Китай успішно випробував радар на основі штучного інтелекту

Китай оголосив про успішні випробування радіолокаційної системи, що базується на штучному інтелекті (ШІ), для військових літаків. Під час випробувань перший у світі радар зі ШІ продемонстрував майже ідеальні результати відстеження цілей, незважаючи на складну радіоелектронну протидію, про що повідомляє китайська газета South China Morning Post.

Які результати випробувань?

Під час польоту неназваного літака традиційні радіолокаційні системи не змогли підтримувати постійний контакт, втрачаючи ціль приблизно у чверті випадків. Натомість система на основі штучного інтелекту суттєво підвищила рівень виявлення. “Безперервність відстеження цілей радаром покращилася з початкових 70-80% до понад 99%. На горизонті намічається парадигмальна зміна у філософії проектування радарів”, – заявив провідний автор проєкту Чжан Цзе.

Які переваги нової технології?

Як зазначають у виданні, обмеження простору, потужності та обробки даних у винищувачах значно ускладнювали інтеграцію ШІ на борту. Однак нове випробування свідчить про те, що ці бар’єри тепер подолано. За словами розробників, нова інтелектуальна технологія протидії заглушенню для повітряних радарів враховує особливості середовища. При виявленні перешкод система миттєво коригує частоту, напрямок променя та форму хвилі, щоб уникнути придушення – подібно до води, що обтікає камінь. Якщо ворог змінює тактику, радар адаптується за мілісекунди.

“Якщо цей радар на базі штучного інтелекту буде працювати в бою так, як описано, це може призвести до електронної переваги”, — сказав виданню експерт з аерокосмічної галузі з Пекіна на умовах анонімності.

Також повідомляється, що ця технологія має потенціал для трансформації цивільного життя. До прикладу, Китай будує “розумні міста”, в яких електромагнітний спектр стає переповненим. Занадто багато пристроїв спричиняють перешкоди, через що автономні транспортні засоби та дрони можуть виходити з ладу. Новий радар може розв’язати цю проблему.

Нагадаємо, американська компанія Raytheon розробила радар LTAMDS, призначений для боротьби з передовими загрозами наступного покоління, включаючи гіперзвукову зброю.

АРМА оголосило нові тендери на управління активами

Агентство з розшуку та менеджменту активів (АРМА) оголосило в електронній системі Prozorro про проведення семи нових тендерів на відбір управителів арештованими активами, які були передані агентству за рішеннями судів. Про це йдеться на сайті нацагентства.

Які об’єкти виставлені на Prozorro?

Серед об’єктів, виставлених на Prozorro, – нерухомість в Одесі, Києві та Київській області, а також санаторій на Закарпатті. Зокрема, це офісні приміщення та інша нежитлова нерухомість у столиці, нежитловий будинок у центрі Києва площею 498,8 кв.м, житловий будинок на 2458,7 кв.м у смт. Козин (Київська область), сім квартир у Києві та Київській області, три квартири та будинок на 731,6 кв.м у Києві, термін подачі заявок до 18 вересня 2025 року.

Що ще пропонує АРМА?

Також агентство виставило на Prozorro санаторій “Шаян” у Закарпатській області та будівлю фітнес-клубу “Білий парус”. АРМА також опублікувало 10 оголошень щодо збору ринкових пропозицій на управління арештованими активами. “Для визначення оптимальних умов управління активами АРМА оголосило ринкові консультації щодо 10 арештованих об’єктів”, – йдеться у повідомленні.

Серед них завод “Ромєрм” у Дніпропетровській області, приміщення та об’єкт нерухомого майна ТОВ “Гута-Скло” (Stereo Plaza) у Києві, земельна ділянка ТОВ “Агро Дельта Плюс” у Вінниці, готель “Металург” у Кривому Розі, корпоративні права «International distribution systems limited» (“Моршинська”) тощо.

Нагадаємо, що Агентство з розшуку та менеджменту активів оголосило про старт ринкових консультацій щодо управління арештованими корпоративними правами одного із провідних брендів мінеральної води в Україні – “Моршинська”. АРМА розпочало попередні ринкові консультації щодо арештованих активів заводу “Ромєрм” на Дніпропетровщині. Завод із виробництва м’ясних заморожених напівфабрикатів “Ромєрм” (колишнє підприємство ТМ “Єрмоліно”) оцінюють у понад 558 млн грн.

Курс євро та долара до гривні на 9 вересня 2023 року

Офіційний курс євро до гривні у вівторок, 9 вересня, укріпиться на 27 копійок до 48,46 грн. Про це свідчить офіційний курс Національного банку України. Своєю чергою, курс долара також подорожчає – на 5 копійок.

Які офіційні курси валют на 9 вересня?

Офіційні курси на вівторок, 9 вересня, встановлено на такому рівні:

  • 1 долар США – 41,24 грн (41,21 грн станом на 8 вересня);
  • 1 євро – 48,38 грн (48,16 грн станом на 8 вересня).

