кордоні

В Естонії розпочинається процес конфіскації та продажу автомобілів, які залишаються покинутими на кордоні з Росією. Як повідомляє естонський мовник ERR, Департамент транспорту з жовтня 2023 року почне евакуювати автомобілі, що перебувають на парковці біля КПП “Койдула” більше трьох діб.

Автомобілі будуть вивозити на охоронювану стоянку в місті Виру, що розташоване за 44 кілометри від кордону. Представник департаменту Сійм Яксі зазначив, що на парковці діє обмеження в 72 години, і водії повинні вказувати дату та час початку стоянки. “Якщо цього немає, то ми автоматично маємо право евакуювати машину”, — підкреслив він, посилаючись на закон про дорожній рух, що набирає чинності з 2025 року.

Які наслідки для власників автомобілів?

За словами Яксі, власники автомобілів повинні з’явитися протягом місяця, інакше їхні транспортні засоби будуть виставлені на аукціон. Виручені кошти підуть до бюджету, зокрема, для компенсації витрат на перевезення та зберігання.

Як проходить процес евакуації?

Департамент вже почав ідентифікувати та повідомляти власників автомобілів, які тривалий час залишаються на безкоштовній парковці біля КПП “Койдула”. Завдяки цим заходам до кінця серпня кількість покинутих автомобілів скоротилася з 52 до 39, більшість з яких мають естонські номери.

При евакуації представник департаменту складає акт, фіксуючи стан автомобіля та підстави для переміщення. Власники отримують повідомлення електронною поштою та, за можливості, телефоном, з інформацією про витрати, які потрібно оплатити для повернення транспортного засобу. Вартість евакуації одного автомобіля становить 152 євро, а один місяць утримання на охоронюваній стоянці обійдеться в 237 євро плюс ПДВ.

Нагадаємо, що після повномасштабного вторгнення Росії в Україну країни Європи, які мають спільний кордон з РФ, заборонили в’їзд автомобілів з російськими номерами. Зокрема, Латвія, Литва, Естонія, Польща, Фінляндія та Норвегія. У Латвії та Литві транспортні засоби з російською реєстрацією конфіскують, а Латвія передає їх Україні як підтримку в боротьбі з державою-агресором.

Новий китайський БпЛА типу “літаюче крило” з’явився в мережі

У мережі з’явився новий китайський проект безпілотного літального апарату (БпЛА) типу “літаюче крило” з двома реактивними двигунами. Хоча подробиць поки що обмаль, очікується, що новий дрон буде представлений на авіасалоні Changchun Air Show у вересні цього року.

Фотографії нового дрона з’явилися в мережі напередодні, повідомляє The War Zone. Найімовірніше, знімки були зроблені нещодавно в місті Чанчунь провінції Цзілінь.

Які особливості нового дрона?

Експерти зазначають, що, судячи з фото, дрон більше нагадує дослідний зразок, ніж готовий макет. З одного боку він прикрашений логотипом Китайської академії наук, а в центрі корпусу має помітний горб, до якого з боків прилягають повітрозабірники. Також можна розглянути два окремі вихлопні отвори. Наявність повітрозабірників і вихлопних отворів може вказувати на двигуни, розташовані у верхній півсфері центрального корпусу.

Конструкція ядра з двома двигунами, розташованими відносно високо по обидва боки від центру корпусу, дозволить збільшити робочий простір всередині. Цей простір потенційно можна переобладнати для розміщення різного корисного навантаження, включаючи додатковий запас пального, датчики, системи зв’язку та/або навіть відсік озброєння.

Які можливості має новий БпЛА?

Проте, поки що не зовсім зрозуміло, які функції та завдання може виконувати цей проект, і чи стане він чимось більшим, ніж просто експериментальним літальним апаратом. Загалом, проекти типу “літаюче крило” є лише частиною постійно розширюваного спектра безпілотних літальних апаратів, що розробляються в Китаї.

Також стало відомо, що США відправлять в Україну новітні ШІ-дрони, які працюватимуть у роях. До кінця 2025 року американо-німецький стартап Auterion передасть Україні 33 тисячі своїх ударних комплектів для безпілотників зі штучним інтелектом у рамках контракту з Пентагоном. Повідомлялося, що ці дрони атакуватимуть ЗС РФ без операторів. Зокрема, український стартап Swarmer, який розробляє рішення на основі ШІ для автономності безпілотників, залучив 15 млн доларів від американських інвесторів.

SpaceX запускає нову послугу супутникового зв’язку у 2026

Коли почнеться тестування нової послуги?

SpaceX планує розпочати тестування нової послуги прямого супутникового зв’язку вже наприкінці 2026 року. Це стало можливим завдяки нещодавній купівлі компанією частот діапазону S-band у оператора EchoStar. Про плани розповіла президент SpaceX Гвінн Шотвелл на конференції World Space Business Week, пише SpaceNews.

Які нові технології будуть впроваджені?

Для реалізації проєкту SpaceX доведеться розгорнути нові супутники Starlink, які будуть оснащені спеціальним обладнанням для функціонування в придбаному S-діапазоні. За словами Шотвелл, запуск апаратів планується через два роки, а перші тести на звичайних телефонах можуть відбутися вже наприкінці наступного року.

Угода з EchoStar обійшлася SpaceX у $17 мільярдів, і це лише початок майбутньої об’ємної роботи. Компанія вже співпрацює з виробниками чипів для інтеграції підтримки нових частот у майбутні смартфони.

