Національний банк отримає державну частку в НДУ

Національний банк України (НБУ) отримає в управління державну частку в Національному депозитарії України (НДУ), якою до цього управляла Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР). Відповідне розпорядження було ухвалено на засіданні Кабінету міністрів 22 вересня.

Документом також визнано таким, що втратило чинність, розпорядження уряду від листопада 2013 року, яке визначало НКЦПФР як орган управління державною часткою в капіталі НДУ.

За даними сервісу Youcontrol, станом на кінець червня 2025 року, Національний банк напряму володів 25% акцій НДУ, а ще 10,93% – через власний корпоративний пенсійний фонд. Підзвітним НБУ Ощадбанку і Укрексімбанку належало 24,9903% та 9,9903% акцій депозитарію. НКЦПФР управляла часткою держави в розмірі 25% акцій, які тепер перейдуть до Нацбанку. Таким чином, НБУ напряму управлятиме 50% акцій НДУ, а з урахуванням пенсійного фонду – 60,93%.

Які зміни передбачає меморандум з ЄБРР?

Нагадаємо, на початку липня Україна та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) підписали меморандум про взаєморозуміння щодо співпраці в підтримці інтегрованої інфраструктури ринків капіталу в країні. Його з української сторони підписали представники Мінекономіки, Мінфіну, НБУ та НКЦПФР.

Меморандумом передбачається створення єдиного холдингу, який об’єднає ключові інституції інфраструктури ринку, участь держави у новій структурі на рівні не менше 25%, залучення міжнародного стратегічного інвестора через публічний конкурс та запуск нової фондової біржі.

Які функції виконуватиме НДУ?

Національний депозитарій веде облік прав власності на всі випущені цінні папери в Україні, окрім облігацій державної позики (внутрішніх та зовнішніх), які обслуговує депозитарій НБУ. Відповідно до меморандуму з ЄБРР, функції останнього також з часом перейдуть до НДУ.

З 1 січня 2024 року НДУ також надає послуги з ведення обліку прав власності на частки в товариствах з обмеженою відповідальністю (ТОВ) та товариствах з додатковою відповідальністю (ТДВ).

Зеленський обговорив фінансову підтримку з МВФ

Президент України Володимир Зеленський провів зустріч із директоркою-розпорядницею Міжнародного валютного фонду Крісталіною Георгієвою, під час якої сторони обговорили подальші кроки щодо фінансової підтримки України.

Які питання обговорювалися на зустрічі?

Зеленський в соцмережах зазначив: “Обговорили можливості для використання заморожених російських активів на користь України та всі можливі варіанти співпраці, зокрема й нову програму, спрямовану на підтримку стійкості нашої країни в найближчі роки. Домовилися про подальшу тісну співпрацю між урядом України та МВФ”.

Які інші питання піднімалися?

Окремо Зеленський наголосив на порушеннях Росією повітряного простору країн-членів НАТО, зокрема інцидент 22 вересня в Копенгагені. За його словами, відсутність рішучої відповіді союзників лише заохотить Росію продовжувати провокації.

Яка передісторія зустрічі?

23 вересня президент України Володимир Зеленський прибув до Нью-Йорка, де візьме участь у 80-й сесії Генеральної Асамблеї ООН. Також у вівторок планується зустріч з президентом США Дональдом Трампом та інші двосторонні переговори.

Хто проїде першим: червоний чи жовтий автомобіль?

Хто проїде перехрестя першим?

Задача на знання загальних положень ПДР та з теми про початок руху та зміну його напрямку. Хто проїде ділянку дороги першим у зображеній на малюнку ситуації? Завдання запропонувала Interia.

Яка правильна відповідь?

На ділянці дороги водій червоного авто повертає ліворуч, а водій жовтої машини проїжджає прямо. Великою помилкою буде розв’язувати цю задачу за пунктом 16.13 ПДР: “Перед поворотом ліворуч і розворотом водій нерейкового транспортного засобу зобов’язаний дати дорогу трамваю попутного напрямку, а також транспортним засобам, що рухаються по рівнозначній дорозі в зустрічному напрямку прямо чи праворуч”.

У зображеній на малюнку ситуації водій жовтого автомобіля виїжджає з перехрещуваної дороги. Він виїжджає від магазину з парковкою, тобто — з прилеглої території. Читаємо пункт 1.10 ПДР: “Прилегла територія — територія, що прилягає до краю проїзної частини та не призначена для наскрізного проїзду, а лише для в’їзду до дворів, на стоянки, автозаправні станції, будівельні майданчики тощо або виїзду з них”.

Які правила потрібно дотримуватись?

Тому варто скористатися пунктом 10.2 ПДР: “Виїжджаючи на дорогу з житлової зони, дворів, місць стоянки, автозаправних станцій та інших прилеглих територій, водій повинен перед проїзною частиною чи тротуаром дати дорогу пішоходам і транспортним засобам, що рухаються по ній, а з’їжджаючи з дороги — велосипедистам і пішоходам, напрямок руху яких він перетинає”. Отже, поступитися зобовʼязаний водій жовтого автомобіля.

