Huawei представила Mate XTs з потрійним складним екраном

Що таке Huawei Mate XTs Ultimate Design?

Huawei представила Mate XTs Ultimate Design — другу модель у лінійці смартфонів з потрійним складним екраном. У розкритому вигляді він перетворюється на 10,2-дюймовий планшет, який можна скласти і носити в кишені. Цей форм-фактор — унікальна розробка бренду.

Які характеристики нового смартфона?

У компактному вигляді пристрій складно відрізнити від звичайного 6,4-дюймового смартфона. Одним рухом легко розгорнути апарат у мініатюрний планшет з діагоналлю 7,9 дюйма. Нарешті, при розгинанні третьої частини дисплея виходить 10,2-дюймова панель з роздільною здатністю 3K, пише Huawei Central.

Незважаючи на габарити, Mate XTs вийшов досить легким (298 грам) і зручним. Задня панель виконана з екошкіри і доступна в декількох кольорах, а блок камер отримав преміальну обробку. Усередині — три фотомодулі: 50-Мп основний зі змінною діафрагмою, 40-Мп надширококутний і 12-Мп телеоб’єктив із 5,5-кратним оптичним зумом.

Яка продуктивність та ціна Mate XTs?

За продуктивність відповідає фірмовий процесор Kirin 9020, а в якості ОС встановлена HarmonyOS 5.1. Заявлено, що новий чипсет став на 36% потужнішим порівняно з попередником. Ємність кремній-вуглецевого акумулятора становить 5600 мАг — вражаюча цифра, з огляду на 3,6-мм товщину корпусу в розкладеному вигляді. Підтримується швидка дротова зарядка (66 Вт) і бездротова (50 Вт).

Дисплей сумісний зі стилусом, до того ж Huawei випустила для Mate XTs зовнішню Bluetooth-клавіатуру з трекпадом — знадобиться для роботи з документами. Вартість новинки в Китаї починається з $2520 за версію з 16/256 ГБ пам’яті.

Раніше повідомлялося, що Samsung випустить гаджет з повністю новим форм-фактором. Samsung готується до запуску свого першого смартфона з потрійним складним екраном, який обіцяє вивести багатозадачність на новий рівень. За чутками, новинка отримає назву Galaxy G Fold або Z TriFold і зможе запускати три додатки одночасно на одному великому 10-дюймовому дисплеї.

Літій-іонні акумулятори: нові можливості для енергосистеми

Яке значення мають акумулятори для енергосистеми?

Літій-іонним акумуляторам знайшли важливе застосування в глобальній енергосистемі. Гігантські батарейні сховища стають буфером для енергопостачання, забираючи частину навантаження на себе й усуваючи наслідки відключень електрики.

Чому зростає попит на стаціонарні системи зберігання енергії?

Поки продажі електромобілів сповільнюються, попит на стаціонарні системи зберігання енергії (BESS) зростає вибуховими темпами. Тільки в США за 2024 рік їхня загальна ємність зросла на 66%. Ці установки відіграють ключову роль у переході на стійку та відновлювану енергію, пише InsideEVs.

Як BESS стабілізують енергетичну мережу?

Головне завдання BESS — стабілізація мережі. Вони накопичують надлишки енергії, коли її багато (наприклад, вдень від сонячних панелей), і віддають її в моменти пікового попиту (скажімо, ввечері, коли всі вмикають кондиціонери). Це дає змогу згладжувати коливання в постачанні, запобігати відключенням і стабілізувати ціни на електрику.

Яскравий приклад — Техас, де минулого літа саме зв’язка із сонячних панелей і акумуляторів врятувала штат від віялових відключень під час рекордної спеки. Вдень енергію забезпечувало сонце, а ввечері в справу вступали батареї. У результаті ризик екстрених відключень знизився з 16% до менш ніж 1%.

У Каліфорнії пішли ще далі, досягнувши лідерства за кількістю систем BESS за межами Китаю. У пікові години акумулятори забезпечують до 30% усієї електроенергії штату. А компанія Tesla побудувала найбільшу у світі станцію Supercharger, яка функціонує повністю автономно від мережі, живлячись від власних сонячних панелей і гігантських акумуляторів Megapack.

Хоча в основі акумуляторів для електромереж і електромобілів лежать схожі технології (як правило, LFP-хімія), у них різні завдання. Батареї для BESS розраховані на тривалу стабільну роботу і 20-річний термін служби, тоді як автомобільні — на максимальну продуктивність і дальність ходу, що швидше їх зношує.

Раніше повідомлялося, що літієві акумулятори мають кілька альтернатив. Індійський стартап Offgrid Energy Labs залучив $15 млн на масштабування виробництва цинк-бромідних акумуляторів. Ця технологія може стати дешевою і безпечною альтернативою літій-іонним батареям, особливо у сфері зберігання енергії.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Перебої в роботі електронних систем на кордоні

Станом на ранок п’ятниці, 5 вересня, на пунктах пропуску можливі перебої в роботі електронних систем контролю. Прикордонники радять водіям врахувати цю інформацію під час планування поїздки.

Про це повідомили в Західному регіональному управлінні Держприкордонної служби України-Західний кордон.

Які черги на кордоні з Польщею?

Станом на 09:00 5 вересня черги зафіксовано на декількох контрольних пунктах пропуску:

  • Черги на кордоні з Польщею:
    • “Ягодин” — 0 л/а, 1 автобус (пропуск пішоходів не здійснюється; пропуск легкових авто тимчасово не здійснюється);
    • “Устилуг” — 60 л/а, 1 автобус (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Угринів” — 0 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Рава-Руська” — 25 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Грушів” — 20 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Краківець” — 25 л/а, 1 автобус (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Шегині” — 60 л/а, 4 автобуси, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється в обох напрямках);
    • “Нижанковичі” — 5 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Смільниця” — 0 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється).

