Зростання пасажиропотоку на кордоні після Рош га-Шана

Виїзд хасидів з України після святкування Рош га-Шана в Умані призвів до збільшення пасажиропотоку. Зараз на кордоні з Молдовою та Польщею спостерігається зростання руху, про що повідомили у Держприкордонслужбі.

Яка ситуація на кордоні з Молдовою?

За даними прикордонників, після святкування Рош га-Шана спостерігається значне зростання руху на кордоні з Молдовою. Стан черг на кордоні станом на 14:00 виглядає наступним чином:

  • “Паланка-Маяки-Удобне” — 80 авто
  • “Старокозаче” — 40 авто
  • “Могилів-Подільський” — 70 авто
  • “Бронниця” — 60 авто

Яка ситуація на кордоні з Польщею?

Ситуація на КПП з Польщею виглядає так:

  • “Краківець” — 100 авто
  • “Шегині” — 120 авто (зросла кількість і пішоходів)
  • “Грушів” — 40 авто
  • “Угринів” — 20 авто
  • “Рава-Руська” — 20 авто
  • “Нижанковичі” — 25 авто
  • “Смільниця” — без черг

У ДПСУ повідомили, що прикордонники працюють у посиленому режимі, а також виставлено додаткові наряди для прискорення оформлення.

Нагадаємо, українських водіїв у Молдові може очікувати неприємний сюрприз. Причиною зупинення може стати навіть прозоре скло. Також ми писали про вимоги перетину кордону з Польщею: у гаманці повинно бути не менше 300 злотих.

Харків зекономив 72 млн грн на ремонті житла

Завдяки відкритим торгам у Харкові вдалося зекономити 72 мільйони гривень для ремонту пошкодженого житла. Про це повідомляє видання “Думка”.

Які результати відкритих торгів?


“Департамент з благоустрою, відбудови та реконструкції провів відкриті торги щодо ремонту житлового фонду. Завдяки цьому вдалося заощадити понад 72 млн грн”, – йдеться у повідомленні.

Харківська міська рада пообіцяла, що заощаджені кошти будуть спрямовані на відновлення ще двох житлових будинків. “Ми провели відкриті торги щодо відбудови житлового фонду. І завдяки цьому нам вдалося зекономити 72 млн грн, які тепер будуть спрямовані на відновлення ще двох житлових будинків”, — зазначив міський голова Ігор Терехов.

Які зміни в бюджеті Харкова?


Також видання повідомляє, що міська рада внесла зміни до бюджету Харківської міської територіальної громади на 2025 рік. Видатки збільшено на будівництво когенераційних установок КП “Харківські теплові мережі” (100 млн грн), реконструкцію теплових мереж (20 млн грн) та ремонт і реконструкцію об’єктів водопостачання та водовідведення (39,8 млн грн).

Нагадаємо, раніше на Харківщині під час розслідувань виявили кілька корупційних оборудок, внаслідок яких держава зазнала збитків на суму близько 9 млн грн. Господарський суд Одеської області задовольнив позов Херсонської обласної прокуратури та зобов’язав підрядну організацію повернути аванс і сплатити штраф за порушення умов договору на будівництво захисної споруди цивільного захисту.

У Харкові викрили багаторічну розтрату коштів міського бюджету на суму майже 7 млн грн. Під підозрою опинилися колишній гендиректор та перший заступник харківського комунального підприємства.

На Дніпропетровщині поліція викрила злочинну групу, яка привласнила майже сім мільйонів гривень на ремонтах шкільних укриттів. Раніше повідомлялося, що для пошкодженого обстрілами, відбудованого і знову розбитого ліцею під Харковом замовили укриття за 145 млн грн за завищеними цінами.

А “Наші гроші” стверджують, що ціни базових матеріалів для будівництва укриття у місті Чугуєв Харківської області на 20-60% перевищують ринкові. Раніше повідомлялося, що на Харківщині оголосили торги на будівництво трьох протирадіаційних укриттів у школах очікуваною вартістю понад 100 млн грн кожне. І будівництво квадратного метра двох із них вдвічі дорожче від інших областей.

Запорізька АЕС на дизель-генераторах: загроза безпеці Європи

Другий день поспіль окупована росією Запорізька атомна електростанція змушена працювати на дизель-генераторах через втрату зовнішнього електропостачання. Про це повідомляє НАЕК “Енергоатом”. Наголошується, що це створює критичну ситуацію, яка загрожує безпеці не лише України, а й країнам Європи.

