Витік даних з е-Нотаріату: Мін’юст спростовує інформацію

У Нотаріальній палаті України висловили занепокоєння щодо можливого витоку даних громадян з державних реєстрів під час тестування нової системи е-Нотаріат. Однак у Міністерстві юстиції та Міністерстві цифрової трансформації України спростували ці заяви, запевняючи, що інформація не потрапила у відкритий доступ.

Чому виникли побоювання щодо витоку даних?

Пресслужба Мін’юсту закликала громадян та представників медіа бути уважними, зазначивши, що інформація про нібито витік персональних даних українців є маніпулятивною. “Доступ до системи ‘е-Нотаріат’ мають виключно чинні авторизовані нотаріуси, які працюють із реєстрами у своїй щоденній діяльності”, — наголосили у міністерстві.

Фахівці зобов’язані дотримуватись нотаріальної таємниці, незалежно від того, чи працюють вони у промисловому, чи тестовому середовищі. Протягом тестування з 3 по 16 вересня систему випробували близько 2000 нотаріусів, які надали понад 250 пропозицій для технічних доопрацювань.

Які кроки вживаються для покращення системи?

Міністерство юстиції високо цінує зворотний зв’язок від нотаріусів і планує ретельно опрацювати всі пропозиції, надані під час навчально-тестового періоду. Після внесення змін фахівці знову отримають доступ для продовження тестування.

Також інформацію про витік даних спростувало Міністерство цифрової трансформації. “Тестування відбувається в окремому середовищі, а всі створені нотаріальні записи не відображаються у державних реєстрах”, — підкреслили в міністерстві.

Нагадаємо, що Нотаріальна палата України 18 вересня офіційно звернулася до міністрів цифрової трансформації та юстиції з вимогою зупинити тестування системи е-Нотаріат через побоювання щодо витоку особистих даних громадян.

Зазначимо, що е-Нотаріат є однією з ключових реформ, що має на меті зробити нотаріальні послуги зручнішими для людей, а роботу нотаріусів — швидшою та безпечнішою.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині потрібно обов’язково звернутись до кваліфікованого лікаря.

Російський стартап представив нові безпілотники

Яка технологія стоїть за новими безпілотниками?

Російський стартап StrongWings представив технологію створення високошвидкісних малошумних безпілотників, яка готується до дослідної експлуатації. У її основі лежить спеціальна конструкція двигуна, що забезпечує ефективне створення тяги і зменшує шум. Про це розповів керівник проєкту Ігор Теткін у російському Telegram-каналі “Дронофлот”.

Які переваги має новий двигун?

Інженери запропонували вбудувати двигун в аеродинамічний канал літального апарату. За їхніми словами, таке рішення збільшує ефективність, значно підвищує швидкість польоту та безпеку. Крім того, нова технологія знижує вихроутворення на кінцях лопатей, які зазвичай створюють газодинамічний шум під час взаємодії з потоками повітря. Завдяки цьому безпілотник буде складніше виявити за звуком.

“Наша технологія — це системно оптимізована рухова установка, яка складається з лопаткового апарату, двигуна та спеціального каналу. Розроблена для подолання обмежень відкритих гвинтів на високих швидкостях і досягнення високих параметрів ефективності. А також зміцнення технологічного лідерства”, — зазначив Ігор Теткін.

Коли планується випуск нових моделей?

Проект StrongWings передбачає закриту конструкцію двигуна, вбудованого в кільцевий корпус. У теорії, вона захищає гвинти від зовнішніх пошкоджень, а аеродинамічна форма каналу допомагає створювати додаткову підйомну силу. Інженери кажуть, що знайшли оптимальний баланс між потужністю і тягою, щоб вентилятор не перевантажував двигун і зберігав ефективність.

Російські інженери запевняють, що дослідна установка добре показала себе в лабораторних тестах. Нібито, БПЛА видавав менше шуму, став стійкішим, краще управлявся на великій швидкості. Тепер StrongWings готується до дослідної експлуатації. До 2027 року команда планує випустити серію модулів під різні типи безпілотників — від легких квадрокоптерів до важких промислових платформ.

Поки невідомо, чи захочуть і чи зможуть росіяни застосовувати технологію на фронті проти України. Раніше повідомлялося, що росіяни знайшли спосіб збільшити дальність дронів на оптоволокні в 4 рази, а також почали використовувати дрони з машинним зором.

Японія відкрила осмотичну електростанцію для безперервної енергії

Дослідники змішали прісну і солону воду, створивши осмотичну електростанцію, здатну безперервно виробляти 880 000 кіловат-годин на рік. Ця технологія, на відміну від вітрової чи сонячної, не залежить від погодних умов, що дозволяє їй працювати безперервно.

У 2009 році норвезька компанія Statkraft побудувала один із перших у світі прототипів осмотичної електростанції, яка мала потужність 4 кіловати. Хоча вона генерувала електроенергію, висока вартість технології завадила її комерціалізації.

