Поширені міфи про зарядку смартфонів

Щодо зарядки смартфонів є звички і думки, які давно застаріли, але продовжують практикуватися. Раз по раз роблячи такі помилки, користувачі ризикують скоротити термін служби акумулятора.

У сучасних телефонах передбачені функції, що оптимізують зарядку АКБ і час автономної роботи. Але деякі дії аж ніяк не допомагають справі: ось п’ять помилок про літій-іонні акумулятори.

Чи нормально розряджати смартфон до 0%?

Цей міф виник у той час, коли ще були поширені нікель-кадмієві батареї. Вони страждали від так званого ефекту пам’яті. Повторювані часткова розрядка і підживлення спричиняли тимчасове зниження загальної ємності, тож досягати нуля вважалося нормою. Літій-іонні аналоги функціонують інакше. Повний розряд, навпаки, позначається негативно на їхній довгостроковій ємності і витрачає ресурс швидше. Оптимальний режим роботи для них — у діапазоні від 20% до 80%, але і до “сотні” заряджати можна без побоювань.

Чи варто залишати смартфон на зарядці на ніч?

Ще одне застаріле упередження. Сьогодні смартфони оснащуються контролерами, які автоматично припиняють зарядку при досягненні 100%. Ба більше, багато хто з них підтримують функцію розумної зарядки: спочатку поповнюються 80%, а решту 20% “добирають” прямо перед вашим пробудженням, щоб мінімізувати час перебування під високою напругою.

Чи шкодить швидка зарядка батареї?

Частково це правда: швидке заряджання спричиняє більше нагрівання, а тепло — головний ворог акумулятора. Однак і смартфон, і зарядний пристрій розумно взаємодіють один з одним, контролюючи температуру, напругу та струм. Якщо телефон починає перегріватися, система автоматично знижує швидкість зарядки. Тож користь від потужних адаптерів значно переважує потенційну шкоду.

У меню налаштувань можна дізнатися, які процеси витрачають найбільше енергії акумулятора.

Чи потрібно очищати фонові додатки?

На перший погляд, це логічно: що менше програм працює у фоні, то менша витрата енергії. Насправді, вивантажуючи софт із пам’яті, ви змушуєте систему наступного разу завантажувати його з нуля, що вимагає трохи більше ресурсів і енергії, ніж підвантаження інтерфейсу зі сплячого режиму. Сучасні операційні системи керують оперативною пам’яттю і процесами автоматично, закриваючи те, чим ви не користуєтеся. Тож приділяти увагу закриттю працюючого ПЗ зовсім необов’язково.

Чи шкідлива бездротова зарядка?

Цей міф базується на тому, що під час бездротової зарядки виділяється більше тепла. Однак, як і у випадку зі швидким заряджанням, смартфон сам контролює температуру і за потреби уповільнює або призупиняє процес. Проблема перегріву найчастіше пов’язана з використанням дешевих, несертифікованих зарядок, товстих чохлів або неправильного розташування телефону на платформі. Актуальні стандарти, як-от Qi2 і MagSafe, забезпечують щільну фіксацію і правильну взаємодію мідних котушок.

Раніше повідомлялося, що роботу старого Android-смартфона можна прискорити всього одним налаштуванням. Коли старий телефон починає пригальмовувати, це можна частково виправити. Є приховане налаштування, здатне значно підвищити плавність інтерфейсу.

ДСНС отримала підводні дрони Deep Tracker для рятувальних робіт

Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) отримала підводні безпілотні апарати Deep Tracker, здатні виконувати низку корисних задач.

Оператори безпілотних систем ДСНС в Херсонській області вже тренуються керувати новітніми підводними дронами. Відповідні кадри опублікувала пресслужба відомства в Telegram.

Підводні дрони будуть допомагати рятувальникам під час аварійно-рятувальних та пошукових робіт, а також в ході розмінування під водою. Судячи з фото, це техніка від канадської компанії Deep Tracker.

“Її використання — зменшення ризиків для особового складу”, — наголосили у ДСНС.

Що відомо про дрони Deep Tracker?

У травні цього року Міністерство економіки України повідомило, що підрозділи підводного розмінування ДСНС отримали 16 дронів Deep Tracker Revolution для пошуку мін та інших вибухонебезпечних предметів під водою.

Безпілотники Deep Tracker оснащені високоякісними камерами, здатними передавати зображення у якості 4К та сонарами (гідролокаторами). Дрони керуються через кабель довжиною 300 метрів та живляться від літій-іонних акумуляторів.

“Ці дрони – це очі наших саперів під водою. Два сонари, камери для візуального огляду дають зовсім інші можливості з пошуку та виявлення залишків війни у водоймах”, – наголосив тоді заступник Міністра економіки України Ігор Безкаравайний.

