Проблемні роки Toyota 4Runner: що варто знати

Які роки випуску Toyota 4Runner є проблемними?

Новий Toyota 4Runner у своєму шостому поколінні є надійним позашляховиком, але при купівлі вживаної моделі потрібно бути обережним. Щоб допомогти з вибором, експерти підготували посібник, що містить проблемні роки випуску моделі, яких варто уникати.

Четверте покоління (2003–2008)

Ці роки випуску вважаються найпроблемнішими через значну кількість скарг, зокрема на сильну іржу рами. За даними CarComplaints, моделі 2003–2004 років отримали понад 800 скарг кожна. Крім корозії, автомобілі цього покоління відомі несправностями підвіски, гальм, двигуна, трансмісії та тріщинами на приладовій панелі, що робить їх обслуговування дуже дорогим. Якщо потрібен 4Runner V8, краще обирати перевірену модель 2009 року.

П’яте покоління (2013–2016)

П’яте покоління (2010–2024) в цілому вважається надійним, проте не моделі 2013-2016 років. Особливо проблемним є 4Runner 2013 року, який мав шість відкликань NHTSA через несправності гальм, двигуна та електроніки. Моделі 2014, 2015 та 2016 років також мали понад 100 скарг кожна, а кількість відкликань досягала семи-дев’яти. Власники часто скаржаться на проблеми з підвіскою, іржу, інформаційно-розважальну систему та низьку паливну економічність.

Третє покоління (1999–2002)

Третє покоління (1996–2002) вважається легендарним, проте деякі його роки випуску мають серйозні недоліки. Найпроблемнішою є модель 1999 року, на яку надійшло 327 скарг, пов’язаних з іржею, якістю фарби, електрикою, трансмісією та кліматичною системою. Моделі 2000, 2001 та 2002 років також викликали понад 1000 скарг. Для цього покоління характерні проблеми з якістю рами та корозією. Крім того, були зафіксовані несправності підвіски, автоматичної коробки передач та витоки рідини двигуна.

Другий та перший покоління

Власники на форумах згадують головну проблему другого покоління (1990–1995) — часті виходи з ладу прокладки головки блоку циліндрів у 3-літровому двигуні V6. Це спричиняло витік оливи та охолоджувальної рідини, а також призводило до втрати потужності. Модель 1995 року мала чотири відкликання NHTSA та 184 скарги, пов’язані з проблемами рульового керування та несправностями світловідбивачів. Щодо першого покоління (1988–1999), найпроблемнішими моделями є авто 1988 та 1989 років, які варто уникати через часті проблеми з прокладкою головки блоку циліндрів у 3-літровому двигуні V6.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Чому СТО рекомендують заміну деталей автомобіля?

Багато автовласників стикаються з ситуацією, коли після короткої діагностики на станції техобслуговування список рекомендованих замін деталей виявляється значно довшим, ніж очікувалося. Чи це справді необхідність, чи просто спосіб збільшити рахунок?

Які причини рекомендацій?

На перший погляд, це може здаватися спробою СТО заробити більше. Часто так і є. Проте в багатьох випадках поради майстрів мають під собою технічне обґрунтування. Багато вузлів в автомобілі працюють у парі. Наприклад, при заміні гальмівних колодок часто радять оновити й гальмівні диски, навіть якщо їхній ресурс ще не повністю вичерпаний. Нові колодки, що працюють зі старими, зношеними дисками, можуть втратити ефективність та швидше зноситися.

Аналогічна ситуація з ременем ГРМ, який не змінюють окремо від роликів та помпи, адже збій одного з цих елементів може призвести до серйозного пошкодження двигуна. Також механіки прагнуть уникнути ризику, що клієнт повернеться з новою поломкою, звинувачуючи їх у неякісному ремонті. Заміна підозрілих деталей допомагає їм убезпечити себе від претензій та забезпечити надійність ремонту на довгий термін.

Нарешті, якщо водій рідко звертається на СТО, майстри можуть рекомендувати одразу кілька замін, щоб автомобіль гарантовано прослужив до наступного візиту без несподіваних поломок.

Коли заміни необхідні?

Елементи рульового керування, гальмівної системи та підвіски працюють як єдиний механізм. Наприклад, несправний пильник чи відбійник амортизатора може швидко зруйнувати щойно встановлену деталь. У таких випадках заміна всіх компонентів є не просто бажаною, а необхідною.

Коли варто бути обережним?

