Коли і як замінювати рідину гідропідсилювача керма?

Рідина гідропідсилювача керма полегшує водіння автомобіля, перетворюючи поворот з важкого тренування на легкий рух. З часом вона втрачає свої властивості та забруднюється. Важливо знати, коли її перевіряти та замінювати, щоб уникнути неприємностей на дорозі та дорогого ремонту.

Коли міняти рідину гідропідсилювача керма?

Рідина гідропідсилювача керма виконує дві основні функції: змащує компоненти системи та створює гідравлічний тиск, що допомагає повертати колеса. Використання забрудненої рідини створює надмірне навантаження на помпу гідропідсилювача керма, що може призвести до його зносу. Ігнорування проблеми може спричинити корозію внутрішніх деталей та потрапляння металевої стружки в систему, що, своєю чергою, призведе до дорогого ремонту.

Хоча багато сучасних автовиробників переходять на електронні підсилювачі керма, більшість автомобілів усе ще використовують гідравліку, яка потребує регулярного обслуговування. Доливання рідини, а ще краще її повна заміна з промиванням системи — запорука довгої та надійної роботи автомобіля.

Періодичність заміни рідини залежить від моделі авто. Зазвичай виробники вказують рекомендовані інтервали в посібнику з експлуатації. Якщо такої інформації немає, варто замінювати рідину кожні 80 000 км або раз на п’ять років. Втім, якщо рідина забруднена, її слід замінити негайно.

Які ознаки забруднення рідини?

Згодом рідина гідропідсилювача керма втрачає в’язкість та накопичує металеву стружку та бруд, що може спричинити серйозні проблеми. Визначити, що рідина потребує заміни, можна за такими ознаками:

  • Важке кермо. Якщо водію стало важче крутити кермо, це може бути першою ознакою нестачі або забруднення рідини.
  • Незвичайні звуки. Під час поворотів керма можна почути свист або інші дивні шуми. Це часто вказує на наявність повітря або бруду в системі.
  • Зміна кольору та запах. Свіжа рідина гідропідсилювача керма, зазвичай, має яскраво-червоний колір. Якщо вона стала темною або має запах гарі, це вірна ознака, що вона втратила свої властивості.

Дотримуючись цих рекомендацій, ви зможете забезпечити надійну роботу системи гідропідсилювача керма вашого автомобіля.

Черги на кордоні України: ситуація станом на 7 вересня

Станом на ранок 7 вересня на кордоні з сусідніми країнами спостерігаються черги, які можуть вплинути на час перетину. Прикордонники попереджають про можливу нестабільну роботу електронних систем і радять враховувати це під час планування поїздок.

Яка ситуація на кордоні з Польщею?

Станом на 09:00 7 вересня черги зафіксовано на декількох контрольних пунктах пропуску:

  • Ягодин – 0 л/а, 0 автобус (пропуск пішоходів не здійснюється; пропуск легкових авто тимчасово не здійснюється);
  • Устилуг – 35 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Угринів – 0 л/а, 2 автобуси (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Рава-Руська – 0 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Грушів – 0 л/а, 3 автобуси (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Краківець – 10 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Шегині – 0 л/а, 4 автобуси, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється у обох напрямках);
  • Нижанковичі – 0 л/а, 0 автобус (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Смільниця – 0 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється).

Яка ситуація на кордоні зі Словаччиною?

  • Малий Березний – 5 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється у обох напрямках);
  • Ужгород – 20 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Малі Селменці – 0 пішоходів (працює з 09 до 21 години).

Яка ситуація на кордоні з Угорщиною?

  • Тиса – 12 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Дзвінкове – 10 л/а, 0 пішоходів (працює з 08 до 19 години);
  • Косино – 10 л/а, 0 пішоходів (працює з 08 до 20 години);
  • Лужанка – 45 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Вилок – 20 л/а, 0 пішоходів;
  • Велика Паладь – 0 л/а, 0 пішоходів (працює з 08 до 19 години).

Яка ситуація на кордоні з Румунією?

  • Дякове – 0 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Солотвино – 0 л/а, 0 пішоходів;
  • Порубне – 25 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Красноїльськ – 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Дяківці – 7 л/а, 0 пішоходів.

Яка ситуація на кордоні з Молдовою?

  • Мамалига – 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Кельменці – 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Росошани – 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Сокиряни – 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів.

Нагадаємо, що ввечері 6 вересня на трасі Одеса–Рені утворилися значні затори в напрямку кордону з Молдовою. Також черги спостерігалися на кількох контрольних пунктах в’їзду-виїзду Одеської області. Раніше ми також інформували, що народний депутат від фракції “Голос” Роман Костенко заявляв про ризики для обороноздатності країни у разі надання чоловікам віком від 18 до 22 років дозволу на виїзд за кордон.

Збої в GPS: 122,6 тисячі авіарейсів постраждали

За перші чотири місяці 2025 року 122,6 тисячі авіарейсів на півночі Європи зіткнулися з перешкодами в роботі GPS та інших супутникових систем з вини Росії. Про це йдеться у спільному звіті Швеції, Фінляндії, Естонії, Литви, Латвії та Польщі, з яким ознайомився SVT, повідомляє The Moscow Times.

