Китайські вчені створили новий тип акумулятора

Які переваги нової технології акумуляторів?

Китайські вчені розробили новий тип акумулятора для смартфонів і електромобілів. Гідрид-іонна батарея не тільки в кілька разів перевершує за ємністю літій-іонні аналоги, а й абсолютно безпечна, оскільки використовує твердий електроліт. Команді з Даляньського інституту хімічної фізики вдалося вирішити важливий недолік, який десятиліттями заважав впровадженню цієї технології. Вони змусили нові АКБ стабільно працювати за кімнатної температури, пише The Independent.

Які проблеми мають літій-іонні акумулятори?

Літій-іонні акумулятори, незважаючи на свою поширеність, мають низку мінусів. У них застосовується рідкий легкозаймистий електроліт, що створює ризик загоряння в деяких умовах. До того ж, ємність майже досягла своєї технологічної межі. Гідрид-іонні батареї, зі свого боку, давно розглядаються як заміна. Вони базуються на іонах водню, що рухаються через тверде середовище, що робить елементи легкими, безпечними і потенційно більш ємними. Однак досі вони могли працювати тільки за високих температур, що робило їх непридатними для побутової експлуатації.

Які результати тестування нових акумуляторів?

Китайські дослідники подолали це обмеження, створивши унікальний твердий електроліт зі структурою “ядро-оболонка”. Ця інноваційна конфігурація забезпечує швидке і стабільне транспортування іонів водню за кімнатної температури. Уже представлено робочий прототип, який зміг живити невелику світлодіодну лампу. Результати тестів у середньому показують 4-кратний приріст за важливим показником, якщо порівнювати з аналогами. Батарея продемонструвала розрядну ємність 984 мАг на грам за кімнатної температури. Для порівняння, комерційні літій-іонні акумулятори зазвичай забезпечують лише 100-250 мАг/г.

Незважаючи на величезний потенціал, перед комерціалізацією технології стоїть ще одна серйозна перешкода. Дослідники відзначають, що продуктивність прототипу починала знижуватися лише після 20 циклів зарядки-розрядки. Вирішення проблеми довговічності стане наступним ключовим кроком. Якщо вчені в підсумку зможуть підвищити стабільність, це відкриття може виявитися таким же значущим, як і поява перших комерційних літій-іонних акумуляторів у 1990-х роках, повністю змінивши ринок зберігання енергії.

Раніше повідомлялося, що CATL випустив батарею для електромобілів без літію. Найбільший у світі виробник батарей для електромобілів почне масове виробництво новітніх натрієвих акумуляторів, які значно дешевші, безпечніші та довговічніші.

Запоріжжя: будівництво антидронових тунелів триває

У Запоріжжі продовжується будівництво антидронових тунелів, які мають на меті захистити автомобілі та зберегти логістику в умовах постійних атак дронів. Про це повідомив очільник Запорізької обласної військової адміністрації Іван Федоров.

Перший тестовий відрізок довжиною 6,4 км вже показав свою ефективність, і наразі триває зведення десятків кілометрів нових тунелів. Загальна потреба в антидронових конструкціях становить сотні кілометрів, зазначив Федоров.

Чому будують антидронові тунелі?

Згідно з інформацією, через активне використання російськими військами дронів, дороги за 15–20 км від фронту залишаються у зоні підвищеного ризику. Для захисту військової та цивільної логістики у прифронтових громадах Запорізької області почали зводити тунелі зі спеціальних сіток.

“Після того, як ворог почав широко використовувати дрони на оптоволоконному управлінні, логістичні шляхи стали зовсім небезпечними, особливо в близькості до лінії фронту. Близькість — це і 15, і 20 км, адже ворог постійно удосконалює оптоволоконні дрони, сьогодні вони вже можуть летіти на 25-30 км”, – запевняє Федоров.

Які переваги антидронових тунелів?

“Єдиний спосіб захисту — будівництво тунелів з сітками. Ними можуть пересуватися не тільки військові, а найголовніше — цивільні”, – додав він.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що у Запорізькій області вже збудували перший спеціальний антидроновий тунель для захисту цивільного і військового транспорту від атак ворожих FPV-дронів. Цей тунель дозволяє безпечніше переміщувати особовий склад, спорядження та евакуювати поранених.

Також відомо, що на Херсонщині планують облаштувати антидроновими сітками 264 кілометри доріг та критичних об’єктів. У Сумах розпочали роботи з монтажу систем захисту автозаправних станцій від атак дронів, а Сумська обласна військова адміністрація опрацьовує питання захисту АЗС від російських ударів.

Український дрон-матка “Вересень” на виставці Defense Tech Valley 2025

Що таке дрон-матка “Вересень”?

Українська компанія Vyriy drone презентувала на виставці Defense Tech Valley 2025 дрон-матку “Вересень”, який має можливість переносити FPV-дрони та здійснювати розвідку для них. Двомоторний безпілотний літак “Вересень” був розроблений у співпраці з підрозділом K-2 та отримав назву на честь командира Кирила Вереса. Про це повідомив CEO Vyriy drone Олексій Бабенко.

