Уряд зобов’язав продавців авто надавати дані про витрати пального

Уряд України ухвалив постанову, яка зобов’язує продавців нових легкових автомобілів надавати покупцям дані про офіційні витрати пального та обсяг викидів СО₂. Про це повідомило Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства 26 вересня.

Це вимога Європейського Парламенту та Ради, яку ЄС запровадив понад 20 років тому. Згідно з постановою, в автосалонах і на інших місцях продажу нових авто обов’язково мають бути:

  • етикетка з даними про витрати пального та викиди СО₂ біля кожної машини;
  • плакат або електронний дисплей з інформацією про всі моделі, які виставлені на продаж, з даними про витрати пального та викиди СО₂;
  • промоційні матеріали (брошури, реклама тощо) з такими ж даними;
  • доступ до електронного довідника з офіційною інформацією.

Міністерство розвитку громад та територій розробить електронний довідник з офіційними даними про витрати пального та викиди СО₂ для всіх моделей нових авто. Довідник, який розмістять на сайті Мінрозвитку, щороку оновлюватиметься.

“Це — захист прав споживача, підтримка чесної конкуренції та крок до зменшення впливу транспорту на клімат”, — зазначив міністр економіки Олексій Соболев.

Нові правила почнуть діяти через 9 місяців після опублікування постанови. Нагадаємо: у серпні український автопарк поповнили майже 6,8 тис. нових легковиків. З них 71% купили приватні клієнти, а 29% – юрособи.

Проблеми зі зв’язком у iPhone 17: що відомо?

Які проблеми виникають у користувачів iPhone 17?

У смартфонах серії iPhone 17, які нещодавно надійшли в продаж, виявлено новий дефект. Майже 50% власників скаржаться на проблеми зі стільниковим зв’язком: смартфон не може дзвонити і приймати виклики. Ця неполадка має масовий характер, про що свідчить безліч скарг у соцмережах.

Відомо, що проблема зачепила щонайменше всіх великих операторів у США, включаючи T-Mobile, AT&T і Verizon, що вказує на те, що проблема на боці Apple. Згідно з опитуванням журналістів, майже половина респондентів зіткнулися зі збоями під час дзвінків, повідомляє PhoneArena.

Чому виникають ці проблеми?

Цікаво, що в iPhone 17 Pro інженери переробили систему антен, щоб покращити якість прийому сигналу. Проте, щось пішло не так. Є надія, що помилка має програмний, а не апаратний характер, адже приблизно половина користувачів повідомляє про кращу якість зв’язку, ніж будь-коли. Також зафіксовано щонайменше один випадок, коли оновлення ОС виправило проблему.

Що говорить Apple про ситуацію?

Служба підтримки Apple вже офіційно визнала збій. Власникам дефектних пристроїв пропонують або повернути телефон у магазин, або відправити його в сервіс для скидання до заводських налаштувань і діагностики. Найімовірніше, компанія усуне баг у найближчому апдейті iOS.

Крім того, нові iPhone мають й інші проблеми: власники скаржаться на те, що новий алюмінієвий корпус легко дряпається, а покриття антивідблиску екрана поступається навіть торішньому Samsung Galaxy S24 Ultra. Також iOS 26 на старті функціонує нестабільно, що створює відчуття “сирого” продукту.

Раніше повідомлялося про спірне оновлення для iPhone. До iOS 26 для нових моделей iPhone вже надійшло багато нарікань з боку користувачів. Серед інших нововведень на пристроях Apple виділяються дві незручності, пише The Sun.

Польська компанія MACRO-SYSTEM випробувала нові безпілотники

Які нові технології представила MACRO-SYSTEM?

Польська компанія MACRO-SYSTEM успішно випробувала свої розробки — ударний баражуючий боєприпас GNOM та багатоцільовий безпілотник GOBLIN. Випробування відбулися в Польщі під час масштабних навчань “Залізні ворота 25” з участю 18-ї механізованої дивізії.

Яка роль системи GNOM у навчаннях?

Як повідомляє Defence Blog, система GNOM є колісною наземною платформою, призначеною для ураження броньованих цілей. Президент правління MACRO-SYSTEM Матеуш Цеплінський заявив, що ефективність системи під час навчань підтвердила її роль як високоточної зброї. “Під час навчань ‘Залізні ворота 25’ обидві безпілотні наземні платформи MACRO-SYSTEM виконали низку завдань, визначених у сценарії навчань”, – сказав Матеуш Цеплінський.

Основним завданням було знищення бронетехніки противника. Було імітовано ураження таких цілей, як бронетранспортер “Росомаха” та автомобіль “Форд Рейнджер”. Також були виконані диверсійні місії під стаціонарними об’єктами.

Які можливості має безпілотник GOBLIN?

На відміну від повітряних барражуючих боєприпасів, GNOM пересувається по землі. Його низький профіль та малі габарити ускладнюють виявлення. Ця платформа призначена для дій у засідках проти бронетехніки, командних пунктів та критичної інфраструктури.

Керування боєприпасом може здійснюватися двома способами. Використовується стандартний дистанційний канал зв’язку. Для роботи в умовах радіоелектронної боротьби застосовується оптоволоконний кабель з радіусом дії до 5 кілометрів. “Транспортний засіб працює дуже низько над землею, що робить глушіння здебільшого неефективним. У складних умовах платформа працює за допомогою оптоволоконного кабелю. Ця можливість також використовувалася під час навчань”, – зазначив Цеплінський.