Що стало причиною втрати електропостачання?

23 вересня внаслідок чергової провокації з боку РФ було пошкоджено лінію електропередачі, яка живила ЗАЕС від української енергосистеми, нагадали в “Енергоатомі”. За інформацією НЕК “Укренерго”, на контрольованій Україною території ця лінія є справною, і жодних технічних перешкод для її використання не існує.

Які наслідки використання дизель-генераторів?

Попри це, окупанти навмисне не підключають станцію до енергопостачання, продовжуючи грубу дезінформаційну кампанію проти України. Таким чином вони свідомо наражають на небезпеку мільйони людей на всьому континенті, наголошує “Енергоатом”. Дизель-генератори призначені лише для аварійного живлення і не здатні тривалий час забезпечувати потреби станції. Їх зупинка може призвести до втрати контролю над ядерною безпекою об’єкта.

“Закликаємо міжнародну спільноту та партнерів посилити тиск на країну-агресора. Станція має бути негайно повернена під контроль свого єдиного законного оператора – Енергоатома, щоб запобігти радіаційній та ядерній катастрофі”, – заявляє “Енергоатом”.

Нагадаємо: 23 вересня о 16:56 була відключена єдина лінія електропередачі, через яку Запорізька АЕС отримувала живлення від української енергосистеми. Цей блекаут став десятим за час окупації АЕС росіянами.

У Львівщині збудують новий міст через річку Опір

У гірському регіоні Львівщини на автошляху Т-14-24 Сколе – Славське у населеному пункті Гребенів збудують міст через річку Опір. Про це повідомили в Державному агентстві відновлення.

Зазначається, що автомобільна дорога Т-14-24 забезпечує стале транспортне сполучення між громадами та є важливою для розвитку туризму, економіки й соціальної інфраструктури у гірському регіоні. Довжина новозбудованої споруди сягатиме 64 метри.

Які етапи будівництва вже завершено?

Наразі завершили роботи з монтажу буронабивних палів, насадок, колон, ригелів, підферменників і розпочали монтаж балок. Наступним кроком буде влаштування накладної плити, опалубки, перехідних плит, тротуарів з обох сторін та бордюрного каменю.

Яке значення має новий міст для регіону?

Також побудують підходи до моста, за допомогою яких з’єднають його з дорогою. Гребенів – курорт, розташований у долині річки Опір на висоті 500 м над рівнем моря, за 6 км від міста Сколе та 20 км від гірськолижного курорту Славське.

Нагадаємо: Мостовий перехід було збудовано у 1961 році. Капітальний ремонт проводився лише один раз. Тож міст перебував в аварійному стані. Після обстеження фахівці вирішили побудувати нову споруду поблизу старої. Це дозволить проводити будівельні роботи без перекриття руху транспорту.

Екологічний акумулятор з натуральних компонентів

Що таке новий акумулятор?

Команда дослідників з Техаського університету A&M розробила незвичайний акумулятор, виготовлений з натуральних компонентів, які містяться в людському тілі. Цей акумулятор, теоретично, може бути навіть з’їдений, а після використання безпечно розкладається в природі.

Як це працює?

Новий акумулятор заснований на природних полімерів, зокрема рибофлавіну (вітамін B2) та амінокислоти L-глютаміну. Ці речовини здатні накопичувати і віддавати електрони, подібно до традиційних літій-іонних батарей. Рибофлавін відповідає за зберігання енергії, а поліпептидний ланцюг з амінокислоти — за структуру і здатність до розкладання.

На відміну від літій-іонних батарей, які виготовляються з металів та нафтохімічних продуктів, новий матеріал повністю складається з поновлюваних біологічних джерел. Він розкладається під впливом води або ферментів без шкоди для навколишнього середовища, вирішуючи проблему утилізації.

Які перспективи технології?

Тести показали, що матеріал нетоксичний для живих клітин, що робить його ідеальним кандидатом для застосування в медичних пристроях, які можна імплантувати та носити. При цьому за своїми електрохімічними характеристиками він не поступається синтетичним аналогам.

Однак технологія поки що перебуває на ранній стадії, і її виробництво обходиться занадто дорого для комерційного використання. Проте це важливий крок вперед, що наближає впровадження економіки замкнутого циклу в енергетиці. Замість сировини, яка в підсумку стає токсичним сміттям, вчені прагнуть створити альтернативи, що піддаються переробці або безпечному поверненню в природу. За оцінками експертів, до комерціалізації ідеї може пройти 5-10 років.