Перебої з оплатою карткою у Києві через обстріл

У Києві можливі перебої з оплатою карткою та валідацією квитків на турнікетах станцій швидкісного трамвая та фунікулера через нічний обстріл росіянами. Про це повідомляє Київпастранс.

Так, у зв’язку з нічною ворожою атакою у ніч проти 19 вересня сталося пошкодження каналу підключення до оператора телекомунікаційної мережі, що надає послуги КП “Київпастранс”. Тому офіційний сайт підприємства тимчасово не працює.

“Якщо не працює оплата чи валідація на турнікетах, пасажирам рекомендується здійснювати валідацію проїзного квитка в салоні трамваїв”, – йдеться в повідомленні.

У “Київпастранс” додали, що працівники підприємства та оператора телекомунікаційної мережі працюють над оперативним відновленням стабільної роботи сервісів.

Що сталося в Києві?

Нагадаємо: в Соломʼянському районі Києва зафіксували вибух та падіння російського безпілотника, а в Шевченківському районі уламки дрона пошкодили тролейбусну мережу.

Хто порушує правила на круговому перехресті?

Хто з водіїв порушує правила?

Задача з теми про початок руху та зміну його напрямку. Завдання запропонував канал Exist.ua. У ситуації, зображеній на малюнку, потрібно визначити, хто з водіїв автомобілів порушує правила під час виїзду з кола.

Варіанти відповіді:

  • Водій білого автомобіля.
  • Водій синього автомобіля.
  • Обидва водії порушують правила.
  • Жоден з водіїв не порушує правила.

Яка правильна відповідь?

З кругового перехрестя з’їжджають водії синього та білого автомобілів. Читаємо пункт 10.4 ПДР: “Перед поворотом праворуч та ліворуч, у тому числі в напрямку головної дороги, або розворотом водій повинен завчасно зайняти відповідне крайнє положення на проїзній частині, призначеній для руху в цьому напрямку…” Водій синього авто перебуває на правій смузі, тому правила не порушує.

Читаємо пункт 10.5 ПДР: “Виїзд з перехрестя, де організовано круговий рух, може здійснюватися з будь-якої смуги, якщо напрямок руху не визначено дорожніми знаками чи розміткою і це не створить перешкод транспортним засобам, що рухаються в попутному напрямку праворуч”. Отже, водій білого автомобіля, який їде лівою смугою, також не порушує правила. Машина не опинилася на смузі зустрічного руху. При цьому напрямок руху на круговому перехресті не визначено дорожніми знаками чи розміткою. Також виїзд білого авто з перехрестя не створить перешкод іншим транспортним засобам.

Правильна відповідь: №4

Раніше ми пропонували цікаві задачі з правил дорожнього руху: Актуальний тест ПДР: хто має пропустити велосипедиста? Підступний тест ПДР: хто з водіїв має перевагу?

Прогноз магнітних бур на 19-22 вересня 2023 року

Які прогнози по магнітних бурях на 19-22 вересня?

Магнітні бурі можуть впливати на самопочуття людей та роботу техніки. Проте, за прогнозами вчених, серйозних коливань геомагнітного поля найближчими днями не очікується, тож метеочутливі люди можуть почуватися спокійніше.

За даними NOAA SWPC:

  • 19 вересня – спокійна ситуація, рівень активності низький, серйозних бур не прогнозують.
  • 20 вересня – очікується слабке збурення магнітного поля ближче до вечора, можливі незначні коливання, які не становлять небезпеки.
  • 21 вересня – режим спостереження за бурями рівня G1 (низька). Такі коливання можуть впливати на метеочутливих людей та інколи викликати втому чи головний біль.
  • 22 вересня – прогноз спокійний, серйозних бур не передбачається.

Що таке геомагнітна буря?

Геомагнітна буря – це збурення магнітного поля Землі, яке виникає через викиди з Сонця, зокрема корональні викиди та спалахи. NOAA класифікує їх від G1 до G5: G1 – найслабший рівень, впливає лише на чутливих людей та може викликати дрібні технічні збої. G5 – найсильніший рівень, який може негативно впливати на техніку, енергосистеми та здоров’я метеочутливих людей.

Як впливають магнітні бурі на людей?

Найбільш уразливі:

  • люди із серцево-судинними захворюваннями
  • гіпертоніки
  • метеочутливі
  • ті, хто має проблеми зі сном
  • люди похилого віку

Можливі симптоми:

  • головний біль і запаморочення
  • перепади тиску
  • дратівливість і втома
  • сонливість, зниження концентрації
  • загострення хронічних захворювань

Як зменшити вплив бур на самопочуття?