Які можливості має дрон?

За словами Бабенка, дрон “Вересень” здатен нести два FPV-дрони з корисним навантаженням до 1,5 кілограмів. Цього достатньо для оснащення коптерів уламковою бойовою частиною або протитанковою кумулятивною гранатою серії ПГ-7В. Для зв’язку дрон використовує модулі ППРЧ з постійною зміною робочої частоти та систему просторової навігації з орієнтуванням на наземні маяки. Апарат злітає з катапульти та може розвивати крейсерську швидкість до 70 км/год, з можливістю розгону до 130 км/год.

Яка дальність та витривалість дрону?

Дрон “Вересень” здатен залітати в тил ЗС РФ на десятки кілометрів, залежно від навантаження. Він також може працювати як дрон-камікадзе, несучи до 4 кг корисного навантаження на відстань до 75 кілометрів. У такому режимі максимальний час польоту становить 1 годину. Витривалість можна збільшити до 3 годин, замінивши бойове навантаження на додаткові батареї, що перетворює БПЛА на розвідника з радіусом дії 50 кілометрів.

“Він вже готовий до серійного виробництва як розвідник та ще тестується в роботі з FPV-дронами. По всім характеристикам виходить “з запасом”, але ми ще шукаємо граничні параметри для зручної роботи”, — зазначив Олексій Бабенко.

Нагадаємо, українська компанія Strategy Force Solutions повідомила, що її дрони-матки GOGOL-M виконали першу автономну місію проти російських цілей. Також повідомлялося про дрон-матку RD-8, розроблену російським конструкторським бюро “Валькірія”, яким можна керувати через супутниковий інтернет Starlink.

Вартість вітряних турбін зросла вдвічі в Австралії

Вартість вітряних турбін у 2025 році зросла майже вдвічі і тепер не може конкурувати з сонячними електростанціями в Австралії. На ціни сильно вплинула інфляція, додаткові витрати на розробку більш складних ділянок і затримки, викликані вузькими місцями в плануванні та апеляціями. Ці проблеми експерти обговорили в середу, 17 вересня, на Азіатсько-Тихоокеанському саміті з вітроенергетики в Мельбурні, передає видання Renew Economy.

Чому вартість вітряних турбін зросла?

Керівник енергетичного підрозділу компанії Arup Патрік Горр заявив, що договори про купівлю електроенергії (PPA) зараз часто передбачають ціну 110-120 доларів за мегават-годину, і це доволі мало у 2025 році. Чим більший проєкт, тим більші витрати, і їх складніше планувати. І навіть за такої ціни потрібно ще отримати замовлення.

Які виклики стоять перед вітровою енергетикою?

За словами директора Мережі енергетичних ф’ючерсів при Університеті Вуллонгонга Тая Крістофера, підписати угоду про закупівлю електроенергії стає все складніше за будь-якою ціною. Причина криється у волатильності оптового ринку, оскільки сонячна енергетика знижує ціни на електрику протягом дня, а потім три найбільші постачальники електроенергії (великі комунальні компанії, які поєднують у собі функції генераторів і роздрібних продавців) використовують акумулятори для підвищення цін увечері.

В Австралії жоден проєкт з вітрової енергетики не досяг фінансового закриття у 2025 році. Очікується, що невелику кількість проєктів, які досягли фінальної стадії, буде завершено найближчими місяцями, а 2026 року запустять електростанції на кілька десятків гігават.

Один з провідних керівників галузі припустив, що гібридні сонячні батареї наразі створюють загрозу існуванню вітроенергетики тільки через більш низьку ціну, не кажучи вже про швидкість розгортання і модульну конструкцію. Вартість і час, необхідні для будівництва вітрових проєктів, тепер призводять до того, що забудовники, які колись були зосереджені на вітрі, вибирають гібридні проєкти на основі сонячних батарей.

Водій червоного автомобіля: в якому напрямку рухатися?

Які дорожні знаки бачить водій?

Водій червоного автомобіля стикається з важливими дорожніми знаками. Знак 1.26 “Двосторонній рух” та табличка 7.1.1 “Відстань до об’єкта” вказують на те, що за 800 метрів попереду організовано двосторонній рух. Це означає, що автомобіль зараз їде дорогою з одностороннім рухом.

Чи дозволено розвертатися?

Водій не може розвернутися, оскільки це призведе до виїзду на зустрічну смугу. Також поворот ліворуч заборонений, оскільки автомобіль знаходиться у правій смузі.

Які правила потрібно дотримуватися?

Згідно з пунктом 10.4 ПДР, “Перед поворотом праворуч та ліворуч, зокрема в напрямку головної дороги, або розворотом водій повинен завчасно зайняти відповідне крайнє положення на проїзній частині, призначеній для руху в цьому напрямку…” Таким чином, водій може рухатися лише прямо.

Правильна відповідь №4. Раніше ми пропонували цікаві задачі з правил дорожнього руху: Тест ПДР: хто порушує правила на круговому перехресті? Швидкий тест ПДР на колі: хто має пріоритет?