Що відбувається з курсом євро?

Читайте також: Курс євро вже вище 50 гривень. Що відбувається?

Частота миття волосся: міфи та реальність

Багато людей вважають, що часте миття шкодить волоссю і може провокувати його випадіння. Втім, насправді частота миття залежить від типу шкіри голови та правильно дібраного шампуню. Про це в інтерв’ю розповіла трихологиня Оксана Варламова.

Чому важливо обирати шампунь за типом шкіри?

За словами експертки, волосся складається з двох частин: живої (цибулини, що розташована в дермі) та неживої – полотна волосини. Відповідно й догляд за ними відрізняється. “Шампуні ми добираємо за типом шкіри голови. Вона жива й може змінюватися. Шкіра – це гормонозалежний орган, і вона теж змінюється. Тому шампунь – це про гігієну шкіри голови”, – розповідає фахівчиня. Натомість полотно волосся не може бути жирним, і для нього потрібні маски, кондиціонери, бальзами чи масла.

Коли потрібно змінювати шампунь?

Лікарка звертає увагу, що особливого підходу потребують підлітки. “Мами часто приводять дітей 13-14 років із лупою чи неприємним запахом від волосся. А вони досі миють голову раз на тиждень дитячим шампунем. Коли в дитини починається статеве дозрівання, треба змінювати догляд із дитячого на дорослий”, – зазначила трихологиня. За її словами, дитячі шампуні занадто легкі та не здатні повноцінно вимити сальний секрет.

Чи можна мити голову щодня?

Фахівчиня підкреслила, що раз на тиждень мити голову недостатньо. “Можна мити й щодня, але це має бути якісний, правильний шампунь. Якщо є схильність до жирності, тоді потрібен себорегулювальний шампунь, який буде домивати й заспокоювати сальний секрет”, – підсумувала Варламова.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині потрібно обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Найкращі двигуни Toyota: легенди автомобільної культури

Які двигуни Toyota стали легендами?

Репутація Toyota як надійного виробника побудована на двигунах. Одні з них слугують для спокійних щоденних поїздок, інші стали легендами автокультури, створивши цілі фан-клуби та ставши частиною автомобільного фольклору.

Які двигуни Toyota відзначаються довговічністю?

Серед найвідоміших двигунів Toyota можна виділити:

  • 3RZ-FE (1994–2004): 2,7-літровий рядний 4-циліндровий двигун, який встановлювався на Tacoma першого покоління, 4Runner третього покоління, T100 та HiAce для американського ринку. Маючи близько 150 к.с., він продовжував працювати ще довго після того, як одометр перевищив шість цифр.
  • 2GR-FKS V6 (2015– дотепер): 3,5-літровий двигун V6 з безпосереднім уприскуванням, який встановлюється на сучасні моделі Tacoma, Camry та Highlander. Легкий та екологічний, він поєднує ефективність та плавність роботи.
  • 1GR-FE V6 (2002–2023): 4-літровий двигун, що встановлюється на моделі 4Runner, Tacoma, FJ Cruiser та деякі моделі Tundra. Міцний та універсальний завдяки кованим внутрішнім компонентам.
  • 2UZ-FE V8 (1998–2011): 4,7-літровий двигун, який встановлювався на Land Cruiser, Sequoia, Tundra, а також Lexus LX та GX. Міцний мотор V8, призначений для буксирування та руху бездоріжжям.
  • 1UZ-FE V8 (1989–2002): 4-літровий алюмінієвий двигун V8, встановлений на Lexus LS400, SC400 та Toyota Crown Majesta. Завдяки плавності ходу та довговічності, він переосмислив імідж Toyota в сегменті розкішних автомобілів.

Які двигуни Toyota відомі серед автолюбителів?

  • 3S-GTE (1986–2007): Рядний 4-циліндровий агрегат з турбонаддувом, який встановлювався на Celica All-Trac та MR2 Turbo. Мотор видавав близько 200 к.с. та став улюбленим для тюнінг-фанатів.
  • 2JZ-GTE (1991–2002): Рядний 6-циліндровий 3-літровий турбодвигун, встановлювався на Supra Turbo четвертого покоління. Його залізний блок та міцні внутрішні компоненти можуть витримувати значний наддув.
  • 4A-GE (1983–1991): Легкий, високообертовий 1,6-літровий мотор, який залишив свій слід у Corolla GT-S та MR2. Став фаворитом тюнінгу та перегонів.
  • 1LR-GUE V10 (2010–2012): 4,8-літровий атмосферний двигун V10, розроблений для Lexus LFA, розганяється до 9000 об/хв. Встановлений лише на 500 моделях, сьогодні Lexus LFA коштує від 800 000 до понад 1 000 000 доларів.

Двигуни Toyota продовжують вражати своєю надійністю та продуктивністю, ставлячи нові стандарти в автомобільній промисловості.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.