Що таке Mighty Hornet III?
Національний інститут науки і технологій Чуншань презентував новий ударний дрон Mighty Hornet III на Виставці технологій аерокосмічної оборони (TADTE) 2025 у Тайбеї. Цей дрон може суттєво посилити захист Тайваню проти Китаю. Він є першим ударним безпілотним літальним апаратом з X-подібною конструкцією крила, розробленим в Тайвані, і нагадує російський баражувальний боєприпас “Ланцет”.
Які його можливості?
Mighty Hornet III здатен завдавати автономних ударів, літати в складі роїв під централізованим управлінням для здійснення масованих атак. Він може залишатися в повітрі понад 40 хвилин, долати понад 50 км і вражати броньовані цілі протитанковими боєголовками. Дрон має можливість вертикального зльоту, а потім переходу в горизонтальний політ, використовуючи єдину систему приводу.
За словами керівника програми безпілотних авіаційних систем NCSIST Чанга Веньцзуна, фюзеляж дрона повністю надрукований на 3D-принтері, що скорочує час розроблення і виробництва до восьми місяців. Це дозволяє зібрати дві одиниці за три дні. X-подібна конструкція крила підвищує стабільність у польоті для точніших ударів, а система з чотирма роторами забезпечує плавний перехід між режимами польоту.
Яка роль малих підприємств у розвитку дронів?
Малі підприємства стимулюють зростання ринку дронів на Тайвані. Експерти галузі відзначають, що за два роки дрони перейшли з розряду другорядних продуктів у розряд основних на виставці TADTE. Багато в чому цей імпульс походить від малих і середніх підприємств, які тепер мають чіткіші ролі та розділяють обов’язки. Керівники компаній визнають, що уряд Тайваню підтримує швидкий розвиток безпілотних літальних апаратів після вторгнення Росії в Україну.
З 2022 року частка критично важливих компонентів місцевого виробництва зросла з 60-70% до понад 95% менш ніж за три роки. Очікується, що військовий попит залишиться основним двигуном прогресу у сфері дронів, оскільки вони є ключовою зброєю в конфліктах від України до Близького Сходу та Південно-Східної Азії.
Раніше тайванські компанії використовували китайські двигуни T-Motor, що призводило до сильної залежності від їхніх поставок. На виставці TADTE у 2025 році понад 20 місцевих постачальників продемонстрували свої двигуни, що дозволяє знизити цю залежність. Керівники впевнені, що галузь зможе досягти мети Міністерства оборони з виробництва 50 000 дронів протягом двох років.