Northrop Grumman випробує дрон Beacon з ШІ

Американська компанія Northrop Grumman розпочала випробування безпілотного літального апарата Beacon, який може повністю керуватися штучним інтелектом (ШІ). Дрон Beacon задуманий як випробувальна платформа для рішень на основі ШІ, розроблених іншими компаніями. Про це повідомляє портал Janes.

Компанії використовуватимуть Beacon для відпрацювання автономного програмного забезпечення в умовах реальних польотів. До першої групи компаній-учасниць належать Applied Intuition, Autonodyne, Merlin Labs, Red 6, Shield AI та SoarTech.

Яка роль пілота у польотах дрона Beacon?

З метою безпеки політ Beacon буде контролювати пілот. За потреби він зможе перемикнути режим з повністю автономного на пілотований. У першому випадку безпілотником керуватиме комп’ютер, а в другому управління візьме на себе екіпаж.

Що відомо про платформу Beacon?

Northrop Grumman вперше представила свій проєкт Beacon у червні 2025 року. Компанія позиціонувала дрон як “екосистему випробувального стенду, розроблену для швидкого впровадження нових можливостей автономних місій”. Важливо, що США випробували в Україні штучний інтелект Safe Pro: його вбудували у дрони Black Widow.

Beacon створений на базі літака Scaled Composites Model 437 Vanguard, переобладнаного для автономного польоту. БПЛА поєднує програмне забезпечення для рішень сторонніх виробників із програмним забезпеченням для польотів Northrop Grumman.

“Це дозволяє нам впроваджувати інновації разом з одними з найкращих компаній у галузі у сфері штучного інтелекту та автономії”, — наголосив Ден Саллюс, директор відділу Northrop Grumman, що займається розширеною автономією.

Нагадаємо, в Україні розробили програму Clarity, яка самостійно знаходить техніку й ознаки присутності ворога на фото та відео з безпілотників, використовуючи ШІ. Фокус також повідомляв, що Китай заявив про успішні випробування першої радіолокаційної системи на базі штучного інтелекту для військових літаків.

Бразилія стикається зі збоями в енергопостачанні через сонячні панелі

Чому Бразилія стикається з енергетичними проблемами?

Масштабний збій енергопостачання через надлишок сонячних панелей може статися в Бразилії. Національному оператору доводиться відключати електростанції, коли генерація перевищує споживання. У 2025 році Бразилія двічі ледь уникнула масштабного відключення світла: перший раз у квітні, а другий — 10 серпня, на День батька. Про складну ситуацію в Бразилії розповіло видання Valor International.

Які причини відключень електроенергії?

10 серпня попит був низьким, а виробництво сонячної енергії на дахах будинків і в малих масштабах досягало рекордних значень. Національний оператор енергосистеми наказав великим сонячним електростанціям призупинити роботу, щоб уникнути блекауту. Такі заходи вживають із 2023 року після збою в енергомережі, що зачепив майже всі регіони Бразилії.

За останні два десятиліття структура генерації електроенергії в Бразилії змінилася завдяки вітровій та сонячній енергії. Сьогодні загальна встановлена потужність сонячних електростанцій становить близько 60 ГВт, а вітряних — 35 ГВт.

Які наслідки для енергосистеми?

Удень, коли світить сонце, країна виробляє більше електроенергії, ніж може спожити, тому сонячні та вітрові електростанції доводиться відключати. Увечері ж, навпаки, споживання різко зростає, адже люди повертаються з роботи, вмикають телевізори, комп’ютери та інші побутові прилади, а мережа відчуває велике навантаження.

Енергомережа має залишатися збалансованою, щоб генерація і споживання завжди відповідали одне одному. Надлишкове або недостатнє вироблення електроенергії дестабілізує мережу, підвищуючи ризик відключень. Щоб запобігти відключенню електроенергії, Національний системний оператор (ONS) використовує гідроелектростанції та теплові електростанції у вечірній час, коли сонячні вже не виробляють енергію, а вітряні ще не розігналися.

Цей перехідний період несе багато ризиків і призводить до підвищення витрат для споживачів. Скорочення сонячної та вітрової генерації призвело до зниження доходів компаній, які володіють електростанціями. Вони не передбачали таких обмежень під час планування проєктів.

Однак є ще одна проблема. Більшість сонячних систем на дахах будинків у Бразилії безпосередньо під’єднані до розподільчих мереж, а оператор їх не контролює і не може відключити в разі потреби. За прогнозами ONS, до 2029 року під його прямим контролем опиниться менше половини встановленої потужності країни. Уряд досі шукає способи вийти з цієї ситуації з вигодою для всіх.

Раніше повідомляли, що сонячні панелі загрожують масовими відключеннями світла і в США. Щоб збалансувати перепад потужності ввечері, країні доводиться запускати вугільні та газові електростанції, а це значно збільшує викиди вуглекислого газу.

Які автомобілі найменше піддаються іржі?

Чому іржа є проблемою для автомобілів?

Одним із найбільших ворогів вживаних автомобілів є іржа. Корозія починається непомітно, але швидко поширюється, руйнуючи металеві частини машини. Проте, існують марки, які відомі своєю кузовною стійкістю.

Які фактори впливають на стійкість кузова?

Якість оцинкування. Якщо виробник забезпечив надійне оцинкування кузова, наскрізна корозія може не з’являтися десятиліттями.

Заводська гарантія. Деякі бренди настільки впевнені у якості свого металу, що надають гарантію від іржі на термін до 20 років. Це є вагомим показником надійності.

