Нові заходи РФ для захисту бюджету від нафтових коливань

Міністерство фінансів РФ у четвер повідомило про новий крок, покликаний захистити держбюджет від коливань нафтових цін і західних санкцій, що б’ють по російському енергетичному експорту. Про це повідомляє агентство Reuters.

Які нововведення запроваджуються?

За новою схемою, яка запрацює наступного року, уряд знизить граничну ціну на нафту, після якої надприбутки перераховуються до резервного фонду. Це має забезпечити стабільне наповнення фонду. «Щоб зробити наші фінанси стійкішими, ми пропонуємо зменшити залежність бюджету від цінових та об’ємних коливань доходів від нафти й газу», — сказав міністр фінансів Антон Сілуанов на публічному форумі.

Які прогнози щодо продажів нафти та газу?

За підрахунками Reuters, продажі нафти й газу РФ у вересні можуть впасти приблизно на 23% у річному вимірі через нижчі ціни та зміцнення рубля. Проєкт бюджету планують подати до парламенту 29 вересня.

Джерела Reuters додають, що уряд розглядає підвищення ставки податку на додану вартість (ПДВ), щоб утримати дефіцит бюджету й підтримати резерви. У Кремлі коментувати можливе підвищення ПДВ відмовилися: речник Дмитро Пєсков сказав, що уряд працює над проєктом.

Ключові бюджетні показники традиційно погоджують із президентом Володимиром Путіним перед їх оприлюдненням. Путін цього тижня зустрічався з ключовими членами кабінету, щоб обговорити бюджет, і висловив невдоволення повільними темпами економічного зростання, які, як очікується, знизяться приблизно до 1% проти 4,3% торік.

Нагадаємо: Російський уряд розглядає можливість підвищення ставки податку на додану вартість (ПДВ), щоб стримати дефіцит бюджету і зберегти резерви. Прессекретар диктатора РФ Дмитро Пєсков запевнив, що макроекономічна ситуація в Росії залишається “надійною і передбачуваною”, навіть незважаючи на обвал рубля і рецесію. Економіка Росії має серйозніші проблеми, ніж визнається офіційно, і протягом року існує реальний ризик системної банківської кризи.

У зовнішній торгівлі РФ помітно зростає обмін товар на товар: наприклад, пшениця на китайські авто або насіння льону на будматеріали.

Ґудвеллі Україна отримала дозвіл на купівлю Агро-Віта

ТОВ Ґудвеллі Україна, українська сільськогосподарська компанія з данськими інвестиціями, отримала дозвіл Антимонопольного комітету на купівлю агрофірми ПП ‘Агро-Віта’. Про це повідомив АМКУ 18 вересня.

“Надано дозвіл ТОВ ‘Ґудвеллі Україна’ на безпосереднє придбання корпоративних прав ПП ‘Агро-Віта’ у розмірі, що забезпечить перевищення 50% голосів у вищому органі управління підприємства”, – йдеться в повідомленні.

Що відомо про Goodvalley?

Goodvalley – міжнародна агрокомпанія, що спеціалізується на виробництві сільськогосподарської продукції та продуктів зі свинини. До 2022 року Goodvalley Group мала офіси в Данії, Польщі, РФ та Україні. На 2023 рік основна діяльність групи зосереджена в дочірніх підприємствах в Україні та Польщі.

Яка діяльність ТОВ ‘Ґудвеллі Україна’?

ТОВ ‘Ґудвеллі Україна’ зареєстроване в с. Копанки Калуського району Івано-Франківської області. Це аграрне підприємство займається тваринництвом (вирощування свиней, великої рогатої худоби), рослинництвом (зернові, олійних культур), виробництвом комбікормів тощо. Компанія володіє земельними ділянками у Львівській та Івано-Франківській областях, орендує землі.

ПП ‘Агро‑Віта’ зареєстроване в с. Кінашів Галицького району Івано-Франківської області. Спеціалізується на вирощуванні зернових, бобових культур, насіння олійних культур.

Нагадаємо: Антимонопольний комітет України оштрафував ТОВ ‘Волинська аграрна компанія’ та ФОП за порушення конкурентного законодавства, що призвели до спотворення результатів аукціонів.

Велика Британія інвестує в дрони для армії

Яка нова стратегія уряду Великої Британії?

Уряд Великої Британії оголосив стратегію, згідно з якою 40% військових запасів повинні становити «одноразові» системи, включаючи дешеві ударні FPV-дрони. Державний секретар Уельсу Джо Стівенс оголосив про інвестиції у розмірі 700 мільйонів фунтів стерлінгів у виробництво дронів по всій Великій Британії. Попри це, Міністерство оборони ще не розмістило значних замовлень, пише The Telegraph.

Які проблеми виникають у виробників дронів?

