Сили оборони України збили новий тип дрону “Шахед”

Сили оборони України успішно збили реактивний дрон “Шахед”, запущений Збройними силами Російської Федерації. Цей безпілотник виявився незвичайним, адже не відповідає стандартним характеристикам іранських виробів.

Про це повідомив український фахівець у галузі радіотехнологій Сергій “Флеш” Бескрестнов. Він зазначив: “Цей тип ‘Шахеда’ не схожий на іранські вироби. Якийсь мікс звичайного ‘Шахеда’ з реактивним. Двигун, звичайно ж, китайський. А бойова частина звичайна”.

Які характеристики нового дрону?

Реактивний “Шахед” здатен досягати швидкості до 500 км/год. Однак, за словами Бескрестнова, є нюанс: при такій швидкості дрон швидко витрачає паливо, що зменшує його дальність ураження цілей. Тому всі реактивні “Шахеди”, що запускаються по Україні, зазвичай літають на швидкості 280-330 км/год, що, тим не менш, створює труднощі для українських мобільних вогневих груп та зенітних дронів.

Що відомо про дрон “Герань-3”?

Згідно з представленими фотографіями, йдеться про дрон “Герань-3”, який раніше досліджували фахівці української військової розвідки. Цей БПЛА оснащений китайським турбореактивним двигуном Telefly JT80, а його дальність ураження сягає 1000 км.

Розвідники підкреслили, що максимальна швидкість реактивного “Шахеда” досягається переважно в зонах дії українських засобів ППО та РЕБ, а також під час зниження на ціль. Експерти нарахували в дроні 45 іноземних компонентів, половина з яких виготовлена в США.

Нагадаємо, в ніч на 18 вересня окупанти вдарили БПЛА по приватних будинках і складах у Київській області, що призвело до пожеж у Бориспільському районі. А ввечері 17 вересня ЗС РФ атакували “Шахедом” автозаправку в Полтавському районі, внаслідок чого постраждали чотири особи.

Затримки потягів на Полтавщині через обстріл

Кілька потягів затримуються в межах 3 годин через знеструмлення кількох ділянок залізниці на Полтавщині внаслідок російського обстрілу. Постраждала людина.

Що сталося на Полтавщині?

Джерело: Укрзалізниця та голова Полтавської ОВА Володимир Когут в Telegram. УЗ повідомила: “Внаслідок нічного обстрілу Полтавщини та тимчасового знеструмлення кількох дільниць у регіоні було задіяно резервні тепловози. Наразі в межах 3 годин затримуються декілька пасажирських поїздів: №102 Херсон – Краматорськ, №63/111 Харків, Ізюм – Львів, №64/112 Львів – Харків, Ізюм, 791 Кременчук – Київ”.

Яка ситуація на залізниці?

Станом на 07:00 пошкодження локалізували і подали напругу. “Поїзди (в тому числі приміські електропоїзди) надалі рухатимуться своїм ходом”, – зазначили в Укрзалізниці.

Голова ОВА Володимир Когут пізніше повідомив, що росіяни вночі атакували залізничну інфраструктуру у Миргородському районі. “У результаті виникли пожежі, які були локалізовані підрозділами ДСНС. Одна людина травмована”, – зазначив голова області.

Хто порушує правила на автомагістралі?

Хто з водіїв порушує правила?

На трасі, позначеній знаком 5.3 “Дорога для автомобілів”, тракторист повертає праворуч, а водії легкового авто та вантажівки рухаються прямо. Згідно з пунктом 27.2 ПДР, на автомагістралях і дорогах для автомобілів забороняється:

  • рух тракторів, самохідних машин і механізмів;
  • рух вантажних транспортних засобів із дозволеною максимальною масою понад 3,5 т поза першою і другою смугами руху;
  • зупинка поза спеціальними місцями для стоянки;
  • розворот і в’їзд у технологічні розриви розділювальної смуги;
  • рух заднім ходом;
  • навчальна їзда.

Отже, порушують правила тракторист, якому заборонена їзда на дорогах для автомобілів, та водій вантажівки, який їде по забороненій третій смузі.

Чи є порушення з боку легковика?

Варто зазначити, що правила порушує й водій синього легковика, адже він також їде крайньою лівою смугою. Згідно з пунктом 11.2 ПДР, на дорогах, які мають дві і більше смуг для руху в одному напрямку, нерейкові транспортні засоби повинні рухатися якнайближче до правого краю проїзної частини, крім випадків, коли виконується випередження, об’їзд або перестроювання перед поворотом ліворуч чи розворотом.

Яка правильна відповідь?

Таким чином, правильна відповідь на поставлене запитання – №6. Раніше ми пропонували цікаві задачі з правил дорожнього руху, які можуть бути корисними для водіїв.

