Чи варто мати зимові та літні шини на дисках?

Наявність зимового та літнього комплектів автошин на дисках здається ідеальним рішенням для економії часу та грошей. Втім, зручність та вигода часто виявляються оманливими.

Чому інвестиція в шини може не виправдатися?

Щоб ця інвестиція окупилася, обидва комплекти коліс мали б служити щонайменше десять років. Однак на практиці досягти такого довгого терміну експлуатації майже нереально. Справжні умови використання, якість доріг та навіть дрібні щоденні інциденти зводять нанівець усі теоретичні розрахунки.

Перші два сезони до пробігу в 30 000 км, зазвичай, не виникає жодних проблем. Гума поводиться ідеально. Але згодом починають з’являтися неочікувані сюрпризи: порушується балансування, повітря повільно виходить через ніпелі, а проколи стають звичним явищем. До четвертого року, коли пробіг вже перевищує 50 000 км, відвідування автосервісів для ремонту та обслуговування шин стають регулярними.

Який термін придатності шин?

На позначці 80 000 кілометрів, багато шин вже мають значний знос та вимагають заміни. Дешеві моделі здихають особливо швидко, тоді як дорожчі хоч й тримаються довше, але також рідко витримують десятирічний пробіг. Крім того, за цей час багато водіїв оновлюють свої автомобілі. А нове авто може мати інший розмір коліс, й старі комплекти стають абсолютно непотрібними.

Отже, інвестиція у два комплекти коліс на дисках, що спочатку здавалася такою вигідною, на практиці часто виявляється нераціональною. Зручність, яку вона обіцяє, швидко втрачає сенс через постійні проблеми та неминучі витрати на обслуговування та ремонт, роблячи цю ідею вигідною лише на папері.

Поставки російської нафти досягли тримісячного максимуму

Поставки російської нафти морем піднялися до найвищого рівня за три місяці, головним чином завдяки збільшеним обсягам із чорноморського порту Новоросійськ. Це сталося на тлі посилених атак українських дронів, які порушили роботу нафтопереробної системи РФ. Про це повідомляє агентство Bloomberg.

Які показники поставок нафти?

Середній чотиритижневий показник поставок становив близько 3,34 млн барелів на добу станом на 7 вересня – на 4% більше порівняно з попереднім періодом до 31 серпня. За більш волатильними семиденними даними, відвантаження зросли на 200 тис. барелів на добу і досягли 3,9 млн барелів, свідчать дані Bloomberg.

Які наслідки атак нафтопроводу?

Ймовірно, Росія переорієнтувала частину обсягів на Новоросійськ і балтійський порт Приморськ, щоб зменшити наслідки збоїв після української атаки наприкінці серпня, яка пошкодила інфраструктуру нафтопроводу і заводи, пов’язані з терміналом Усть-Луга. Водночас останні дані показують відновлення потоків з цього напрямку.

Збільшення експорту відбувається на тлі ризику нових санкцій. Президент США Дональд Трамп заявив європейським чиновникам, що готовий запровадити масштабні нові мита проти Індії та Китаю – найбільших покупців російської нафти, щоб змусити Володимира Путіна сісти за стіл переговорів, за умови що ЄС зробить аналогічні кроки.

Європейський Союз тим часом розглядає нові санкції проти російських банків та енергетичних компаній. Крім того, Росія поступово нарощує видобуток у міру того, як альянс ОПЕК+ послаблює обмеження на пропозицію, хоча масштаби нинішніх збільшень обмежені компенсаційними скороченнями.

Нагадаємо: Введення повної заборони на експорт автомобільного бензину призвело в серпні до припинення відвантажень з морських портів Росії.

Ринок вантажних авто в Україні: серпневі показники 2023

В Україні обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг за підсумками серпня склав 1490 шт.. Це на 1,5% менше, ніж в липні, а також на 34,2% менше відносно серпня 2024 року. Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.

Яка структура ринку вантажних авто?

Структура цього сегмента виглядає наступним чином: 74,6% (1112 шт.) — внутрішні перепродажі, 12,1% (181 шт.) — імпорт вживаних вантажівок; 4,8% (71 шт.) — імпорт нових, 8,5% (126 шт.) — продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 13,2%.