Окрім GNOM, на навчаннях був представлений більший багатоцільовий безпілотний наземний транспортний засіб GOBLIN. Він призначений для розвідки, логістики та медичної евакуації. GOBLIN здатний буксирувати вантажі вагою до 16 тон та працювати до 20 годин без підзарядки.

Завдання GOBLIN під час навчань включали розвідку маршруту, евакуацію поранених та забезпечення бойових дій під час контратаки. Ця платформа демонструє здатність інтегруватися з екіпажованими бронетранспортерами “Росомаха”.

Матеуш Цеплінський підтвердив висхідний міжнародний інтерес до розробок компанії. “Ми постійно отримуємо дедалі більший інтерес від іноземних клієнтів. Ми присутні в Данії, орієнтуючись на скандинавські ринки, а також вже провели демонстрації у Франції, країнах Балтії”, – сказав він.

Нагадаємо, що баражуючі боєприпаси, або “дрони-камікадзе”, стали однією з ключових технологій сучасних збройних конфліктів. Вони поєднують функції розвідки та ураження цілей. Як повідомлялося раніше, подібні системи активно використовуються та розвиваються багатьма країнами світу для посилення своїх оборонних потужностей.

OnePlus визнала вразливість у своїх смартфонах

Нещодавно власники телефонів OnePlus були неприємно здивовані новиною про вразливість, яка зачепила ці гаджети. Ситуація набула розголосу, і компанія-виробник, хоч із запізненням, але відреагувала на неї.

Яка проблема виникла?

Спочатку OnePlus просто відмовчувалася, але проблема набула великого резонансу і багато обговорювалася в інтернеті. Врешті-решт компанія офіційно визнала її наявність і вказала терміни її вирішення.

Ситуація була дійсно серйозна. Йшлося про те, що вразливість, виявлена на деяких смартфонах OnePlus, “дає змогу будь-якому додатку, встановленому на пристрої, зчитувати дані SMS/MMS і метадані від системного постачальника послуг телефонії”. До того ж, усе це могло відбуватися взагалі без відома користувача, навіть у тому разі, якщо він не здійснював жодних ризикованих дій.

Що робить OnePlus для виправлення ситуації?

Для вирішення проблеми з безпекою компанія OnePlus випустить спеціальне оновлення. Воно почне запускатися з середини жовтня. Виробник не уточнює, скільки саме його пристроїв виявилися вразливими, але видання припускає, що це може стосуватися великої кількості телефонів, не виключено, що навіть усієї лінійки OnePlus.

Раніше повідомлялося, що смартфон OnePlus був включений у топ-5 смартфонів, які заряджаються швидше за всіх. Зокрема, до списку лідерів потрапила модель OnePlus 13. Також стало відомо, що китайський смартфон OnePlus 13T за потужністю батареї обігнав навіть флагманські гаджети Apple і Samsung. Цьому допомогла нова кремній-вуглецева технологія.

Днопоглиблення в Ізмаїлі: новий контракт на 45,9 млн грн

Ізмаїльська філія ДП “Адміністрація морських портів України” уклала контракт на днопоглиблення з турецькою компанією Onur Marine Gemi на суму 45,90 млн грн без ПДВ. Про це повідомляє ЦТС.

Які послуги передбачає контракт?

Згідно з даними у системі “Прозорро”, контракт передбачає технічне обслуговування акваторії морського порту Ізмаїл біля причалів №12-14, 19-22 для підтримки навігаційних габаритів. Компанія повинна виконати роботи до кінця цього року. Вартість послуг складає 5,59 євро без ПДВ за кубометр вилученого ґрунту, загальний обсяг днопоглиблення становить 170 500 куб. м.

Ґрунт буде вивозитися на підводний відвал на річці Дунай на відстані до 2 км від ділянок днопоглиблення. Для виконання робіт компанія використовуватиме власне днопоглиблювальне судно Hegemann IV.

Чому не було конкурентів на тендері?

Туреччина Onur Marine Gemi Işletmeciliği Ticaret Anonim Şirketi була заснована в 2021 році. Цікаво, що компанія отримала підряд без конкуренції, оскільки на відкриті торги більше ніхто не подав пропозицій. Раніше повідомлялося, що анонімний потенційний учасник скаржився на вимогу, що аналогічний договір має бути саме на днопоглиблення, назвавши це дискримінацією.

Замовник не вбачав дискримінації і зазначив, що закупівля стосується днопоглиблення, тому під аналогічним договором розуміє саме днопоглиблення.

Які інші проекти реалізуються в порту?

Нагадаємо, що в жовтні 2022 року компанія виграла підряд на фрахтування судна Hegemann IV вартістю 13,37 млн доларів. Згодом ціну договору зменшили до 12,77 млн доларів, а в липні 2024 року договір був розірваний за згодою сторін.

Також, Ізмаїльський порт визначив переможця тендеру на модернізацію системи відеоспостереження на суму 3 млн 947 тис. грн. В Одеському морському порту планують реконструювати причал за понад 539 млн гривень, але торги на цю реконструкцію скасували через відсутність пропозицій. У Чорноморському порту вже встановили перші три мобільні захисні споруди в рамках програми з встановлення 38 модульних укриттів ДП “АМПУ”.