Для отримання детальнішої інформації про правила дорожнього руху, рекомендуємо звернутися до офіційних джерел, таких як Державна служба України з безпеки на транспорті.

Найкращі гібридні автомобілі 2025 року: рейтинг та ціни

Які гібридні автомобілі найкращі у 2025 році?

Гібридні автомобілі стають дедалі популярнішими, але які з них варті своїх грошей? Експерти порівняли машини за надійністю, простотою обслуговування, фактичним покращенням економії пального та загальною вартістю. Про це повідомив GOBankingRates.

Яка гібридна модель лідирує на ринку?

Компактний седан: Toyota Corolla
Початкова роздрібна ціна на 2025 рік: 23 825 доларів. Corolla домінувала на ринку продажів компактних автомобілів у всьому світі протягом десятиліть, а гібридна версія лише покращує оригінал. “З середньою витратою пального 4,7 л/100 км, гібридна Corolla поєднує в собі надійну роботу, видатну паливну економічність та просту конструкцію”, — зазначив Алан Гельфанд, який має тридцятирічний досвід роботи в автомайстерні German Car Depot. “Вона надзвичайно проста, недорога в експлуатації, максимально надійна та проста в заміні деталей. Можливо, вона не має гламурного вигляду, але якщо потрібен довговічний та економний автомобіль, то цей — найкращий”, — додав власник платформи EpicVIN Алекс Блек.

Які гібридні автомобілі не варто купувати?

Середній седан: Honda Accord
Початкова роздрібна ціна на 2025 рік: 28 295 доларів. Більший Accord досягає паливної ефективності 4,9 л/100 км та має 204 к.с. “Accord Hybrid пропонує просторий салон та плавну динаміку водіння, що відповідає розкішним автомобілям початкового рівня”, — підкреслив Гельфанд.

Седан класу люкс: Lexus ES 300h
Початкова роздрібна ціна на 2025 рік: 44 735 доларів. Toyota привносить свою фірмову надійність у лінійку преміальних Lexus. Блек обожнює ES 300h. “Це, по суті, гібрид Camry у діловому костюмі. Дуже плавна їзда, тихий салон та конструкція Lexus”, — сказав він. Гельфанд додав, що ES 300h може проїхати понад 380 000 км без зайвих проблем. “ES 300h витрачає в середньому 5,2 л/100 км, а його гібридні компоненти демонструють виняткову надійність”, — зазначив він.

Кросовер: Toyota RAV4
Початкова роздрібна ціна RAV4 2025 року: 32 300 доларів. Toyota виробляє як традиційний гібридний RAV4, так і модель Prime з підзарядкою від мережі. Гібридна версія витрачає близько 6,2 л/100 км, а версія Prime має запас ходу до 68 км виключно на електротязі. “Технічне обслуговування цих моделей залишається нескладним для користувачів. А система eCVT, що працює на всіх гібридних моделях Toyota, усуває традиційні проблеми з трансмісією”, — підсумував Гельфанд.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Іспанія запровадила новий дорожній знак для безпеки

Днями в Іспанії запровадили новий дорожній знак S-991f, що зобов’язує водіїв тримати мінімальну дистанцію 70 метрів між автомобілями. Мета — зменшити кількість зіткнень ззаду, які у 2023 році призвели до трагічних наслідків: 78 смертей та 273 серйозних травм.

Нововведення викликало хвилю критики. Багато хто вважає його “машиною для штрафів”, адже водіям вкрай важко точно оцінити таку відстань на око. Санкції за недотримання дистанції становлять від 200 до 500 євро та до 6 штрафних балів на водійських правах.

Як контролюється дотримання дистанції?

Контроль над дотриманням дистанції здійснюється автоматично за допомогою радарів, що вимірюють відстань між автомобілями. Це ефективно для виявлення порушників, але не розвʼязує головної проблеми: водії фізично не можуть точно визначити 70 метрів.

Критики зазначають, що жоден автомобіль наразі не обладнаний системою, яка б показувала точну відстань до автомобіля попереду в метрах, що робить дотримання правила практично неможливим. В умовах інтенсивного трафіку, особливо в заторах, 70-метрова дистанція стає нереалістичною. Через неможливість точного вимірювання, юристи вважають такі штрафи сумнівними та легко оскаржуваними в суді.

Які альтернативи пропонує дорожнє управління?

Іспанське дорожнє управління DGT пропонує орієнтуватись на правило двох секунд. Це означає, що водій повинен проїхати повз певну точку (наприклад, дорожній знак або стовп) не раніше, ніж через дві секунди після того, як її проїхав автомобіль попереду. За поганих погодних умов цей час слід збільшити до трьох-чотирьох секунд.

Однак водії також вважають цей метод не завжди зручним для застосування на практиці.