Україна отримає 33 000 дронів з ШІ до 2025 року

До кінця 2025 року американо-німецький стартап Auterion передасть Україні 33 000 своїх ударних комплектів для безпілотників зі штучним інтелектом (ШІ) у рамках контракту з Пентагоном. Ці дрони можна об’єднати у рої за допомогою технології Nemyx.

Nemyx працює на операційній системі Auterion та постачається у вигляді застосунку. Технологія дозволяє будь-якому сумісному дрону приєднатися до рою шляхом простого оновлення програмного забезпечення. Про це пише Financial Times.

Чому рої дронів важливі для України?

Виконавчий директор Auterion Лоренц Майєр зазначив, що поява роїв дронів стала “дуже важливим моментом”. Нове програмне забезпечення ще не використовувалося на полі бою, однак цього року компанія відправить в Україні десятки своїх БПЛА, здатних скоординовано працювати у роях, використовуючи Nemyx. Це дозволить одному солдату одночасно керувати кількома дронами.

“[Військові] знають, що це наситить їхню оборону. Всі говорять про роїння, всі побоюються роїння”, — сказав Майєр.

Які українські компанії працюють з роями дронів?

Як зазначають у виданні, з початку повномасштабної війни в Україні низка українських розробників експериментували з роями дронів, зокрема київська компанія Swarmer, яка стверджує, що її технологія була використана у 82 000 бойових операціях. Гендиректор і засновник Swarmer Сергій Купрієнко порівнює рій БПЛА із живим організмом, у якому дрони спілкуються один з одним, автономно вирішують, як літати та виконувати операції.

Представник німецької компанії Systematic Майкл Холм додав, що виробники дронів зараз переходять на відкриті програмні системи, що полегшує координацію. За його словами, для інтеграції та налагодження роботи рою тепер потрібні дні та тижні, а не роки чи місяці.

Експерти попереджають, що головним викликом для цієї технології є радіоелектронна боротьба, адже дрони у роях потребують постійного контакту один з одним. Критики систем на базі ШІ також вважають, що розвиток алгоритмів для керування роями може призвести до того, що більша частина прийняття бойових рішень буде передана штучному інтелекту.

Нагадаємо, українська компанія Amazing Drones розробляє повністю автоматизований зенітно-дроновий комплекс для перехоплення БПЛА.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Student Tech Challenge-2025: Змагання для студентів

Що таке Student Tech Challenge?

Компанія Huawei Україна запрошує студентів до участі в командному змаганні Student Tech Challenge-2025, яке реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України. У межах змагання учасники працюють у командах, пропонуючи інноваційні ідеї та рішення щодо актуальних проблем у галузях телекомунікацій, мереж та енергетики.

Які етапи змагання?

Змагання проходитиме в кілька етапів:

  1. Перший етап — з 7 до 26 жовтня: онлайн-зустрічі, напрацювання рішень, робота з менторами та підготовка презентацій.
  2. Другий етап — 27 та 28 жовтня: півфінал, оцінювання рішень та визначення фіналістів.
  3. Третій етап — з 29 жовтня до 4 листопада: менторинг сесії та підготовка до пітчингів для фіналістів.
  4. Четвертий етап — 5 та 6 листопада: офлайн-пітчинг у Києві з оцінюванням незалежним журі.

Фінал змагань відбудеться 7 листопада з церемонією нагородження переможців.

Чому варто брати участь?

Учасники отримають можливість працювати над реальними технічними завданнями, обговорювати свої ідеї з колегами, отримувати поради від експертів та розвивати практичні навички. Кожен учасник отримає сертифікат участі, а автори найкращих проєктів отримають цінні призи та можливість долучитися до наставницької програми акселератора Huawei.

Які вимоги до учасників?

Студентські команди у складі 2-5 осіб, що навчаються на бакалавраті (починаючи з третього року) та магістратурі (першого року) ЗВО України, можуть брати участь. Володіння англійською мовою не нижче рівня B1 є обов’язковим.

Заявки на реєстрацію приймаються лише за наявності повного складу команди. Кількість команд від одного університету обмежена. Для участі необхідно заповнити гугл-форму за покликанням: Вас чекають на Student Tech Challenge-2025.

В Україні зафіксовано рекордне вибракування авто

В Україні у серпні 2023 року було зафіксовано 1666 звернень щодо вибракування легкових автомобілів. Також з обліку знято 405 вантажівок та 73 автобуси. Ці дані наводить Інститут досліджень авторинку.

Які моделі авто найчастіше списують?

Серед топ-10 моделей, які офіційно знімалися з обліку через вибракування, переважають автомобілі ВАЗ. Зокрема, до списку входять майже всі представники “класичного” сімейства, а також моделі “дев’ятка” та 99-та. Крім того, до них приєднуються три легковики місцевого виробництва: “Таврія”, її похідна “Славута” та Daewoo Lanos, що має корейське коріння.

Чому автомобілі списують так часто?

Експерти зазначають, що основною причиною вибракування є старість автомобілів. Середній вік транспортних засобів, які пройшли цю процедуру в серпні, становить 28 років для легкових та вантажних автомобілів, а для автобусів – 26 років. Найдовше зберігався седан ГАЗ-21 “Волга”, випущений у 1957 році.