Деякі майстри можуть радити замінити деталі, які мають мінімальний знос та здатні працювати ще тисячі кілометрів. Наприклад, пропонують повністю замінити стартер чи генератор, хоча достатньо було б оновити лише щітки чи підшипники. Також СТО можуть використовувати фрази на кшталт “краще поміняти зараз, інакше застрягнете на трасі”, щоб переконати недосвідченого водія. Інколи показують стару, сильно зношену запчастину з іншого авто, щоб налякати клієнта та прискорити його рішення.

Гороскоп на 9 вересня: що чекає на знаки Зодіаку

Які можливості відкриває 9 вересня?

9 вересня обіцяє бути динамічним днем, коли на перший план виходять питання особистих стосунків і професійного розвитку. Місячна енергія сприятиме розв’язанню давніх проблем, але водночас підштовхуватиме до ризикованих рішень. Головне цього дня – діяти з холодним розумом, довіряти інтуїції та уникати зайвої емоційності.

Що чекає на ваш знак Зодіаку?

Дізнайтеся, що саме для вас підготували зорі в актуальному гороскопі на 9 вересня:

Овен (21 березня – 19 квітня)

День відкриває нові можливості для кар’єри – не бійтеся заявити про свої ідеї. У стосунках варто бути більш уважними до партнера. Фінансові справи краще планувати, ніж діяти імпульсивно.

Телець (20 квітня – 20 травня)

Ви отримаєте шанс виправити старі помилки і зміцнити довіру у близькому колі. Робота потребуватиме терпіння, але результат не змусить себе чекати. Увечері знайдіть час для відпочинку, аби відновити сили.

Близнюки (21 травня – 20 червня)

Можливі цікаві зустрічі або нові знайомства, які матимуть перспективу. У роботі з’являться несподівані завдання, що допоможуть проявити ваші таланти. Варто більше слухати, ніж говорити.

Рак (21 червня – 22 липня)

Сьогодні варто зосередитися на сім’ї та домашніх справах. Емоційна сфера буде насиченою, але не давайте дрібницям зіпсувати настрій. У фінансах краще уникати великих витрат.

Лев (23 липня – 22 серпня)

День сприятливий для спілкування та ділових переговорів. У коханні не бійтеся відкриватися – ваша щирість буде оцінена. Будьте обережними з обіцянками, щоб не перевантажити себе.

Діва (23 серпня – 22 вересня)

Чудовий момент для планування і впорядкування справ. На роботі ви зможете проявити себе з найкращого боку. Увечері приділіть час своєму здоров’ю та внутрішньому балансу.

Терези (22 вересня – 22 жовтня)

Ваш день буде наповнений яскравими емоціями та несподіваними зустрічами. У кар’єрі можливий прорив, якщо зважитеся на сміливий крок. У стосунках варто уникати ревнощів.

Скорпіон (23 жовтня – 21 листопада)

Сьогодні інтуїція стане вашим головним союзником. У роботі не поспішайте – краще кілька разів перевірити деталі. Увечері гарний час для відвертої розмови з близькою людиною.

Стрілець (22 листопада – 21 грудня)

День подарує нові ідеї та натхнення для творчих людей. У фінансових питаннях варто бути обачнішими. Спілкування з друзями зарядить позитивом.

Козоріг (22 грудня – 19 січня)

Ваш авторитет зростатиме, і колеги прислухатимуться до вашої думки. У стосунках не варто бути надто суворими – м’якість принесе більше результату. Уникайте зайвого перевантаження.

Водолій (20 січня – 18 лютого)

Чудовий день для навчання та розширення знань. У стосунках можливі приємні сюрпризи. Фінансові справи краще відкласти на інший час.

Риби (19 лютого – 20 березня)

Емоції сьогодні можуть бути надто сильними, тому важливо зберігати спокій. На роботі проявіть уважність, аби уникнути помилок. Увечері добре відволіктися на творчість чи хобі.

Дізнайтеся більше про свій знак Зодіаку та гороскопи на інші дні на офіційних астрологічних ресурсах.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Кросовер чи позашляховик: що обрати?

Які переваги кросовера?

Кросовер є оптимальним вибором для більшості міських мешканців. Побудований на платформі легкового автомобіля, він поєднує комфорт та керованість седана з підвищеною посадкою та практичністю. Завдяки несучому кузову кросовери легші, економічніші та маневровіші, що робить їх ідеальними для щоденних поїздок містом, паркування та подорожей якісними дорогами. У 2025 році цей сегмент активно електрифікується, що робить його ще привабливішим для тих, хто шукає екологічні та ефективні рішення.