Фахівці Health радять дотримуватися простих правил:

  • спати не менше 7-9 годин на добу і не збивати режим
  • уникати перевтоми та зайвих стресів
  • пити більше води й трав’яного чаю
  • зменшити вживання кави та алкоголю
  • робити легкі прогулянки на свіжому повітрі
  • уникати інтенсивних фізичних навантажень та стресів
  • слідкувати за станом здоров’я і при необхідності звертатися до лікарів

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Toyota e-Palette: універсальний модульний шатл майбутнього

Що таке Toyota e-Palette?

Модульний шатл Toyota e-Palette здатен перетворитися на що завгодно: від міської маршрутки та мобільного офісу до кав’ярні на колесах. Створений для інтеграції з передовими системами автономного водіння, цей електромобіль ідеально підходить для розумних міст майбутнього, де ефективність та універсальність є ключовими характеристиками для транспортних засобів.

Коли з’явилася ідея e-Palette?

Ідея e-Palette з’явилася у 2018 році. За три роки він уже перевозив спортсменів та гостей на Олімпійських іграх у Токіо, продемонструвавши свою надійність у реальних умовах. Після успішних випробувань та вдосконалень, Toyota випустила комерційну версію, яка вже доступна для продажу в Японії.

Які характеристики e-Palette?

Зовні e-Palette зберіг свою фірмову прямокутну форму, але отримав сучасні риси: великі бічні вікна та тонкі поворотники. Ці зміни не лише покращили дизайн, а й зробили його функціональнішим. Салон e-Palette може адаптуватися до будь-яких потреб. У базовій пасажирській версії він вміщує до 17 осіб (4 сидячих, 12 стоячих та місце для водія). Завдяки низькій підлозі, широким розсувним дверям і висувному пандусу, шатл зручний для людей на інвалідних візках та батьків із дитячими візочками.

Салон легко переобладнати під:

  • Мобільний бізнес: офіс, магазин, фуд-трак або кав’ярня.
  • Розважальний простір: лаунж для перегляду спортивних матчів.
  • Сервісний центр: для надання послуг на виїзді.

Вага авто майже 3 т, а його габарити роблять його по-справжньому містким. Його довжина приблизно як у Land Cruiser Prado (4925 мм), але шатл вищий та ширший. Потужність двигуна: 201 к.с. Максимальна швидкість: до 80 км/год. Батарея: 72,8 кВт-год, що забезпечує запас ходу до 250 км. Час зарядки: від швидкої станції до 80% — за 40 хвилин, від звичайної розетки — близько 12 годин. Ціна e-Palette в Японії — приблизно 196 400 доларів. Така висока вартість пояснюється індивідуальним підходом до виробництва. Це не масовий продукт, а спеціалізований інструмент для бізнесу. Уряд Японії пропонує значні субсидії, що роблять його доступнішим для комерційних проєктів.

Чи варто використовувати бензин А-100 для звичайних авто?

Що таке бензин А-100?

Високооктановий бензин А-100 призначений для сучасних потужних двигунів, особливо для тих, що мають турбонаддув або пряме впорскування. Цифра у його назві вказує на октанове число, яке визначає стійкість пального до детонації.

Чи підходить А-100 для звичайних автомобілів?

Начальник департаменту сервісу УКРАВТО ГРУП Олександр Чаленко зазначив, що бензин А-100 має вищу стійкість до детонації, що особливо важливо для високофорсованих та спортивних двигунів, які працюють під великим навантаженням. Завдяки ефективнішому та рівномірнішому згорянню, бензин А-100 дозволяє мотору працювати з більшою віддачою, що може призвести до невеликого збільшення потужності та покращення динаміки розгону. А через повніше згоряння пального, його витрати можуть дещо знизитися.

Зазвичай, бензин А-100 містить більше миючих присадок, які допомагають підтримувати чистоту паливної системи та двигуна. “Для потужних автомобілів перехід на А-100 може дати відчутний приріст динаміки — до 10-15% потужності та скорочення часу розгону на 0,3-0,4 секунди. А завдяки ефективнішому згоранню витрата пального зменшується на 5-6%, що частково компенсує його високу вартість”, — зазначив Олександр Чаленко.

Кому підходить бензин А-100?

Бензин А-100 варто використовувати в автомобілях, для яких це рекомендовано виробником. Така інформація зазвичай вказується в інструкції з експлуатації або на лючку бензобака. Це, насамперед, спортивні автомобілі, машини з турбодвигунами та інші моделі з високим ступенем стиснення. Для звичайних автомобілів, які розраховані на бензин А-92 або А-95, використання А-100 невиправдане.

Сучасні електронні системи керування двигуном в таких авто не зможуть повною мірою реалізувати потенціал високооктанового пального, тому приріст потужності чи економії буде мінімальним або взагалі відсутнім. Тому переплата за А-100 може не окупитися. А для старих авто використання такого пального може навіть нашкодити, викликаючи перегрів двигуна. “Звичайним міським автомобілям, розрахованим на А-95, цей бензин не потрібен. В ньому просто немає сенсу, адже електроніка не адаптується під високе октанове число”, — підсумував експерт.