Хто лідирує на ринку?

На внутрішньому ринку лідирує цього разу Mercedes-Benz Sprinter, його “важкі” версії. Другий у списку — ГАЗ-3307. Зазначається, що цей сегмент є найстарішим на українському авторинку — середній вік вантажівок групи 3500+кг склав 25 років.

Які тенденції в імпорті вантажівок?

У сегменті імпорту важких і середньотоннажних вантажівок цього разу чітко видно трійку лідерів: Mercedes-Benz Atego, за яким слідують MAN TGL та Mercedes-Benz Sprinter. Середній вік новоприбулих вантажних машин з повною масою понад 3,5 т склав 9,5 року. Серед нових вантажівок першість цього разу здобуває Volvo FM. Далі у списку переважають представники місцевого ринку спецтехніки й надбудов.

Нагадаємо, що обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг за підсумками квітня склав 1,7 тис. шт.. У порівнянні з березнем цього ж року це на 5,7% менше та на 52,2% менше відносно квітня 2024 року.

Уряд додав нові категорії до Реєстру збитків у Дії

Уряд України ухвалив рішення про додавання шести нових категорій до міжнародного Реєстру збитків у Дії. Про це повідомляє Міністерство цифрової трансформації.

Невдовзі українці матимуть можливість зафіксувати такі злочини держави-терориста:

  • A1.2 Вимушене переміщення за межі України
  • A2.8 Насильницьке переміщення або депортація дітей
  • A2.9 Насильницьке переміщення або депортація дорослих
  • A3.3 Втрата житла або місця проживання
  • A3.4 Втрата оплачуваної роботи
  • A3.5 Втрата приватного підприємництва

“Ми додатково повідомимо, коли подання заяв у Дії стане доступним за кожною з цих категорій. Слідкуйте за оновленнями,” – зазначили в Мінцифри.

Нагадаємо, що станом на квітень українці подали через

Росія розглядає мораторій на банкрутства у металургії

Росія може запровадити мораторій на банкрутства у металургійній галузі, йдеться в урядовому документі, опублікованому у середу. Це свідчить про зростання занепокоєння станом сектора, який потерпає від падіння попиту, високих відсоткових ставок та сильного рубля.

Документ — протокол засідання урядової комісії з фінансової стабільності від 28 серпня — зобов’язав міністерства економіки та промисловості до 28 жовтня подати пропозиції щодо доцільності ефективної заборони на банкрутства у галузі. Крок стане частиною ширших заходів підтримки сектору й наслідує аналогічні дії для вугільної промисловості, які включали податкові відстрочки та обмеження дивідендів і бонусів для топменеджменту.

Яка ситуація в металургійній галузі?

Росія є п’ятим у світі виробником сталі з обсягом виробництва близько 71 млн тонн у 2024 році. Один із провідних виробників, “Северсталь”, у липні оцінив падіння попиту на сталь у першій половині року на 15% через високі ключові ставки. Разом із низькими цінами це призвело до зниження чистого прибутку компанії у другому кварталі на 55%.

Що чекає на економіку Росії?

Рада директорів Центробанку має зібратися 12 вересня для ухвалення рішення щодо ключової ставки. Аналітики, опитані Reuters, очікують зниження на 200 базисних пунктів, оскільки економіка сповільнюється швидше, ніж прогнозувалося, тоді як інфляція слабшає. Очікується, що зростання російської економіки знизиться до 1,2% у 2024 році порівняно з 4,3% торік.

Аналітичний центр, який консультує уряд, у січні попереджав: Росія може зіткнутися з хвилею корпоративних банкрутств, оскільки частка підприємств із ризиковими рівнями боргу подвоїлася у 2024 році. Однак уряд та Центробанк відкинули ці попередження, заявивши, що ситуація під контролем.

Нагадаємо: У РФ власники тисячі торгових центрів можуть опинитися на межі банкрутства через підвищення ключової ставки Центрального банку до 21%.