Кілька галузевих інсайдерів та невеликих оборонних компаній зазначили, що досягненню мети заважають бюрократичні процедури. Наприклад, менші виробники дронів іноді не могли брати участь у тендерах на державні контракти через високі вимоги до річного доходу. “На початку літа ми розглядали можливість оснастити армію невеликими дронами за максимальною ціною 4000 фунтів стерлінгів. Вони встановили мінімальну вимогу до доходу в 26 мільйонів фунтів стерлінгів, що є абсолютним божевіллям”, — розповів Джастін Хеджес, головний виконавчий директор оборонної компанії Prevail Partners, яка виступає посередником між українськими компаніями та британським виробництвом.

Які зміни потрібні в законодавстві?

Співзасновник компанії Drone Evolution Тобі Таунроу додав, що вимога щодо обороту у 20 мільйонів фунтів стерлінгів означатиме, що його компанії доведеться співпрацювати з великою “першокласною” фірмою, щоб взяти участь у тендері. У Великій Британії також заборонено запускати дрон за межі видимості (близько 500 м) без спеціальних дорогих дозволів. Щоб як слід протестувати свої FPV-дрони, Drone Evolution доправляла їх аж до лісу в Латвії. За даними видання, одна компанія, яка хотіла випробувати морський дрон, отримала повідомлення від Управління військової авіації, що судно повинно бути пристебнуте ременями безпеки, незважаючи на відсутність екіпажу.

Колишній депутат від Консервативної партії Бен Воллес зазначив, що британський міністр оборони має право змінювати “Закон про управління повітряним рухом”. За його словами, зараз саме час зробити це. Міністр оборони Джон Гілі визнав необхідність змін, виступаючи на виставці DSEI в Лондоні. Він заявив про прагнення побудувати радикально інші відносини з промисловістю та розв’язати проблему “повільних, складних, марнотратних” державних закупівель. “Нам потрібно більше довіри, нам потрібно більше ризику”, – сказав Лінус Терхорст з британського аналітичного центру RUSI.

Нагадаємо, армія США у партнерстві з Королівським флотом Великої Британії випробувала у Південній Кореї новий тяжкий дрон Malloy Т-150. Фокус також повідомляв, що Україна могла отримати від Rheinmetall таємничий дрон FV-014, нещодавно представлений на виставці DSEI в Лондоні.

Китай представив бойового робота-собаку з ракетами

Що таке робот-собака Rocket Launcher?

В Китаї був представлений бойовий робот-собака Rocket Launcher, який оснащений компактною ракетною установкою. Цей проект був спільно розроблений викладачами університету, студентами та військовою навчальною командою.

Як проходили випробування?

Робопес продемонстрував свої можливості під час випробувань, точно влучаючи в ціль, про що повідомляє People’s Daily. Відео з випробувань було знято під час військових навчань у місті Чунцінь на південному заході Китаю. Випробування проходили на території місцевого університету, де був розроблений робот.

На відео можна побачити, як робот-собака з ракетною установкою уражає цілі на стадіоні з невеликої відстані. Незважаючи на свій компактний розмір, робот добре справляється з віддачою при пострілі. Поряд також можна помітити інших робопсів, оснащених різними видами озброєнь.

Які інші технології розробляються в Китаї?

Нагадаємо, кілька років тому у Китаї був представлений перший робот-собака з автоматичною гвинтівкою на борту. Також фокусом стало повідомлення про те, що американська компанія Throwflame створила першого у світі робота-собаку з вогнеметом.

Хто має поступитися на перехресті: водій трамвая чи автомобіля?

Хто має поступитися у цій ситуації?

Задача з теми про проїзд перехресть ставить запитання: хто з водіїв транспортних засобів має поступитися у зображеній на малюнку ситуації? Це завдання запропонувала платформа Interia.

Розбір ситуації на перехресті

У даній ситуації водій трамвая має намір заїхати на кругове перехрестя, яке перетинають трамвайні колії. Водночас водій синього автомобіля вже рухається по колу.

Згідно з пунктом 16.12 Правил дорожнього руху (ПДР): “На будь-якому нерегульованому перехресті трамвай, незалежно від напрямку його подальшого руху, має перевагу перед нерейковими транспортними засобами, що наближаються до нього по рівнозначній дорозі, крім перехресть, де організовано круговий рух. Перевага в русі на нерегульованих перехрестях, де організовано круговий рух і які позначені дорожнім знаком 4.10 ‘Круговий рух’, надається транспортним засобам, які вже рухаються по колу.”

Яка правильна відповідь?

Отже, у даній ситуації правильна відповідь — водій автомобіля має поступитися, оскільки він вже рухається по колу.

Раніше ми пропонували задачі для перевірки знань з правил дорожнього руху, зокрема:

  • Цікавий тест з ПДР: чи дозволено паркування авто?
  • Непростий тест ПДР для уважних: куди дозволений рух авто?