Нацполіція пропонує посилити покарання для водіїв

Національна поліція України має намір запропонувати депутатам ухвалити рішення про більш суворі покарання для водіїв. Збільшення суми штрафів та запровадження нових видів покарань за порушення правил дорожнього руху (ПДР) повинні сформувати відчуття невідворотності покарання та зробити дороги безпечнішими. Таку думку висловив Олексій Білошицький, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України, у своєму блозі на “Економічній Правді”.

Які ініціативи планує Нацполіція?

Білошицький повідомив про комплекс ініціатив, спрямованих на підвищення безпеки дорожнього руху та посилення відповідальності порушників. Серед ключових ініціатив:

  • законопроєкт щодо посилення контролю за нетверезим керуванням, який передбачає обов’язкову евакуацію транспортних засобів на штрафний майданчик;
  • підвищення штрафу до 51 тисячі гривень;
  • посилення відповідальності за систематичні порушення правил дорожнього руху;
  • встановлення вимог до шин: обов’язкове використання зимових/усесезонних шин;
  • регулювання персонального електротранспорту;
  • зниження “нештрафованого порогу” швидкості з 20 до 10 км/год;
  • обов’язкове використання світловідбивних елементів пішоходами в темну пору доби.

Які ще нововведення плануються?

Крім того, розглядаються такі нововведення:

  • штраф до 17 тис. грн та позбавлення прав за дрифт на вулицях;
  • штраф до 34 тис. грн за перевищення шуму.

Також планується проведення обов’язкових освітніх заходів з безпеки дорожнього руху для дітей у школах.

Раніше повідомлялося, що з 1 жовтня українців у Польщі чекають зміни у ПДР. Цього дня завершується дія постанови, яка дозволяла використовувати українські водійські посвідчення без необхідності їх заміни на польські. Також з 24 вересня 2025 року перевізники, які здійснюють нерегулярні перевезення пасажирів, повинні будуть вносити дані про поїздку до ЄКІС. За ігнорування цієї вимоги загрожує штраф у 17 000 грн.

Безпілотники з FPV-камерами викликають тривогу в Україні

Після серії нічних підльотів місцеві мешканці фіксують невеликі безпілотники з FPV-камерами, які кружляють у небі та викликають тривогу. Багато хто називає ці апарати “мопедами” — через їхній розмір і манеру польоту — й відзначає, що вони не завжди оснащені боєголовками, але створюють щоденний психологічний тиск.

Які завдання виконують ці безпілотники?

Як повідомив автор Telegram-каналу “Николаевский Ванёк”, у понеділок місцеві очевидці оприлюднили фото маленького апарата з камерою, закріпленої під дельта-крилим фюзеляжем — типова зовнішність, яку в полі називають робочою версією “Дельти”. На світлині чітко видно компактний об’єктив FPV-камери, встановлений у пластиковому кожусі на нижній частині платформи. Така конструкція дозволяє оператору вести візуальну розвідку в реальному часі й передавати зображення до пунктів керування на значну відстань.

За наявною інформацією, ці апарати виконують передусім розвідувальні завдання — сканують місцевість, виявляють позиції протиповітряної оборони та відстежують рух техніки. У більшості випадків вони летять без бойової частини, тож прямої загрози руйнівної сили не несуть. Водночас окремі модифікації можуть оснащуватись невеликою БЧ — приблизно до 15 кг — і використовуватися як ударні БПЛА, що підвищує ризик ураження критичних точок.

Які наслідки для місцевих мешканців?

Оперативники пояснюють: сигнал тривоги вмикають за регламентом, бо неможливо точно знати наперед, чи в апарата є боєкомплект. Через це мешканці регулярно переживають сирени та евакуаційні процедури — і саме психологічний фактор є однією з цілей противника. Значна частина цих “мопедів” вичерпує паливо й падає сама по собі; їхні уламки підбирають наші розвідпідрозділи. Іноді супровідні системи противника намагаються реагувати ракетними ударами, але такі дії не завжди дають бажаний ефект.

Нагадаємо, як повідомляв Фокус, минулого місяця в Україні збили два новітні російські БПЛА “Дельта”. Про те, що ЗС РФ почали застосовувати новий безпілотник, раніше повідомляли в Головному управлінні розвідки Міноборони України. БПЛА має фюзеляж типу дельта-крило, подібний до Shahed-136 (“Герань-2”), але значно менший.

Китай побудував найвищу сонячну електростанцію на Евересті

У жорстоких умовах Евересту Китай вирішив перевірити межі технологій і свої амбіції, щоб стати лідером у галузі чистої енергетики. Екстремальний холод, розріджене повітря, непередбачуваний рельєф — саме в таких умовах інженерам довелося розміщувати фотоелементи на суворій горі. Однак їх це не зупинило в гонитві за інтенсивним сонячним випромінюванням.

Де розташована найвища сонячна електростанція у світі?

Сонячна електростанція потужністю 150 кВт розташовується на висоті 4300 м, у самому серці Національного парку “Еверест”, що робить її найвищою у світі. Станція оснащена двосторонніми панелями AIKO N-типу в поєднанні з технологією рідинного охолодження від Huawei Digital Power.

Які труднощі виникли під час будівництва?

Зведення установки потребувало чимало сил і навичок. Транспортування важкого обладнання, такого як вилочні навантажувачі та 645-ватні модулі з подвійним склінням, давалося нелегко. Нестача кисню ускладнювала роботу людей, знижуючи продуктивність і збільшуючи ризик помилок. Непередбачувана погода теж ускладнювала завдання: град, раптові шторми і снігові замети могли затримати або навіть зупинити цілі етапи будівництва.