Яка роль Starship у нових випробуваннях?

Майбутні великі супутники Starlink для цієї послуги, як очікується, доставлятимуть на орбіту на надважкій ракеті Starship. Шотвелл відзначила нещодавній успішний випробувальний політ Starship, заявивши, що “команда потребувала цієї перемоги”.

Зараз у SpaceX зосередилися на створенні третьої, потужнішої версії Starship. Важливим випробуванням для неї стане демонстрація перекачування палива між двома кораблями на орбіті. Це буде одним із найскладніших завдань, поряд із конструюванням теплозахисного екрану. Однак це критичні кроки для підготовки до місій на Місяць і Марс. Випробування з перекачування палива в космосі SpaceX планує почати наступного року.

Раніше повідомлялося про збій терміналів Starlink, які не працюють по всій лінії фронту в Україні. Про це повідомив командувач Силами безпілотних систем ЗСУ Роберт Бровді з позивним “Мадяр”.

Аналіз поломок вживаних автомобілів в Польщі

Польська компанія GetHelp.pl провела аналіз скарг автовласників на щойно придбані вживані автомобілі під час літніх канікул, коли водіям довелося долати великі відстані за кермом. Результати виявилися невтішними для деяких відомих брендів.

Більшість скарг від нових власників вживаних авто надходять протягом місяця після покупки (33%) та після пробігу 1000 км (26%). Загалом, до 61% усіх поломок реєструється в межах 5000 км з моменту придбання автомобіля.

Які проблеми найчастіше виникають?

Найбільше проблем водії мали з:

  • двигунами (15% усіх зареєстрованих несправностей);
  • кондиціонерами та опаленням (14%);
  • системами нейтралізації вихлопних газів (13%).

Які марки автомобілів найменш надійні?

Серед найбільш ненадійних марок автомобілів виявилися:

  • Alfa Romeo: 71% поломок;
  • Mini: 60%;
  • Fiat: 44%;
  • Opel: 44%;
  • Audi: 44%;
  • Mitsubishi: 44%;
  • Mercedes-Benz: 43%;
  • BMW: 42%;
  • Volkswagen: 41%;
  • DS: 40%.

Alfa Romeo є беззаперечним лідером за кількістю поломок — на 100 проданих автомобілів власники повідомили про 71 зламану машину.

Конкурс на розробку родовища Ділянка Добра: деталі

Переможець конкурсу на розробку родовища Ділянка Добра отримає спецдозвіл на 50 років і зможе видобувати та збагачувати літій, ніобій, рубідій, тантал, цезій, берилій, вольфрам та золото. Про це повідомляє Державна служба геології та надр України.

Укладення угоди про розподіл корисних копалин родовища Ділянка Добра – важливий крок для розвитку вітчизняної гірничодобувної галузі й інтеграції України в глобальні ланцюги постачання критичних мінералів, зазначив голова Держгеонадр Олег Гоцинець.

“Відповідно до статті 7 Закону України ‘Про угоди про розподіл продукції’ та постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2025 року № 1059 оголошено конкурс на укладення угоди про розподіл металічних корисних копалин, які видобуватимуться та збагачуватимуться у межах родовища Ділянка Добра”, – говориться у повідомленні.

Які терміни подачі заявок?

Граничний строк подання заяв на участь у конкурсах – до 12 грудня 2025 року.

Де розташоване родовище?

Ділянка Добра, загальною площею 17,07 кв. км, розташована в Кіровоградській області. Складається з двох окремих зон близько розташованих жил рудоносних пегматитів – Станкуватської та Надія і трьох рудопроявів вольфраму, що розташовані на східному фланзі.

Наявність у рудах двох літієвих мінералів (петаліту і сподумену) дозволяє отримувати селективним шляхом сподуменовий і петалітовий концентрати.

Участь у конкурсах можуть взяти українські й іноземні компанії, “крім представників держави, яка здійснює збройну агресію проти України або значною мірою сприяє вчиненню таких дій”, уточнили у службі.

Також участь у конкурсі не можуть взяти представники країни, що не виконує рекомендації міжнародних організацій задіяних у сфері боротьби з відмиванням доходів, фінансуванням тероризму чи розповсюдженням зброї масового знищення.

“Початок міжнародних конкурсів УРП щодо корисних копалин критичного значення є одним із індикаторів виконання плану Ukraine Facility. Реалізація конкурсу стане поштовхом до формування вітчизняного високотехнологічного виробництва”, – зазначив Гоцинець.

Нагадаємо: Рішення про початок конкурсу для інвесторів на родовище літію “Добра” у Кіровоградській області уряд ухвалив на позачерговому засіданні 27 серпня. Повідомлялося, що ділянка містить значні запаси літію, який має стратегічне значення для енергетики та технологій.

Представникам США показали в Україні перші родовища, що можуть стати стартовими проєктами для Інвестиційного фонду відбудови України. Міністр економіки Олексій Соболев повідомив, що делегація U.S. International Development Finance Corporation відвідала Кіровоградщину, аби оцінити інвестиційні можливості видобутку та переробки в регіоні.

Також Державна служба геології та надр України оголосила проведення аукціонів, на які запропонувала чотири ділянки надр із покладами газу, нафти та конденсату. На аукціон виставлені такі лоти: Острівська площа, Ділянка Іспаська, Венеславівська ділянка та Новодиканська площа.