Канадський будинок став найекологічнішою будівлею світу

Звичайний багатоквартирний будинок 1970-х років у Канаді отримав визнання найекологічнішої будівлі у світі та потрапив до Книги рекордів Гіннесса. Секрет успіху полягає в унікальному фасаді, який одночасно виконує функцію сонячної електростанції та витвору мистецтва.

Замість того, щоб зносити стару будівлю, будівельники вирішили її модернізувати. Вони об’єдналися з виробником сонячних панелей Mitrex та художником з індіанського племені крі під псевдонімом Cardinal, щоб створити фасад, що не лише виробляє енергію, але й має культурний сенс.

Які елементи прикрашають фасад?

Фасад будівлі прикрашає 26-метровий мурал під назвою “Земля, яку ми ділимо”. На ньому зображено 12 тварин китайського зодіаку в гармонії з 7 священними тваринами з навчань племені крі. Це символізує єдність різних культур і повагу до природи.

Які переваги має новий фасад?

Цей мурал є одночасно великою сонячною панеллю. Інтегровані у фасад фотоелементи скорочуватимуть викиди вуглецю на 150 тонн на рік і заощаджуватимуть жителям та власникам будівлі близько $80 000 щорічно. “Цей проєкт — сміливий погляд на майбутнє стійкої архітектури”, — заявив Даніал Хадізаде, генеральний директор Mitrex.

Цей приклад доводить, що реновація старих будівель може бути не лише екологічною, але й красивою. Поєднання історії, мистецтва та сучасних технологій — це модель, яку, на думку експертів, мають переймати міста по всьому світу.

Раніше повідомлялося, що вчені з’ясували, як краще встановлювати сонячні панелі. Дослідники з Індії розрахували, як оптимально розмістити сонячні панелі на даху будівлі, щоб добувати більше електроенергії.

Новий матеріал перетворює тепло на електрику з рекордною ефективністю

Дослідники показали незвичайний матеріал, який з рекордною ефективністю перетворює викидне тепло від автомобілів і заводів на чисту електрику. Розробка дає змогу вловлювати енергію, яка раніше просто йшла в атмосферу.

Технологія, створена експертами Квінслендського технологічного університету, демонструє в тестах 13% ефективності перетворення тепла на електрику. На перший погляд, це небагато, але для термоелектричних матеріалів це абсолютний рекорд, пише Interesting Engineering.

Яка основа нового матеріалу?

В основі речовини лежить сполука зі срібла, міді та телуриду. Прорив став можливий завдяки додаванню в нього марганцю. Ця невелика зміна кардинально поліпшила електронну структуру матеріалу, давши йому змогу ефективніше перетворювати тепло і одночасно запобігаючи його витоку.

“Щодня величезна кількість тепла від автомобілів, заводів і електростанцій просто зникає в повітрі. Цей матеріал дає нам спосіб вловити частину цих втрат і перетворити їх на чисту енергію”, — заявив професор Чжі-Ган Чен.

Чому це важливо для енергетики?

Головна перевага цього термоелектричного матеріалу — його практичність. На відміну від багатьох інших сполук подібного типу, він не містить токсичних елементів, стабільний сам по собі і не вимагає складного виробництва. Тобто для масового застосування в реальному світі такий варіант виглядає багатообіцяюче.

Зокрема, технологію можуть застосувати для створення генераторів, які вироблятимуть електрику від тепла двигунів автомобілів, промислових печей або навіть систем опалення. Крім того, отримавши додаткову енергію начебто “з нічого”, можна також знизити теплове забруднення довкілля.

Раніше повідомлялося про несподіваний метод в енергетиці — “зелений” водень на сонячній енергії без води. Китайські вчені придумали установку на сонячній енергії, яка може виробляти зелений водень безпосередньо з вологи в повітрі. Зазвичай для цього потрібно багато очищеної води, але тут вона взагалі не знадобиться.

Приватизаційний аукціон ПАТ “Рівненський радіотехнічний завод”

Які умови приватизації?

Фонд держмайна України оголосив про проведення приватизаційного аукціону, на якому буде виставлено державний пакет акцій ПАТ “Рівненський радіотехнічний завод”. Цей пакет складає 50 відсотків + 1 акція статутного капіталу, що в загальному дорівнює 22 423 190 акцій.

Стартова ціна аукціону становить 60,8 мільйонів гривень. Це вдвічі менше, ніж стартова ціна, оголошена ФДМУ в липні цього року, коли 50% + 1 акції оцінювалися у 121,56 млн гривень.