Які можливості відкриває нова електростанція?

Нещодавно у Фукуоці, Японія, відкрилася повномасштабна установка, розроблена вченими з Національного інституту матеріалознавства. Ця електростанція здатна забезпечити електроенергією 220 домогосподарств або покрити енергетичні потреби опріснювальної установки.

Електростанція в Фукуоці, в поєднанні з опріснювальною установкою, використовує концентровані відходи сольового розчину, що створює більш різкий контраст солоності, ніж природний для річок. Ці сильніші градієнти підвищують ефективність системи.

Які проблеми виникають при використанні осмотичної енергії?

Однак не обійшлося без проблем, таких як втрати під час перекачування і забруднення мембран, що можуть знизити ефективність і підвищити вартість отримуваної енергії. Вартість мембран є значною, але автори проекту зазначають, що японська електростанція демонструє можливість інтеграції осмотичної енергії в реальну інфраструктуру.

На відміну від сонячної або вітрової, осмотична енергія може працювати безперервно в місцях, де зустрічаються прісна і солона вода, таких як естуарії, опріснювальні установки та внутрішні соляні озера. Дослідники вважають, що в майбутньому ця технологія зможе змагатися з гідроенергетикою, якщо вдасться знизити її вартість.

Для довідки: осмотична електростанція передбачає поділ прісної та солоної води напівпроникною мембраною. Молекули води природним чином переміщаються через цей бар’єр, щоб врівноважити різницю, створюючи тиск, достатній для обертання турбіни та генерування енергії без процесу згоряння і шкідливих викидів.

Проблеми з автомобілями Hyundai та Kia: що потрібно знати

Які проблеми мають Hyundai Tucson та Kia Sportage?

За останні роки автомобілі Hyundai та Kia завоювали ринок завдяки привабливому дизайну та доступності. Проте деякі машини цих марок виявилися проблемними, а їхні власники стикнулися з несправностями двигунів та трансмісій, що призводило до дорогих ремонтів.

Версія Hyundai Tucson з бензиновим турбодвигуном 1.6 T-GDI має серйозні недоліки. Автомобілі часто страждають від перегріву, спричиненого недосконалою системою охолодження, а також від несправностей коробки 7DCT, що виникають при пробігу 70 000–90 000 км. Власники відзначають, що ремонт турбіни та паливної системи є дуже витратним. У результаті, експлуатація Tucson обходиться значно дорожче, ніж здається на перший погляд. Загальні витрати на ремонт починаються від 40 000 грн.

Які проблеми виникають у Kia Sportage?

Популярний кросовер Kia Sportage з турбованим двигуном 1.6 T-GDI також приніс чимало неприємностей своїм власникам. Турбіна часто виходить з ладу вже після 80 000 км, а проблеми з паливними форсунками та системою упорскування не є рідкістю. Крім того, автомобіль споживає більше пального, ніж очікувалося, навіть при спокійній манері їзди. Власники відзначають, що обслуговування Sportage є досить дорогим, особливо якщо виникають несправності з турбіною чи коробкою передач. Середня вартість ремонту може становити від 35 000 грн.

Які недоліки має Hyundai Santa Fe?

Попри репутацію надійного сімейного кросовера, Hyundai Santa Fe з атмосферним двигуном 2.4 MPI має низку суттєвих недоліків. Вже після 100 000 км пробігу з’являється підвищена витрата оливи, а після 120 000 км часто виникають проблеми з автоматичною трансмісією. Окрім цього, власники нерідко скаржаться на несправності електроніки та мультимедійної системи. Висока вартість оригінальних запчастин та складність ремонту роблять обслуговування Santa Fe значно дорожчим, ніж у більшості аналогів. Загальні витрати на ремонт можуть сягати від 50 000 до 75 000 грн.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Ціни на тепличні огірки в Україні зросли на 19%

Українські виробники тепличних огірків підняли відпускні ціни. Вони продають ці овочі десь за 25-45 грн/кг, що в середньому на 19% дорожче, ніж наприкінці минулого тижня. Про це свідчать дані EastFruit.

Чому подорожчали огірки?

Подорожчання огірків є наслідком їхньої досить обмеженої пропозиції, оскільки продукція відкритого ґрунту у продаж вже практично не надходить. Крім того, через прохолодну та похмуру погоду в Україні вибірки у тепличних комбінатах помітно скоротилися, і нинішні обсяги продукції не покривають усі потреби покупців.

Чи можливе подальше подорожчання?

Багато гравців ринку не виключають можливості подальшого подорожчання цієї продукції через активний попит та сезонне скорочення пропозиції тепличних овочів. Проте, незважаючи на подорожчання, сьогодні тепличний огірок на ринку України коштує в середньому на 29% дешевше, ніж за аналогічний минулорічний період.

Нагадаємо: Наприкінці першого тижня вересня ціни на тепличні огірки в Україні знизилися в середньому на 16% і встановилися на рівні 20-40 грн/кг.