Соя: ідеальний продукт для підтримки м’язової маси

Чому саме соя?

Соя – це бобова культура, яку високо оцінюють експерти, зокрема Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (FAO). Вона містить усі незамінні амінокислоти в правильних пропорціях, що ставить її в один ряд із тваринними джерелами білка.

Яка важливість сої для м’язів?

Приблизно 40% сухої ваги сої складає білок, що значно перевищує показники інших бобових. Наш організм не може самостійно виробляти незамінні амінокислоти, але вони критично важливі для відновлення та росту тканин – ключового процесу для збільшення та підтримки м’язової маси. Про це свідчать дані National Library of Medicine.

Як споживати сою?

Включити сою у свій щоденний раціон простіше, ніж здається. Можна створювати різноманітні та смачні страви. Ось кілька способів:

  • Тофу: Виготовляється із соєвого молока і є універсальним продуктом з нейтральним смаком. Його можна додавати до салатів, супів, рагу або просто обсмажувати зі спеціями.
  • Темпе або соєве молоко: Ці продукти також легко вписати в будь-який прийом їжі протягом дня.
  • Едамаме: Це молоді соєві боби, які можна їсти вареними, смаженими або навіть сирими. Вони є чудовою закускою або гарніром.

Намагайтеся розподіляти споживання білка рівномірно протягом дня. Поєднання білка з вуглеводами після тренування допоможе м’язам краще відновитися та посилить синтез протеїну.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Індійські акції зростають на фоні торгових сподівань

Індійські акції піднялися в середу в результаті широкого зростання, підживлюваного сподіваннями на прогрес у торгових переговорах з Вашингтоном, а також зміцненням очікувань щодо зниження ставок у США. Про це повідомляє Reuters.

Які результати показали індекси?

Індекс Nifty 50 зріс на 0,49% до 24 991,25, а індекс BSE Sensex зріс на 0,5% до 81 506,04. Індекс Nifty готується до шостої поспіль сесії зростання, а Sensex демонструє триденну серію перемог.

Які сектори стали лідерами зростання?

ІТ-компанії, які отримують значну частину своїх доходів від США, подорожчали приблизно на 2% після зростання на 2,8% у вівторок. П’ятнадцять із 16 основних секторів зафіксували зростання.

У вівторок президент США Дональд Трамп заявив, що його адміністрація продовжує переговори щодо усунення торговельних бар’єрів з Індією і що він проведе переговори з прем’єр-міністром Нарендрою Моді, що дало надію на укладення угоди після тижнів розбіжностей. Моді також заявив, що з нетерпінням чекає на розмову з Трампом і що обидві країни працюють над якнайшвидшим завершенням переговорів.

“Сьогоднішній позитивний імпульс для ринку дала ініціатива президента Трампа щодо поліпшення відносин між Індією та США і позитивна реакція прем’єр-міністра Моді на неї”, — сказав В. К. Віджаякумар, головний інвестиційний стратег Geojit Investments.

При цьому, за словами американського чиновника та дипломата ЄС, Трамп також закликав чиновників ЄС ввести 100% мита на Китай та Індію в рамках стратегії тиску на Росію.

Читайте також: ШОСь намічається. Про що домовилися Сі та Путін?

Автопарк України: серпневі новини про легкові авто

В Україні у серпні 2025 року автопарк поповнився близько 13,1 тис. легкових автомобілів з бензиновими двигунами. Це на 0,4% більше, ніж у липні 2025 року. Про це повідомляє Укравтопром.

Які моделі нових легковиків найпопулярніші?

З цієї кількості нових авто – 2,2 тис. од. (-3%) та 10,9 тис. од. вживаних (+1%). До топ-5 моделей нових легковиків з бензиновими двигунами внутрішнього згоряння потрапили:

  • HYUNDAI Tucson – 228 од.;
  • MAZDA CX5 – 126 од.;
  • SUZUKI SX4 – 95 од.;
  • SKODA Kodiaq – 90 од.;
  • SKODA Karoq – 85 од.

Які вживані авто імпортуються найбільше?

Топ-5 імпортованих вживаних бензинових авто:

  • VOLKSWAGEN Golf – 680 од.;
  • VOLKSWAGEN Tiguan – 607 од.;
  • NISSAN Rogue – 581 од.;
  • AUDI Q5 – 571 од.;
  • AUDI A4 – 364 од.

Нагадаємо, що у серпні український автопарк поповнився понад 22,7 тис. вживаних легковиків, які були ввезені з-за кордону. За місяць попит на такі авто збільшився на 1%.