Регулярний догляд. Навіть найстійкіший кузов потребує уваги. Своєчасна обробка антикорозійними засобами, миття авто взимку та швидке усунення дрібних пошкоджень — все це допомагає захистити метал від руйнівного впливу.

Які марки автомобілів найнадійніші?

Концерн VAG. Автомобілі Volkswagen, Audi, Skoda та Porsche заслужено вважаються лідерами у боротьбі з корозією. Ще з початку 2000-х років VAG запровадив повне оцинкування кузовів, що дозволило їм надавати 20-річну гарантію. Це робить процес виробництва дорожчим, але на вторинному ринку такі машини дуже цінуються саме завдяки збереженому стану кузова.

Volvo. Шведи завжди славилися своєю увагою до безпеки та надійності. Кузови автомобілів марки настільки міцні та стійкі до іржі, що часто переживають двигун. У сервісах навіть жартують, що спочатку доводиться міняти мотор, а кузов при цьому залишається в ідеальному стані.

BMW та Mercedes-Benz. Преміумклас також демонструє високу стійкість до корозії. Навіть старі моделі цих німецьких гігантів чудово протистоять іржі. Якщо попередній власник дбав про автомобіль, мив його взимку та обробляв уразливі місця, то навіть 20-річний екземпляр може виглядати як новий.

Honda. Японський виробник з кінця 1990-х років почав використовувати подвійний шар захисного покриття. Завдяки цьому Civic, Accord та CR-V зберігають кузов у відмінному стані навіть після тривалої експлуатації в складних погодних умовах.

Брно – нова різдвяна столиця Європи 2024

Чому Брно стало новою різдвяною столицею?

Брно, друге за величиною місто Чеської Республіки, отримало звання “Європейської столиці Різдва 2024”. На відміну від переповненої туристами Праги, Брно пропонує більш інтимний та автентичний різдвяний досвід. Про це повідомляє Радіо МАКСИМУМ з посиланням на Express.

Які особливості різдвяних свят у Брно?

Брно відоме своєю затишною атмосферою, особливо під час різдвяних свят. На площі Свободи встановлюють ялинку та запускають різдвяний трамвай. На Овочевому ринку працюватиме близько 100 кіосків з виробами місцевих ремісників, такими як кераміка, прикраси та сувеніри ручної роботи.

Крім ярмарків, Брно пропонує насичену культурну програму з живою музикою на сцені Овочевого ринку. У місті є численні бари, що пропонують традиційні святкові напої, такі як пунш і сидр, а також відомі коктейльні заклади, наприклад, “Super Panda Circus”.

Коли відбудуться різдвяні ярмарки?

Різдвяні ярмарки в Брно працюватимуть з 20 листопада до 30 грудня. Окрім ярмарків, ви можете відвідати замок Шпільберк та собор Святих Петра і Павла.

309 тисяч вакансій: результати Державної служби зайнятості

З початку року Державна служба зайнятості запропонувала 309 тисяч вакансій. Завдяки цьому вдалося забезпечити зайнятістю 238 тисяч людей. Про це йдеться на сайті установи.

Які професії користуються найбільшим попитом?

За даними Служби зайнятості, найбільше шукали підсобних робітників15 тисяч запитів з початку року. Такі працівники виконують допоміжні роботи на виробничих ділянках, будівництві чи складах. До їхніх обов’язків входить транспортування вантажів, прибирання та сортування матеріалів. Проте кількість людей, які шукали таку роботу, вища за пропозицію – понад 18 тисяч осіб.

Другою найпопулярнішою пропозицією роботи був водій автотранспортних засобів — понад 13 тисяч запитів з початку року. А кількість шукачів роботи – тільки 10,6 тисячі людей.

На третьому місці – вакансія продавця продовольчих товарів. Роботодавці пропонували трохи більш як 13 тисяч робочих місць для майже 20 тисяч шукачів роботи в цьому напрямку.

Ще однією популярною вакансією в цьому напрямку є продавець-консультант. Таких працівників роботодавці шукали трохи більш як 9 тисяч разів. Попит шукачів роботи й в цьому випадку вищий – шукали 11 тисяч разів.

П’ятірку лідерів закриває вакансія кухаря. Роботодавці пропонували таку роботу майже 8,7 тисячі разів. Вибирали вони працівників із майже 12 тисяч шукачів роботи.

Які ще професії були затребувані?

На шостому місці – прибиральник службових приміщень. Таких пропозицій було майже 8 тисяч, а от шукачів роботи в цьому напрямку – 10,5 тисяч.

Сьома за популярністю вакансія – бухгалтера. Таких працівників роботодавці шукали 6,7 тисячі разів. Претендентів на такі посади за звітний період налічувалося майже 9 тисяч.

Вчитель закладу загальної середньої освіти став восьмою найбільш запитуваною роботодавцями вакансією. Йдеться про викладачів початкових шкіл, гімназій та ліцеїв. Запит на таку роботу був на рівні 4,7 тисячі, а шукали її 7 тисяч.

Дев’ята найпопулярніша професія – швачка. Кількість запропонованих роботодавцями вакансій – 4,6 тисячі. А от працівників, які прагнуть зайняти такі посади, менше: лише 3,9 тисячі людей.

Закриває десятку найзатребуваніших професій сестра медична (брат медичний). Подібних пропозицій було майже 4,5 тисячі, а от претендентів на такі посади більше – 6,7 тисячі потенційних працівників.

Нагадаємо: Станом на початок серпня найбільше відгуків на платформі OLX Робота цього року збирали вакансії, повʼязані з текстами, комунікацією та онлайн-обслуговуванням. Державна служба зайнятості шукала роботу для 132 тис. осіб, в середньому по країні для одного шукача роботи роботодавці пропонували два робочих місця.