“Кожен етап вимагав скрупульозного планування. На горі, яка кидає виклик навіть професійним альпіністам, не можна імпровізувати”, — заявили в компанії AIKO.

Еверест завжди уособлював межу можливого. Інженери з Китаю довели: якщо чисту енергію можна виробляти там, то її можна виробляти де завгодно. Пустелі, полярні регіони, віддалені архіпелаги — все це може стати майданчиком для створення стійких автономних рішень.

Раніше ми писали про те, що трикутні сонячні електростанції виявилися кращими за звичайні. Компанія SolarDuck проводить випробування трикутних фотоелектричних систем на воді. Генерація водню забезпечується електролізером потужністю 10 кВт, що виробляє 65 кВт.

Чому змішування моторних олив небезпечне для авто?

Змішування різних типів моторних олив може суттєво зашкодити двигуну автомобіля. Як правильно діяти в екстрених ситуаціях, щоб уникнути поломки агрегату та зберегти ефективність системи змащування, розповів начальник департаменту сервісу УКРАВТО ГРУП Олександр Чаленко.

Які ризики змішування моторних олив?

Змішування різних типів моторних олив є вкрай небажаним, адже це може серйозно зашкодити двигуну автомобіля. Така практика часто призводить до зниження ефективності оливи, погіршення її змащувальних властивостей та підвищеного зносу деталей. Особливо небезпечно поєднувати синтетичні та мінеральні оливи, а також продукти з різними класами в’язкості.

Наслідки змішування можуть бути непередбачуваними: від перегріву окремих елементів двигуна до утворення емульсії або осаду, що може забити оливний фільтр. Забитий фільтр, своєю чергою, призводить до оливного голодування, що є однією з найчастіших причин виходу двигуна з ладу.

Як діяти в екстрених ситуаціях?

В екстрених ситуаціях, коли доливання оливи є критично необхідним, можна використати продукт з аналогічними допусками. Найкращий варіант — олива того ж бренду та типу, навіть якщо її в’язкість трохи відрізняється. Проте важливо дотримуватися основного правила: об’єм доданої оливи не повинен перевищувати 10% від загального в двигуні.

Навіть якщо доливати оливу, що відповідає допускам виробника, слід пам’ятати: використання продукту, що не відповідає специфікаціям, може стати причиною відмови в гарантійному ремонті автомобіля. Краще заздалегідь подбати про наявність невеликої кількості рекомендованої оливи, щоб уникнути ризикованого змішування.

Нацбанк України збільшив продаж доларів на 47,1%

Національний банк України минулого тижня збільшив продаж доларів на міжбанківському ринку на $208,7 млн, або на 47,1% – до $651,5 млн. Про це повідомляє “Інтерфакс-Україна”. Останній раз на такому високому рівні продажі були наприкінці липня, свідчить статистика на сайті регулятора.

Згідно з даними НБУ, за перші чотири дні минулого тижня середньоденне негативне сальдо купівлі та продажу юрособами валюти зросло до $49,6 млн з $39,4 млн за такий же період тижнем раніше та сумарно склало $198,6 млн.

Які зміни відбулися на ринку валюти?

На ринку ж валютообмінних операцій населення за суботу-четвер негативне сальдо, навпаки, зменшилося до $43,7 млн з $67,1 млн на позаминулому тижні, і всі дні продаж безготівкової валюти перевищувала її купівлю.

Офіційний курс гривні до долара, який розпочав минулий тиждень з позначки 41,2838 грн/$1, за два дні укріпився до 41,1752 грн/$1, але на кінець тижня знизився до 41,2502 грн/$1, а вже на початку цього – до 41,3811 грн/$1.

Яка ситуація на готівковому ринку?

На готівковому ринку курс долара за минулий тиждень змінювався за траєкторію офіційного, тож загалом за тиждень практично не змінився: купівля – біля 41,23 грн/$1, а продаж – близько 41,30 грн/$1.

Експерти зазначають, що вересень для долара проходить у режимі плавних коливань з майже пласким понижувальним трендом. “На глобальних ринках долар уже відіграв більшу частину очікувань щодо зниження ставки Федеральної резервної системи у вересні (ввечері 17 вересня ФРС знизила її на 25 базисних пунктів (б. п.) – до 4-4,25% річних – ІФ-У), і це відобразилося на внутрішньому українському ринку”, – зазначають експерти великого учасника ринку готівкового валютообміну “КИТ Group”.

Протягом останнього місяця курс на готівковому ринку поступово та контрольовано сповзав униз без різких імпульсів: середній рівень купівлі знизився з 41,20 до 41,05 грн/$1, продажу — з 41,65 до 41,50 грн/$1, тоді як офіційний курс НБУ рухався синхронно з ринковим – із 41,35 до 41,25 грн/$1.

В компанії додали, що населення не створює ажіотажного попиту на долар, орієнтуючись на більш еластичний в курсоутворенні євро. Це знижує ризики для доларового готівкового сегменту і мінімізує тиск на ринок.

Нагадаємо: Офіційний курс євро до гривні у вівторок 23 вересня збільшиться на 31 копійку до 48,73 грн. Своєю чергою, курс долара збільшиться на 13 копійку до 41,25 грн.

Члени комітету монетарної політики Нацбанку на останньому засіданні 10 вересня одностайно підтримали збереження облікової ставки на рівні 15,5%. Раніше повідомлялося, що у США Федеральна резервна система вперше у цьому році знизила ключову процентну ставку США на 0,25 пункту.