В Афганістані відключили комунікації через талібів

Афганістан постраждав від величезного відключення комунікацій після того, як влада талібів почала відключати оптоволоконні з’єднання в декількох провінціях. Про це повідомляє The Guardian.

“Зараз по всій країні діє відключення телекомунікацій”, — повідомила Netblocks, організація, що стежить за кібербезпекою та управлінням інтернетом. Влада Талібану почала боротьбу з доступом до інтернету на початку цього місяця, фактично відключивши високошвидкісний інтернет у кількох регіонах. Протягом останніх кількох тижнів інтернет-з’єднання було надзвичайно повільним або переривчастим. Телефонні послуги часто маршрутизуються через інтернет, використовуючи ті самі оптоволоконні лінії, особливо в країнах з обмеженою телекомунікаційною інфраструктурою.

“Тому фізичне відключення оптоволоконного інтернету також призведе до відключення мобільних і стаціонарних телефонних послуг”, — зазначила Netblocks.

Які регіони постраждали від відключення?

16 вересня речник провінції Балх Аттаулла Заїд заявив, що за наказом лідера в північній провінції повністю заборонено використання оптоволоконного інтернету. “Цей захід було вжито для запобігання порокам, і по всій країні будуть запроваджені альтернативні варіанти для задоволення потреб у підключенні до мережі”, – написав він у соціальних мережах. На той час про такі самі обмеження повідомлялося в північних провінціях Бадахшан і Тахар, а також у Кандагарі, Гельманді, Нангархарі та Урузгані на півдні.

Які наслідки для населення?

Нагадаємо: Адміністрація Талібану веде активні переговори з Росією щодо переходу на розрахунки в національних валютах у двосторонній торгівлі.

Майбутнє безпілотників в Україні: нові технології та тренди

Які зміни чекають на безпілотники в Україні?

Війна в Україні стала потужним каталізатором для розвитку безпілотних технологій. Якщо раніше безпілотники асоціювалися з великими апаратами, такими як Bayraktar або MQ-Reaper, то тепер на ринку домінують дешеві FPV-дрони. Ці зміни, за словами CEO компанії Sine Engineering Андрія Чулика, відбудуться в найближчі роки.

Які технології будуть ключовими для дронів?

Андрій Чулик зазначає, що українським військовим потрібно багато дронів, і в Україні виробляють близько 4,5 мільйона апаратів на рік. Однак оснащувати кожен із них передовими компонентами неможливо, тому виробники використовують комерційно доступні системи, такі як саморобні FPV-коптери та готові БПЛА на кшталт Mavic від DJI.

«Це ближче до комерційного сегменту, ніж mil-grade, але з вимогою надзвичайної стійкості в бойових умовах», — підкреслив він.

Серед важливих технологій для безпілотників він виділяє навігацію, зв’язок і автономність, які надають значні переваги в бою. Чулик вважає, що інженерам буде потрібно щонайменше 10 років, щоб досягти ідеального стану в цих сферах.

Як змінюються технології зв’язку та навігації?

З часом дорогі технології стають доступнішими, що дозволяє інтегрувати їх у дешевші системи. Зокрема, звичайні FPV-дрони отримують більш стійкий зв’язок, кращі камери та навіть системи штучного інтелекту, які раніше використовувалися лише у великих і дорогих безпілотниках.

Для покращення зв’язку необхідно перейти від звичайних радіотехнологій до шумоподібних сигналів, які важко виявити. Навігація повинна працювати за будь-яких умов, і в цьому допоможуть супутникові системи, зокрема невеликі супутники класу CubeSat.

«У комп’ютерній зірці та AI я бачу рух до повної цифрової копії поля бою. Це дозволить передавати мінімум даних по радіо, але кожна система матиме одне й те саме уявлення про те, що вона бачить», — поділився думкою Андрій Чулик.

Також він розповів про нову технологію групового контролю дронів, яку розробляє Sine Engineering. Ця технологія може перетворити дешеві коптери на дуже «розумні» машини.

Раніше повідомлялося, як дрони-перехоплювачі змінили війну в Україні, позбавивши ЗС РФ переваги в розвідці з повітря.

TikTok оштрафували на 900 тис доларів в Індонезії

TikTok був оштрафований на 900 тис доларів у Індонезії за несвоєчасне повідомлення про придбання платформи електронної комерції Tokopedia. Про це повідомило в понеділок індонезійське антимонопольне агентство, передає Reuters.

TikTok, що належить китайській компанії ByteDance, у січні 2024 року уклав угоду про придбання 75,01% індонезійського стартапу з інтернет-продажів Tokopedia за 840 млн доларів у PT GoTo Gojek Tokopedia.