Тест на знання правил дорожнього руху: хто порушує?

Хто порушує правила у цій ситуації?

Задача на знання інформаційно-вказівних дорожніх знаків та розташування транспортних засобів на дорозі. Водій якого автомобіля порушує правила у зображеній на малюнку ситуації? Завдання запропонував канал “За! Правилами”.

Які варіанти відповідей?

  • Водій жовтого автомобіля.
  • Водій червоного автомобіля.
  • Обидва водії порушують правила.
  • Жоден з водіїв не порушує правила.

Як розібратися у задачі?

На перехресті з увімкненим зеленим сигналом світлофора, який дозволяє рух в усіх напрямках, водій червоного автомобіля повертає праворуч, а водій жовтого — розвертається. Для розвороту водій жовтого авто зайняв крайню ліву смугу. Але ця проїзна частина має ще й трамвайні колії посередині на одному рівні з дорогою для авто.

Читаємо пункт 11.8 ПДР: “Поворот ліворуч або розворот повинні виконуватися з трамвайної колії попутного напрямку, розташованої на одному рівні з проїзною частиною для нерейкових транспортних засобів, якщо інший порядок руху не передбачено дорожніми знаками 5.16, 5.18 або розміткою 1.18”. У зображеній ситуації на дорогу нанесена розмітка 1.18, тому водій жовтої машини правил не порушує.

Що заважає повернути праворуч водієві червоного авто? Нічого. Знак 5.32.1 “Тупик” застосовується для позначення дороги, що не має наскрізного проїзду. Він жодним чином не забороняє рух у цьому напрямку.

Правильна відповідь №4.

Раніше ми пропонували задачі для перевірки знань з правил дорожнього руху: Хитрий тест ПДР: в якому порядку розʼїдуться водії? Тест ПДР на перехресті: хто проїде першим?

Криза в автомобільній промисловості Європи: факти та наслідки

Торік виробники автомобільних запчастин в Європі скоротили 54 000 робочих місць, а у першій половині цього року — ще 22 000. Це стало наслідком переходу європейців на електромобілі та їхньої залежності від постачання акумуляторів з Китаю.

Генеральний секретар Європейської асоціації виробників автомобільних компонентів (CLEPA) Бенджамін Крігер зазначив: “Закриття заводів та банкрутства вже не є далекою загрозою, це реальність для європейських постачальників автомобільної продукції”. За його словами, ця криза зачіпає не лише робітників конвеєрів, але й висококваліфікованих інженерів, що становить серйозну загрозу для ринку праці.

Які наслідки для торговельного балансу?

Вперше в історії в Євросоюзі зафіксовано дефіцит торговельного балансу для автомобільних запчастин та компонентів. У першій половині 2025 року він сягнув 1 400 000 000 євро, тоді як минулого року був профіцит у 4 400 000 000 євро. Такий раптовий зсув спричинений зростанням попиту на електромобілі в Європі, які вже витіснили дизельні авто з ринку.

Чому зростає залежність від Китаю?

Ця тенденція збільшує залежність європейських виробників від імпорту акумуляторів з Китаю, адже за останні три роки вартість імпорту батарей для електрокарів з КНР подвоїлася, досягнувши 11 000 000 000 євро. “П’ять років тому Європа експортувала до Китаю традиційних автомобільних запчастин на 7 000 000 000 євро більше, ніж імпортувала. Сьогодні ця тенденція змінилася на протилежну — це попередження про те, що конкурентоспроможність ЄС знижується”, — прокоментував менеджер з аналізу ринку в CLEPA Арчибальд Поті.

Президент правління Асоціації дистриб’юторів та виробників автомобільних запчастин (SDCM) Томаш Бебен наголосив: “Коли закриття заводів та банкрутства стають нормою, а Європа вперше втрачає свою комерційну перевагу, ми не можемо говорити про тимчасові труднощі. Це структурна криза конкурентоспроможності”.

Представники CLEPA закликають Брюссель до негайних дій для підтримки галузі, зокрема до спрощення нормативних актів. Вони зазначають, що Китай та США активно підтримують свої автомобільні сектори, тоді як бездіяльність ЄС ставить європейських виробників у вкрай скрутне становище.

За даними Європейської асоціації виробників автомобілів ACEA, торік в Європі випустили близько 14 000 000 автомобілів, що на 1 000 000 менше, ніж у 2023 році. На кінець 2024 року в ЄС працювало 254 великих автомобільних заводи.