Нагадаємо, в Україні розробили підводний дрон Toloka-1000, який вже проходить останні випробування й незабаром надійде у серійне виробництво. Фокус також повідомляв, що китайська компанія Chasing Innovation випустила підводний дрон Dory Explore, оснащений металошукачем і сіткою.

Скандал з нерухомістю: дружина постачальника деревини

Дружина бенефіціара компаній-постачальників деревини для харківських фортифікацій Лілія Батирсултанова у березні 2024 року придбала розкішний будинок під Києвом ринковою вартістю 950 000 доларів. Про це йдеться в розслідуванні hromadske.

Будинок на 530 квадратних метрів розташований в одному з найдорожчих котеджних містечок столичного передмістя закритого типу “Сонячна долина”. Офіційно Лілія Батирсултанова сплатила за нього майже 6 мільйонів гривень, що у шість разів менше ринкової вартості.

Чому виникають підозри щодо угоди?

Поки журналісти досліджували це майно, жінка встигла продати будинок Олександру Сикорському за 6,5 мільйона гривень. Експерти припускають, що це спосіб уникнути арешту майна в разі пред’явлення підозри.

Яке майно має родина Батирсултанових?

Загалом родина Батирсултанових за три роки війни накупила майна на понад мільйон доларів. Окрім київського будинку, у них є житло під Харковом за 500 000 доларів та автомобіль Lexus LX 500D 2024 року вартістю понад 100 000 доларів. При цьому за декларацією 2020 року подружжя заробляло менше мільйона гривень на рік, а дружина Лілія після того не мала жодного офіційного бізнесу.

Нагадаємо: Теща начальника управління Служби безпеки України у Хмельницькій області Олексія Прокопенка у лютому 2025 року придбала пентхаус площею 180 кв м у столичному ЖК бізнес-класу “Шевченківський”.

Російський дрон «Гербера» без антени: що відомо?

Збройні сили Російської Федерації запустили по Україні безпілотник «Гербера», який, незважаючи на очікування, не був оснащений CRPA антеною. Цю інформацію опублікував український фахівець у галузі радіотехнологій Сергій «Флеш» Бескрестнов у своєму Telegram-каналі, хоча пізніше допис було видалено.

Чому дрон «Гербера» без антени?

Експерт зазначив, що замість монтажу на «Герберу» CRPA антени, призначеної для захисту дрона від глушіння засобами радіоелектронної боротьби (РЕБ), росіяни просто приклеїли на пінопласт пластикову кришку від антени. При цьому самої антени на БПЛА не виявлено. «Думав, що мене складно здивувати», — написав «Флеш».

Які функції виконує дрон «Гербера»?

Дрони «Гербера» використовуються росіянами як фальш-цілі, що відволікають протиповітряну оборону (ППО) України від дорожчих «Шахедів». Цей БПЛА складається з дешевих матеріалів, таких як картон, фанера та пінопласт, тому ворогу не шкода їх втрачати.

Окрім того, «Гербери» проводять візуальну розвідку. Попри низьку якість камер та каналів передачі відео, дрони можуть передавати LTE-каналами зафіксовані точки розміщення української ППО. Для цього БПЛА отримують SIM-карти українських операторів.

Іноді ворог використовує дрони «Гербера» для завдавання ударів. В Україні вже були зафіксовані версії, оснащені осколковою бойовою частиною. Нагадаємо, в Україні збили російський безпілотник на штучному інтелекті V2U, який неможливо вивести з ладу засобами РЕБ.

Suzuki оновлює логотип вперше за 20 років

Чому Suzuki оновила свій логотип?

Автомобільна компанія Suzuki оновлює свій логотип вперше з 2003 року. Хоча фірмова S-подібна форма залишається, тепер вона виконана в плоскому сріблястому кольорі замість звичного хрому. Це рішення відповідає загальносвітовій тенденції серед автовиробників, які прагнуть спростити свої значки.

Які зміни в дизайні логотипу?

У сучасному цифровому світі, де візуальна ідентичність бренду має бути чіткою на екранах смартфонів та в соціальних мережах, плоский двовимірний дизайн стає все популярнішим. Втім, деякі експерти вважають, що така спрощена естетика може позбавити логотипи індивідуальності та об’єму.

Коли побачимо нові автомобілі з логотипом?

Suzuki приєдналася до довгого списку автомобільних брендів, які вже оновили свої логотипи. Серед них Volkswagen, Audi, Nissan, Mazda, BMW, Mini, Volvo, Kia, Opel, Renault, Peugeot, Aston Martin, Bentley, Lotus, Jaguar, Buick та Lamborghini.

Нова емблема відображає нещодавно встановлений корпоративний слоган By Your Side (Поруч з тобою) та втілює зобов’язання Suzuki зосередитися на клієнті, а також нові можливості для майбутнього. Перші автомобілі з оновленими значками будуть представлені на виставці Japan Mobility Show 2025, що відбудеться 30 жовтня.