Країни зазначили, що така ситуація становить серйозну загрозу для міжнародної авіаційної безпеки. Тільки у квітні збої торкнулися в середньому 27,4% або майже 43 тисячі рейсів в регіоні, а в деяких районах показник перевищив 42%. Йшлося про підміну навігаційних даних і глушіння сигналів, що призводило до різних наслідків: від неправильного визначення координат до відмов систем. Іноді їх не можна було усунути аж до прибуття літака в кінцевий пункт призначення.

Всього від перешкод постраждали повітряні судна 365 авіакомпаній. Країни направили звіт до Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO). Ми оцінюємо ситуацію як серйозну, оскільки кількість збоїв продовжує зростати та не зменшується, — зазначив начальник відділу Шведського транспортного агентства Андреас Хольмгрен.

Влада змогла встановити, що джерела перешкод знаходяться на території Росії: в Калінінграді, Санкт-Петербурзі, Смоленську і Ростові. Європейські авіаційні відомства випустили попередження для пілотів і закликали авіакомпанії посилити заходи безпеки.

Нагадаємо: 1 вересня літак з президенткою Єврокомісії Урсулою фон дер Ляєн був змушений приземлятися в аеропорту болгарського міста Пловдив, використовуючи паперові карти через збої в роботі GPS.

Львів розірве угоди на ремонт постраждалих будинків

У Львові планують розірвати угоди про ремонт двох будинків, які постраждали внаслідок російської атаки, укладені з новоствореною компанією. Про це повідомив перший заступник міського голови Андрій Москаленко, реагуючи на публікацію Lviv.media.

Журналісти звернули увагу на те, що власницею компанії є 21-річна випускниця вишу, яка не має досвіду у виконанні подібних робіт. “Такі речі несумісні з питанням чесності й прозорості. Оперативно зібрав нараду, перевірив описану інформацію. Договір з цією компанією буде розірвано”, – заявив Москаленко.

Яка подальша доля ремонтних робіт?

За словами Москаленка, роботи виконає інша підрядна організація, яка має досвід і відповідні ресурси. “Проведемо службове розслідування і покараємо винних за прийняття шкідливого для міста рішення”, – зазначив він.

Що стало причиною розірвання угоди?

Як повідомляє LIGA.net, йдеться про два будинки на вул. Олени Степанівни, які постраждали внаслідок російської атаки 12 липня. 1 вересня Залізнична районна адміністрація уклала договори підряду на виведення з аварійного стану будинків №44 і №50 за 900 800 грн і 2,9 млн грн відповідно. Обидва тендери, які передбачають ремонт покрівлі, заміну вікон та відновлення стін, виграла ФОП Стасів Божена Андріївна.

Журналісти встановили, що Божена Стасів цього року закінчила факультет міжнародних відносин Львівського університету ім. Івана Франка. Згідно з її публікаціями в соцмережах, дівчина займається SMM та таргетованою рекламою. Божена Стасів зареєстрована як підприємиця 7 серпня 2025 року. Основний КВЕД ФОП – “Будівництво житлових і нежитлових будівель”.

Матір Божени – Іванна Стасів – ремонтує сусідній будинок на вул. Олени Степанівни та будинок на вул. Щекавицькій, також пошкоджений через російську атаку. ФОП Стасів Іванна Маркіянівна створили 10 років тому. Основним видом діяльності є бухгалтерський облік та аудит. Покрівельні роботи та інші роботи із завершення будівництва – додатковий вид діяльності. Лише за останній рік компанія Іванни Стасів виграла кілька тендерів на ремонті роботи.

Нагадаємо: Господарський суд мі Києва повернув у комунальну власність столиці нежитлову будівлю на вул. Спаській, 12, де знаходиться столичний департамент охорони культурної спадщини.

М’ятний чай: кому його вживання може зашкодити?

Що нам відомо про м’яту?

М’ята – це рід рослин родини м’ятних, який включає до 24 видів. Три найпоширеніші види, що використовуються для приготування м’ятного чаю, – це м’ята довголистна (Mentha longifolia), м’ята перцева (Mentha piperita) та м’ята колосоподібна (Mentha spicata). М’яту можна використовувати для приготування чаю як у сушеному, так і в свіжому вигляді. Просто залийте листя або всю траву окропом і настоюйте 6-10 хвилин. М’ята містить олію перцевої м’яти, включаючи ментол, аскорбінову кислоту (вітамін С), каротин, рутин, апігенін, бетаїн, олеанолову кислоту та урсулову кислоту.

Кому не можна вживати м’ятний чай?

Люди з низьким артеріальним тиском
М’ята має виражену властивість знижувати тиск завдяки розширенню судин. Для гіпотоніків це може стати серйозною проблемою – викликати слабкість, запаморочення або навіть непритомність. Це підтверджує огляд Національного інституту охорони здоров’я США, де зазначено вплив ментолу на судинну систему.

Люди з гастроезофагеальною рефлюксною хворобою (ГЕРХ)
Дослідження показують, що м’ята може послаблювати нижній стравохідний сфінктер, через що шлункова кислота легше потрапляє до стравоходу. У людей із рефлюксом це провокує печію та погіршення симптомів. Цей ефект підтверджує робота, опублікована в Journal of Clinical Gastroenterology.

Вагітні жінки
Хоча м’ята часто використовується для зменшення нудоти, надмірне її вживання може стимулювати скорочення матки та підвищити ризик ускладнень. Тому лікарі радять вагітним вживати м’ятний чай обмежено й лише після консультації з медиком. Це підтверджується оглядом Європейського агентства з лікарських засобів (EMA) щодо використання лікарських рослин у період вагітності.

Увага!

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.