Що відомо про борги підприємства?

Нагадаємо, що нещодавно у власність держави повернули Рівненський автомобільний ремонтний завод, який раніше входив до складу Укроборонпрому і зареєстрований за ФДМУ. На момент приватизації держпідприємство мало заборгованість перед бюджетом у понад 17 млн грн, а його працівникам — більш ніж 8 млн грн.

Переможець аукціону не лише не погасив заборгованість, але й допустив її зростання: борг перед бюджетом зріс до 18,8 млн грн, а перед працівниками — до 11,4 млн грн. У зв’язку з цим прокуратура звернулася до суду з вимогою розірвати договір та повернути майно підприємства у державну власність.

Іран постачає турбіни до Росії: нові досягнення під санкціями

Іран, незважаючи на десятиліття санкцій, зміг досягти помітних успіхів у різних виробничих секторах. Серед нових досягнень – постачання турбін до Росії. Про це повідомляє The Moscow Times.

Які товари Іран постачає до Росії?

Найвідомішим товаром, який Іран почав постачати Росії після її повномасштабного вторгнення в Україну, стали безпілотники Shahed. Однак тепер електроенергію на російських електростанціях також вироблятимуть за допомогою іранського обладнання.

Що таке газова турбіна MGT-70?

Іранська компанія MAPNA поставила до Росії свою першу вдосконалену газову турбіну MGT-70 в рамках укладеної у 2022 році угоди про експорт 40 таких апаратів. Це обладнання має замінити турбіни Siemens, які з початку війни німецька компанія перестала постачати та обслуговувати в Росії.

Нагадаємо, що іранський ріал наблизився до рекордного мінімуму в суботу, 30 серпня, після того, як провідні європейські держави вжили каральних заходів проти Ісламської Республіки за невиконання її ядерних зобов’язань.

Росія просить ІКАО пом’якшити санкції на авіаперевезення

Росія звернулася до Міжнародної організації цивільної авіації з проханням пом’якшити санкції, посилаючись на загрози безпеці польотів. Про це повідомляє Reuters, посилаючись на робочі документи та джерело в російській авіаційній галузі.

Згідно з інформацією, йдеться про пом’якшення санкцій на постачання запчастин і транзитні польоти. У зверненні до ІКАО Росія називає заходи, які застосовані до російських авіаперевізників, незаконними і примусовими.

Які наслідки санкцій для російської авіації?

З 2022 року, після початку повномасштабного вторгнення в Україну, західні санкції перекрили доступ Росії до літаків і запчастин Boeing і Airbus. Російські авіакомпанії змушені обслуговувати понад 700 іноземних лайнерів через складні схеми паралельного імпорту, однак значна частина деталей залишається недоступною.

Зусилля Росії створюють труднощі для зустрічі в Монреалі цього тижня Міжнародної організації цивільної авіації, яка встановлює глобальні стандарти безпеки для цивільної авіації і засудила Москву за порушення суверенітету повітряного простору України та її подвійну реєстрацію літаків.

Чому Росія звертається до ІКАО саме зараз?

Росія надіслала свій запит до ІКАО після того, як Сполучені Штати скасували санкції проти білоруського державного перевізника “Белавіа” минулого тижня, які були накладені після підтримки Мінськом Москви в її вторгненні в Україну.

Крім того, Росія намагається отримати вибори до керівної ради ІКАО, що складається з 36 держав, після того, як не змогла набрати достатньо голосів у 2022 році після вторгнення в Україну.

Як найбільша країна світу, Росія сильно залежить від комерційних літаків для внутрішніх вантажних та пасажирських перевезень через свої 11 часових поясів, але недавні інциденти вказують на те, що флот Росії деградує.

Наприкінці липня радянський літак Антонов Ан-24, збудований у 1976 році, розбився на Далекому Сході Росії, вбивши всіх 48 осіб на борту. За кілька днів російський авіаперевізник Аерофлот призупинив десятки рейсів після нищівної кібератаки.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що російським авіабудівникам не вдалося створити аналоги іноземних підшипників і електронної компонентної бази для літаків. Чотирнадцять літаків Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) виконують рейси по Росії з конструкторськими недоліками фюзеляжу. Раніше у московському аеропорту Внуково літак Superjet-100 авіакомпанії “Азимут” втратив капот двигуна під час зльоту.