Для кого призначені позашляховики?

Позашляховик призначений для тих, хто не боїться бездоріжжя та складних умов. Розроблені для подолання перешкод, вони мають міцну рамну або посилену несучу конструкцію, а також спеціальні системи повного приводу з блокуваннями диференціалів й зниженими передачами. Це дозволяє їм впевнено долати глибокі броди, піщані дюни та кам’янисті стежки. Позашляховики незамінні для буксирування важких причепів, активного відпочинку на природі або роботи у сільській місцевості.

Які витрати на утримання автомобілів?

Вартість володіння кросовером значно нижча, ніж позашляховиком. Завдяки меншій вазі та кращій аеродинаміці, вони споживають на 20-40% менше палива, що дозволяє заощадити десятки тисяч гривень на рік. Технічне обслуговування також дешевше (річні витрати — від 10 000 до 15 000 грн). Це пов’язано з використанням доступних запчастин від легкових автомобілів. Крім того, страхування для кросоверів обходиться дешевше. Позашляховики вимагають значно більшого. Річні витрати на паливо можуть сягати 50 000-80 000 грн через більшу вагу та потужніші двигуни. Вартість ТО також вища — 15 000-25 000 грн щорічно, що пояснюється складністю конструкції та дорожчими запчастинами. Крім того, позашляховики часто обкладаються вищим транспортним податком через потужність двигунів. Однак для тих, хто використовує їх за призначенням, ці витрати виправдані надійністю та функціональністю.

В Україні відкрили офіси податкових консультантів

Одночасно у 20-ти регіонах України відкрилися офіси податкових консультантів. Офіси запустили в режимі телемосту, до заходу долучилися майже 230 представників бізнесу. Про це повідомляє Державна податкова служба України.

У той же час, офіси не відкрилися у Донецькій, Луганській, Сумській, Запорізькій, Херсонській областях та АРК Крим. “Як тільки дозволятиме безпекова ситуація – такі Офіси з’являться і там”, – пообіцяла в. о. голови ДПСУ Леся Карнаух.

“Дуже вдячна, що ідею ДПС підтримали Міністр фінансів Сергій Марченко та Міністр економіки, довкілля та сільського господарства Олексій Соболев. Це ще один приклад, що влада спільно думає, як підтримати кожного платника, який сьогодні підтримує країну та наповнює бюджет”, – зазначила Карнаух.

Яка мета відкриття офісів?

За її словами, ідея відкрити офіси виникла після того, як свою ефективність показали консультаційні центри з питань ризиків. Їх організували для того, щоб допомогти бізнесу розібратися в питаннях розблокування податкових накладних та ризиковості підприємств.

“Офіс податкових консультантів – це не чергові кабінети чи вивіски. Це мережа пунктів турботи – де підприємець, ФОП чи громадянин може отримати пораду, що зекономить йому час, гроші й нерви. Головне – це спілкування віч-на-віч. Консультант та відвідувач”, – запевнила Карнаух.

Хто працюватиме в офісах?

У кожному регіоні вже сформовані і стали до роботи команди. У кожному Офісі працюватиме не менше 6 фахівців. Всього до роботи Офісів залучено майже 1,5 тисячі податківців. Вони надаватимуть консультації за такими напрямами, як оподаткування фізосіб та юридичних осіб, електронні сервіси та звітність, податкові спори, податковий аудит, фактичні перевірки, контроль за обігом підакцизних товарів, погашення податкового боргу та заборгованості з ЄСВ тощо.

“Іноді бізнесу бракує знань і ресурсів для впевненого виконання податкових зобов’язань, іноді громадяни не знають як правильно сплатити той чи інший податок. Тому як уникнути таких помилок та розібратися в складних податкових питаннях маємо допомогти саме ми – податківці. По суті, офіси податкових консультантів – це комплаєнс-менеджери для кожного”, – говориться у повідомленні.

Нагадаємо: Раніше Державна податкова служба України повідомила, що під час документальної перевірки з питань бюджетного відшкодування ПДВ податківці вперше на практиці використали стандартний файл SAF-T UA (Standard Audit File for Tax, Ukraine). Після запровадження мораторію лише за серпень кількість фактичних перевірок Державною податковою службою скоротилась майже на третину із збереженням якості їх результативності, повідомила в. о. голови ДПСУ Леся Карнаух. Також повідомлялося, що Державна податкова служба України удосконалює підходи до оцінки ризиковості платників податків та посилила контроль за виконанням рішень судів.