Нагадаємо, що в серпні українці придбали понад 2,4 тисячі легкових автомобілів, ввезених з Китаю, що на 42% більше, ніж у серпні 2022 року. Також у серпні було придбано майже 5,1 тисячі вживаних легковиків з США, що на 6% більше, ніж у липні 2023 року.

В Таллінні запустили перший водневий парк Bolt

Що таке водневий парк Bolt?

Естонська компанія з перевезення пасажирів Bolt запускає в Таллінні перший водневий парк з нульовим рівнем викидів, розширюючи інфраструктуру зеленого палива. Мешканці Таллінна тепер можуть бронювати поїздки на автомобілях на водневому паливі через застосунок Bolt. Це вперше в країнах Балтії.

Яка інфраструктура підтримує ініціативу?

Автопарк із 30 автомобілів Toyota Mirai буде поступово розгорнуто по всьому місту. Ініціатива підтримується проєктом “зеленого” водню, який включає виробничу та заправну інфраструктуру на енергетичному комплексі Väo компанії Utilitas, придбання водневих автомобілів у ELKE Auto та відкриття у цьому році другої заправної станції на об’єкті Alexela на Peterburi Road.

“Зелений водень наразі є єдиною альтернативою, здатною замінити викопне паливо не лише в транспорті, а й у різних промислових секторах, – сказав Айво Локк, керівник відділу бізнес-аналізу в Utilitas. – Обсяги залишаються невеликими, і це пілотний проєкт, але потенціал значний”.

Які плани на майбутнє?

Для Bolt додавання водневих авто розширює пропозицію транспортних засобів з низьким рівнем викидів. Це впровадження відповідає директиві Євросоюзу, яка вимагає від Естонії створити загальнонаціональну мережу альтернативного палива з водневими заправними станціями, доступними на транспортних вузлах та кожні 200 кілометрів вздовж основних автомагістралей до 2030 року.

“Будуючи водневі заправні станції, ми прокладаємо шлях для нового екологічно чистого виду палива в Естонії, – сказав Артур Діанов, керівник відділу розвитку альтернативних видів палива в Alexela. – Перша станція вже працює у Вяо для бізнес-клієнтів, а пізніше цього року ми відкриємо першу в Естонії водневу станцію, доступну для роздрібних покупців”.

Mirai — потужний електромобіль на водневому паливі. Нагадаємо: BMW AG у 2024 році планувало розпочати продажі автомобілів на водневих двигунах, прагнучи зробити цю технологію альтернативою електромобілям. Німецький виробник автомобілів преміум-класу планував розробити нове покоління силових установок на паливних елементах у співпраці з Toyota Motor Corp.

ЄС стикається з новими викликами через експорт Китаю

Компанії Європейського Союзу готуються до нових зупинок виробництва та збитків, оскільки Пекін продовжує жорстко контролювати експорт рідкоземельних елементів, попри липневу домовленість про прискорення постачань до Євросоюзу. Про це повідомляє агентство Reuters.

“Незалежно від угод і зобов’язань, досягнутих на саміті ЄС–Китай 24 липня, ми й далі бачимо суттєві вузькі місця для наших членів”, — заявив журналістам президент палати Єнс Ескелунд.

Які наслідки для автовиробників?

Автовиробники в Європі та інших країнах вже зіштовхнулися з затримками виробництва й масовими простоями після того, як Пекін запровадив експортний контроль на окремі рідкоземельні елементи та магніти у відповідь на мита.

Китай, який переробляє більшість рідкоземельних металів, потрібних автомобільній, оборонній та іншим галузям, заявляє, що його експортні обмеження «недискримінаційні» й не спрямовані проти конкретних країн.

Чи є зміни після саміту?

На липневому саміті президент Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн і голова КНР Сі Цзіньпін домовилися прискорити видачу ліцензій на експорт критично важливої сировини для європейських компаній. Проте Китай не задовольнив прохання ЄС про довгострокові ліцензії чи повне скасування вимог. Уже за два місяці після саміту темпи затвердження ліцензій знову сповільнилися.

Палата повідомляє про зростання кількості скарг і запитів на допомогу від своїх членів. “Гадаю, можна сказати, що ми не побачили істотних змін після саміту”, — підкреслив Ескелунд. Він очікує, що дедалі більше компаній будуть змушені зупиняти роботу.

За даними китайської митниці, експорт магнітів із рідкоземельних металів, зокрема до Європи, різко зріс із червня після угод із США та ЄС. Однак, за словами Ескелунда, менше ніж чверть із приблизно 140 заявок на експортні ліцензії, у яких брала участь палата, були схвалені владою КНР.

Деякі компанії подають заявки завчасно, аби уникнути затримок постачання, що можуть спричинити значні збитки. “Чимало наших членів уже зараз зазнають втрат через ці вузькі місця”, — підсумував він.

Нагадаємо: Китай наклав санкції на два банки Європейського Союзу, виконуючи обіцянку відреагувати після того, як блок запровадив обмеження проти кількох китайських фінансових установ через вторгнення Росії в Україну.