Які наслідки для TikTok?

Представник TikTok заявив, що вони поважають і цінують рішення KPPU і залишаються відданими принципам чесної конкуренції в бізнесі.

Які повноваження має антимонопольне агентство?

Антимонопольне агентство має повноваження розслідувати і встановлювати порушення конкурентного законодавства, а також накладати штрафи або застосовувати адміністративні санкції на підставі своїх висновків.

Нагадаємо: ByteDance отримуватиме приблизно половину прибутку від американського підрозділу TikTok навіть після продажу акцій інвесторам зі США за угодою, організованою Дональдом Трампом.

Росія збільшує експорт соняшникової олії до Індії

Росія має намір збільшити експорт соняшникової олії до Індії, прагнучи замінити українські поставки, які наразі переорієнтовуються на європейські ринки. Про це повідомляє Latifundist.com.

У сезоні 2025/26 Росія планує експортувати рекордні 5 млн тонн соняшникової олії. Індія залишається найбільшим покупцем цього продукту, на яку припадає третина всіх російських поставок. Цього року Росія також очікує рекордний урожай соняшнику.

Чому фермери відмовляються від пшениці?

Згідно з інформацією агентства Reuters, дедалі більше фермерів у Росії відмовляються від вирощування пшениці, яка є головною статтею аграрного експорту країни, через її нижчу рентабельність.

Індія імпортує соєву та соняшникову олію з Аргентини, Бразилії, Росії та України. Вона є найбільшим у світі імпортером рослинних олій і відкрита до ідеї збільшення закупівель соняшникової олії з Росії, як повідомило джерело в уряді Індії. Остаточні рішення ухвалюють приватні трейдери.

Які прогнози щодо виробництва олії?

У Російському союзі виробників олій і жирів заявили, що виробництво рослинної олії, включно із соєвою та ріпаковою, цього року зросте на 7,5% і перевищить 10,5 млн тонн. Прогнозується рекордний обсяг експорту олій.

Агентство Agroexport також повідомило, що Росія прагне збільшити постачання зернових та бобових в Індію. Торік Росія експортувала туди 0,8 млн тонн гороху, ставши другим за обсягами постачальником.

Нагадаємо, що у серпні експорт соняшникової олії з України скоротився до 150 тис. тонн, що стало мінімальним місячним обсягом за більш ніж три роки. Це також другий найнижчий місячний показник за останні 14 сезонів.

Раніше повідомлялося, що в Україні спостерігається дефіцит пропозицій соняшникової олії, який спричинений обмеженою пропозицією соняшника та переходом більшості заводів на переробку сої та ріпаку. Позиції української соняшникової олії на ринку Азії слабшають через складну логістику та високу конкуренцію з боку дешевшої соєвої олії, а також соняшникової олії російського та аргентинського походження. У липні 2025 року частка української соняшникової олії в імпорті Індії вперше за два роки перевищила російську.

Хто має поступитися на перехресті: розбір задачі

Якому транспортному засобу має поступитися водій білого легкового автомобіля?

Задача з теми про проїзд перехресть викликала жваве обговорення серед водіїв. Завдання, запропоноване каналом “Школа Авто”, стосується ситуації, де водії білого автомобіля та трамвая проїжджають прямо, а водій білого фургону повертає ліворуч.

Які правила дорожнього руху застосовуються?

Згідно зі знаками 2.1 “Дати дорогу” та 7.8 “Напрямок головної дороги”, на другорядній дорозі перебуває трамвай, а легковик та фургон — на головних. Отже, трамвай проїде перехрестя останнім.

Згідно з пунктом 16.11 ПДР: “На перехресті нерівнозначних доріг водій транспортного засобу, що рухається другорядною дорогою, повинен дати дорогу транспортним засобам, які наближаються до даного перехрещення проїзних частин по головній дорозі, незалежно від напрямку їх подальшого руху”. Таким чином, першим проїде водій фургона, адже він наближається до білого легкового автомобіля з правого боку.

Яка правильна відповідь?

Згідно з пунктом 16.12 ПДР: “На перехресті рівнозначних доріг водій нерейкового транспортного засобу зобов’язаний дати дорогу транспортним засобам, що наближаються праворуч, крім перехресть, де організовано круговий рух”. Таким чином, правильна відповідь — №4.

Раніше ми пропонували цікаві задачі з правил дорожнього руху, зокрема:

  • Тест ПДР: за якою траєкторією правильно розвернутися?
  • Тест ПДР: чи може мотоцикліст повернути праворуч?