Які черги на кордоні зі Словаччиною?

  • Черги на кордоні зі Словаччиною:
    • “Малий Березний” — 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється в обох напрямках);
    • “Ужгород” — 15 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Малі Селменці” — 0 пішоходів (працює з 09:00 до 21:00).

Які черги на кордоні з Угорщиною?

  • Черги на кордоні з Угорщиною:
    • “Тиса” — 10 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Дзвінкове” — 15 л/а, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 19:00);
    • “Косино” — 10 л/а, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 20:00);
    • “Лужанка” — 15 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Вилок” — 20 л/а, 0 пішоходів;
    • “Велика Паладь” — 5 л/а, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 19:00).

Які черги на кордоні з Румунією?

  • Черги на кордоні з Румунією:
    • “Дякове” — 0 л/а, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Солотвино” — 0 л/а, 0 пішоходів;
    • “Порубне” — 40 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Красноїльськ” — 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Дяківці” — 0 л/а, 0 пішоходів.

Які черги на кордоні з Молдовою?

  • Черги на кордоні з Молдовою:
    • “Мамалига” — 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Кельменці” — 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Росошани” — 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Сокиряни” — 0 л/а, 0 автобусів, 0 пішоходів.

Нагадаємо, що раніше повідомлялося про суму, яку потрібно мати на руках для в’їзду до Польщі. Також дізнайтеся більше про актуальні правила перетину кордону з Польщею.

Продажі нових комерційних автомобілів в Україні знизились

У серпні 2023 року на українському ринку нових комерційних автомобілів (вантажні та спец.) було реалізовано 937 авто. Це на 4% менше, ніж у липні, та на 14% менше порівняно з серпнем 2022 року. Про це повідомляє Укравтопром.

Які марки лідирують на ринку?

До ТОП-5 марок ринку нових комерційних авто увійшли:

  1. RENAULT – 117 од.
  2. CITROEN – 108 од.
  3. PEUGEOT – 81 од.
  4. TOYOTA – 77 од.
  5. HYUNDAI – 75 од.

Яка ситуація з продажами за рік?

За даними Укравтопром, всього з початку року український парк вантажних та спец. автомобілів поповнили понад 7,5 тис. нових машин, що на 9% менше, ніж за аналогічний період минулого року.

Нагадаємо, що у липні на українському ринку нових комерційних автомобілів (вантажні та спец.) було реалізовано 971 авто, що на 13% більше, ніж у попередньому місяці.

Ситуація з водою на Запорізькій АЕС: нові дані

Рівень води у ставку-охолоджувачі Запорізької АЕС знизився трохи більше ніж на 3,2 метра з моменту руйнування Каховської греблі у червні 2023 року. За останні три місяці він зменшився майже на 60 сантиметрів. Про це повідомило Міжнародне агентство з атомної енергії (МАГАТЕ).

Які заходи вживаються для покращення ситуації?

Окупаційна адміністрація ухвалила рішення про будівництво ізолюючої греблі у каналі ставка-охолоджувача, що постачає воду до декількох систем станції. Наразі Запорізька АЕС використовує мобільні насоси для перекачування води з головного ставка-охолоджувача у вказаний охолоджувальний канал, висота якого становить близько 14,1 метра. Це дозволяє іншим насосам подавати охолоджувальну воду на трансформатори головного реакторного блоку та інші важливі робочі системи.

Гендиректор МАГАТЕ Рафаель Гроссі зазначив: “Ми будемо продовжувати дуже уважно стежити за цим питанням, оскільки надійний доступ до охолоджувальної води має вирішальне значення для ядерної безпеки”.

Яка ситуація з системами охолодження?

Минулими вихідними група МАГАТЕ провела обхід ще однієї важливої частини системи охолодження ЗАЕС — 12 ставків-спринклерів, вода з яких надходить зі свердловин ґрунтових вод, пробурених після руйнування Каховської греблі. Вказані ставки забезпечують водою охолодження реакторів і відпрацьованого палива, а також інших систем, важливих для безпеки. Група підтвердила, що всі ставки заповнені.

“Вкрай нестабільна ситуація із зовнішнім електропостачанням та труднощі, пов’язані з доступом до охолоджувальної води, продовжують залишатися двома найбільш проблемними сферами для забезпечення ядерної безпеки та захисту на ЗАЕС”, — наголошують в агентстві.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що фахівців Міжнародного агентства з атомної енергії не пустили до новозбудованої дамби на каналі одного зі ставків-охолоджувачів Запорізької АЕС. МАГАТЕ фіксує складнощі із забезпечення надійного постачання води для охолодження реакторів на окупованій Росією Запорізькій АЕС.

“Шість реакторів ЗАЕС перебувають у стані ‘холодної зупинки’ з весни 2024 року, але все ще потребують охолоджувальної води для систем безпеки, активних зон реакторів та басейнів витримки відпрацьованого палива”, – повідомляло МАГАТЕ.

10 серпня під час російської атаки по Запоріжжю пошкоджень зазнав Зовнішній кризовий центр Запорізької АЕС. У липні ворог вдарив по лінії електропередач, що з’єднує тимчасово окуповану ЗАЕС із об’єднаною енергосистемою України, що спричинило на станції блекаут. Згодом повідомлялося, що лінії електропередачі, які з’єднують Запорізьку АЕС з енергосистемою України, працюють стабільно, забезпечуючи надійне зовнішнє живлення станції для забезпечення радіаційної безпеки.