Правильна відповідь №1. Раніше ми пропонували задачі для перевірки знань з правил дорожнього руху: Тест ПДР: хто порушує правила на круговому перехресті? Швидкий тест ПДР на колі: хто має пріоритет?

Які автомобілі можуть проїхати 640 000 км без ремонту?

Які автомобілі можуть проїхати 640 000 км?

Теоретично будь-яке авто може пробігти 640 000 км та навіть більше, але багато з них вимагатимуть заміни двигуна та трансмісії, й, можливо, не один раз. Однак є машини, які здолають такий пробіг з сертифікатом OEM (виробника оригінального обладнання), за умови належного поводження з ними. Про це написав GOBankingRates.

Які моделі автомобілів відзначаються довговічністю?

Автомобільний експерт Кріс Пайл з компанії JustAnswer пояснив, які автомобілі насправді можуть проїхати 640 000 км без необхідності серйозного ремонту двигуна чи трансмісії. За його словами, навіть найнадійніші машини не проїдуть таку відстань без належного догляду та правильних умов водіння.

Регулярне водіння авто є важливим фактором. “Здійснюйте хоча б одну 30-хвилинну поїздку на тиждень. Короткі поїздки та простій шкідливі для транспортних засобів”, — зазначив експерт.

Правильне обслуговування також є ключовим. “Регулярно міняйте рідини та фільтри. Це звучить просто, але саме стабільність протягом десятиліть відрізняє автомобілі, які здатні на великий пробіг”, — порадив Пайл.

Які марки автомобілів рекомендуються?

Серед автомобілів, які здатні на великий пробіг, Пайл виділив:

  • Toyota: моделі Avalon, Tacoma, Sienna та Sequoia.
  • Honda: Accord, Pilot, Odyssey та Civic.
  • Ford: F-150 та Expedition.
  • Subaru: Outback.
  • Hyundai: Elantra.

Ці автомобілі постійно з’являються у списках великих пробігів, оскільки їхні двигуни та трансмісії розроблені для довговічності, а не для максимальної продуктивності.

Як дбати про автомобіль для досягнення великого пробігу?

Навіть найнадійніші автомобілі після 640 000 км пробігу можуть мати такі проблеми, як шум двигуна, зниження плавності роботи, горіння оливи між змінами, зниження паливної ефективності та інші зношені елементи, які потребують регулярної заміни.

Рекомендації з технічного обслуговування включають:

  • Заміна трансмісійної рідини кожні 48 000−96 000 км;
  • Промивка системи охолодження кожні 96 000−160 000 км;
  • Заміна гальмівної рідини кожні два-три роки;
  • Регулярна заміна повітряного фільтра;
  • Заміна ременя ГРМ (якщо є) згідно з інтервалами виробника.

Які проблеми автомобілів виникають восени?

Осінні перепади температур, підвищена вологість та перші заморозки стають справжнім випробуванням для багатьох систем автомобіля. Саме в цей період автосервіси переживають справжній наплив клієнтів, адже деякі поломки трапляються значно частіше.

Які системи автомобіля страждають восени?

З приходом осені водії стикаються з різними проблемами, які можуть виникнути через зміни погодних умов.

Акумулятор

Стан батареї залежить від температури навколишнього середовища. Влітку навіть старий акумулятор може справно працювати, адже плюсова температура сприяє хімічним реакціям. Однак, з настанням холодів, його місткість знижується, а пусковий струм слабшає. При перших осінніх заморозках багато водіїв стикаються з проблемою, коли двигун не заводиться. Акумулятор, який вже вичерпав свій ресурс, просто не може видати достатній струм для запуску холодного двигуна.

Гальмівна система

Дощі, бруд, інертні речовини на дорогах негативно впливають на стан гальмівних колодок, дисків та супортів. Підвищена вологість сприяє корозії та прискорює зношення. Під час дощу гальмівний шлях збільшується. Якщо колодки та диски зношені, а гальмівна рідина давно не мінялася, ефективність системи значно знижується.

Кліматична система

Восени водії починають користуватися обігрівом салону, обдувом вікон, а також системою вентиляції. Запотівання вікон, яке є типовим явищем для осені, може бути спричинене забитим салонним фільтром або несправністю в системі обдуву. Забруднений фільтр не лише погіршує циркуляцію повітря, а й стає розсадником бактерій та грибків.

Підвіска

Восени, з появою перших ям, наповнених водою, стан підвіски може погіршитися. Потрапляння в таку пастку може призвести до пошкодження амортизаторів, сайлентблоків та інших елементів. Крім того, зниження температури робить гумові та пластикові деталі підвіски менш еластичними та більш схильними до тріщин. Зношені амортизатори не лише погіршують комфорт водіння, а й збільшують гальмівний шлях, що особливо небезпечно в умовах мокрої дороги.

Система склоочистки

Дощі, бруд та сльота з-під коліс зустрічних авто роблять огляд значно гіршим. Несправні або зношені двірники не можуть ефективно очистити скло, залишаючи розводи та брудні смуги. Також, в холодну пору року рідина омивача може замерзнути, якщо в бачок залита літня рідина або звичайна вода. Замерзання може пошкодити бачок та форсунки, що потребуватиме дорогого ремонту. Тому осінь — це час для заміни літньої рідини на незамерзайку.